به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 17 از 29 نخستنخست ... 789101112131415161718192021222324252627 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 161 تا 170 , از مجموع 286
  1. #161
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    Mvaz تا امشب فرصت داری ببینم چیگار میکنی؟

    تز دکتری آقای فروید رو مطالعه کردی؟ برداشتت چیه ازش؟ میدونستی 50k به تزش رفرنس داده شده!!!؟ این انسان واقعا اینقدر ارزش ارجاع داشته؟

    سرنوشت انسانهای از خدا بی خبری که در کشورهای ژاپن و چین و آلمان و هند و ... وجود داره، نماز و قرآن هم نمیخونن، ولی توی علم و رفاه از ما خیلی جلوترن؛ چی میشه؟ خداوند چحوری با این از خدابی خبران برخورد خواهد کرد؟

  2. 2 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 09 تیر 99), Mvaz (دوشنبه 09 تیر 99)

  3. #162
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    و سخن آخر من در صندلی داغ آقای Mvaz

    آقای Mvaz اگر بخواین دوستانتون رو نصیحت کنین که همواره در زندگی شخصیشون تا زمانی که خداوند بهشون عمر میده از رذایل اخلاقی فاصله بگیرن، چی بهشون میگین و چه راهکاری ارائه میدین؟





  4. 2 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 09 تیر 99), Mvaz (دوشنبه 09 تیر 99)

  5. #163
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط C-R-Y نمایش پست ها



    19 - وصیت خودت را بنویس ( اگه امکانش هست )؟

    سلام وصیتی که برای لحظات مرگ باشه اگر منظورت هست، که نمیشه اینجا نوشت، فردا وراث میان سروقت مدیر همدردی

    شاید یه روزی نوشتم،

    ولی بخشی اش اینه،

    به نام خداوند قدوس و سبجان، خداوندی که قبل، بعد و در حین هر موجودی حی هست. خداوندی که خواب اورا فرا نمیگیرید و مالک آسمان ها و زمین است، زنده میکند و میمیراند و همه با اراده او در این وادی قدم نهادیم.
    شرمسار اویم که به عهد و پیمان که در آن روز با او بستم پایبند نبودم. همه ما از اوییم و به او باز میگردیم

    باقیش ان شاالله بماند برای خوانندگان آنروز



    21- چرا آدم ها خوبی ها را زود فراموش می کنند و بدی ها در ذهنشون می مونه ؟

    عجب سوالی تا حالا بهش فکر نکرده بودم چرا؟

    شاید یکی از دلیل هاش اینه که خودشون رو زیاد میبینند و از خودشون نمیگذرند.

    شاید یکی از دلیل هاش این باشه که خوبی ها رو نعمت های خدا نمی دونیم و خودمون رو مستحق خوبی میدونیم.

    شاید یکی اش این باشه که با بدی دیگران به فکر جبران می افتیم، برای همین همیشه دنبال فرصت مناسب هستیم و برای همین یادمون نمیره،

    نمی دونم

    22 - اگه دوست داشته باشی یه نوشته برا ی من بنویسی و دیگه منو نبینی دوست داری چی به من بگی ؟

    ای کبوتر دلواپس پرواز، تو را در آسمان آبی نزد فرشتگانی می دیدم که با غم هر دوستی غمگسار شدی و با شادی اش خوشحال، همیشه همه را بدهکار خودت دیدم به احدی بدهکار نشدی، همواره رضایت حق را در لبخند خلقش میجستی.

    ای کبوتر آزاد که آزادی ات به خاطر قدرت پرهایت نبود، بلکه به خاطر قدرت درونت بود که به بی وزنی رسیدی و به جاذبه غلبه می کردی،

    همیشه خدا را سپاس گزارم که به واسطه این نعمت اش که در این سنین امکان بهره مندی از وجود زلال تو را به من عطا کرد.

    دیگه باقیش ان شاالله باشه برای روزی که خواستی بری و فرصت باقی بود.

    هر چند که از تو یادگرفتیم که همه رهگذریم و زمان اندک، همیشه و همه حال در مسیر خدا باشی و یاران و کمک کاران حجت اش.

    یه آرزوی هم هست که نمیگم
    راهنمایی اش اینه که در اون آرزو از یکی از وسایل آشپزی استفاده شده.




  6. 2 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 09 تیر 99)

  7. #164
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط « 7 » نمایش پست ها
    سلام جناب mvaz گرامی ؛

    سلام ممنون از شما، خوشحالم که حالتون بهتر شده

    من هم چند سؤال میپرسم :

    1_ چگونه میتونیم ایمان خودمون را به خدا قوی تر کنیم ؟ ( مثلا زمانیکه توکل کردیم دیگه رها کنیم اون مسئله ای که فکرمون را درگیر کرده ؟)

    ایمان به خدا از میسر شناخت و آگاهی میگذره، هر چه شناختمون بیشتر بشه، ایمانمون بیشتر میشه و توکلمون قوی تر.

    همه ما از آتش می ترسیم، چرا؟ چون تو بچه گی اولین بار که به آتش دست زدیم دستوم سوخته، برای همین مغز همیشه به ما فرمان میده مراقب آتیش باش، به مرور شناختمون از قدرت آتیش بیشتر شده، فهمیدیم همه جارو میتونه بسوزنه و خراب کنه، انسان ها رو هم حتی می سوزونه.

    حالا فردی بودی که اینقدر به خدا اطمینان داشته، از این آتیش نمیترسیده، اون شخص حضرت ابراهیم ع بوده، رفت درون آتیش و گلستان شد.

    چرا؟ چون خدا رو اینقدر شناخته بود، که فهمیده بود قدرت لایتناهی هست، هیچ قدرتی باهاش مقابله نمیتونه بکنه،

    حالا چه طور میشه به اون مقام شناخت رسید؟ اولین قدم شناخت خودتون و مقام انسان هست، اینکه از کجا اومده به کجا میره، انسان چه ویژگی هایی داشته، درون انسان چه میگذره، ترکیباتش چیه؟ خدا چه طوری این همه آدم رو در کنار هم با این همه خصوصیت اخلاقی کنار هم گرد آورده، مثلا همین تجربه آتیش بچگی که در ذهن ماثبت شده، خودش کلی از پیچیدگی های انسان سخن می گه، از ساختار عظیم ذهن و مغز به این راحتی نگذرید،

    تو قدم بعدی باید خصوصیات اخلاقی و نقاط ضعف خودتون رو بشناسید و اون ها رو به مرور کامل کنید، به سمت تعالی پیش برید، جسم انسان اولش نوزاده ولی نم نم بزرگ میشه، کودک نوجوان و ..... ذهن و روان ما هم باید همینجور به تعالی برسه،

    هدفتون رو اگر خدا قرار بدین، عالی میشه،

    خدا رو برای خدا بخواید نه برای حاجات خودتون. برای رفع نیاز خودتون، آخه خدا خیلی عظیم تره،

    حالا دیگه وقتشه توکل کنید و تسلیم امر خدا باشید، یعنی پیشامد ها و نعمت ها رو از خدا بدونین، اگر قصد کاری رو داشتین بر مبنای هدف اصلی تون قرار بدین و براش تلاش کنید، بعد به خدا توکل کنید. حالا نتیجه اش هر چی بشه دیگه مهم نیس،

    آخه ما آدم ها فکر میکنیم اگر از خدا ماشین بخوایم و به خدا توکل کنیم و خدا بهمون نده یعنی یه جای کار میلنگه، اتفاقا برعکس خدا نخواسته شما ماشین دار بشین چون صلاحتون در این بوده، این میشه مقام توکل


    2_ تا حالا شده توی زندگی چنان مورد امتحان سخت الهی قرار بگیرید که بالاتر از تحمل و طاقت شما باشه ؟

    خودم تا حالا نشده، ولی تلاشم رو میکنم برای ابتلائات سخت یه آمادگی مسبی پیدا کنم، مثلا اگر یه اتفاق کوچک برامون می افته به خدا بگیم خدا جون این بلا داستانش چی بود؟ ممون بابتش، به قول حاج اسماعیل دولابی به خدا اینجور موقع ها بگیم جانم خدا جان کارم داشتی صدام زدی؟

    به قول بزرگان اصلا این بلا ها نعمته:

    هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشتر اش میدهند.

    من خیلی ضعیفم، دعا کنید قوی شم تو این زمینه


    3_ تا حالا از بیماری روحی رنج بردین ؟

    بیماری روحی و رنج هر کدومش رو باید تعریف کنیم،

    ولی شده قبل تر موضوعی برام سخت باشه و مدت ها من رو اسیر خودش کنه. به دلیل ضعف خودم بیافتم تو ورطه نا امیدی و کسالت و غیره.

    اما مدتیه خیر. معمولا نمی گذارم غم موضوعی برام از یه حدی بیشتر بشه غم خوبه ولی حدش بیشتر نباید بشه،

    مثلا من خیلی خوش اومد شما دوباره روی پای خودتون ایستادین و به صندلی داغ برگشتین.




    4_ بنظرتون خدا اگر بنده ای را دوست داشته باشه زودتر تنبیهش میکنه تا متوجه اشتباهش بشه ؟

    خداوند به نظرم عظیم تر از اونیه که بخواد یه نسخه یکسان برای هر شخصی پیاده کنه،

    ولی خداوند از ازل همواره نسبت به مخلوقات خودش علی الخصوص انسان خیر خواسته. اگر با این فرمول که قطعی هست پیش بریم، هر پیشامدی رو از سمت خدا بر مبنای همون دوست داشتن تعبیر میکنیم.

    اگر شری گریبانمون رو میگیره، مطمئن باشین از خودمون جایی اشتباهی سر زده، خداوند هرگز برای بنده اش شر نمی خواد، خود ماییم که در این مسیر میریم.

    ولی یه مثال، اگر کودکی در بچگی سیگار بکشه و پدرش تنبیه اش کنه، علتش چی بوده؟ اول اینکه علت اصلی اش کج رفتن کودک بوده و دوم محبت پدرش که نخواسته بچه در اون راه بیافته،

    حالا این پدر چه زمانی دیگه بچه رو برای سیگار کشیدن تنبیه نمی کنه؟ دقیقا وقتی که دیگه کودک رو به حال خودش وا بگذاره.

    سوالات اول خانم سحری بهاری رو در همین صندلی داغ بخونید.


    5_ در نظر اول چگونه متوجه خوب بودن کسی میشوید ؟

    برای سنجش خوب بودن آدم ها من ملاک و صلاحیت تشخیص اش رو ندارم. ولی دو مدل رفتار دارم: برای آدمهایی که من به طور پیوسته باهاشون سرکار دارم اول یه فاصله ای رو حفظ میکنم و تو اون فاصله میسنجم اگر با اصول من جور در بیاد نزدیک تر میشم و اگر جور در نیاد در همون فاصله نگهش میدارم، ولی فاصله ام رو بیشتر نمیکنم.

    برای آدم های موقتی و گذری هم که کاری نمیتونم بکنم.

    چندتا ملاک ساده هم میشه داشت مثل اینکه آدمها اگر به پدرمادرشون احترام بگذارن، از قوانین تخطی نکنن، مسئولیت پذیر باشن، مهربانی کنن، کم فروشی نکنن و ... معمولا درونشون خوبه


    6_ آیا چشم ها حقیقت درونی انسان ها را فاش میکنند ؟

    آگاهی و شناخت ما رو به حقیقت نزدیک میکنه، چشم و گوش هم ابزاری هست برای این راه. ولی هیچ وقت تا خدا نخواد حقیقت واقعی رو نمی فهمیم

    7 _ یک انسانی که افسرده است و به چیزی علاقه نداره و توی زندگیش هدفی نداره میاد پیش شما و کمک میخواد ...شما چگونه کمکش میکنید ؟

    خوب چنین انسانی وقتی میره سمت شخصی و ازش کمک میخواد، نشون میده از وضعیت بدش آگاهی داره، این دانستن خودش خیلی کمک کننده است. من که خودم صلاحیتی ندارم ولی سعی میکنم توانمندی هاش رو بهش ثابت کنم، اهداف و آرزو هاش رو بزگتر کنم تا انگیزه بگیره، احتمال داره از نرسیدن به هدفی کوچک نا امید شده، اگر هم حس کنم از مشاور نمی هراسه میبرمش مشاور اگر بترسه، خودم میرم براش مشاوره میگریم و نم نم راه بیافته تا خودش بره.


    8_ mvaz آرمانی از نظر شما کیست ؟ ( یعنی میخواهید چگونه آدمی باشین ؟)

    جز برای خدا زندگی نکنه

    9_ یک نصیحت به من .

    کوچکتر از شمام و صلاحیتش رو ندارم. شما انسان قوی هستین، در صندلی داغتون که از خودتون گفتین خیلی تو دلم بهتون احسنت گفتم، امیدوارم روزی برسه که با تلاش فراوان و توکل به خدا به اهداف عالی که برای خودتون میریزید برسین/

    10 _ یک جمله ، دعا و یا حدیثی که توی ذهنتون ماندگاره و دوستش دارین برامون بنویسید .

    افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد
    .

  8. 2 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 09 تیر 99)

  9. #165
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    اگه یه دفعه توی همین دنیا بفهمی، همه این چیزایی که در مورد دنیای دیگر، و قیامت و ... میگن الکی بوده. واکنشت چیه؟ حس ت رو میتونی بگی؟؟

    سلام

    اگر تو مدرسه و دانشگاه شما برای آخر ترم و بر اساس اعلام قبلی دانشگاه بدونی قراره امتحان برگزار شه، تلاش نمیکنی؟ حالا این وسط بر اساس شایع های غیر مستندی به گوشت بخوره شاید امتحانی در کار نباشه، آیا از تلاشت دست بر میداری یا منتظر اعلام رسمی دانشگاه برای حذف امتحانات میشی؟
    حالا اگر روز جلسه با آمادگی کامل بری دانشگاه و بفهمی امتحانی نیست، چه حالی میشی؟ هیچ حالی چون از خودت راضی هستی تلاشت رو کردی.


    ولی تو دنیا دلیل مستندی که بتونه بیاد و قیامت رو حذف منه، یکم از لحاظ عقلی به دوره، چون نیاز به ساز و کاری داره این اعلام که دیگه از بعد از نبوت حضرت محمد ص قرار نیست باشه.

    برای همین مگر اینکه بعد از مرگ این اتفاق بیافته، که بعد از مرگ اصلا معلوم نیست این حس و حال های این دنیا باهامون باشه یا نه، از طرفی اونور اینقدر محو حقیقت اصلی میشیم که دیگه بود و نبود قیامت رو حواسمون نمیشه توجه کنیم.

    ولی بر اساس مستندات متغن، قوی و محکم قیامت هست.

    عظمت کبریایی خداوند هم به دور هست که انسان رو بی هدف آفرید باشه،

    ولی به قول توصیه استاد سی ( c.r.y) برای رضای خدا اگر زندگی کنیم دیگه مهم نیس چی میشه، هر چی اون بخواد همون بشه


    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط Eram نمایش پست ها
    سلام آقای mvaz و بقیه دوستان

    سلام


    1.چرا در مورد سن از شما سوال شد سربسته جواب دادین؟

    روزی که در این سایت ثبت نام کردم، با خودم چنین چیزی رو مقرر کردم، سعی می کنم بهش پایبند باشم.

    دلیل خاص دیگه ای نداشتم واقعا


    2. آرزوهای بزرگ داری؟

    بله مثل همه آدمها که آرزوی های بزرگ و کوچک دارن،

    مثلا یکی از آرزوهام اینه که روزی حضرت مهدی عج را بیبینم که عالی میشه ولی به صورت غیر مستقیم هم بفهمم از ما راضیه خوب میشه.

    یا اینکه خانواده ام دوستان و اطرافیان و بچه های همدردی در مسیر درست گام بردارند

    یه آرزو هم که با کرای داشتم

    .

  10. 2 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    miss seven (دوشنبه 09 تیر 99)

  11. #166
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط خادم رضا نمایش پست ها
    سلام روزتون بخیر
    اگر دور از جون توی بیمارستان اعصاب بستری بشین حوصلتون سر بره چی کار می‌کنید؟

    شاید مثل باقی آدمها عادی، با بیماران بستری دیگه شطرنج بازی کنم.



    ایا این ضرب المثل موش تو سوراخ نمی‌رفت جارو به دمبش میبست رو قبول دارید؟


    آره فکر کنم دو جا کاربرد داشته باشه، یکی اونجایی که طرف نمی تونه مشکلی رو حل کنه، یه مشکل دیگه هم ایجاد میکنه ( شاید بشه به کمال گرایی ربطش داد)

    یکی هم قانع نبود و طمع ورزی


    بنظرتون راه ابراز علاقه بین زن و شوهر چیه مخصوصا اگر تعهد دوطرف نباشه؟

    ابراز علاقه قبل از اینکه کلامی باشه، به نظرم از راه اهمیت دادن و درک کردن و فهمیدن باید باشه. مثل اینکه مردی که از خرید میاد و همسرش از پنجره میبینه دستش پر از وسیله است، بدون که چیزی بگه بره تو راه پله کمکش کنه، هیچ کلامی هم رد و بدل نشده ولی اثرش بیشتره

    به قولی دو صد گفته چون نیم کردار نیس


    بنظرتون عشق قشنگ تره یا ازدواج معمولی؟

    حقیقتش سوالتون رو خوب متوجه نشدم، برای همین این جواب رو میدم

    ازدواج باید از روی شناخت و عقل باشه، و کمی هم احساس دل نشستن چاشنی اش بشه.

    این شناخت هست که دو همسر هم کفو و متناسب رو باعث انعطاف پذیری، محبت کردن، کوتاه آمدن و ... به نفع دیگری میکنه و نم نم دوست داشتن به عشق تبدیل میشه.

    یه راه کار بدید تا روانی نشیم؟

    خودشناسی، داشتن هدف

    دو تا کلمه کوتاه هست ولی کلی تفسیر داره و کلی کار میطلبه، من خیلی ضعیفم تو این زمینه


    به نظرتون آدم ازدواج نکنه بهتره یا ازدواج کنه ولی روانی بشه؟

    هیچ کدام، خودش رو بشناسه، با همسر هم کفو خودش ازدواج کنه و از زندگی لذت ببره
    .

  12. 5 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    Eram (دوشنبه 09 تیر 99), gholam1234 (دوشنبه 09 تیر 99), miss seven (دوشنبه 09 تیر 99), Pooh (شنبه 14 تیر 99)

  13. #167
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    Mvaz تا امشب فرصت داری ببینم چیگار میکنی؟

    تز دکتری آقای فروید رو مطالعه کردی؟ برداشتت چیه ازش؟ میدونستی 50k به تزش رفرنس داده شده!!!؟ این انسان واقعا اینقدر ارزش ارجاع داشته؟

    سرنوشت انسانهای از خدا بی خبری که در کشورهای ژاپن و چین و آلمان و هند و ... وجود داره، نماز و قرآن هم نمیخونن، ولی توی علم و رفاه از ما خیلی جلوترن؛ چی میشه؟ خداوند چحوری با این از خدابی خبران برخورد خواهد کرد؟

    سلام خیر مطالعه نکردم

    چون هنوز اونقدر قوی نیستم که بتونم نظرات همه رو مطالعه کنم، برای همین بیشتر مطالبی رو میخونم که فکر میکنم با اعتقادات و تمایلات من هم سو هستن. برای همین نظریات ایشون رو زیاد نمیشناسم،

    هرچند که حضرت علی ع کلامی دارند که میفرمایند نبین چه شخصی صحبت میکنه، ببین چه چیزی دارد میگه،


    انسان ها با علایق و اعتقادات گوناگون هستن، پس بعید نیست که این همه آدم از اعتقادات آقای فروید استفاده کنند. هر چند که این همه آدم قطعا با همه حرف هاش موافق نیستن مثلا دانشمندی با شیوه گفتار فروید و بررسی گذشته بیمار موافق هست و ارجاع میده ولی با اینکه فروید مدعی بود مصرف کوکائین خوبه مخالف باشه و ارجاع نده، یا شایدم ارجاع بده بگه بر خلاف گفته فروید کوکائین بده.


    ولی به مانند فروید کتبی هستن مثل قرآن، نهج البلاغه، کت بوعلی سینا، کتب ملاصدرا، دکتر فرانکل، علامه جعفری و خیلی از آدمهای دیگه، ارجاع بیشتر یا حتی به علت تبلیغات کم برای اون ها ارجاع کمتری خورده باشند،
    مثلا حکیم سبزواری یا علامه رفیعی قزوینی رو خیلی هامون نمیشناسیم چون تبلیغاتی نداشتن و ارجاع کمتری هم خوردن



    سوال دوم،

    هیچ انسانی از خدا بی خبر نیست، برای هر قومی پیامبری بوده و از خیلی چیز ها آگاهش کرده اند. حداقل دیگه الان که ارتباطات قوی تری میشه در این موارد بیشتر تحقیق کرد و از طرفی فطرت خداجوی انسان ها اونها رو به دانستن این موضوع میکشاند.

    جایگاه علوم خیلی ارزشمنده، ولی این دلیل نمیشه که طرف چون علمی که خداوند بهش داده رو استفاده کرده وضعیت خوب یا بدی پیدا کنه.

    مهم اینه هدف ما از نشر اون علم چی باشه، خدمت به مردم یا خدمت به جیب ( صرفنظر از باور خدا)



  14. 4 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    gholam1234 (دوشنبه 09 تیر 99), miss seven (دوشنبه 09 تیر 99), Pooh (شنبه 14 تیر 99)

  15. #168
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط سحر بهاری نمایش پست ها
    و سخن آخر من در صندلی داغ آقای Mvaz

    آقای Mvaz اگر بخواین دوستانتون رو نصیحت کنین که همواره در زندگی شخصیشون تا زمانی که خداوند بهشون عمر میده از رذایل اخلاقی فاصله بگیرن، چی بهشون میگین و چه راهکاری ارائه میدین؟




    سلام

    فاصله گرفتن از رذایل اخلاقی و نزدیک شدن به نیک خویی راه طولانی هست ولی مهم این که این راه پیوسته و هرچند کم سرعت طی بشه.
    اولین راه اینه که ما با خودمون صادق باشیم، به خودمون دروغ نگیم. هر چه هستیم و توانایی هایی داریم همان باشیم و همان قدر بخواهیم. نه بیشتر.

    موضوع بعدی ذات منفعت جوی انسان هست. همه ما به دنبال منفعت هستیم. حالا در تشخیص این منفعت راه رو گم میکنیم. باید منفعت واقعی را بشناسیم.

    چندتا عامل هست که باید اون ها رو بشناسیم 1. شهوت 2. شهرت 3. قدرت این سه عامل متضاد اخلاق نیکو راه میروند.

    نیاز به چراغ و راهنما در این مسیر بسیار مفیده تا به ادم راه رو از چاه نشون بده و بتونیم مقایسه کنیم اخلاق رذیله چیه نیکو چیه وقتی فهمیدیم، تکرار و مداومت در اون اخلاق نیکو و یا ترک رذیله اخلاقه بسیار مهمه.
    اینجا یه نکته وجود داره ممکنه در اخلاق نیکو را برای فواید دنیوی اش اجرایی کنیم که بشیم محبوب نزد خلق که این خودش از اون ور پشت بوم افتادنه. باید بر اساس هدفی این اخلاق نیکو رعایت بشه.

    روش ها و تکنیک های دیگری مثل افزایش بردباری و افزایش استانه تحمل ( عدم بروز خشونت و عصبانیت ) هم خیلی مفیده

  16. 5 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    gholam1234 (دوشنبه 09 تیر 99), miss seven (سه شنبه 10 تیر 99), Pooh (شنبه 14 تیر 99), سحر بهاری (دوشنبه 09 تیر 99)

  17. #169
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    سلام بر شرکت کننده بعدی آقای زونیام گرامی


    ۱. بنظر شما عشق زمینی منافاتی با عشق آسمانی داره؟

    ۲. یک نمونه از سؤال و جواب های ادبیات ما در شعر فارسی رو بنویسین.

    مثال؛

    ( نخستین بار گفتش کز کجایی؟ بگفت از دار ملک آشنائی )

    ۳. این رباعی اثر چه کسی هست؟‌

    چون باز سفید در شکاریم همه

    با نفس و هوای نفس یاریم همه

    گر پرده ز روی کارها بر گیرند

    معلوم شود که در چه کاریم همه

    ۱) خیام ۲) رهی معیری ۳) ابوسعید ابوالخیر ۴) حافظ

    ۴. شعر گفتن رو از چند سالگی شروع کردین و آیا اشعارتون رو گردآوری کردین؟

    ۵. یک رباعی از خودتون با موضوع "یادگار" بنویسین .

    ۶. شاعر و تصنیف ساز ایرانی که در فیلم " شهریار" تصنیف او به زیبایی اجرا شد.

    گریه را به مستی بهانه کردم

    شکوه ها ز دست زمانه کردم

    آستین چو از چشم برگرفتم

    جوی خون به دامان روانه کردم

    او که بود؟
    ( ۱ )

    ۷. با آخرین کلمه از آخرین مصرع شعر زیر یک رباعی بنویسین.

    از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران

    رفتم از کوی تو لیکن عقب سرنگران

    ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی

    تو بمان و دگران، وای به حال دگران

    ۸. منظور شاعر در بیت زیر چه هست و بنظر شما چطور میشه انسان ها اون رو تشخیص بدند؟

    نسیم عشق ز کوی هوس نمی‌آید

    چرا که بوی گُل از خار و خَس نمی‌آید

    ۹. فکر میکنین هدف از خلقت انسان و زندگی اون بر روی زمین چی هست؟

    ۱۰. بهترین و گرانبهاترین میراث یک انسان؟ ( توضیح )


    (۱ ) میتونین این تصنیف زیبا رو از آپارات ببینین و بشنوین ( بخشی از فیلم استاد شهریار هست.)
    با عبارت ( گریه را به مستی بهانه کردم ) سرچ کن




  18. 3 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    miss seven (سه شنبه 10 تیر 99), Pooh (شنبه 14 تیر 99), زونیام (سه شنبه 10 تیر 99)

  19. #170
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 دی 01 [ 01:20]
    تاریخ عضویت
    1398-4-18
    نوشته ها
    141
    امتیاز
    5,597
    سطح
    48
    Points: 5,597, Level: 48
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 153
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    413

    تشکرشده 311 در 123 پست

    Rep Power
    36
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط سحر بهاری نمایش پست ها
    سلام بر شرکت کننده بعدی آقای زونیام گرامی


    ۱. بنظر شما عشق زمینی منافاتی با عشق آسمانی داره؟

    ۲. یک نمونه از سؤال و جواب های ادبیات ما در شعر فارسی رو بنویسین.

    مثال؛

    ( نخستین بار گفتش کز کجایی؟ بگفت از دار ملک آشنائی )

    ۳. این رباعی اثر چه کسی هست؟‌

    چون باز سفید در شکاریم همه

    با نفس و هوای نفس یاریم همه

    گر پرده ز روی کارها بر گیرند

    معلوم شود که در چه کاریم همه

    ۱) خیام ۲) رهی معیری ۳) ابوسعید ابوالخیر ۴) حافظ

    ۴. شعر گفتن رو از چند سالگی شروع کردین و آیا اشعارتون رو گردآوری کردین؟

    ۵. یک رباعی از خودتون با موضوع "یادگار" بنویسین .

    ۶. شاعر و تصنیف ساز ایرانی که در فیلم " شهریار" تصنیف او به زیبایی اجرا شد.

    گریه را به مستی بهانه کردم

    شکوه ها ز دست زمانه کردم

    آستین چو از چشم برگرفتم

    جوی خون به دامان روانه کردم

    او که بود؟
    ( ۱ )

    ۷. با آخرین کلمه از آخرین مصرع شعر زیر یک رباعی بنویسین.

    از تو بگذشتم و بگذاشتمت با دگران

    رفتم از کوی تو لیکن عقب سرنگران

    ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی

    تو بمان و دگران، وای به حال دگران

    ۸. منظور شاعر در بیت زیر چه هست و بنظر شما چطور میشه انسان ها اون رو تشخیص بدند؟

    نسیم عشق ز کوی هوس نمی‌آید

    چرا که بوی گُل از خار و خَس نمی‌آید

    ۹. فکر میکنین هدف از خلقت انسان و زندگی اون بر روی زمین چی هست؟

    ۱۰. بهترین و گرانبهاترین میراث یک انسان؟ ( توضیح )


    (۱ ) میتونین این تصنیف زیبا رو از آپارات ببینین و بشنوین ( بخشی از فیلم استاد شهریار هست.)
    با عبارت ( گریه را به مستی بهانه کردم ) سرچ کن



    سلام
    عه نوبت من شد

  20. 2 کاربر از پست مفید زونیام تشکرکرده اند .

    miss seven (سه شنبه 10 تیر 99), Pooh (شنبه 14 تیر 99)


 
صفحه 17 از 29 نخستنخست ... 789101112131415161718192021222324252627 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:38 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.