تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
gholam1234 (دوشنبه 23 فروردین 00), Mvaz (سه شنبه 24 فروردین 00)
تشکرشده 2,354 در 759 پست
سلام خدمت همه دوستان
در واقع نشون میدیم دست روی دست نذاشتیم و تلاش کردیم اما به نتیجه مطلوب نرسیدیم. بجای فرار، اندوه و انزوا و ... به خودمون یاد آوری میکنیم که شکست پایان مسیر نیست و باید باز هم تلاش کنیم. یاد میگیریم بجای عقب نشینی، دیدمون رو تازه کنیم و افکارمون رو تغییر بدیم .. شکست هامون رو جشن میگیریم و راههای مواجه ی صحیحی رو که انتخاب کردیم مینویسیم و بهش عمل میکنیم. ( در واقع یک تجربه میشه
خیلی خوبه من موافقم.
و افرین به پدر سارا.
کلا خوبه که تو خانواده ها رسم باشه آخر شب از اینکه چطور روز خودشون رو گذروندن با هم صحبت کنند
علاوه بر ایجاد صمیمیت و محبت مشورت هم میشه و خیلی فواید دیگه.
کمی هم شوخی
چون گفته شده بود که با گفتن اصطلاح *خسته نباشی* درواقع شخصِ خسته یِ بیچاره خسته تر میشه، اقا غلام یک دو سه چهار هم که میبینن اعضای همدردی خیلی خسته و بی حوصله اند و مدام باید ایشون فراخوان بدن
لذا بر آن شدند که از افعال معکوس استفاده کنندسلام به همه دوستان همدردی، کجایین؟ چقدر سوت و کور شده؟؟ میگم این قدیمی ها چرا دیگه سر نمیزنن؟ هیییییییییییییییییییی
به پیروی از کاربر همیشه آنلاین تالار من بعد به جای *خسته نباشی* میگیم *خسته باشی*سلام زونیام جان، خسته باشی، چخبر؟
باشد که رستگار شویم.
ویرایش توسط الهه زیبایی ها : دوشنبه 23 فروردین 00 در ساعت 22:18 دلیل: الکی همینجوری
gholam1234 (دوشنبه 23 فروردین 00), سحر بهاری (سه شنبه 24 فروردین 00)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
سلام برادر غلام
** اون لینکی که گذاشتی تو تاپیک در مورد اون موضوع را پیدا کردم و دیدم ،،،
به قول ام واز ، عجب دل بزرگی داری و قدر دلت را بدون .
یه مطالبی را خدمتتون میگم - دیگه خودت به بزرگی خودت از ما قبول کن :) از ما فعلا از این بیشتر در نمی یاد تا بعد ببینیم با مطالعه و یا پرسش چقدر می تونم این اندیشه را رشد بدم :)
ولی سئوال خوبی هست ، مجبور میکنه یه خورده توش بیشتر مطالعه کنم و یا از صاحب نظران این حوزه بیشتر جویا بشم .
** تو دنیایی زندگی می کنیم که ما آدم ها هر روز داریم استاندارد خاصی تعریف می کنیم توش ،،،
متاسفانه خیلی از دلایل کمال گرایی ما آدم ها شاید این باشه که داریم با خودمون می جنگیم طبق اون استاندارد باشیم و از اون الگو بگیریم .
مشکل از اونجا شروع میشه که ما آدم ها خودمون و زندگیمون را بر اساس اون الگو و استاندارد تعریفی حاکم بر دنیای دنیوی های خودمون ، رشد می دیم و قضاوت می کنیم .
وقتی تو زندگی می بینیم که از این الگو عقبیم و یا هیچ وقت بهش نمیرسیم ، افسرده میشیم و میگیم چرا شبیه این الگو نیستم ،،،
در حالی که یکی از هدف های اصلی زندگی اینکه اول خودمون باشیم ، خودمون را قبول کنیم ،، برای خودمون زندگی کنیم ( هر چند می تونیم الگوهای مثبت را پیاده سازی کنیم ،،ولی باید خودمون باشیم )
به نظرم اون چیزی که برای انسان ها تفاوت ایجاد می کنه همان رشد معنوی اونهاست ( رقابت و امتیاز تو این هست ) ...که هر کی با تقوا تر باشد جلوتر هست .
ولی دنیای دنیوی ها ،افکار نژاد پرستی - استاندارد های خاص و ... باعث میشه این مسائل مقدم تر از مسائل رشد معنوی باشه برامون ...نتیجه این میشه راه را گم می کنیم .
**هر چیزی تو طبیعت بر اساس یه قانون و نظمی انجام میشه .
مثلا وقتی ما دانه سیب را بکاریم ،ازش مراقبت کنیم ، صبر کنیم ، خاک به ما سیب میده ،،،توت فرنگی نمیده .
قالب نورون های دانه های سیب جوری هست که اگه اون را بکاری - ازش مراقبت کنی - بعد یه مدت به تو سیب میده .
به نظرم هر انسانی هم قالبی داره . که از نسل های قبل و فعل خودش به ارث می بره .
مثلا امکان داره میلیون ها سال قبل مردمی به سرزمین گرمی مهاجرت کرده باشن ( عمر بشر انسان چند میلیون سال قدمت داره نه چند هزار سال که دارن به مردم میگن )
امکان داره اولش پوستشون هم سفید باشه ، ولی با گذشت زمان و چند نسل ( شاید 100 ها سال ) و با توجه به نوع تغذیه و آب و هوا و تغییر کرومازونی ،، رنگ پوستشون تغییر کرده باشه . ( برعکسش هم میشه )
هر فردی بر اساس یه حکمتی و یه علمی که ما نمی دونیم و شاید زیاد ندونیم ، در یه قالبی قرار می گیره ( بدن جسمانی در دنیا )
الان میگن تو کهکشان راه شیری میلیاردها منظومه وجود داره . جالب اینجا هست که ما میلیاردها کهکشان هم داریم و علم بشر چیزی از اون نمی دونه ،،شاید این همه تازه آسمان اول هم نباشه .
و میگن آسمان اول در مقایسه با آسمان دوم مثل ریگی می مونه در بیایان ،،، همه این عظمت برای خداست و خدا با این عظمت می تونست همه را به شکل فلان بیافرینه . .یا همه را مجبور کنه مومن بشن ،،،
پس هر علمی بر اساس یه حکمتی جاری شده که ما انسانها از او آگاه نیستیم ،،،
زرد آلو زیبایی خودش را داره - هلو زیبایی خودش ،، سیب زمینی هم زیبایی خودش ،،،،
ولی ما آدم ها هستیم که یه استاندارد درست کردیم و مثلا گفتیم سیب زمینی شکل خوب و رنگ خوبی نداره .
این قضاوت در شکل های متفاوت و رنگ و نژادها به خاطر باور اشتباه ما آدم هاست ،مگرنه هیچ کدام برای خدا تفاوت ندارنند و شاید در میلیون ها سال قبل هم برای مردم مهم نبود و بعدا یاد گرفتن .
الان هم در این زمونه در یکی از اوج های این تفکر اشتباه هستیم .
**ما تو عمر محدود خودمون در دنیا وارد بدن جسمانی میشیم ،،، وقتی که از دنیا بریم وارد بدن برزخی و از بدن برزخی وارد بدنی قیامتی ،،،
بدن جسمانی را هر کار کنی باز پژمرده میشه ..دیگه بشی 40 سال یواش یواش موها سفید میشه و صورتت طروات کم تری داره نسبت به قبل .
بشی 90 ساله به خودمون میگیم منو عوضم کردن من اینجوری نبودم که .
ولی حقیقت دنیا همیینه و برای همین میگن اصل زندگی این دنیا و این بدن جسمانی نیست . و وابستگی به این بدن جسمانی تکیه گاه خوبی نیست .
وقتی بدن جسمانی خودمون را قبول کردیم و خودمون در مقایسه به دیگران قرار ندادیم ،،دیگه وارد بازی قضاوت دیگران قرار نمی گیریم .
چون می دونیم مهم اول خداست که ما را قبول داره و چهره ما را دوست داره - در مرحله بعد مهم خودمون هستیم که به باورمون باور کنیم ، و سوم اینکه بدانبم این استاندارد را این خود ما مردم درست کردبم !
برتری که خداوند قرار داده در انسانها ، به تقوا و عمل اونهاست .
یه بار اومدن تو مدرسه گفتن اونها که اسمشون حسن هست از توشون ، یکی شانسی انتخاب میشه بهش جایزه میدیم .
خب منم به خودم می گقتم من که اسمم حسن نیست چیکار کنم - این چه عدالتی هست آخه .
جایزه زمانی درسته که عملی انجام بشه ، تلاشی بشه ،،،
تاریخ خیلی ها را ثابت کرده ،،افرادی بودند و هستند که با چهره های متفاوت و رنگ های متفاوت ؛ پیشرفت ها و خدمات ها کرده اند ،،، زیبا هم زندگی کردن .
مهم اینکه ما خودمون را بپذیریم و در مسیر تعالی خودمون را توسعه بدیم ( علم - دانش - خدامت به مردم - زندگی مومنانه از نوع درستش و ....)
چون حقیقت زندگی این دنیای محدود نیست و خداوند هم قطعا فردی که اینگونه باور را داره در دنیای دیگر جور دیگر کمکش می کنه .
بلال هم یکی از یاران پیامبر (ص) بود ، از اون همه یار ، پیامبر به ایشون میگه برو بالای کعبه اذان بگو ،، بعضی ها می گفتن چرا این !!!
ولی بلال رفت و اذان گفت و جزء یاران نزدیک پیامبر (ص) هم بود .
سوره حجرات را با تفسیرش مطالعه کنیم به نظرم کمکی خوبی می کنه .
**یادمان باشه سرزمین خدا وسیع هست ،،،
شاید فردی در سرزمینی بره که بتونه راحت تر زندگی کنه
مادر اون بچه ، مادر خوبی بود و فرزندش را دلداری داد و خیلی دوستش داشت ،،قطعا دوستانی هم در طیف و در آینده همسری که اون را دوست داشته باشه و فرزندانی که دوستش داشته باشن هست ،،،
همین طور تمام انسانهای آزاده که گرفتار سیستم فعلی دنیا نیستند .
به نظرم باید به اون بچه گفته بشه خودش باشه و برای خودش زندگی کنه - حقیقت خلقت را بدونه و تحقیق کنه ( پرورش بُعد معنوی ) و بدونه این دنیا تمام زندگی نیست !
به نظرم با این تفکر از قضاوت دیگران در امان بیشتری هست و براش مهم نیست .دیگه به جای گفتن چراها ،، به دنبال توسعه اصلی خودش در مقام متعالی انسان قرار می گیره.
بازی دنیا بازی ای هست که ته نداره ،،هر روز یه استاندارد و یه باور و یه قضاوت ،،،
وقتی که از بدن جسمانی خارج شدیم و وارد بدن برزخی شدیم ، این مسائل برامون مهم نمیشه چون حقیقت اصلی برای انسان آشکار میشه و امکان داره بدن برزخی و بدن قیامت ما یه چیز کاملا متفاوت با الان باشه .
عدل اونجا بیشتر روشن میشه ،،،هر چی بیشتر به او برسیم راحتتر زندگی می کنیم .
این مستند را ببین نکات خوبی توش داره .
زندگی پس از زندگی 1
** اگه تلاش و انرژی ما در مسیر این سیستم دنیوی باشه ،،هر چه بدویم باز نمی رسیم !
غلام جان ،توان و درک من این بود ، کم و زیادش را ببخش .
رمضان خوبی داشته باشید بچه ها :)
التماس دعا![]()
ویرایش توسط باغبان : سه شنبه 24 فروردین 00 در ساعت 23:09 دلیل: تصحیح تایپی
gholam1234 (سه شنبه 24 فروردین 00), Mvaz (سه شنبه 24 فروردین 00), Pooh (چهارشنبه 25 فروردین 00), tavalode arezoo (پنجشنبه 26 فروردین 00)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
مرسی باغبان جان بابت وقتی که گذاشتی، مثه همیشه دقیق. مرسی واقعا.بعضی چیزا هی باید برای آدم یادآوری بشه، مثه همین مواردی که گفتی باغبان جان.منم خیلی بعضی وقتا زندگی رو سخت میگیرم. وقتی میبینم یکی با هزار تا مشکل چقدر راحت میخنده حسودیم میشه بهش. این جمله پایینی رو دیدم و مجدد به خودم یادآوری کردم که نباید خیلی زندگی رو سخت بگیری...""خیلی زندگی رو جدیش نکنین، بعضی چیزا رو بازی در نظر بگیرین. بازی کردن و تفریح در نظر گرفتن زندگی باعث ترشح دوپامین میشه.""
تشکرشده 3,096 در 1,314 پست
سلام.
امیدوارم حال همگی خوب باشه.
آقا غلام، امتحان کنید ببینید اگر روزی یه ویتامین دی ۱۰۰۰ بخورید، باز هم احساس دلتنگی میکنید؟؟
gholam1234 (چهارشنبه 25 فروردین 00), باغبان (چهارشنبه 25 فروردین 00)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
خانم pooh، سلام. ممنون از راهنماییتون.
یکی از نزدیکانم همیشه بهم میگه به یه روانشناس و همچنین متخصص مغز و اعصاب مراجعه کن، ولی من خیلی مشکلات روحی و روانی بنظر خودم ندارم! ، ولی باز تاکید میکنه که حتما برو. همچنین میگه که کمبود ویتامینهای خاص، مشکلات روحی و روانی رو سبب میشه. من حقیقتش تا حالا دنبالش نرفتم. ولی شاید پیش یه روانشناس برم، چون درگیری ذهنی و این دلتنگیها هستش و نمیخام یه زمانی از پا درم بیاره!.
بازم ممنون از کمکتون...
تشکرشده 1,848 در 755 پست
سلام
اسم سرشار رو دیدم آنلاین شده،
خوبی آقا سرشار، یاد اون روزا که می اومدی در خونه ما سر میزنی و بعد میرفتی، بعضی وقتها هم بر میگشتی آثار حضورتون پاک میکردی ، بخیر،
از خانم معلم ( خانم سرشار بودن دیگه) چه خبر؟
--------
آقا غلام شما چه خبر، خوبی؟
اسکار فیس. سلام تاپیک شهدا گرد و خاک گرفته ، یه حالی بهش بده،
راستی 2zj engine نیستی،
باغبان هم که از شدت پیدایی پنهانه، حاجی یادت باشه، از همه نقاشی خواستی، خودت هیچ وقت نقاشی نکشیدیا!!!!
زونیام خوبی؟
---------
جناب مدیر شما رو نمیشه حالتون رو بپرسی ، آدم ترسش میگیره،
خدا قوت بابت همه زحمات
ان شاالله حال همگی بانوان تالار هم بر وفق مراد باشه،
--
راستی این نوع بازی ها که شخصیت بازی به سمت انتها میدون و امتیاز جمع میکنه، چی به آدم یاد میده؟
ویرایش توسط Mvaz : پنجشنبه 26 فروردین 00 در ساعت 20:43
gholam1234 (پنجشنبه 26 فروردین 00), باغبان (پنجشنبه 26 فروردین 00)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
سلام Mvaz عزیز :)
سلامت باشی
نماز روزه های همه قبول درگاه حق .
تو صندلی داغ سال های قبل ، از من نپرسید خب :) ،،،من فقط تو صندلی داغ نقاشی می کشم - قسمت نشد .
راستش سرشار هم چراغ خاموش می یاد میره ، بعضی موقع ها ،،
ان شالله سلامت باشی رفیق ،،،،سالاری هستی برای خودت سرشار جان .
ام واز من یه جا باید برم ، همین کوچه پایینی :)
یادت باشه پرچم را همین طور بالا نگه دارید :))
مثل همیشه سالارید .
هوای مدیر همدردی - ادمین - اسکارفیس و غلام یک دو سه چهار ، زونیام را داشته باش نذار یه پر ازشون کم بشه :)
مراقب باشید .
فعلا با اجازه
![]()
ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 30 فروردین 00 در ساعت 01:23
dooo (چهارشنبه 15 اردیبهشت 00), Mvaz (دوشنبه 30 فروردین 00), Pooh (چهارشنبه 08 اردیبهشت 00), شمیم الزهرا (یکشنبه 12 اردیبهشت 00)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
به به، ام و از، اهل گیم هم هستی پس...
سریال بچه مهندس ۳۴ رو هم ببینین در این شبای عزیز، فیلمی با این کیفیتی، حیفه از دست بدین.
تشکرشده 311 در 123 پست
مخلصم ام واز
خودت چطوری ام واز؟ اوضاع خوبه؟...
اصلا اهل گیم نیستم ام واز..
ولی شاید ادم رو یاد این میندازه که زندگی سخت و یک راست نیست و و برای جلو رفتن پیچ و خم های زندگی لازمه ...
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)