mavz گرامی سلام. اصولا بار سوالات حاشیه ای بر دوش من سنگینی میکنه. ولی چاره ای نیست.
بسم الله، امیدوارم انسان آن کادر، مثه سحر بهاری نباشین...
سلام ممنون ولی نمی دونم چرا همش می خوام به سوال های خوب تو پاسخ قانع کننده ای ندم

1- تاریخ تولد؟ یا اگه معذوریت دارین، چند سالتونه؟
از خیلی هاتون کوچکترم
2- ازدواج کردین؟ چی شد؟

اگه نه، رفتین خاستگاری؟ چند جا؟
تجربه خواستگاری که خیلی داشتم، با تک تک بچه های همدردی رفتم و اومدم آخرین بارش هم با آقا غلام 1234 که از تجارب خوبش استفاده کردم
3- آدم مذهبی هستین بنظر خودتون؟ نماز میخونین؟ اول وقته؟ تا حالا براتون سوال نشده چرا اصلا نماز میخونم؟
هنوز نتونستم برای یه آدم مذهبی تعریف بیارم.
ولی آدم ها باید بر اساس یک دین زندگی اشون رو به جلو ببرن، این دین مثل یک پلیس راهنمایی و رانندگی شاید بمونه.
منم هم تلاش میکنم از دین مبین اسلام پیروی کنم، از ائمه اهل بیت که چراغ هدایت هستن بهره ببرم.
نماز اول وقت خیلی خوبه آقا غلام، خوش به حال همه اونهایی که نماز اول وقت میخونند و اون هم با معرفت.
چرا زیاد سوال شده،
اولین اش هم اینکه وقتی دستور خدا و پیغمبر و اهل بیت هست، خداوند خودش رو رحمان و رحیم معرفی می کنه و قطعا تو این نماز حکمتی هست که به نفع منه.
دومین اش هم اینکه که نماز ذکر خداوند هست
سومین اش هم اینه که تک تک کلمات نماز راهنمای زندگی هست ( مثلا می خوام ببینم با گفتن ایاک نعبد و ایاک نستعین بازم پارتی بازی می کنم ؟؟؟؟؟؟؟)
و خیلی دیگه که بلد نیستم.
4- شده بعضی وقتا به پوچی برسین توی زندگیتون؟
یادم نمیاد شاید بوده.
ولی اساس فکر میکنم انسان قدرت و عظمتی داره که احساس پوچی نباید بکنه و از طرفی اگر خدا رو داشته باشی دیگه پوچی مو چی معنا نباید داشته باشه.
خوش به حالشون
5- هنجار و ناهنجار اجتماعی چطور تعریف میشه؟ کی تعریفش میکنه؟ آیا با گذشت زمان عوض میشه؟
بر اساس قوانین الهی و سپس قوانین اجتماعی وضع شده توسط انسان ها.
با گذشت زمان بله عوض میشه، مثلا الان قوانین پرواز هلیکوپتر شهری رو نداریم و یه روز خواهیم داشت
6- با خودتون صحبت میکنین؟ اگه آره بنظرتون کار درستیه؟
آره، برای خودم هم اسم دارم 
دوست دارم هر لحظه خودم رو صدا کنم و بگم اینجا اینجوری بودی و اونجا اونجوری/
7- تا حالا پیش اومده از خانمی خوشتون بیاد؟ آیا این خوش اومدن بنظرتون اشکال شرعی داره؟
خیر اشکال شرعی نداره، چون فطرت مرد بر این اساس هست، ولی باید برای این خوش آمدن چهارچوب داشته باشیم که از هر شخصی خوشش نیاد. و بعد از اون چگونگی هدایت این خوش امدن خیلی مهمه که ممکنه برای بعضی ها اشکال شرعی درست کنه
8- شغل و رشته تحصیلیتون؟
آقا غلام نداشتیم از این سوالات ها
9- آیا کسی که با تنهاییش اکی هست و به قول معروف خوشه با تنهاییش، ازدواج بکنه به مشکل برمیخوره یا خیر؟
بله، انسان ذاتا اجتماعی هست، قالب گناه ها و ثواب هاش در گرو حضور اجتماعی اش هست.
خیلی از ماها با ازدواج تکمیل میشویم.
علاقه مندی ها (Bookmarks)