به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 14 , از مجموع 14

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    Arrow توضیحی واقع بینانه درباره مفهوم دونگاه بدبیننانه و خوشبینانه

    با درود؛
    در این روزگار وانفسا که بازار دکانهای روانشناسی و سخنان سطحی درباره چگونگی دستیابی آرامش در زندگی انسان داغ است و برخی تلاشی وافر بر تزریق احساس خوب دیدن دارند و در اصل سعی بر مسخ مشتریان با حرفهای *آنچنانی*که دانیم
    و تازه همینها هم نسخه مستعمل و دست دومی از افکار بیگانگانی که خود مظهر ستایش شهوت و خواب زدگی هستند،
    اجبار بر خوش بینی و تلقین چشم فرو بستن بر تحمیق خود و ندیدن حقایق جامعه کثیف،وجشی و نابسامان پیرامون بندگان(بردگان) خدا در میان کاسبان فخر فروش و عالمان بی عمل،عادت بدی شده است.
    آنهاییکه تعالیم سخیف:عرفان های این وری و آنوری، اوشو،بودا،مدیتیشن هندی،پائولو کوئیلو ها و . . . را فقط غرغره می کنند و نشخوار و استفراغ آن را چون وحی منزل در اینجا و آنجا بر لب جاری،اگر سخنی برحق بشنوند،شتابزده سیل تهمت بدبینی را بر فرهیختگان جامعه جاری و با الفاظی چون:
    شما باید زندگی را از دریچه چشمانی خوشبین ببینید.
    اگر بیرون بد است،درون خود را خوب کنید.
    اگر می خواهید راحت باشید،خوشبین باشید و امیدوار(شما بخوانید احمق و کر و کور)
    خداوند انسانهای خوب را بیشتر امتحان(اذیت و آزار) می کند.(استغفرا . .!!)
    این زاویه دید شماست که آرامش واقعی را برایتان به ارمغان می آورد(یعنی=خر باش!!)
    بدنتان را و ماهیچه هایتان را شل کنید و خیال کنید که در کنار دریا هستید و صدای مرغان دریایی و یا کنار آبشارید و . . .=تزریق هرویین روحی به مشتریان!!!
    نفس عمیق و برو تا آخر . . .=مسخ شدگی!!!!
    می کوشند رویه چرکین و گمراه کننده و انگیزه کُش خود را درست جلوه داده و کاسبی خود را ادامه دهند.
    کسی نیست که نه به آنها که آنها اگر هم بزرگ و پیر و دکتر و روانشناس و فلان و بهمان باشند،بازهم *کاسبند و دکاندار*،که به مردم از همه جا بی خبر بگوید که جان من:
    آدمی در بدم تولدش بسیاری خصایل را از والدینش می گیرد و اما . . .اما درست در ثانیه اول زندگی تا پایان آن،این محیط و اجتماع است که روان و اندیشه و احساس انسان را شکل می دهد.
    اگر خانواده،مدرسه و سپس جامعه بد باشد،قهراً نگاه،دید و احساس آدمی هم بد و تیره می گردد.با سخنرانی درباره خوش بین بودن هم آب از آب تکان نمی خورد. چنانکه در این اقلیم ما سال به سال،دریغ از پارسال؛و کثیفی،سیاهی،بی اعتمادی،طلاق،قتلها،دزدیها ،تصادفات،کلاهبردیها،ترافی ک،ساختمانها و همه و همه چیز در این کشور با تصاعدی هندسی رو به بدی،افزایش و پیشرفت دارند.
    عزیزان من:ای دوستان،آشنایان،پزشکان،مهن دسان،بزرگان و البته روانپزشکان و مشاوران و روان درمانگران و روانشناسان گرامی،اگر دیر بشتابید جان و مال و ناموس خودتان و همگان در خطر است و با حرفهای دلخوشکنانه و مسخ آور و امید واهی دادن کاری از پیش نخواهد رفت . . .
    بیاید به دیگرانی که تیزبین و نکته بین هستند و *حقایق* را می بینند و اندیشه روشن دارند و آیینه سیاهی های پیرامون شمایند،انگ *بدبینی* نزنید.
    اگر گوشی شنوا دارید این را بدانید که چون آنها آیینه اند و حساس، اگر در جامعه بیشتر بدی باشد و پلشتی،آنها *واقعیت* را بازمی تابانند که همانا همان بدیهاست و این نه از سر بدبین بودنشان است.
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل؛؛؛

  2. 2 کاربر از پست مفید گرد آفرید تشکرکرده اند .

    گرد آفرید (سه شنبه 20 فروردین 87)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 خرداد 91, 22:27
  2. توجه توجه، سریعا صندوق پیامهای خصوصی خود را تخلیه فرمایید
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: چهارشنبه 29 تیر 90, 16:22
  3. توجه توجه :نكات بسیار مهم در رویكرد جدید تالار همدردی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 16 خرداد 88, 22:57
  4. تجربه نيست ولي نظريه است ( توجه ، توجه ، توجه )
    توسط honarmand در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 25 اسفند 86, 18:39

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:01 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.