به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 19 از 61 نخستنخست ... 91011121314151617181920212223242526272829394959 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 181 تا 190 , از مجموع 610

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    سلام بر همگی

    پیرو حرف رز زرد عزیز من میگم که من قسمتهایی که از این ختم قرآن برداشتم رو معنی اش رو هم میخوندم توی آخرین بخش که سوره طلاق و تحریم بود وقتی سوره تحریم رو خوندم برعکس همیشه که کلی احساس خوب بعد از اطلاع از معنی آیات پیدا میکردم این دفعه احساس خوبی پیدا نکرده بودم.

    الان هم خیلی ناراحت هستم.لطفا شما هم معنی این سوره رو بخونید البته توی قرآن من یک چیزهایی توی پرانتز نوشته بود که معنی دقیق آیات نبود و بیشتر اونا اذیتم میکنه.نوشته بود یک روز حضرت محمد توی خونه یکی از زنهاش بوده و اون زن به جایی رفته بوده تا برگرده حضرت محمد با کنیزی که اونجا بوده خلوت کرده بوده که اون خانم سر میرسه و میگه چرا توی خونه من با این کنیز خلوت کردی و میره عایشه رو هم میاره و حضرت محمد در جواب به این دو زن میگه اصلا دیگه این کنیز از این به بعد به من حرام است.

    حالا معنی تقریبی این سوره این هست که خدا به حضرت محمد میگه چرا چیزی که من بر تو حلال کردم تو بر خود حرام کردی و به حرف اون دو زن گوش کردی؟

    اون چیزی که من رو ناراحت کرده اینه که من تا الان فکر میکردم حضرت محمد تنها برای کمک به زنهای مختلف صیغه شان میکرده ولی الان حس دیگه ای دارم.مورد دیگه ای هم که ناراحتم کرده اینه که چرا توی قرآن به حضرت محمد گفته شده چرا به عواطف زنهات توجه کردی؟(و اون کنیز رو به خود حرام کردی)


    البته برداشت کلی من این بود.

    کسی میتونه به من کمک کنه از این حس دربیام؟

  2. 6 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    فکور (شنبه 21 مرداد 91)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 مرداد 92 [ 14:21]
    تاریخ عضویت
    1391-3-22
    نوشته ها
    109
    امتیاز
    1,076
    سطح
    17
    Points: 1,076, Level: 17
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    451

    تشکرشده 462 در 107 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    سلام

    تبريك به همگي
    اميد آنكه كه مورد قبول خداوند متعال قرار گيرد

    روز زرد عزيز من يه سرچي تو اينترنت كردم اينها رو پيدا كردم اميدوارم پاسخ سوالاتتو بگيري البته نتونستم لينكشو برات بذارم ولي اينها رو برات ميذارم خودت ميتوني بري ببيني.
    پاسخ شبهات قرآن! - شبهه سوره تحریم
    http://114noor1.blogfa.com/post-6.aspx

    [color=#0000CD]
    بچه ها تو خدا تو اين شبها براي همه و براي منم دعا كنيد. اميدوارم اون اتفاق خوبي كه يك عمر منتظرش بوديد بحق اين شبها خدا براتون پيش بياره و همگي به مراد دلتون برسيد ، انشالله

  4. 8 کاربر از پست مفید صنا تشکرکرده اند .

    صنا (شنبه 21 مرداد 91)

  5. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 15 بهمن 91 [ 21:16]
    تاریخ عضویت
    1390-8-08
    نوشته ها
    225
    امتیاز
    1,705
    سطح
    24
    Points: 1,705, Level: 24
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    599

    تشکرشده 601 در 179 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    @ صنا: سوالات من یا سوالات فکور
    @ فکور: راستش بعید میدونم اینجا جای چنین بحث هایی باشه. (به زندگی خصوصی مردم چی کار داری آخه؟ )
    @ همه دوستان: آخرش بله یا خیر. اگر بله هست باید زود شروع کنیم. شروع کنیم؟؟؟؟

  6. 5 کاربر از پست مفید roze-zard تشکرکرده اند .

    roze-zard (شنبه 21 مرداد 91)

  7. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    ممنون صنا جان

    نمیدونم چرا به ذهن خودم نرسید که توی اینترنت سرچ کنم و از صحت و سقم معنی این سوره آگاه بشم یعنی چون فکر میکردم قرآنی که دستم هست ترجمه اش معتبر هست دیگه تحقیق نکردم.

    علاوه بر اون لینک شما چند مورد دیگه هم پیدا کردم.مثل این

    http://www.andisheqom.com/Files/quranshenasi.php?idVeiw=28430&level=4&subid=28430

    که مال تفسیر المیزان هست که بیان کرده

    يامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) گاه كه نزد زينب بنت جحش ( يكى از همسرانش ) مى‏رفت زينب او را نگاه مى‏داشت و از عسلى كه تهيه كرده بود خدمت پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) مى‏آورد ، اين سخن به گوش عايشه رسيد ، و بر او گران آمد ، مى‏گويد : من با حفصه ( يكى ديگر از همسران پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) قرار گذاشتيم كه هر وقت پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) نزد يكى از ما آمد فورا بگوئيم آيا صمغ مغافير خورده‏اى ؟ ! ( مغافير صمغى بود كه يكى از درختان حجاز به نام عرفط ( بر وزن هرمز ) تراوش مى‏كرد و بوى نامناسبى داشت ) و پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) مقيد بود كه هرگز بوى نامناسبى از دهان يا لباسش شنيده نشود بلكه به عكس اصرار داشت هميشه خوشبو و معطر باشد ! به اين ترتيب روزى پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) نزد حفصه آمد ، او اين سخن را به پيامبر (صلى‏الله‏عليه‏وآله‏وسل م‏) گفت ، حضرت فرمود : من مغافير نخورده‏ام ، بلكه عسلى نزد زينب بنت جحش نوشيدم ، و من سوگند ياد مى‏كنم كه ديگر از آن عسل ننوشم ( نكند زنبور آن عسل روى گياه نامناسبى و احتمالا مغافير نشسته باشد ) ولى اين سخن را به كسى مگو ( مبادا به گوش مردم برسد ، و به گوش زينب برسد و او دل‏شكسته شود ) گويند چرا پيامبر غذاى حلالى را بر خود تحريم كرده ؟ و يا از كار پيامبر در اين مورد و يا مشابه آن تبعيت كنند

    ظاهرا آن حلالی که حرام شده بوده یک خوراکی بوده نه یک کنیز و علت سرزنش خداوند هم این بوده که به خاطر دسیسه دو زن پیامبر یک چیز حلال رو بر خود حرام کرده

    ممنون ظاهرا قرآن من ترجمه اش اشتباهه

    الان حس بهتری دارم ممنون از شما


    راستی من هم با خواندن ترجمه موافقم ولی بهتر نیست همراه با خواندن آیات باشه یعنی مثلا هرکسی دو صفحه از قرآن رو با معنی بخونه شاید دیرتر تمام بشه ولی جذابتره!

  8. 7 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    فکور (شنبه 21 مرداد 91)

  9. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 15 اسفند 98 [ 02:57]
    تاریخ عضویت
    1389-6-09
    نوشته ها
    274
    امتیاز
    9,988
    سطح
    66
    Points: 9,988, Level: 66
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 62
    Overall activity: 29.0%
    دستاوردها:
    SocialVeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    2,955

    تشکرشده 2,271 در 375 پست

    Rep Power
    45
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    سلام.من با فکور موافقم
    هر نفر دو صفحه بخونه با معنیش

  10. 4 کاربر از پست مفید راحیل خانوم تشکرکرده اند .

    راحیل خانوم (شنبه 21 مرداد 91)

  11. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 15 بهمن 91 [ 21:16]
    تاریخ عضویت
    1390-8-08
    نوشته ها
    225
    امتیاز
    1,705
    سطح
    24
    Points: 1,705, Level: 24
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    599

    تشکرشده 601 در 179 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    از اونجا که دلم میخواست تاکید این بار روی معنی قرآن باشه، 2 ایراد میبینم توی خواندنش همراه با متن اصلی (عربی) قرآن:

    1) خواندن 2 صفحه قرآن، عملا میشه 4 صفحه (2 عربی، 2 فارسی) و بر طبق تجربه شخصی یه جاهایی خسته میشم، بنابراین در خوندنش سستی بیشتر میکردم

    2) گاهی که باید میخوندم، ناخودآگاه متن عربی برام اهمیت بیشتری داشت. پس واقعا توی یک دور قرآن خیلی پیش اومد که متن فارسی رو گفتم حالا 1 ساعت دیگه.. حالا.... و آخرش خیلی جاها جا موند

    خواندن "عربی" + "فارسی" بسیار بهتر از صرفا "فارسی" خوندن هست، اما بیاین با خودمون رو راست باشیم.
    ماها تنبلیم. (اگر نبودیم هممون همه صفحاتی رو که خواندیم بلااستثناء با فارسی میخوندبم. کدوممون دوست نداشتیم حتما فارسیش رو هم کنارش بخونیم؟؟ اما کدوممون موفق شدیم همه آنچیزی رو که تلاوت کردیم فارسیش رو هم بخونیم؟ من خودم همش رو نرسیدم. قسمتیش رو رسیدم. و این اتفاق خیلی حرف داره برای زدن)
    سنگ بزرگ هم نشونه نزدنه. بیان یه سنگ کوچک برداریم و یک بار به فکر "ثواب" خواندن و یا حتی "زیبایی" آهنگین قرآن شنیدن نباشیم. یک بار فقط و فقط به فکر معنیش و کاربردش تو زندگیمون باشیم.

    البته اینها نظرات من هست. در نهایت باید دید اکثر دوستان نظرشون چیه.

    و البته اینم در نظر بگیرم در این ماه هم وقت اکثر دوستان آزادتره (ساعات کمتر اداری) و هم اینکه تمرکز همه ما بر قرآن خوندن بیشتره.
    موضوع اینه که اگر تو همین ماه اکثرش خوانده نشه، امکان اینکه رها بشه زیاده.

  12. 3 کاربر از پست مفید roze-zard تشکرکرده اند .

    roze-zard (شنبه 21 مرداد 91)

  13. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    من خودم شخصا هیچوقت قرآن رو بدون ترجمه نمیخونم چون تاثیر عملی توی زندگیم نمیذاره

    به هر حال میتونه این دفعه ترجمه اش اجباری باشه و متن عربی اش اختیاری که کسانی که کمبود وقت دارن یا نمیتونن هر دوش رو بخونن مشکلی پیدا نکنن.

  14. 5 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    فکور (شنبه 21 مرداد 91)

  15. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 15 بهمن 91 [ 21:16]
    تاریخ عضویت
    1390-8-08
    نوشته ها
    225
    امتیاز
    1,705
    سطح
    24
    Points: 1,705, Level: 24
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    599

    تشکرشده 601 در 179 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    پس از امشب شروع کنیم؟؟

    با اجازه دوستان

    از ابتدای قرآن تا آخر آیه 69 سوره بقره رو من میخونم. (تا آخر صفحه 10)

  16. 6 کاربر از پست مفید roze-zard تشکرکرده اند .

    roze-zard (شنبه 21 مرداد 91)

  17. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان

    منم از آیه 70 می خونم تا آخر آیه 93 سوره بقره (تا آخر صفحه 14)
    التماس دعا
    شب قدر و احیای همگی قبول درگاه حق

  18. 6 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (شنبه 21 مرداد 91)

  19. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 15 بهمن 91 [ 21:16]
    تاریخ عضویت
    1390-8-08
    نوشته ها
    225
    امتیاز
    1,705
    سطح
    24
    Points: 1,705, Level: 24
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    599

    تشکرشده 601 در 179 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ختم قرآن بچه های همدردی در ماه رمضان


    منم از آیه 94 می خونم تا آخر آیه 134سوره بقره (تا آخر صفحه 20)
    التماس دعا

  20. 6 کاربر از پست مفید roze-zard تشکرکرده اند .

    roze-zard (شنبه 21 مرداد 91)


 
صفحه 19 از 61 نخستنخست ... 91011121314151617181920212223242526272829394959 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تاپیک های نیازمند به حضور کارشناسان تالار
    توسط بالهای صداقت در انجمن پیشنهادات ،انتقادات و مشکلات تالار
    پاسخ ها: 285
    آخرين نوشته: جمعه 03 دی 00, 17:47
  2. پاسخ ها: 35
    آخرين نوشته: سه شنبه 19 شهریور 92, 02:53
  3. پیمان شکنی‌های آن‌لاین
    توسط ویدا@ در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 شهریور 92, 07:59
  4. تاثیرات منفی! تاپیک های خیانت!!!!!!!!
    توسط del در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: چهارشنبه 21 دی 90, 12:47

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.