به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 15 از 18 نخستنخست ... 56789101112131415161718 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 141 تا 150 , از مجموع 173
  1. #141
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    سلام خانم سون. سوالای من:
    1- عبارت pschologically weak به چه معناست؟ راه برون رفت چیه؟
    2- شخصیتتون درونگرا یا برونگراست؟
    3- اشتغال خانم بعد از ازدواج چه محاسن و چه معایبی میتونه داشته باشه؟ شما خودتون راضی هستین؟
    4-
    وظایف مرد و زن در زندگی مشترک چیست؟ اینکه بگیم مرد یه سری وظایف داره و زن یه سری وظایف دیگه، این نگاه جنسیتی هست به مرد و زن در بحث ازدواج؟؟؟
    5-
    با انتقاد ازتون چجوری برخورد میکنین؟ سریع موضع میگیرین و میگین من هیچ مشکلی ندارم و اونی که مشکل داره خود شما هستین؟!!!
    6- یه سوتی با مزه از خودتون تعریف کنین؟
    7- نظرتون در مورد افراد زیر در قالب یک یا دو کلمه:
    MVAZ
    الهه زیبایی ها
    AMMINN
    مدیر
    سحر بهاری
    SCI
    باغبان
    خادم الرضا
    خاله قرمزی
    SCARFACE
    غلام 1234
    Pooh
    خودتون
    گیسو کمند
    مصباح الهدی
    اثر راشامون

    8- حجاب شما چیه؟ اصلا یه خانم چرا باید حجاب ظاهری داشته باشه؟ ضرورتی داره؟ مهم دل و نیت آدم هست، حجاب ظاهر حالا هر چی میخاد باشه...

    9- اعتقادی به ازدواج سنتی دارین؟ چجوری میشه شناخت خوبی بدست آورد در این دوران؟

  2. 3 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    miss seven (پنجشنبه 17 تیر 00), Mvaz (پنجشنبه 17 تیر 00), اثر راشومون (پنجشنبه 17 تیر 00)

  3. #142
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array
    سلام هفت .چند تا سئوال داغ برایت آوردم



    1- قبلا در یکی از تاپیک هات شرکت کردم که مسئله کمال گرایی داشتی . با کمال گرایی چی می کنی ؟ حلش کردی ؟
    2- کمال گرایی در ازدواج چه مشکلی را برای دختر و پسرهای مجرد ایجاد می کنه ؟
    3- به دختر و پسرهایی که شرایط ازدواج را دارن ولی ازدواج نمیکنند چه نظری داری براشون؟
    4 انتخاب آگاهنه در ازدواج یعنی چی ؟
    5- تا حالا عاشق شدی ؟
    6- تا حالا به فردی یا وسیله ای یا عملی وابسته بودی ؟
    7- به نظرت عشق در کنترل انسانه یا انسان در کنترل عشق؟ کدومش بهتره ؟ دلیل ؟
    8- شوهر و مادر شوهر و خواهر شوهر برایت چه تعریفی داره ؟
    9- عکس آواتارت را هنری انتخاب می کنی چند بار دیدم - هنرمندی؟ اگه آره هنر در آرامش و احساسات تو چه نقشی داشته ؟
    10- چه نکته ای تا به الان از تالار همدردی یاد گرفتی ؟
    11- صبوری ؟ یا وقتی مخالفتت کنن باهات از کوره در میری ؟

    12- خیلی از ما آدمها فقط در شرایط خوب مهربانیم . وقتی شرایط سخت بشه مهربان نیستیم . مثلا به رسول خدا خیلی بی احترامی و بدی می کردن ولی ایشان همیشه با آنها مدارا می کرد و موقعی که مریض هم بودن به آنها سر می زدن و جویای احوالشون بودن . عشق فقط تو ازدواج نیست و اون تعریف ساده ما نیست ، عشق می تونه به تمام موجوادت باشه . این عشق پیامبر ص به انسانها از چی ناشی میشه ؟ عشقی که حتی به دشمنانشان و بدترین انسانها روی زمین داشتن . چرا ما آدم ها اینجوری نیستیم در حقیقت، من که خیلی کم دیدم و بهتر بگم ندیدم . به نظرت این عشق و فهم فقط مخصوص معصومیم هست با برای همه آدم ها و بشریت ؟ خودت چطوری هستی هفت ؟

    13- تو این مدت کمی که در تالار هستم دیدم آقایون تاپییک زیاد نمی زنن و کم تر مشاهده شده برای حل مشکلشون مشورت عمومی داشته باشن .چرا ؟
    14- اسم دختر و پسر که دوست داری برای بچه هات بذاری ؟

    15- بهترین غذایی که بلدی درست کنی ؟

    16- بزرگترین عاملی که باعث خیانت زوجین میشه چیه ؟
    17 - فرق فرشته با پری چیه ؟ ( من کی خودم نمی دونم )

    18 - اگه یه فرشته بیاد پیشت و بگه 10 تا چیز میز از من بخواه . اون تا 10 را بنویس :

    19 - اگه شوهرت بگه قورمه سبزی درست کن و تو هم لوبیا نریزی و بذاری جلوش به نظرت چه احوالی پیدا می کنه؟

    - سه روز باهات حرف نمیزنه

    - طلاقت میده
    - بهت میگه اشکال نداره هفت یادت رفت ( همچین مردی ندیدم ما تا به حال )

    - یه اعتراض کوچولو می کنه .



    20- یک انتقاد از تالار همدردی ؟ این سئوال را بچه ها درست جواب نمیدن به نظرم و با مدیر همدردی رودروایسی دارن
    تو شیوه مشارکت ، تحقیق ، جذب کارشناسان حوزه روانشناسی ، جذب سرمایه دار ، محیط و امکانات تالار چه نظری داری ؟
    به نظرم در تمام این موارد می تونه بهتر کار بشه . نظر خودت چیه هفت ؟


    21- زندگی ساده یعنی چه ؟ خودت ساده زندگی می کنی ؟
    22- یک جمله یادگاری برای من بنویس اگه آخرین لحظات منو تو باشه :

    **یه خوره زیاد شد دیگه سئوال ها .
    ویرایش توسط Niagara : پنجشنبه 17 تیر 00 در ساعت 16:37

  4. کاربر روبرو از پست مفید Niagara تشکرکرده است .

    miss seven (پنجشنبه 17 تیر 00)

  5. #143
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 خرداد 05 [ 11:17]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    2,013
    امتیاز
    37,353
    سطح
    100
    Points: 37,353, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,467

    تشکرشده 6,549 در 1,838 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام خانم هفت

    ۱-به شما گفته میشه یه نفر هست که بسیار زیبا، پاک سرشت ،خوش اخلاق،مهربان و محترم و هر چی از کمالاتش بگیم کمه.حالا اون بسیار عاشق و مشتاق دیدار تو شده. توی یکی از شهرهایی که تو خیلی دوسش داری زندگی میکنه مثلا شیراز. خونه ویلایی توی یه باغ خیلی بزرگ داره با کلی خدم حشم. پیامی برات فرستاده که بری ببینیش. آیا میری به دیدارش(دیدنش کاری خلاف شرع و عرف محسوب نمیشه)، قبل از دیدن اون چه حسی داری؟ این احساس رو صادقانه توصیف کن


    ۲-فی تاخیر آفات: بدون سرچ در اینترنت اینو توضیح بده

    ۳-تا حالا در مورد ژاندارک چیزی شنیدی؟

    ۴-اگه عوامل زیر در رنج بشر موثرند به ترتیب اهمیتشون اونا مرتب کن

    گناه، ناآگاهی، نیاز به رشد ، خودخواهی دیگران، فقدان عشق، عدم درک معنای زندگی، ترس، ضعف مهارت مواجهه در شرایط مختلف زندگی

    ۵ -از برقراری چه نوع ارتباطی به چه انسانی عاجزی؟(مثلا از اعتراض به کارمند بانک بعد اینکه کارتو بیخودی طول میده)

    ۶-تا حالا به این فکر کردی که چرا مولوی مثنوی رو با نی نامه شروع میکنه؟ اصلا چرا نی؟

    ۷-تعداد اتفاقات یا کارهایی در گذشته که هنوز نتونستی خودت به خاطرشون ببخشی چنتاست


    ۸-چرا حافظ مجسمه نداره یا کمترین مجسمه رو ازش ساختن؟
    ویرایش توسط ammin : جمعه 18 تیر 00 در ساعت 02:43

  6. کاربر روبرو از پست مفید ammin تشکرکرده است .

    miss seven (پنجشنبه 17 تیر 00)

  7. #144
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    درود

    ۱. "مانند دیگران نباش ، حتی اگر تو تنها فردی باشی که مانند دیگران نیست"
    میتونی در موردش چیزی بنویسی؟

    ۲. جای خالی های زیر رو پر کن.

    _ یک زن اصیل، فردیست که برای .......... بودن نمیجنگد و در عوض ............ خود را به رسمیت میشناسد.

    _ ما از احساس ......... ناشی از اشتباه کردن اجتناب میکنیم، بنابراین سعی میکنیم اشتباهاتمان را نپذیریم.

    ۳. یه شعر یا حدیث با توجه به رباعی من بنویس.

    شب خیز که عاشقان به شب راز کنند
    گِرد دَر و بام دوست پرواز کنند

    هر جا که دَری بود به شب بربندند
    اِلا دَر عاشقان که شب باز کنند

    ۴. یکی نوشت نقاب همیشه خوب و عالی بودن رو بردار، حرفش درسته یا غلط؟ چرا؟

    ۵. اون چه چیزی خارج از جو کره ی زمین هست که یه سیاهچاله وسیع در قلبش قرار گرفته و بشدت درخشانه و همه رو یه لقمه میکنه!! ؟

    ۶. در مورد تصویر زیر چند جمله بنویس.



  8. کاربر روبرو از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده است .

    miss seven (پنجشنبه 17 تیر 00)

  9. #145
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مرداد 01 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1394-9-10
    نوشته ها
    1,022
    امتیاز
    36,001
    سطح
    100
    Points: 36,001, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,229

    تشکرشده 2,952 در 957 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    260
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    سلام خانم سون. سوالای من:

    سلام آقا غلام


    1- عبارت pschologically weak به چه معناست؟ راه برون رفت چیه؟

    من تا حالا این عبارت رو نه شنیدم و نه جایی دیدم ، توی اینترنت سرچ کردم و اونجا هم پاسخ روشنی نداده بود ، اونطور که دیدم به معنی ضعف نفس و اراده بود . اگر واقعا معنی این عبارت همین است که توی اینترنت پیدا کردم بهم بگین درسته تا من توضیحاتی رو که در این مورد مطالعه کردم براتون بگم .


    2- شخصیتتون درونگرا یا برونگراست؟

    فکر میکنم بیشتر درونگرا ، حتی تست mbti هم دادم که نتیجه درونگرا بود ، مثلا اگر مدت های طولانی توی خونه بمونم و بیرون نرم احساس بدی ندارم و اذیت نمیشم و خب اغلب زیاد صحبت نمیکنم مگر اینکه واقعا به یه مبحثی علاقه داشته باشم و یا جوگیر شده باشم :) و یه نکته ای که چند وقت پیش پی به اون بردم این بود که من بیشتر اوقات فیلم هایی که قبلا دیدم دوباره و چند باره میبینم و کمتر پیش میاد که فیلم جدیدی که میگیرم رو به اندازه ی قبلی ها ببینم و اتفاقی یکبار توی فضای مجازی خوندم افرادیکه فیلم هارا چند باره میبینند و کمتر سراغ فیلم های جدید میروند شخصیت درونگرایی دارند .

    ولی خب خیلی از اوقات هم بوده که در جمعی بودیم و بخاطر صحبت های جذاب و خوبی که داشتم توجه و نظر همه جلب میشده سمت من .
    ولی خب باز هم میشه گفت درونگرایی در من بیشتره

    3- اشتغال خانم بعد از ازدواج چه محاسن و چه معایبی میتونه داشته باشه؟ شما خودتون راضی هستین؟

    بنظر من یه خانم چه قبل و چه بعد از ازدواجش بهتره شاغل باشه و از خودش درآمد داشته باشه ، ولی بهتره بعد از ازدواج کنترل شده باشه تا فرد بتونه به زندگی مشترک خودش هم رسیدگی کنه ، محاسن رفتن سر کار این هست که زن برای خودش منبع درآمد داره و نیاز نیست برای دریافت پول از همسر خودشو کوچیک کنه و هر چیزی که دوست داره میتونه برای خودش بخره ، موجب بالا رفتن عزت نفس و اعتماد بنفس در فرد میشه که این یک نکته ی خیلی مهمه ، در اعماق وجودش به این باور میرسه که مفید واقع میشه .
    من خودم قبلا فکر میکردم بهتره خانم خانه دار باشه اما نظرم تغییر کرد . و دوست دارم تا وقتی ازدواج نکردم بتونم شغل خوبی پیدا کنم . ما آدما قراره تو این دنیا زندگی کنیم نه اینکه برای بدست آوردن پول بیشتر و موفقیت های بالاتر زندگی کردن رو فراموش کنیم ، بنظرم بیشتر آدما فکر میکنن اول باید همه ی مسائل زندگی روبراه بشه و آماده بشه و بعد تازه زندگی شروع میشه .




    4-
    وظایف مرد و زن در زندگی مشترک چیست؟ اینکه بگیم مرد یه سری وظایف داره و زن یه سری وظایف دیگه، این نگاه جنسیتی هست به مرد و زن در بحث ازدواج؟؟؟

    نه نگاه جنسیتی اتفاقا خوبه ، توان و نیروی مرد و زن با هم متفاوته و هر کدوم باید بر اساس فطرت خودشون عمل کنن ، البته بگذریم از خانم هایی که خودشون سرپرست خانواده هستن ... ولی در حالت عادی باید تفکیک شده باشه این موضوع .


    5-
    با انتقاد ازتون چجوری برخورد میکنین؟ سریع موضع میگیرین و میگین من هیچ مشکلی ندارم و اونی که مشکل داره خود شما هستین؟!!!

    اگر یه چیزی را اشتباه برداشت کرده باشن سعی میکنم با توضیح بفهمونم که دارن اشتباه میگن و اینطوری نیست .
    در موقعیت های دیگه فکر میکنم بیشتر سکوت میکنم و جوابی نمیدم ، شاید طرف مقابل فکر کنه نسبت به حرف هاش اهمیتی نمیدم ولی اغلب توی خلوت خودم به انتقاد فکر میکنم و اگر درست گفته باشن سعی میکنم اصلاح کنم خودمو .
    در کل انتقاد پذیر نیستم و تحت تأثیر انتقاد های بیجا و بی معنی قرار نمیگیرم ، گاهی اوقات ممکنه بعضی ها سر مسائل خیلی بی اهمیت ایراد بگیرن و بهتره آدم اهمیتی نده .



    6- یه سوتی با مزه از خودتون تعریف کنین؟

    واقعا تا حالا چیزی به اسم سوتی نداشتم که بامزه باشه ، بیشتر فکر کنم شاید یادم بیاد چون در چند سال اخیر چیزی نبوده .



    7- نظرتون در مورد افراد زیر در قالب یک یا دو کلمه:

    اول از همه بگم اینا تصورات من از کاربران تالاره که از پست هایی که گذاشتن متوجه شدم و ممکنه برداشت من اشتباه باشه ، کلا نمیشه قضاوت کرد ولی حالا اینا نظرات منه ،


    MVAZ
    آروم ، با ایمان

    الهه زیبایی ها
    در ظاهر که پر انرژیه و شاده

    AMMINN
    دلسوز و مهربان و مشاوری حاذق


    مدیر
    با دیسیپلین

    سحر بهاری
    اطلاعات و دانش بالا

    SCI
    نمیشناسم


    باغبان
    آروم ، صبور و با حوصله ، راهنما و مشاور خوب ،


    خادم الرضا
    ذهنیت مثبتی دارم .

    خاله قرمزی
    خاکی و صمیمی و شوخ طبع ، جاشون خالیه در تالار


    SCARFACE
    والا نظر خاصی ندارم ذهنیت مثبتی نسبت بهشون دارم .


    غلام 1234
    کنجکاو ، احساساتی

    Pooh
    دختر خوب تالار

    خودتون
    خوش قلب و حامی ، امید داشتن و امید دادن ( خب در کنار اینا نقاط ضعفی هم دارم )


    گیسو کمند
    ذهنیت مثبتی دارم .

    مصباح الهدی
    تا جایی که پست هاشون را خوندم شخصیتی که مذهبی هستن و خب ذهنیت مثبتی نسبت به ایشون هم دارم .

    اثر راشامون
    من زیاد پست های ایشون رو نخوندم ولی جدای از اینکه اعتقادشون فرق میکنه اما ذهنیت منفی نسبت بهشون ندارم .

    8- حجاب شما چیه؟ اصلا یه خانم چرا باید حجاب ظاهری داشته باشه؟ ضرورتی داره؟ مهم دل و نیت آدم هست، حجاب ظاهر حالا هر چی میخاد باشه...

    اول از همه اینکه اگر توی جامعه دقت کرده باشین دیگه آنچنان محدودیت هایی برای خانم ها نیست ، ماشاءالله با هزار قلم آرایش و موهای بلند که از زیر شالشون پیداست و مانتو های جلوباز و شلوار های تنگ و دیگه بنظرم جایی برای این نمیمونه که بگیم زن ها رو محدود کردن . ولی خب وقتی توی جامعه و مملکتی داری زندگی میکنی که از قوانینش حفظ حجاب هست باید به اون احترام بزاری و اگر میخوای آزاد و راحت تر باشی برو یه کشور دیگه و هر جور دوست داری پوشش داشته باش .
    این موضوع دل و نیت بهانه ای شده برای یه سری وگرنه خودمم موافقم و به کرات دیدم که دخترانی بودن مانتویی ولی خوش قلب تر و ساده تر و بدجنسی نداشتن و فکر مریض نداشتن و اما یه سری از چادری هایی که ... بگذریم
    من برای خودم حجاب چادر را انتخاب کردم و راضی ام و احساس امنیت بیشتری میکنم با چادر و از نگاه هایی که به خانم ها و دختر های مانتویی میشه توی خیابون احساس بدی بهم دست میده و تعجب میکنم که یه سری اصلا براشون مهم نیست .
    بحث مفصله در این رابطه .




    9- اعتقادی به ازدواج سنتی دارین؟ چجوری میشه شناخت خوبی بدست آورد در این دوران؟


    بله ازدواج سنتی خوبه و بهش اعتقاد دارم ، با طول دادن جلسات خواستگاری و گفتگوی بیشتر و قرار گرفتن در موقعیت های مختلف میشه تا حد زیادی از ویژگی های شخصیتی فرد مطلع شد ، البته حتما باید به یک مشاور با تجربه و دانا هم مراجعه بشه برای آگاهی و شناخت بیشتر

    ......
    در عشق

    اگر طاقت ویرانگی ات نیست
    دلتنگ کسی باش که
    دلتنگ تو باشد . . . !

  10. کاربر روبرو از پست مفید miss seven تشکرکرده است .

    gholam1234 (پنجشنبه 17 تیر 00)

  11. #146
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    سری دوم.
    ۱. یادش بخیر انگار همین چند روز پیش بود صندلی داغ پارسال رو برگزار کردیم، یادم میاد که مسابقه دست خط هم برگزار کردیم اگه اشتباه نکنم، احساس شما چیه؟ پیش خودتون نمیگین ای بابا چقدر زود گذشت؟

    ۲. چه کسی توی تالار هست که وقتی از احساستش صحبت میکنه، شما حس خوبی بهتون دست میده!!!؟

    ۳. تماشای محتوای نامناسب چه بلایی سر آدم میاره؟ اونایی که این کار شنیع رو انجام دادن، چه عقوبتی منتظرشون هست؟

    ۴. در طول روز شده بشینین با خدا درد دل کنین، حرف بزنین؟ چی میگین بهش؟ (غیر از اوقات نماز). اگه بعد این دنیا، بهت بگن همه این درد دلا، الکی بود، اصلا کسی نبود به حرفات گوش بده، چه احساسی بهت دست میده؟

    ۵. تعداد خواستگاران تون رو در یک سال اخیر بگین؟ موردی بوده که در جریان باشه و جدی شده باشه؟

    ۶. آیا خجالتی هستین؟ یه نفر چطور میتونه بر خجالتی بودنش غلبه کنه؟

    ۷. ارزش گذاری برای انسانها در دیدگاه شما چطوره؟ فرد a با برد b در دیدگاه شما یکیه یا فرق دارن؟

    ۸. با انسانهای روی اعصاب چه برخوردی میکنین؟ اونهایی که مدام میخان عصبانیت کنن...
    ویرایش توسط سحر بهاری : پنجشنبه 17 تیر 00 در ساعت 22:43 دلیل: تصحیح جمله سوال سوم بدلیل مغایرت با قوانین سایت

  12. کاربر روبرو از پست مفید gholam1234 تشکرکرده است .

    miss seven (پنجشنبه 17 تیر 00)

  13. #147
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 29 آبان 00 [ 20:09]
    تاریخ عضویت
    1400-3-13
    نوشته ها
    111
    امتیاز
    3,448
    سطح
    36
    Points: 3,448, Level: 36
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    255

    تشکرشده 259 در 102 پست

    Rep Power
    30
    Array
    سئوالات داغ بزار ببینم چی دارم


    1- به سئوالات پاسخ بدهید :

    - شباهت دلبستگی با وابستگی ؟
    - تفاوت دلبستگی و وابستگی ؟
    - شباهت عشق و وابستگی ؟
    -تفاوت عشق و وابستگی ؟
    - تعریف عشق ؟


    2- چرا بیشتر کارشناسان حوزه روانشناسی مخصوصا همین تالار ، از خطرات وابستگی می گن - اینقدر گفتن که شب خوابشو می بینیم ، حتی امضای جناب مدیر هم میگه انسان نباید وابسته باشه ، آیا خودت در این زمینه گرفتاری داری؟ به نظرم سخته . خودت چه تعریفی داری ؟


    3- نمره درجه از 0 تا 10 برای خودت بنویس :
    مهربانیت :
    کینه ای بودنت :
    خسیس بودنت :
    ایمانت :
    امیدواریت :
    علاقه به طلا :
    کنترل احساست ( هوش احساسی ) :
    هوش رفتاری ( تعامل با مردم - تعامل با مخالف - تعامل به عدم رسیدن به آرزوهات ) :
    هوش علمی :
    خانه داریت :
    پرستاریت :




    4- رابطه ات با ائمه چطوری هست ؟ یعنی فقط وقتی مشکل داری میری سراغشون یا نه ؟



    5- خواستگار برایت بیاد چطوری طرف را امتحان می کنی ؟ و از کجا میشه فهمید راست میگه ؟( واقعا سخته )


    6 - احساس با عقل تعارض داره ؟ اگه تعارض نداره چرا مدیریت احساسات سخته برای ماها ؟ می تونیم بگیم اون نفس ماهاست که باید درمان بشه و اگه نفس درست بشه احساس هم کنترل میشه ؟


    7 - شده یه خواستگار داشته باشی بهش جواب نه بدی و نوبت بعدی یه خواستگار دیگه بیاد و اون جواب نه بهت بده ؟ دو تا احوالت را بگو اون موقع ؟ می تونی بپذیری این حقیقت زندگی هست و شاید مورد تایید خیلی ها نباشیم و یا ما خیلی ها را قبول نکنیم و از طرف خودمون بهشون جواب رد بدیم ، به این رشد رسیدی؟ غروری در وجودت هست تو این مسائل ؟ چه راهکاری پیشنهاد میدی که با این مسائل راحت کنار بیاییم ؟ ( سئوال قشنگی ازت پرسیدم )
    ویرایش توسط لاله123 : جمعه 18 تیر 00 در ساعت 00:09

  14. کاربر روبرو از پست مفید لاله123 تشکرکرده است .

    miss seven (جمعه 18 تیر 00)

  15. #148
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مرداد 01 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1394-9-10
    نوشته ها
    1,022
    امتیاز
    36,001
    سطح
    100
    Points: 36,001, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,229

    تشکرشده 2,952 در 957 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    260
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Niagara نمایش پست ها
    سلام هفت .چند تا سئوال داغ برایت آوردم

    سلام نیاگارای گرامی

    1- قبلا در یکی از تاپیک هات شرکت کردم که مسئله کمال گرایی داشتی . با کمال گرایی چی می کنی ؟ حلش کردی ؟

    خیر نیاگارا ، حل نشده و هنوز گرفتار این موضوع هستم با اینکه اطرافیان بهم میگن تو کمالگرا نیستی اصلا ...ولی بهرحال در بعضی مسائل وسواس گونه عمل مکینم و هنوز دارم در این رابطه کتاب مطالعه میکنم و اطلاعاتم رو ارتقا میدم .



    2- کمال گرایی در ازدواج چه مشکلی را برای دختر و پسرهای مجرد ایجاد می کنه ؟

    خیلی بده ، انگار مدام دچار تردید هستی که آیا انتخابت درست بوده و همه چیز اکی هست یا نه ، ممکنه فکر کنی بهتر بود صبر کنی شاید انتخاب های بهتر و بیشتری پیش رو داشتی و...
    اونوقت بخاطر اینکه در انتظار بهترین هستی که در آینده پیش بیاد مورد خوب و مورد قبول الآن رو رد میکنی و این اشتباهه .


    3- به دختر و پسرهایی که شرایط ازدواج را دارن ولی ازدواج نمیکنند چه نظری داری براشون؟

    نظر خاصی ندارم ، هر کس خودش تصمیم میگیره که بخواد زندگی مشترک داشته باشه و یا بخواد همیشه مجرد باشه ، یه مسئله شخصیه و خب طبعا در هر کدوم از این دو حالت مزایا و معایبی هست . فرد خودش باید به این نتیجه برسه که آمادگی ازدواج داره یا نه ، نه اینکه اطرافیان صرفا تشخیص بدن که دیگه مثلا خونه داری ، شغل داری و تحصیلات هم داری و دیگه وقت ازدواجته . خیلی نکات مهم دیگری هم هست در این موضوع .

    4 انتخاب آگاهنه در ازدواج یعنی چی ؟

    انتخاب آگاهانه زمانی به دست میاد که اول خودتو بشناسی و نسبت به خودت آگاهی داشته باشی

    5- تا حالا عاشق شدی ؟ بله

    6- تا حالا به فردی یا وسیله ای یا عملی وابسته بودی ؟

    بله مثل همین گوشی همراه

    7- به نظرت عشق در کنترل انسانه یا انسان در کنترل عشق؟ کدومش بهتره ؟ دلیل ؟

    اگر عشق نسبت به جنس مخالف را بخواهیم بگیم ، من اعتقاد دارم که عشق در کنترل انسانه و انسان میتونه اون احساساتش رو کنترل کنه ، انسان خیلی قویه و میتونه در این زمینه موفق باشه . در کل افرادی آرامش دارن که یه زنجیر قفل دار به قلبشون زدن و نمیزارن کسی واردش بشه ، همونطور که گفتم من هم عاشق شدم ولی الآن که زمان گذشته و سنم بالاتر رفته این عشق و چیزارو کلا درک نمیکنم و خیلی مسخره بنظر میاد .


    8- شوهر و مادر شوهر و خواهر شوهر برایت چه تعریفی داره ؟

    تعریف خاصی نداره ، همونطور که ما دخترا خانواده داریم خب شوهر آینده مون هم خانواده داره و توی اون خانواده بزرگ شده و قابل احترام هستن .



    9- عکس آواتارت را هنری انتخاب می کنی چند بار دیدم - هنرمندی؟ اگه آره هنر در آرامش و احساسات تو چه نقشی داشته ؟

    اتفاقا چند وقت پیش میخواستم بیام تالار و آواتار رو عوض کنم ، دلیل انتخابم مسئله خاصی نیست هر عکسی حس خوبی بهم بده نگه میدارم ، ممکنه تصویر یه شب پر ستاره باشه ، منظره برفی و یا تصاویر انیمیشنی و با نمک .
    من به ندرت کار هنری میکنم و برای دل خودمه ، خب حس و حال خوبی داره ، متوجه زمان نمیشم و از نتیجه کارم لذت میبرم . با اینکه ذوق و استعداد هنری دارم ولی خیلی علاقه مند به هنر نیستم ، یعنی در گذشته چرا ...ولی الآن کمرنگ شده خیلی .



    10- چه نکته ای تا به الان از تالار همدردی یاد گرفتی ؟

    گاهی که میام تالار و تاپیک هارو میخونم بعنوان مثال مشکلات بین زوجین ، خیلی از اوقات میخواستم بیام و بنویسم : خانم یا آقای محترم ، زندگی شما از ریشه مشکل داره ، بدون آگاهی و شناخت ازدواج میکنن و بعد که دچار مشکل میشن میان و میپرسن مشکل چیه ؟ خب معلومه ، 10 سال پیش ، 20 سال پیش یه اشتباهی کردی و بدون شناخت ازدواج کردی و حالا چه انتظاری داری ؟
    گاهی به این نتیجه میرسم که افراد میدونن اشتباه و مشکلشون کجاست ولی انگار دنبال این هستن که یکی بیاد و حرفی بزنه تا موقتا آروم بشن و یا بقیه تأیید کنن نظراتشون رو .



    11- صبوری ؟ یا وقتی مخالفتت کنن باهات از کوره در میری ؟

    بستگی به موضوع داره ، گاهی صبورم و گاهی عجول ، بعنوان مثال از اینکه کاری رو بی جهت به فردا بسپارن و امروز رو از دست بدن ناراحت و عصبی میشم .
    بستگی به اون فردی داره که باهام مخالفت میکنه ولی اغلب سکوت میکنم و توی خودم میبرم و بیشتر کار خودمو پیش میبرم به جای بحث کردن... ولی شده وقتایی که جواب دندان شکن دادم




    12- خیلی از ما آدمها فقط در شرایط خوب مهربانیم . وقتی شرایط سخت بشه مهربان نیستیم . مثلا به رسول خدا خیلی بی احترامی و بدی می کردن ولی ایشان همیشه با آنها مدارا می کرد و موقعی که مریض هم بودن به آنها سر می زدن و جویای احوالشون بودن . عشق فقط تو ازدواج نیست و اون تعریف ساده ما نیست ، عشق می تونه به تمام موجوادت باشه . این عشق پیامبر ص به انسانها از چی ناشی میشه ؟ عشقی که حتی به دشمنانشان و بدترین انسانها روی زمین داشتن . چرا ما آدم ها اینجوری نیستیم در حقیقت، من که خیلی کم دیدم و بهتر بگم ندیدم . به نظرت این عشق و فهم فقط مخصوص معصومیم هست با برای همه آدم ها و بشریت ؟ خودت چطوری هستی هفت ؟

    ببین نیاگارا معصومین (ع) از ما خیلی بالاتر هستن و میشه گفت اون بزرگواران به حقایق بالاتری دست پیدا کردن که ما آدما تلاشی نمیکنیم که حتی کمی از اونها الگو بگیریم .
    میدونی چرا عشق و محبت خیلی کم شده چون ما بیشتر بفکر خودمون و نیاز های خودمون هستیم تا احساس دیگران ، متوقع هم هستیم .
    من خودم اینجوریم که وقتی خوبی میکنم توقع تشکر دارم و بهم بر میخوره که به کسی خوبی کنم و اون آدم براش مهم نباشه و به چشم وظیفه در تو ببینه .
    ولی شخصیت من جوری هست که آدما رو دوست دارم و خوشحال میشم بتونم به بقیه محبت کنم ، همدلی کنم ، حامی باشم .



    13- تو این مدت کمی که در تالار هستم دیدم آقایون تاپییک زیاد نمی زنن و کم تر مشاهده شده برای حل مشکلشون مشورت عمومی داشته باشن .چرا ؟

    آره متوجهم که آقایون کمتر تاپیک میزنن ، خب اون هم اختیاریه ، اگر کسی واقعا نیاز به دریافت راهنماییی و مشاوره داشته باشه اقدام میکنه ..بنظم به جای آقایون خانماشون میان تاپیک میزنن


    14- اسم دختر و پسر که دوست داری برای بچه هات بذاری ؟

    اسامی خاصی مدنظرم نیست ، اما خب اسم هایی که تاریخ ایران باستان رو دوست دارم .

    15- بهترین غذایی که بلدی درست کنی ؟

    من به ندرت آشپزی میکنم ولی خب دستپخت خوبی دارم و همه ی غذاهارو خوب درست میکنم ولی هنوز یه کم باید بیشتر تمرین داشته باشم در پخت قورمه سبزی ، خیلی دوست دارم از اون مدلایی باشه که عطرش همه جا بپیچه ، خیلی هم مطالعه کردم ولی هنوز اون چیزی که میخوام نشده

    16- بزرگترین عاملی که باعث خیانت زوجین میشه چیه ؟

    خیلی از عوامل میتونه دخیل باشه ، اما براورده نشدن نیاز های عاطفی و هوس های زودگذر و اینکه تصور میکنند شخص دیگه میتونه اون هارا خوشبخت کنه و دیگه اینکه حتی تلاش نکردن در جهت رفع مشکلاتشون با همدیگه و غیره

    17 - فرق فرشته با پری چیه ؟ ( من کی خودم نمی دونم )

    فکر کنم پری ها بدجنسن و اذیت میکنن

    18 - اگه یه فرشته بیاد پیشت و بگه 10 تا چیز میز از من بخواه . اون تا 10 را بنویس :



    19 - اگه شوهرت بگه قورمه سبزی درست کن و تو هم لوبیا نریزی و بذاری جلوش به نظرت چه احوالی پیدا می کنه؟

    - سه روز باهات حرف نمیزنه

    - طلاقت میده
    - بهت میگه اشکال نداره هفت یادت رفت ( همچین مردی ندیدم ما تا به حال )

    - یه اعتراض کوچولو می کنه .


    یه اعتراض کوچولو میکنه


    20- یک انتقاد از تالار همدردی ؟ این سئوال را بچه ها درست جواب نمیدن به نظرم و با مدیر همدردی رودروایسی دارن
    تو شیوه مشارکت ، تحقیق ، جذب کارشناسان حوزه روانشناسی ، جذب سرمایه دار ، محیط و امکانات تالار چه نظری داری ؟
    به نظرم در تمام این موارد می تونه بهتر کار بشه . نظر خودت چیه هفت ؟

    من انتقادی به تالار ندارم واقعا



    21- زندگی ساده یعنی چه ؟ خودت ساده زندگی می کنی ؟

    یعنی زندگی کنی و فکر نکنی تا فلان چیز رو نداشته باشم نمیتونم زندگی کنم . مثلا تا این مارک از یخچال و یا ابزار تکنولوژی رو نداشته باشم زندگی جریان نداره .

    من خودم بله ساده زندگی میکنم .


    22- یک جمله یادگاری برای من بنویس اگه آخرین لحظات منو تو باشه :

    زمان رو از دست نده ، فقط یکبار زندگی میکنی ، سعی کن تمام تلاشتو بکنی تا شخصیتت و ویژگی های فردیت رو ارتقا بدی .


    **یه خوره زیاد شد دیگه سئوال ها .
    .....
    در عشق

    اگر طاقت ویرانگی ات نیست
    دلتنگ کسی باش که
    دلتنگ تو باشد . . . !
    ویرایش توسط miss seven : جمعه 18 تیر 00 در ساعت 00:10

  16. کاربر روبرو از پست مفید miss seven تشکرکرده است .

    Niagara (جمعه 18 تیر 00)

  17. #149
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مرداد 01 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1394-9-10
    نوشته ها
    1,022
    امتیاز
    36,001
    سطح
    100
    Points: 36,001, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,229

    تشکرشده 2,952 در 957 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    260
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ammin نمایش پست ها
    سلام خانم هفت

    سلام امین آقا


    ۱-به شما گفته میشه یه نفر هست که بسیار زیبا، پاک سرشت ،خوش اخلاق،مهربان و محترم و هر چی از کمالاتش بگیم کمه.حالا اون بسیار عاشق و مشتاق دیدار تو شده. توی یکی از شهرهایی که تو خیلی دوسش داری زندگی میکنه مثلا شیراز. خونه ویلایی توی یه باغ خیلی بزرگ داره با کلی خدم حشم. پیامی برات فرستاده که بری ببینیش. آیا میری به دیدارش(دیدنش کاری خلاف شرع و عرف محسوب نمیشه)، قبل از دیدن اون چه حسی داری؟ این احساس رو صادقانه توصیف کن

    وای نمیدونم چرا اینقدر ذوق کردم امان از این صندلی داغ ! هههه
    خب آقا امین وقتی متوجه بشم که همچین کسی عاشق من شده خب خیلی خوشحال میشم
    ، خب هر دختر دیگری هم باشه توی پوست خودش نمیگنجه ، شاید از چند روز قبل دیدار توی ابرا باشم :)) سعی میکنم بهترین ورژن خودمو نشون بدم و کوچکترین اشتباهی جلوی اون آدم نداشته باشم ، سعی میکنم جلوی هیجان زیاد و ذوقم رو بگیرم تا تابلو نشه چقدر خوشحالم خخخخ ( یه جورایی سنگین و متین بودن ) ، یکی از بهترین لباس هام رو انتخاب میکنم ، به این فکر میکنم ممکنه چه صحبتایی بینمون رد و بدل بشه و خودمو آماده میکنم برای گفتگو .
    ولی خب این میان یه مسئله مهمی هم هست ...
    اون هم این هست که خانواده من میخواهند شهر دیگه ای ازدواج نکنم و یه جورایی نزدیکشون باشم و چون مادر و پدرم برام مهم هستن برای همین ممکنه با وجود میل و رغبت من این موضوع به دیدار هم نرسه مگر اینکه اون ها هم رضایت داشته باشن به این دیدار .

    حالا این سوال جنبه روانشناسی داشت یا همینطوری برای کنجکاوی بود ؟
    آخرش که غم انگیز تموم شد




    ۲-فی تاخیر آفات: بدون سرچ در اینترنت اینو توضیح بده

    خب از اونجایی که بلد نبودم رفتم سرچ کردم



    ۳-تا حالا در مورد ژاندارک چیزی شنیدی؟

    اول که خوندم خیلی آشنا به نظرم اومد بنظرم یا توی کتاب های درسی بوده یا یه جایی اسمش رو شنیده بودم ولی هیچی یادم نمی اومد تا اینکه گوگل جان برام آورد


    ۴-اگه عوامل زیر در رنج بشر موثرند به ترتیب اهمیتشون اونا مرتب کن

    گناه، ناآگاهی، نیاز به رشد ، خودخواهی دیگران، فقدان عشق، عدم درک معنای زندگی، ترس، ضعف مهارت مواجهه در شرایط مختلف زندگی

    نا آگاهی ، نیاز به رشد ، فقدان عشق، عدم درک معنای زندگی، ضعف مهارت مواجهه در شرایط مختلف زندگی، ترس ، گناه ، خودخواهی دیگران


    ۵ -از برقراری چه نوع ارتباطی به چه انسانی عاجزی؟(مثلا از اعتراض به کارمند بانک بعد اینکه کارتو بیخودی طول میده)

    برای من تا به امروز ارتباط با کسی که فقط حرف خودشو میزنه و هر چقدر براش توضیح بدی بیشتر بحث بالا میگره و تأثیری نداره عاجزم و سعی میکنم سکوت کنم و بحث نکنم با اون آدم چون بیشتر انرژی میگره از آدم .

    یه مدل دیگه ارتباط با کسی که حس خوبی بهش ندارم و یا کاری کرده که بهم برخورده و نمیتونم جوری وانمود کنم که انگار اتفاقی پیش نیومده .


    ۶-تا حالا به این فکر کردی که چرا مولوی مثنوی رو با نی نامه شروع میکنه؟ اصلا چرا نی؟

    نه تا حالا فکر نکردم البته در دوران دبیرستان در ادبیات فارسی یادمه دبیرمون توضیحی دادن ولی یادم نمیاد
    همیشه دوست داشتم یه بار وقت بزارم و مثنوی رو بخونم ولی یه راهنما میخوام برای تفسیر .


    ۷-تعداد اتفاقات یا کارهایی در گذشته که هنوز نتونستی خودت به خاطرشون ببخشی چنتاست

    دو سه تا هست که وقتی بهشون فکر میکنم خیلی ناراحت میشم .



    ۸-چرا حافظ مجسمه نداره یا کمترین مجسمه رو ازش ساختن؟

    نمیدونم چرا ، شاید تصویری که از حافظ در حال حاضر موجوده نقاشی بوده و واقعی نیست و چهره واقعی حافظ نیست . بنظرم اهمیت نداره مهم زندگی و اثری هست که از خودش به یادگار گذاشته که همیشه تو دل همه میمونه .


    .......
    در عشق

    اگر طاقت ویرانگی ات نیست
    دلتنگ کسی باش که
    دلتنگ تو باشد . . . !
    ویرایش توسط miss seven : جمعه 18 تیر 00 در ساعت 11:49

  18. 2 کاربر از پست مفید miss seven تشکرکرده اند .

    ammin (جمعه 18 تیر 00), Mvaz (جمعه 18 تیر 00)

  19. #150
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مرداد 01 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1394-9-10
    نوشته ها
    1,022
    امتیاز
    36,001
    سطح
    100
    Points: 36,001, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,229

    تشکرشده 2,952 در 957 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    260
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط سحر بهاری نمایش پست ها
    درود

    درود بر تو سحر نازنین


    ۱. "مانند دیگران نباش ، حتی اگر تو تنها فردی باشی که مانند دیگران نیست"
    میتونی در موردش چیزی بنویسی؟

    امیدوارم درست متوجه منظورت شده باشم .
    فکر میکنم به این معنی که اگر آدمی هستی که متفاوت با بقیه اس نباید به این اهمیت بدی که دیگران در موردت چی میگن ، چون شما یه انسانی و عقیده و طرز فکر خاص خودتو داری ، حالا بقیه هر جور میخوان در موردت فکر کنن.




    ۲. جای خالی های زیر رو پر کن.

    _ یک زن اصیل، فردیست که برای ....
    بالاتر و بهتر...... بودن نمیجنگد و در عوض .....جایگاه....... خود را به رسمیت میشناسد.

    _ ما از احساس ...
    عذاب وجدان...... ناشی از اشتباه کردن اجتناب میکنیم، بنابراین سعی میکنیم اشتباهاتمان را نپذیریم.



    ۳. یه شعر یا حدیث با توجه به رباعی من بنویس.

    شب خیز که عاشقان به شب راز کنند
    گِرد دَر و بام دوست پرواز کنند

    هر جا که دَری بود به شب بربندند
    اِلا دَر عاشقان که شب باز کنند

    این دعای امام زین العابدین (ع) را پیدا کردم :

    [خدايا! ] با بيدار كردن من در شب براى بندگيت و خلوتِ شب زنده دارى براى تو و آرام گرفتنم به تو و آوردن نيازها و خواسته هايم به درگاه تو ، شبم را آباد گردان .



    ۴. یکی نوشت نقاب همیشه خوب و عالی بودن رو بردار، حرفش درسته یا غلط؟ چرا؟

    درسته حرفش موافقم ،، اینکه همیشه وانمود کنی که خودتو خوب و عالی نشون بدی باعث میشه به مرور از اون چیزی که واقعا هستی دور بشی و همینطور اذیت میشی چیزی از خودت به نمایش بزاری که نیستی و مدام بالا و پایین بپری که به بقیه بفهمونی من خوبم و منو تأیید کنید ... خب بنظر بقیه عالی نباشی مگه چی میشه ؟

    ۵. اون چه چیزی خارج از جو کره ی زمین هست که یه سیاهچاله وسیع در قلبش قرار گرفته و بشدت درخشانه و همه رو یه لقمه میکنه!! ؟





    ۶. در مورد تصویر زیر چند جمله بنویس.

    یه چیزی بگم ، زیاد علاقه مند به این چیزا نیستم و واقعا ذوق و استعداد جمله نویسی احساسی و آموزنده هم ندارم .



    سحر جان بعدا توی پشت صحنه جواب سوالات رو بنویس ما هم بهره مند بشیم
    در عشق

    اگر طاقت ویرانگی ات نیست
    دلتنگ کسی باش که
    دلتنگ تو باشد . . . !


 
صفحه 15 از 18 نخستنخست ... 56789101112131415161718 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:30 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.