سلام هفت .چند تا سئوال داغ برایت آوردم
سلام نیاگارای گرامی
1- قبلا در یکی از تاپیک هات شرکت کردم که مسئله کمال گرایی داشتی . با کمال گرایی چی می کنی ؟ حلش کردی ؟
خیر نیاگارا ، حل نشده و هنوز گرفتار این موضوع هستم با اینکه اطرافیان بهم میگن تو کمالگرا نیستی اصلا ...ولی بهرحال در بعضی مسائل وسواس گونه عمل مکینم و هنوز دارم در این رابطه کتاب مطالعه میکنم و اطلاعاتم رو ارتقا میدم .
2- کمال گرایی در ازدواج چه مشکلی را برای دختر و پسرهای مجرد ایجاد می کنه ؟
خیلی بده ، انگار مدام دچار تردید هستی که آیا انتخابت درست بوده و همه چیز اکی هست یا نه ، ممکنه فکر کنی بهتر بود صبر کنی شاید انتخاب های بهتر و بیشتری پیش رو داشتی و...
اونوقت بخاطر اینکه در انتظار بهترین هستی که در آینده پیش بیاد مورد خوب و مورد قبول الآن رو رد میکنی و این اشتباهه .
3- به دختر و پسرهایی که شرایط ازدواج را دارن ولی ازدواج نمیکنند چه نظری داری براشون؟
نظر خاصی ندارم ، هر کس خودش تصمیم میگیره که بخواد زندگی مشترک داشته باشه و یا بخواد همیشه مجرد باشه ، یه مسئله شخصیه و خب طبعا در هر کدوم از این دو حالت مزایا و معایبی هست . فرد خودش باید به این نتیجه برسه که آمادگی ازدواج داره یا نه ، نه اینکه اطرافیان صرفا تشخیص بدن که دیگه مثلا خونه داری ، شغل داری و تحصیلات هم داری و دیگه وقت ازدواجته . خیلی نکات مهم دیگری هم هست در این موضوع .
4 انتخاب آگاهنه در ازدواج یعنی چی ؟
انتخاب آگاهانه زمانی به دست میاد که اول خودتو بشناسی و نسبت به خودت آگاهی داشته باشی
5- تا حالا عاشق شدی ؟
بله
6- تا حالا به فردی یا وسیله ای یا عملی وابسته بودی ؟
بله مثل همین گوشی همراه
7- به نظرت عشق در کنترل انسانه یا انسان در کنترل عشق؟ کدومش بهتره ؟ دلیل ؟
اگر عشق نسبت به جنس مخالف را بخواهیم بگیم ، من اعتقاد دارم که عشق در کنترل انسانه و انسان میتونه اون احساساتش رو کنترل کنه ، انسان خیلی قویه و میتونه در این زمینه موفق باشه . در کل افرادی آرامش دارن که یه زنجیر قفل دار به قلبشون زدن و نمیزارن کسی واردش بشه ، همونطور که گفتم من هم عاشق شدم ولی الآن که زمان گذشته و سنم بالاتر رفته این عشق و چیزارو کلا درک نمیکنم و خیلی مسخره بنظر میاد .
8- شوهر و مادر شوهر و خواهر شوهر برایت چه تعریفی داره ؟
تعریف خاصی نداره ، همونطور که ما دخترا خانواده داریم خب شوهر آینده مون هم خانواده داره و توی اون خانواده بزرگ شده و قابل احترام هستن .
9- عکس آواتارت را هنری انتخاب می کنی چند بار دیدم - هنرمندی؟ اگه آره هنر در آرامش و احساسات تو چه نقشی داشته ؟
اتفاقا چند وقت پیش میخواستم بیام تالار و آواتار رو عوض کنم ، دلیل انتخابم مسئله خاصی نیست هر عکسی حس خوبی بهم بده نگه میدارم ، ممکنه تصویر یه شب پر ستاره باشه ، منظره برفی و یا تصاویر انیمیشنی و با نمک .
من به ندرت کار هنری میکنم و برای دل خودمه ، خب حس و حال خوبی داره ، متوجه زمان نمیشم و از نتیجه کارم لذت میبرم . با اینکه ذوق و استعداد هنری دارم ولی خیلی علاقه مند به هنر نیستم ، یعنی در گذشته چرا ...ولی الآن کمرنگ شده خیلی .
10- چه نکته ای تا به الان از تالار همدردی یاد گرفتی ؟
گاهی که میام تالار و تاپیک هارو میخونم بعنوان مثال مشکلات بین زوجین ، خیلی از اوقات میخواستم بیام و بنویسم : خانم یا آقای محترم ، زندگی شما از ریشه مشکل داره ، بدون آگاهی و شناخت ازدواج میکنن و بعد که دچار مشکل میشن میان و میپرسن مشکل چیه ؟ خب معلومه ، 10 سال پیش ، 20 سال پیش یه اشتباهی کردی و بدون شناخت ازدواج کردی و حالا چه انتظاری داری ؟
گاهی به این نتیجه میرسم که افراد میدونن اشتباه و مشکلشون کجاست ولی انگار دنبال این هستن که یکی بیاد و حرفی بزنه تا موقتا آروم بشن و یا بقیه تأیید کنن نظراتشون رو .
11- صبوری ؟ یا وقتی مخالفتت کنن باهات از کوره در میری ؟
بستگی به موضوع داره ، گاهی صبورم و گاهی عجول ، بعنوان مثال از اینکه کاری رو بی جهت به فردا بسپارن و امروز رو از دست بدن ناراحت و عصبی میشم .
بستگی به اون فردی داره که باهام مخالفت میکنه ولی اغلب سکوت میکنم و توی خودم میبرم و بیشتر کار خودمو پیش میبرم به جای بحث کردن... ولی شده وقتایی که جواب دندان شکن دادم
12- خیلی از ما آدمها فقط در شرایط خوب مهربانیم . وقتی شرایط سخت بشه مهربان نیستیم . مثلا به رسول خدا خیلی بی احترامی و بدی می کردن ولی ایشان همیشه با آنها مدارا می کرد و موقعی که مریض هم بودن به آنها سر می زدن و جویای احوالشون بودن . عشق فقط تو ازدواج نیست و اون تعریف ساده ما نیست ، عشق می تونه به تمام موجوادت باشه . این عشق پیامبر ص به انسانها از چی ناشی میشه ؟ عشقی که حتی به دشمنانشان و بدترین انسانها روی زمین داشتن . چرا ما آدم ها اینجوری نیستیم در حقیقت، من که خیلی کم دیدم و بهتر بگم ندیدم . به نظرت این عشق و فهم فقط مخصوص معصومیم هست با برای همه آدم ها و بشریت ؟ خودت چطوری هستی هفت ؟
ببین نیاگارا معصومین (ع) از ما خیلی بالاتر هستن و میشه گفت اون بزرگواران به حقایق بالاتری دست پیدا کردن که ما آدما تلاشی نمیکنیم که حتی کمی از اونها الگو بگیریم .
میدونی چرا عشق و محبت خیلی کم شده چون ما بیشتر بفکر خودمون و نیاز های خودمون هستیم تا احساس دیگران ، متوقع هم هستیم .
من خودم اینجوریم که وقتی خوبی میکنم توقع تشکر دارم و بهم بر میخوره که به کسی خوبی کنم و اون آدم براش مهم نباشه و به چشم وظیفه در تو ببینه .
ولی شخصیت من جوری هست که آدما رو دوست دارم و خوشحال میشم بتونم به بقیه محبت کنم ، همدلی کنم ، حامی باشم .
13- تو این مدت کمی که در تالار هستم دیدم آقایون تاپییک زیاد نمی زنن و کم تر مشاهده شده برای حل مشکلشون مشورت عمومی داشته باشن .چرا ؟
آره متوجهم که آقایون کمتر تاپیک میزنن ، خب اون هم اختیاریه ، اگر کسی واقعا نیاز به دریافت راهنماییی و مشاوره داشته باشه اقدام میکنه ..بنظم به جای آقایون خانماشون میان تاپیک میزنن
14- اسم دختر و پسر که دوست داری برای بچه هات بذاری ؟
اسامی خاصی مدنظرم نیست ، اما خب اسم هایی که تاریخ ایران باستان رو دوست دارم .
15- بهترین غذایی که بلدی درست کنی ؟
من به ندرت آشپزی میکنم ولی خب دستپخت خوبی دارم و همه ی غذاهارو خوب درست میکنم ولی هنوز یه کم باید بیشتر تمرین داشته باشم در پخت قورمه سبزی ، خیلی دوست دارم از اون مدلایی باشه که عطرش همه جا بپیچه ، خیلی هم مطالعه کردم ولی هنوز اون چیزی که میخوام نشده
16- بزرگترین عاملی که باعث خیانت زوجین میشه چیه ؟
خیلی از عوامل میتونه دخیل باشه ، اما براورده نشدن نیاز های عاطفی و هوس های زودگذر و اینکه تصور میکنند شخص دیگه میتونه اون هارا خوشبخت کنه و دیگه اینکه حتی تلاش نکردن در جهت رفع مشکلاتشون با همدیگه و غیره
17 - فرق فرشته با پری چیه ؟ ( من کی خودم نمی دونم )
فکر کنم پری ها بدجنسن و اذیت میکنن
18 - اگه یه فرشته بیاد پیشت و بگه 10 تا چیز میز از من بخواه . اون تا 10 را بنویس :
19 - اگه شوهرت بگه قورمه سبزی درست کن و تو هم لوبیا نریزی و بذاری جلوش به نظرت چه احوالی پیدا می کنه؟
- سه روز باهات حرف نمیزنه
- طلاقت میده
- بهت میگه اشکال نداره هفت یادت رفت ( همچین مردی ندیدم ما تا به حال )
- یه اعتراض کوچولو می کنه .
یه اعتراض کوچولو میکنه
20- یک انتقاد از تالار همدردی ؟ این سئوال را بچه ها درست جواب نمیدن به نظرم و با مدیر همدردی رودروایسی دارن
تو شیوه مشارکت ، تحقیق ، جذب کارشناسان حوزه روانشناسی ، جذب سرمایه دار ، محیط و امکانات تالار چه نظری داری ؟
به نظرم در تمام این موارد می تونه بهتر کار بشه . نظر خودت چیه هفت ؟
من انتقادی به تالار ندارم واقعا
21- زندگی ساده یعنی چه ؟ خودت ساده زندگی می کنی ؟
یعنی زندگی کنی و فکر نکنی تا فلان چیز رو نداشته باشم نمیتونم زندگی کنم . مثلا تا این مارک از یخچال و یا ابزار تکنولوژی رو نداشته باشم زندگی جریان نداره .
من خودم بله ساده زندگی میکنم .
22- یک جمله یادگاری برای من بنویس اگه آخرین لحظات منو تو باشه :
زمان رو از دست نده ، فقط یکبار زندگی میکنی ، سعی کن تمام تلاشتو بکنی تا شخصیتت و ویژگی های فردیت رو ارتقا بدی .
**یه خوره زیاد شد دیگه سئوال ها .

علاقه مندی ها (Bookmarks)