چرا اين همه ظاهر بيني؟نوشته اصلی توسط وهم
چرا وقتي يكي مياد و عميقا مطالعه مي كنه تاپيك رو يا تجربه اي مشخص داره وقتي يكي بنا به مسائلي مشابه كه در زندگي خودش يا نزديكانش هست مي فهمه كه ايراد اساسي تر از اونه كه بشه با حرف زدن درستش كرد همه بهش حمله ور مي شيم .
من چند تا نظر دادم از همون ابتدا به وهم عزيز هشدار دادم كه اين آقاي محترم مشكلي دارند كه ممكنه با گذر زمان به سادگي حل نشه ، چه دليلي داره به خاطر يك اشتباه يك عمر بسوزي و بسازي من از طلاق متنفرم از جدايي بيزارم و هميشه از راه سوم يعني مصالحه و حرف زدن در زندگي شخصي استفاده كرده ام اما مشكلاتي كه وهم بر مي شمرد مشخصات يك زندگي بيمار بود
آيااگر همسر ايشون با راهنايي هايي كه دوستان دادن درست رفتار مي كردن وهم به جدايي مي انديشيد اما امروز كه خود به اين نتيجه رسيده شما من يا فروزش رو مقصر مي دونيد
دوستان ، من و ما در هيچ كجاي زندگي وهم تأثير واقعي نداريم . آنچه زندگي امروز وهم رو به اين سو كشانده فقط و فقط مسائل حاد فرهنگي و مسائل رواني است
شايد روزي كسي جمله اي گفته باشد و در زندگي تأثير مثبتي بگذارد اما دگر گوني زندگي بسنده كردن به يك تاپيك يا حتي چندين جلسه مشاوره حضوري نيست .
من عاشقانه انسان ها رو دوست دارم و روزي كه عضو سرزمين همدردي شدم با خود عهد كردم ناسنجيده سخني نگويم و نادانسته باعث دلخوري انساني نگردم اما امروز وظيفه خودم مي دونم كه به اين خانم دل ساده و دل مهربان توصيه كنم زندگي يك خم و يك باريكه نيست كه به آساني بگذري
زندگي تو هستي و همه هستي تو پس بكوش عاقلانه ترين تصميم را بگيري
بهترين تصميم در خلوت و انديشيدن به تمامي جوانب است و بس بدون حضور حتي نفسي عميق كه تمركز ذهنت رو بهم بريزد وقتي تصميم درست گرفتي براي آگاهي از اين تصميم با كسي كه قبولش داري و مي داني با احساس و دل سخن نميگويد سخنت را در ميان بگذار خواهي ديد كه زندگي برايت معجزه ها مي كند.
وهم عزيز من هم مثل ديگر دوستان معتقدم به قول معروف زود گرم و سرد مي شي اما در اين بين ممكن است بيمار شوي پس حد رو نگه دار
اما بكوش از انسانيت به دور نشي
در ضمن اين درست نيست كه شما تصميم بگيري و اون رو منتسب كني به كسي كه بنا به گفتهاي خودت نظري مي ده
من دلم نمي خواد بي جهت انرژي مثبت بدم . گاهي نور در پس همين تاريكي هاست كه ما بهش مي گيم انرژي منفي .






علاقه مندی ها (Bookmarks)