به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 18 , از مجموع 18
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 13 تیر 90 [ 14:12]
    تاریخ عضویت
    1389-11-05
    نوشته ها
    349
    امتیاز
    2,831
    سطح
    32
    Points: 2,831, Level: 32
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,381

    تشکرشده 1,389 در 345 پست

    Rep Power
    50
    Array

    RE: باز هم صبر کنم؟

    نمی دانم کار من اشتباه بوده یا ایشان
    سلام ، وقتتون بخیر

    ببینید نه شما بد ایشان را می خواهید و نه ایشان بد شما را.بنابراین هر دو کاری انجام داده اید که گمان می کردید درسته.اشکال کار اینجاست که شیوه ی فکری شما با طرف مقابلتان متفاوت است.

    نمی شود انتظار داشت که هر دو طرف تماما با یکدیگر در تعامل فکری باشند و همیشه اختلاف عقیدتی وجود دارد

    این شمایید که تصمیم می گیرید این اختلاف قابل حل یا قابل تحمل از سمت شما هست یا نه؟!


    ارادتمند

  2. کاربر روبرو از پست مفید arix تشکرکرده است .

    arix (پنجشنبه 07 بهمن 89)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 10 تیر 91 [ 13:06]
    تاریخ عضویت
    1388-12-05
    نوشته ها
    130
    امتیاز
    2,973
    سطح
    33
    Points: 2,973, Level: 33
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    176

    تشکرشده 167 در 63 پست

    Rep Power
    0
    Array

    | خیلی‌تنها

    سلام
    من هم با بهشت موافقم:

    1)احتمالا مایل به رسمی شدن موضوع نیستند
    2)نباید بیشتر از این به ایشان و موضوع فکر کنید
    3)برای خودتان کاملا قضیه را تمام شده فرض کنید
    به نظرم ؛ اول از همه به نظر میرسه که به خاطر تنهایی یا جدایی تون یا حتی دلایل دیگه ، خیلی حساس و زودرنج شدین. چون واقعاً گریه و سرزنش کردن خودتون کار درستی نیست و واجبه که بیشتر هوای خودتون رو داشته باشید
    نکته ی دیگه اینه که تعلل این آقا به نظر دلیل مشخصی نداره ، و شما هم در برابر این رفتار واکنش خوبی داشتین و اصلاً جای سرزنش نداره
    ایشون اقدام رسمی نکرده اند و شما هم طبیعتاً نباید به ایشون فکر کنید ، بهتره همونطور که بهشت گفتند فعلاً علی الحساب این موضوع رو تمام شده فرض کنید ، حداقلش اینجوری برای مشکل ِ سردرگمی که خودتون گفتین بهتره

  4. 4 کاربر از پست مفید خیلی تنها تشکرکرده اند .

    خیلی تنها (پنجشنبه 07 بهمن 89)

  5. #13
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 دی 91 [ 01:31]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    1,701
    سطح
    24
    Points: 1,701, Level: 24
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    127

    تشکرشده 130 در 19 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: باز هم صبر کنم؟

    ممنون از کمکتون.

    ولی من سوالم این است که اگر یکی از طرفین به این نتیجه برسد که بخواهد از رابطه بیرون برود، آیا درست است که به تنهایی میدان را خالی کند؟ آیا این بی احترامی به شعور طرف مقابل نیست؟ من می خواهم بدانم این چه اشکالی شخصیتی در ایشان می تواند باشد؟ آیا درست است که من با تماسی او را متوجه اشتباهش بکنم که او می بایست با صداقت و رُک پایان این رابطه را به من هم می گفتند. این نشان ادب و احترام برای هر دو طرف بود.
    خواهش می کنم این سوال من را جواب دهید.
    پروردگارا ! کمکم کن دیرتر برنجم،
    زودتر ببخشم،
    کمتر داوری کنم و بیشتر فرصت دهم
    و شاکر نعمتهایت باشم.


  6. #14
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    جمعه 30 خرداد 04 [ 16:15]
    تاریخ عضویت
    1388-7-01
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    2,584
    امتیاز
    67,964
    سطح
    100
    Points: 67,964, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 97.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialRecommendation Second ClassTagger First Class50000 Experience Points
    تشکرها
    13,216

    تشکرشده 14,131 در 2,566 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    308
    Array

    RE: باز هم صبر کنم؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahnaz66
    ممنون از کمکتون.

    ولی من سوالم این است که اگر یکی از طرفین به این نتیجه برسد که بخواهد از رابطه بیرون برود، آیا درست است که به تنهایی میدان را خالی کند؟

    خانم شهناز گرامی
    همونطور که در تاپیک قبلیتون هم گفتم چون تعهدی رسمی برای ازدواج بینتون پیش نیومده بنابراین قطع شدن رابطه طبیعی است و اگر همچنان همون شیوه قبل رو ادامه می دادید یعنی از روی احساسات رابطه قبلی رو ادامه می دادید بیشتر دست و پای خود را با طناب احساسات می بستید و سخت تر می تونستید خود را رها کنید



    آیا این بی احترامی به شعور طرف مقابل نیست؟

    اصلا و به هیچ عنوان
    شما این رابطه را در ذهن خود تا ازدواج و داشتن یک زندگی مشترک پیش بردید درحالیکه از نظر اون آقا رابطه به عنوان مرهمی برای فراموشی آثار ناشی از طلاق قبلیشون بوده و اصلا هدف ازدواج نداشتند
    این خود شما هستید که می بایست با آگاهی عمل می کردید و احساسات خود را تعدیل می کردید و اجازه نمی دادید ایشون به حریم خصوصی شما و منبع احساسات لطیف و پاکتون دسترسی داشته باشد



    من می خواهم بدانم این چه اشکالی شخصیتی در ایشان می تواند باشد؟

    در این مورد نمیشه پاسخی قطعی داد چون ایشون رو از روی نوشته های شما می بایست شناخت که این نوع شناخت به دلیل ناکافی بودن اطلاعات نادرست است


    آیا درست است که من با تماسی او را متوجه اشتباهش بکنم

    لزومی در این کار نیست
    چون هرگونه برقراری ارتباط چه تلفنی چه صحبت چه دیدار باعث میشه شما دیر تر از اون رابطه خارج شوید و با قضیه دشوارتر کنار بیایید

    که او می بایست با صداقت و رُک پایان این رابطه را به من هم می گفتند. این نشان ادب و احترام برای هر دو طرف بود.

    ببینید ایشون خواستار داشتن رابطه ای توام با احساسات بدون داشتن تعهد هست
    آیا خواست شما هم همین هست؟

    خواهش می کنم این سوال من را جواب دهید.

    شهناز گرامی
    اون چه رو که من درک کردم برایت نوشتم
    مابقی به خودت بستگی داره که چگونه از این قضیه پیش اومده بهره برداری کنی و به عنوان یک تجربه هرچند تلخ برای خودت نگه داری
    و کاملا هم می فهمم که تحمل کردن این دوران خیلی سخته
    اما گاهی اتفاقهایی در زندگی انسان می افتد که باعث رشد آدم ها می شود





  7. 6 کاربر از پست مفید بالهای صداقت تشکرکرده اند .

    بالهای صداقت (پنجشنبه 07 بهمن 89)

  8. #15
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 23:20]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,187
    سطح
    100
    Points: 325,187, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: کمک در ادامه آشنایی

    با سلام
    دوستان پاسخهاي بسيار خوبي را دادند به ويژه پست 12 از خيلي تنها و پست 14 از بالهاي صداقت كه حقا جواب را تكميل كردند.

    shahnaz66 گرامي
    با توجه به سن شما دو نفر و شرايط زندگي قبلي هر شما، روش و نگرش هر دو شما به زندگي يك ساختاري به خود گرفته است و در چارچوب آن مسائل زندگي را مي بينيد و انعطاف پذيري كمتر در اين سن و سال به چشم مي خورد.

    از طرفي هر دو شما تحت تاثير زندگي قبلي دست به اين آشنايي زده ايد. و هر دو به همين خاطر بيشتر سعي در ترميم شكست عاطفي خود كرده ايد.
    در اينگونه مواقع بهتر هست بدون اينكه افراد وارد يك رابطه بشوند شروع به بازسازي خود بكنند.
    براي اطلاع بيشتر مقاله ترميم شكست عاطفي را مطالعه فرماييد.

    اما اكنون:
    از آنجا كه تعهدي در بين نبوده است. و طرفين آزادند كه انتخابهاي خودشان را به شيوه هاي خودشان داشته باشد، لذا حقوقي بر گردنشان نيست.
    شما به عنوان يك خانم به جاي اينكه يك جانبه بخواهيد اقدام كنيد، فرصت دهيد او هم انتخابش را قطعي كند.
    نه وارد فاز احساسات بشو، نه رابطه را تعميق كن.
    اما اگر او اقدام جدي براي ازدواج كرد، و قدم پيش گذاشت با مشاوره تصميم قطعي خود را بگير.


    خلاصه:
    روي اين رابطه متمركز نباش. شايد اصلا اين آقا شرايطي را كه در ذهنت مي پروراني نداشته باشد.(عليرغم احساساتي كه طي اين مدت بر فضاي رابطه اي شما در ذهن هر دو شما پرورش يافته ) حتي اگر او قدم پيش گذاشت حتما بايد تحت مشاوره با يك مشاور خانواده معيارها و انتخابت را بسنجي و انتخاب كني.

  9. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (پنجشنبه 07 بهمن 89)

  10. #16
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 دی 91 [ 01:31]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    1,701
    سطح
    24
    Points: 1,701, Level: 24
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    127

    تشکرشده 130 در 19 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: کمک در ادامه آشنایی

    با عرض سلام و خسته نباشید به شما عزیزان،
    از تک تک شما که وقت گذاشتید و به سوالات من جواب دادید سپاسگزارم.
    این همدردی شما التیامی بود بر زخمهای من.
    خصوصاً از بالهای صداقت و مدیر همدردی ممنونم.

    باور کنید که خودم هم می دانستم که فایده ای ندارد، ولی ترس از دست دادنش و وحشت این روزهای تلخ جراتم را گرفته بود.
    فقط یک سوال دیگر دارم. اگر ایشان دوباره با من تماس گرفت من چه برخوردی باید داشته باشم؟ از آنجا که برای ایشان خیلی احترام قائل هستم نمی توانم جوابگوی تلفن نباشم، ولی نمی دانم برخورد چطور باید باشد. ما بالاخره در مهمانی های آینده باز هم همدیگر را خواهیم دید.

    به خاطر همه چیز سپاسگزارم
    پروردگارا ! کمکم کن دیرتر برنجم،
    زودتر ببخشم،
    کمتر داوری کنم و بیشتر فرصت دهم
    و شاکر نعمتهایت باشم.


  11. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 دی 91 [ 01:31]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    1,701
    سطح
    24
    Points: 1,701, Level: 24
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    127

    تشکرشده 130 در 19 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: کمک در ادامه آشنایی

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahnaz66

    فقط یک سوال دیگر دارم. اگر ایشان دوباره با من تماس گرفت من چه برخوردی باید داشته باشم؟ از آنجا که برای ایشان خیلی احترام قائل هستم نمی توانم جوابگوی تلفن نباشم، ولی نمی دانم برخورد چطور باید باشد. ما بالاخره در مهمانی های آینده باز هم همدیگر را خواهیم دید.

    به خاطر همه چیز سپاسگزارم
    دیگر کسی جواب مرا نمی دهد؟
    پروردگارا ! کمکم کن دیرتر برنجم،
    زودتر ببخشم،
    کمتر داوری کنم و بیشتر فرصت دهم
    و شاکر نعمتهایت باشم.


  12. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 آذر 91 [ 18:02]
    تاریخ عضویت
    1389-8-28
    نوشته ها
    725
    امتیاز
    3,175
    سطح
    34
    Points: 3,175, Level: 34
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,056

    تشکرشده 2,054 در 617 پست

    Rep Power
    88
    Array

    RE: کمک در ادامه آشنایی

    من فکر می کنم که لزومی نداره ارتباط تلفنی داشته باشید.

    ایشون وقتی زنگ می زنند در چه موردی صحبت می کنند؟ شما قاعدتا صحبتی با هم ندارید. من دلیل تلفن زدنشون را درک نمی کنم. فرض کنیم که شما متاهل بودید و این آقا زنگ می زد، چه صحبتی داشتید یا تا چه حدی صحبت می کردید؟ الان هم باید همانگونه باشد. چون شما مجردید معنیش این نیست که هر مردی اجازه داره به شما زنگ بزنه و خوش و بش کنه.
    در حدی که یک خانم متاهل با مرد غریبه یا اقوام صحبت می کنه باهاشون صحبت کنید و جوابشون را بدید.


  13. کاربر روبرو از پست مفید بهشت تشکرکرده است .

    بهشت (چهارشنبه 13 بهمن 89)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 04 مهر 93, 23:28
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:23 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.