به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 14 از 29 نخستنخست ... 456789101112131415161718192021222324 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 131 تا 140 , از مجموع 286
  1. #131
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    سلامی به گرمی صندلی داغ ...خب میریم سراغ ادامه ی سؤلات :

    253_ از اینکه فردا روز پایانی صندلی داغتون هست چه حسی دارین ؟
    حس خاصی ندارم... هرآمدنی را رفتنی است
    254_ دوست دارید چه سرگرمی های دیگه ای توی تالار باشه ؟
    همین سرگرمیها خوبه. در کنار مقالاتی که میخونی، یه مقدار حال و هوای آدم عوض میشه. ضمنا من نظرم در مورد صندلی داغ عوض شد. برای کسی که ازش سوال میشه یه فایده داره. این که در خودش دقیق میشه ...
    255_ بیشتر دوست و رفیقاتون را از کجا پیدا کردین ؟
    بیشتر همکلاسیهای دوران راهنمایی، دبیرستان، یه چندتایی هم از دانشگاه
    256_ معمولا برای دوست پیدا کردن پیشقدم میشین ؟ ( مثلا سرصحبت را با کسی باز کنید یا نه ؟)
    خیلی قاعده خاصی نداره. ولی آدم مغروری نیستم.
    257_ توی خونه چی می پوشین ؟ توی محیط بیرون خونه چی ؟
    لباس کاملا راحت میپوشم. بیرونم معمولا تیپم اسپرته.
    258_ اسم مورد علاقه دخترانه تون ؟
    نرگس، زهرا، فرزانه
    259_ اسم مورد علاقه پسرانه تون؟
    غلام ، مجید، صادق
    260_ با دوست هاتون شوخی های بی ادبانه میکنید و یا اونها با شما ؟
    متاسفانه بله. جمع پسرانه است دیگه توقع بیشتر از این نمیشه رفت.
    261_ تا حالا دوستی داشتین که باهاش به مشکل بخورین ؟ دلیلش چی بوده ؟
    آره. بماند ...
    262_ آیا رشته تون مربوط به کامپیوتر میشه ؟ طراحی سایت کار سختیه آیا ؟
    نییییییییییییگاه کن. نشد، اومدی نسازی. هر موقع دست خطت رو گذاشتی، منم میگم چیکار میکنم.
    263_ اگر یکی بخواد طراحی سایت یاد بگیره باید چه توانایی هایی داشته باشه ؟

    264_ از برگشت آقا کرای چه حسی دارین ؟
    حالم بد شد...
    265_ نماز میخونین ؟
    بله با اجازتون. شما چی میخونین؟
    266_ تا حالا شده از خدا دلگیر بشین ؟
    نه. ولی از آدما چرا. بعدش به این حرف میرسم که از هیچ کسی نباید توقع داشته باشی. این سوالتونم فکر کنم تگراری بود. فکر کنم دوباره دارین از توی اینترنت کپی میکنین...
    267 _ کدوم ورزش های زیر بنظرتون لاکچری تره ؟

    والیبال .....تنیس روی میز ..... شنا .... هندبال .... ژیمناستیک ....کاراته .... دفاع شخصی ...
    هیچکدوم
    268_ فکر کنید چند مورد دختر خانم بهتون معرفی میکنن با خصوصیت های پایین کدوم گزینه را انتخاب میکنید ( باید یه مورد را انتخاب کنید و فرار نداریم )

    الف ) دختر چادری با چهره ی خوب و خونگرم

    ب) دختر مانتیی و به نسبت قرتی ولی اخلاق معمولی رو به تند

    ج) دختری حالا چه چادری و یا مانتویی ولی چهره ی روبه پایین ولی پدری پولدار
    شما چرا اینقدر مانور میدین روی پوشش خانم. مهم اینه که با اخلاق باشه. بین گزینه های بالا خب شما اگه خودتون پسر بودین، کدوم رو انتخاب میکردین؟ خب مشخصه دیگه...برای من الف.
    269_ یکی از سؤلات پوه درباره ی خواستگاری ددختر از پسر بود ...اگر دختری علاقه اش رو بهتون ابراز کنه واکنشتون چیه ؟ و دیگه اینکه این موضوع را با کسی هم در میون میزارید ؟
    بهش میگم قصد ازدواج ندارم... به هیچ کسی هم نمیگم

    270 _ سؤالی هست که نپرسیده باشم ولی دوست داشتید ازتون بپرسم ؟
    والا خودتون چی فکر میکنین ...
    فعلا


    در انتها این تصنیف رو میذارم:
    http://www.irmp3.ir/play/45002/%D8%A...8C%D8%A7%D9%86

    این تصنیف رو خیلی خوشم میاد ...
    ویرایش توسط gholam1234 : چهارشنبه 04 تیر 99 در ساعت 22:43

  2. 2 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    miss seven (چهارشنبه 04 تیر 99), الهه زیبایی ها (شنبه 07 تیر 99)

  3. #132
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    سلام بر شرکت کننده بعدی آقای Mvaz

    ( از خانم هفت اسامی شرکت کنندگان رو پرسیدم، اسم شما رو بعد از آقا غلام نوشتند، نمیدونم نوبت شما شروع شده یا نه ، در هر حال من سؤالم رو قرار میدم )



    ۱. فلسفه ی لایک از نظر شما در فضای مجازی چه هست؟ آیا ما در قبال اون مسئولیم؟

    ۲. آیا یک گناه کوچک و حل نشده میتونه مانعی برای عبور سالم از تحولات روز قیامت بشه؟

    ۳. چرا در کشور ما برخی از مردم آشنایی با چهره های علمی ندارن؟

    ۴. برای داشتن نسلی سالم ( از نظر روانی و جسمی ) چه باید کرد؟

    ۵. چگونه زندگی کنیم ولی عصر ع از ما راضی باشن ؟

    ۶. بنظرتون یک گناهکار بیشتر در معرض گناهی خطرناک و غیر قابل بخشش هست یا یک فرد که عابد و باتقواست؟

    ۷. فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ

    وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ


    تابحال تجربش رو داشتین یا از دیگران دیدین و شنیدین؟ برامون بنویسین

    ۸. آیا بهره مندی از لذت های حلال و نعمات منافاتی با قرب به خداوند داره؟

    ۹. بزرگترین گناه در حق یک دختر یا زن چه هست؟ ( اگر دوست داشتین چند مورد رو نام ببرین )

    ۱۰ . باید و نباید های ارتباط در محیط مجازی ( بین خانم ها و آقایان ) ؟

    ۱۱. بنظر شما گردشگری میتونه منبعی برای درآمد محرومین در استان ها باشه ؟

    ۱۲. بدترین رفتار برای یک زن چه هست؟ و بدترین رفتار برای یک مرد ؟

    من بازم سؤالی به ذهنم بیاد از شما میپرسم.


    ویرایش توسط سحر بهاری : جمعه 06 تیر 99 در ساعت 22:42

  4. 2 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 06 تیر 99), الهه زیبایی ها (شنبه 07 تیر 99)

  5. #133
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط سحر بهاری نمایش پست ها
    سلام بر شرکت کننده بعدی آقای Mvaz

    ( از خانم هفت اسامی شرکت کنندگان رو پرسیدم، اسم شما رو بعد از آقا غلام نوشتند، نمیدونم نوبت شما شروع شده یا نه ، در هر حال من سؤالم رو قرار میدم )



    ۱. فلسفه ی لایک از نظر شما در فضای مجازی چه هست؟ آیا ما در قبال اون مسئولیم؟

    خوب لایک به نظرم از محیط واقعی سرچشمه گرفته شده و اون یکی اش تائید شدن. ( ریشه در تائید طلبی) هست. یکی اش خوش امدن ، یکی اش ابراز وجود کردن و ....

    بله واقعا مسئولیم. همانطور که یک نماینده مجلس نسبت به رای اش مسئوله.
    ممکنه ناهنجاری هایی رو بسط و تائید کنیم در صورتیکه عمیقا تمایل به اون کار نداشتیم و صرفا از سر سرگرمی اون پست رو لایک کردیم
    در هر حال طراحان شبکه های اجتماعی اگر این لایک رو نمیگذاشتن احتمال اینکه انسان بیاد شبکه هاشون رو رونق بده کم بود.
    ۲. آیا یک گناه کوچک و حل نشده میتونه مانعی برای عبور سالم از تحولات روز قیامت بشه؟
    سوال سختی هست در این زمینه اطلاعاتی ندارم.
    از طرفی چنین سوال هایی رو علما برای هر شخص نسخه جدا ممکنه بدند.
    ولی به نظرم اون گناه کوچک اگر مربوط به حق خود خداوند باشه و عمیقا نسبت به رحمتش معرفت داشته باشیم شاید مشکلی حادی پیش نیاد شایدم بیاد.


    ۳. چرا در کشور ما برخی از مردم آشنایی با چهره های علمی ندارن؟

    به نظر مهمترین نکته " طلب" هست. اگر ما طالب علم باشیم از صعب العبور ترین جاها هم عالم رو پیدا میکنیم.
    دغدغه دنیا، تنبلی، ندانستن جایگاه علم ( منظور هنوز جوابی برای پرسش علم بهتر از یا ثروت برای فرزندان پیدا نکردیم) و ....

    مثال جناب ملاصدرا و طلب علمش و خداحافظی با ملک و املاک پدری اش در شیراز و رهسپار پایتخت شدن برای همجواری با علمای ان عصر
    ۴. برای داشتن نسلی سالم ( از نظر روانی و جسمی ) چه باید کرد؟
    خانواده های نقش کلیدی دارند. خدا روشکر راه و روش مشخص شده از گذشته و کتب قران و پزشکی و روانشناسی.
    ولی دغدغه ها و ضعف های خانواده ها و از بین رفتن ارزش ها در جامعه باعث شده نسل های اینده افول کنند.
    مثل یک وسیله خانگی که دفترچه راهنما داره، انسان با ان همه پیچیدگی اش خانواده ها براش دفترچه راهنما قائل نیستند. ضعف های شناختی، مهارتی، اعتقادی، جسمانی و ... ناشی از همین موضوع میشه و یک نکته هم تبعیت از جامعه و راه روش اونها رو رفتن به جای راه و روش درست رو رفتن.

    ۵. چگونه زندگی کنیم ولی عصر ع از ما راضی باشن ؟

    حدیث از امام جواد ع : مومن در زمان غیبت اگر تقوا پیشه کند و اخلاقش نیکو باشد از یاران ان حضرت خواهد بود.
    حضرت ولیعصر ولی و حجت خداوند هستند.
    سیره قران و اهل بیت ع در کنار معرفت واقعی به خداوند و راه خداوند.

    ادامه دارد ....
    .

  6. کاربر روبرو از پست مفید Mvaz تشکرکرده است .

    سحر بهاری (شنبه 07 تیر 99)

  7. #134
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    mavz گرامی سلام. اصولا بار سوالات حاشیه ای بر دوش من سنگینی میکنه. ولی چاره ای نیست.

    بسم الله، امیدوارم انسان آن کادر، مثه سحر بهاری نباشین...

    1- تاریخ تولد؟ یا اگه معذوریت دارین، چند سالتونه؟

    2- ازدواج کردین؟ چی شد؟ اگه نه، رفتین خاستگاری؟ چند جا؟

    3- آدم مذهبی هستین بنظر خودتون؟ نماز میخونین؟ اول وقته؟ تا حالا براتون سوال نشده چرا اصلا نماز میخونم؟

    4- شده بعضی وقتا به پوچی برسین توی زندگیتون؟

    5- هنجار و ناهنجار اجتماعی چطور تعریف میشه؟ کی تعریفش میکنه؟ آیا با گذشت زمان عوض میشه؟

    6- با خودتون صحبت میکنین؟ اگه آره بنظرتون کار درستیه؟

    7- تا حالا پیش اومده از خانمی خوشتون بیاد؟ آیا این خوش اومدن بنظرتون اشکال شرعی داره؟

    8- شغل و رشته تحصیلیتون؟

    9- آیا کسی که با تنهاییش اکی هست و به قول معروف خوشه با تنهاییش، ازدواج بکنه به مشکل برمیخوره یا خیر؟

  8. 2 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    Mvaz (شنبه 07 تیر 99), الهه زیبایی ها (شنبه 07 تیر 99)

  9. #135
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام برادر خوبم
    چطوری دوست عزیز



    با توجه به مقوله خواستگاری و ازدواج ، به سئوالات زیر پاسخ دهید :

    1- چرا میگن در جریان خواستگاری ، شناخت از طریق خانواده باید بره جلو ؟

    2-چرا در جریان آشنایی و شناخت ، دختر و پسر نباید از کانال احساسی جلو بروند ؟

    3- چرا در آموزه های دینی و علوم مشاوره ای می گویند، قبل از عقد وابسته نشید ( به شخصی که تعلقی بهش ندارید ) ؟

    4 - دوران قبل عقد به نظرت چه دوره ای هست ؟ و چه توصیه هایی به دختر و پسرهای جوان مانند غلام داری؟

    5 - میگن برا یه دختری که خواستگار می یاد ،دختر خانم آقا ی خواستگار را همسرش نبینه و آقایی که خواستگاری دختری میره ، دختر خانم را همسر قطعیش نبینه ، بلکه گزینه ای ببینه که باید بررسی کنه و از معیارها و شرایط هایش تیک بخوره ،، و وابستگی برا خودشون ایجاد نکنند ، نظرت در این مورد ؟

    6 - عقل و احساس مدیریتش در جریان خواستگاری و آنالیز و شناخت ، چطوری هست ؟

    7- مسئله ی کمال گرایی در انتخاب همسر ؛ چه راهکاری براش داری؟

    8- مهریه یه هدیه از طرف مرد به زن هست ،،هدیه ای که باید در توان مرد و قابل پرداخت در لحظه به زن باشه ،،،چه راهکاری داری برا مدیریت این مقوله ؟ (با توجه به اینکه اختلاف نظر در خانواده های دو طرف امکان داره وجود داشته باشه )






    ویرایش توسط باغبان : شنبه 07 تیر 99 در ساعت 00:18

  10. 3 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    gholam1234 (شنبه 07 تیر 99), Mvaz (شنبه 07 تیر 99), الهه زیبایی ها (شنبه 07 تیر 99)

  11. #136
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    سلام ممنون از شما و سوالات خوبتون

    نقل قول نوشته اصلی توسط سحر بهاری نمایش پست ها


    ۶. بنظرتون یک گناهکار بیشتر در معرض گناهی خطرناک و غیر قابل بخشش هست یا یک فرد که عابد و باتقواست؟

    این هم سوال سختی هست، تو این زمینه ضعیفم.

    گناه نکردن متعاقب فرمانبرداری و طاعت هست و برای آزمایش بنده. حالا اگر این تعریف رو ملاک بگیریم هر چه بنده، بنده تر باشه، بیشتر مورد آزمایش قرار میگیره. از طرفی ممکنه موضوعی برای یک نفر معمولی بی اثر باشه و برای یک عابد گناه محسوب بشه. به قول بزرگان داستان کفر و ایمان که به ترتیب بالارفتن مرتبه فرد هی تغییر میکنه و ایمان مرتبه قبلش میشه کفر مرحله بعدش.

    ولی خوبی این در معرض گناه بودن به نظرم خودش جای امیدواری، چون هنوز به حال خودش وا گذاشته نشده.



    ۷. فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ

    وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ


    تابحال تجربش رو داشتین یا از دیگران دیدین و شنیدین؟ برامون بنویسین

    خوش به سعادت همه اونهایی که مصداق این دو آیه رو در این دنیا تجربه می کنند. اگر شری و گناهی رو این دنیا بازخوردش رو ببینیم خیلی جای خوشحالی باید داشته باشه.

    ولی تجربه اش رو در دیگران دیدم.

    که چون طولانی هست در انتهای این سوالات می آورم ( تقریبا جواب دو سوال اخیر درش هست)



    ۸. آیا بهره مندی از لذت های حلال و نعمات منافاتی با قرب به خداوند داره؟

    بعید می دونم ولی به نظرم نکته اش باید تو عدم وابستگی به این نعمات باشه.

    ۹. بزرگترین گناه در حق یک دختر یا زن چه هست؟ ( اگر دوست داشتین چند مورد رو نام ببرین )

    سوالتون رو خوب متوجه نشدم! منظور از طرف مردان در قبال اونها هست؟

    به نظرم اولین ظلم رو خود زن ها در قبال خودشون انجام میدن، مردا ها تا حدودی جایگاه خودشون رو میشناسند ولی زن ها هنوز جایگاه خودشون رو نمیشناسن، یه عده دنبال برابری حقوق هستن، یه عده که دنبال برابری حقوق هستن در منافع برابری می خوان و در سختی ها می خواهند زن بمانند، یه عده می خواهند زن خانه بمانند، یه عده جایگاه زن از نگاه اسلام رو می پسندن و یه عده نمی پسندن و جفتشون نمی دونن جایگاه زن و اقعا از نگاه اسلام چیه و یه عده هم میدونن ، یه عده می خواهند صرفا نقش جذابیت رو ایفا کنن و هزاان جایگاه دیگر.




    ۱۰ . باید و نباید های ارتباط در محیط مجازی ( بین خانم ها و آقایان ) ؟

    باید ها و نباید های فضای مجازی با محیط واقعی زیاد فرقی نداره فقط مشکل اینجاست که ما مصادیق این دوتا رو نمی تونیم با هم مقایسه کنیم. مثال ساده اش هم اینه در دنیای واقعی دختر و پسری در محیطی دربسته باهم قرار نباید بگیرند، خوب همین قانون در فضای مجازی میشه چت خصوصی.

    برای همین هم باید بشه باید ها و نباید های محیط واقعی رو ترجمه کرد برای فضای مجازی.

    نکته بعدی به علت سهولت دسترسی بالا خیلی باید حواس جمع بود که این قوانین اجرا بشه، مثلا ممکنه یک پیج مذهبی در اینستاگرام پست بگذاره نظرتون راجع به فلان حدیث چیه؟ دختر و پسر در کامنت ها پاسخ دهند، ناخودآگاه بحث هایی بین اشون پیش بیاد و الی آخر.
    خوب تا حالا تو محیط مذهبی واقعی بین دختر و پسری این چالش اتفاق افتاده؟ اگر افتاده چندبار در ماه یا سال؟ در اینستاگرام ممکنه روزی چندین بار پیش بیاد، به علت حجم بالای کاربر و نوسانات روحی کاربر ممکنه بالاخره یکی اش اثر منفی بگذاره.

    مورد بعدی شناخت هست، ما اگر خودمون رو بشناسیم و بدانیم واقعا دنبال چه هستیم در فضای مجازی کارمون بهتر پیش میره، هر صفحه رو من دنبال نمیکنم، آن صفحه ای را دنبال میکنم که به کارم بیاد،

    مورد بعدی زمان و کمال گرایی هست که به طور فزاینده ای از کنترل خارج میشه.




    ۱۱. بنظر شما گردشگری میتونه منبعی برای درآمد محرومین در استان ها باشه ؟

    در نگاه اول ایده تجاری خوبی به نظر میرسه، ولی چالش های منفی بسیار زیادی داره.

    یکی اش اینه که فرهنگ روستا یا ان محل به کل تغییر میکنه، مشکل تغییر موازنه نیاز و درآمد روستایی بسیار آسیب زا میشه و خیلی مسائل دیگه که خوب نیست.

    ولی اینکه روستا های توریستی علاوه بر جاذبه های محیطی اشون روی فرهنگشون کار بشه، آموزش داده بشه شاید بشه کمی قبول کرد.

    ولی قلبا موافق نیستم، چون روستا این مناطق باید بکر بمونه. برای درآمد زایی اشون باید فکر دیگری کرد که به سنت هاشون آسیب وارد نشه.


    ۱۲. بدترین رفتار برای یک زن چه هست؟ و بدترین رفتار برای یک مرد ؟

    رفتار های بد و علی الخصوص بدترین رفتار رو نمیشه محدود کرد.

    ولی من این سوالتون رو میبرم در قالب خانواده که جوابش راحت تر شه.

    برای مرد ممکنه این باشه که خرج و برج اش رو مدیریت نکنه، نیاز های تامین نشده زندگی اش رو در جای دیگه دنبالش بگرده. عنان زندگی اش رو نتونه خوب کنترل و مدیریت کنه و ....

    برای زن هم میتونه این باشه که دربند ظاهر و چشم و هم چشمی بیافته، روحیه تامین کنندگی مردش رو نتونه پاسخ بده و. ......

    برای جفتشون هم در وادی خاله زنک بازی افتادن


    من بازم سؤالی به ذهنم بیاد از شما میپرسم.

    خواهش میکنم


    روزی «عبداللّه بن یحیی» بر امیرالمؤمنین علیه‌السلام وارد شد و جلوی آن حضرت صندلی گذاشته بودند به عبداللّه امر فرمود که روی آن صندلی بنشیند، هنوز بر آن قرار نگرفته بود که بسختی بزمین افتاد و استخوان سرش شکست و خون جاری شد و از شدت درد متألم گردید، حضرت آب طلبیده و او را پاکیزه نمود و دست مبارک بر سرش کشید چنان شد که اصلا اتفاقی روی نداده بود. فرمودند: ستایش می‌کنم خدای را که ابتلاآت دنیا را موجب خلاصی و نجات از گناه شیعیان ما قرار داده تا عبادات و طاعات آن‌ها سالم مانده و مستحق ثواب شوند.


    عبداللّه گفت: یا امیرالمؤمنین آیا کیفر و جزای گناهان ما فقط در دنیا داده می‌شود؟ فرمودند: بله. مگر فرمایش پیغمبر را که فرمودند دنیا زندان مؤمنان و بهشت کفار است نشنیدی ؟خداوند شیعیان ما را با ابتلا و محنت دادن، آنان را از لوث گناه پاک می‌فرماید. و خداوند در سوره شوری می‌فرماید: «وما اصابکم من مصیبة فبما کسبت ایدیکم ویعفو عن کثیر»(1) یعنی «آنچه از رنج و مصیبت بشما می‌رسد همه از نتیجه اعمال زشت خود شماست در صورتی که خدا بسیاری از اعمال زشت شما را عفو می‌کند» که در روز قیامت ثواب عبادات شما زیاد باشد و دشمنان ما در همین دنیا جزای عبادات خود را دریابند، چرا که عبادات آن‌ها چون دارای خلوص نیست وزن و قیمتی ندارد و زمانی که به قیامت وارد می‌شوند گناهانشان را بر آن‌ها وادارند و بعلت بغض و عداوتی که به آل محمد علیهم‌السلام داشته‌اند آنان را در آتش جهنم می‌افکنند.
    عبداللّه گفت: یا امیرالمؤمنین فهمیدم لکن می‌خواهم گناهی که در این مجلس نمودم بدانم تا دیگر مرتکب آن نشوم. فرمودند وقتی خواستی بنشینی از گفتن «بسم اللّه» خودداری نمودی! آیا نمی‌دانی که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرموده هر کاری که خواستی انجام دهی به نام خدا آغاز کن؟ عرض کرد: یا امیرالمؤمنین دیگر هرگز ترک نخواهم نمود.

  12. کاربر روبرو از پست مفید Mvaz تشکرکرده است .

    سحر بهاری (شنبه 07 تیر 99)

  13. #137
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    mavz گرامی سلام. اصولا بار سوالات حاشیه ای بر دوش من سنگینی میکنه. ولی چاره ای نیست.

    بسم الله، امیدوارم انسان آن کادر، مثه سحر بهاری نباشین...

    سلام ممنون ولی نمی دونم چرا همش می خوام به سوال های خوب تو پاسخ قانع کننده ای ندم

    1- تاریخ تولد؟ یا اگه معذوریت دارین، چند سالتونه؟ از خیلی هاتون کوچکترم

    2- ازدواج کردین؟ چی شد؟ اگه نه، رفتین خاستگاری؟ چند جا؟ تجربه خواستگاری که خیلی داشتم، با تک تک بچه های همدردی رفتم و اومدم آخرین بارش هم با آقا غلام 1234 که از تجارب خوبش استفاده کردم

    3- آدم مذهبی هستین بنظر خودتون؟ نماز میخونین؟ اول وقته؟ تا حالا براتون سوال نشده چرا اصلا نماز میخونم؟

    هنوز نتونستم برای یه آدم مذهبی تعریف بیارم.

    ولی آدم ها باید بر اساس یک دین زندگی اشون رو به جلو ببرن، این دین مثل یک پلیس راهنمایی و رانندگی شاید بمونه.

    منم هم تلاش میکنم از دین مبین اسلام پیروی کنم، از ائمه اهل بیت که چراغ هدایت هستن بهره ببرم.

    نماز اول وقت خیلی خوبه آقا غلام، خوش به حال همه اونهایی که نماز اول وقت میخونند و اون هم با معرفت.

    چرا زیاد سوال شده،

    اولین اش هم اینکه وقتی دستور خدا و پیغمبر و اهل بیت هست، خداوند خودش رو رحمان و رحیم معرفی می کنه و قطعا تو این نماز حکمتی هست که به نفع منه.

    دومین اش هم اینکه که نماز ذکر خداوند هست

    سومین اش هم اینه که تک تک کلمات نماز راهنمای زندگی هست ( مثلا می خوام ببینم با گفتن ایاک نعبد و ایاک نستعین بازم پارتی بازی می کنم ؟؟؟؟؟؟؟)

    و خیلی دیگه که بلد نیستم.


    4- شده بعضی وقتا به پوچی برسین توی زندگیتون؟

    یادم نمیاد شاید بوده.

    ولی اساس فکر میکنم انسان قدرت و عظمتی داره که احساس پوچی نباید بکنه و از طرفی اگر خدا رو داشته باشی دیگه پوچی مو چی معنا نباید داشته باشه.

    خوش به حالشون


    5- هنجار و ناهنجار اجتماعی چطور تعریف میشه؟ کی تعریفش میکنه؟ آیا با گذشت زمان عوض میشه؟

    بر اساس قوانین الهی و سپس قوانین اجتماعی وضع شده توسط انسان ها.

    با گذشت زمان بله عوض میشه، مثلا الان قوانین پرواز هلیکوپتر شهری رو نداریم و یه روز خواهیم داشت


    6- با خودتون صحبت میکنین؟ اگه آره بنظرتون کار درستیه؟

    آره، برای خودم هم اسم دارم

    دوست دارم هر لحظه خودم رو صدا کنم و بگم اینجا اینجوری بودی و اونجا اونجوری/


    7- تا حالا پیش اومده از خانمی خوشتون بیاد؟ آیا این خوش اومدن بنظرتون اشکال شرعی داره؟

    خیر اشکال شرعی نداره، چون فطرت مرد بر این اساس هست، ولی باید برای این خوش آمدن چهارچوب داشته باشیم که از هر شخصی خوشش نیاد. و بعد از اون چگونگی هدایت این خوش امدن خیلی مهمه که ممکنه برای بعضی ها اشکال شرعی درست کنه

    8- شغل و رشته تحصیلیتون؟

    آقا غلام نداشتیم از این سوالات ها

    9- آیا کسی که با تنهاییش اکی هست و به قول معروف خوشه با تنهاییش، ازدواج بکنه به مشکل برمیخوره یا خیر؟

    بله، انسان ذاتا اجتماعی هست، قالب گناه ها و ثواب هاش در گرو حضور اجتماعی اش هست.

    خیلی از ماها با ازدواج تکمیل میشویم.



    ممنون بابت سوال های خوبت

  14. 3 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    gholam1234 (شنبه 07 تیر 99), miss seven (یکشنبه 08 تیر 99), سحر بهاری (شنبه 07 تیر 99)

  15. #138
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط C-R-Y نمایش پست ها
    سلام برادر خوبم
    چطوری دوست عزیز


    سلام عزیز دل

    با توجه به مقوله خواستگاری و ازدواج ، به سئوالات زیر پاسخ دهید :

    1- چرا میگن در جریان خواستگاری ، شناخت از طریق خانواده باید بره جلو ؟

    خوب به نظرم داستان عقلانی تر جلو میره، اجازه احساس محوری شدن داستان کمتره، قبل از اینکه احساس درگیر بشه از خانواده اش هم شناخت پیدا میکنه چون ازدواج از بزرگتر هایی مثل شما یاد گرفتیم وصلت خانواده هاست.

    2-چرا در جریان آشنایی و شناخت ، دختر و پسر نباید از کانال احساسی جلو بروند ؟

    احساس در اینجور مواقع قابلیت تشخیص، داده یابی، داده کاوی، آنالیز، تحلیل و به کار گیری نداره، و اگر قول کنیم یه ازدواج خوب به این موارد نیاز داره باید از راهش بریم که اون عقل هست.

    3- چرا در آموزه های دینی و علوم مشاوره ای می گویند، قبل از عقد وابسته نشید ( به شخصی که تعلقی بهش ندارید ) ؟

    خوب اینجا دو تا مسئله هست، یکی جایگاه عقد و دیگری موضوع وابستگی.

    از نظر شرع و عرف از لحظه عقد به بعد هست که دو نفر زن و شوهر خوانده می شوند و نسبت به هم مسئول میشوند و زیر بار تعهد میروند. زندگی واقعی روی خودش رو اونجا نشون می ده و از لحاظ روانی دو طرف به این نتیجه می رسند به هم رسیدن و نیازی به تلاش برای رسیدن نباید بکنند بلکه نیاز به زندگی هست.

    حالا اگر قبل از عقد وابستگی پیش بیاد، عقل از کار می افته و ممکنه یه دختر پسر غیر هم کفو به علت وابستگی به عقد هم در بیان که بعد عقد می فهمند کار تمومه.

    ویه بحث هم که از شما یاد گرفتیم از نظر اخلاقی و شرعی دختر و پسر تا زمان عقد بهتر یه گزینه برای هم باشند

    4 - دوران قبل عقد به نظرت چه دوره ای هست ؟ و چه توصیه هایی به دختر و پسرهای جوان مانند غلام داری؟

    دوران قبل از عقد باید دوران مجردی باشه، مجردی که داره برای آینده خودش در درجه اول و در درجه دوم برای نفر دیگر تصمیم میگیره، اساسا نباید برای قبل از عقد نام گذاری کنیم، چون یه زندگی عادی باید باشد.

    این دوره صرفا دوره شناخت عقلانی است.

    توصیه بزرگتر ها میکنند، ما نمی تونیم توصیه کنیم .

    ولی از بزرگان شنیدیم که می گن، خود شناسی، دانستن ملاک و معیار، تلاش، توکل به خدا، بررسی عقلانی طرف مقابل و ....

    5 - میگن برا یه دختری که خواستگار می یاد ،دختر خانم آقا ی خواستگار را همسرش نبینه و آقایی که خواستگاری دختری میره ، دختر خانم را همسر قطعیش نبینه ، بلکه گزینه ای ببینه که باید بررسی کنه و از معیارها و شرایط هایش تیک بخوره ،، و وابستگی برا خودشون ایجاد نکنند ، نظرت در این مورد ؟

    موافقم بسیار زیاد، اصلا کار درست همینه،
    6 - عقل و احساس مدیریتش در جریان خواستگاری و آنالیز و شناخت ، چطوری هست ؟

    احساس فقط باید جایی استفاده بشه که طرف ببینه از طرفش خوشش میاد یا نه، حالا بعضی ها که تو این مرحله ضعف دارند، باید از قبل خواستگاری دست به کار بشوند و خصوصیات حداقلی همسرشون رو بدانند که اگر اونطور نبود سریعا فاصله بگیرند و با اولین تابلوهای احتیاط و تفاوت بیان عقب. مهم هم هست که سوالات و روند خواستگاری در مسیری هدایت بشه که در تنور احساسات دمیده نشه مثلا به جای سوال اینکه چه هدیه ای دوست دارین؟ بپرسید اگر مردی کارش رو از دست بده زن چه وظیفه ای داره و مرد چه وظیفه ای؟


    7- مسئله ی کمال گرایی در انتخاب همسر ؛ چه راهکاری براش داری؟

    سوال سختیه، کمالگرایی قبل ازدواج باید درمان بشه، خواندن تجربه زندگی دیگران خیلی کمک میکنه. فرد باید بشینه ملاک ها و معیار هاش رو اعتبار سنجی کنه، الویت بندی کنه.

    و معیار ها و ملاک ها با چندتا زندگی واقعی مقایسه بشه، و در نهایت معیار های کمالگرایانه با معیار های عملیاتی جایگزین بشه.

    8- مهریه یه هدیه از طرف مرد به زن هست ،،هدیه ای که باید در توان مرد و قابل پرداخت در لحظه به زن باشه ،،،چه راهکاری داری برا مدیریت این مقوله ؟ (با توجه به اینکه اختلاف نظر در خانواده های دو طرف امکان داره وجود داشته باشه )

    در درجه اول باید بدانیم مهریه چیست، دوم توانمون چقدره، سوم خیلی بالغانه بتونیم از موضع خودمون دفاع کنیم.

    یه نکته مهم اینه که به خانواده دختر باید احساس امنیت بدهیم، مثلا باب تحقیقات گسترده رو براشون بازبگذاریم یا شبیه این، تا با شناخت دقیق دخترشون رو بدهند.

    اگر باز هم نشد و اقعا دختر پسر از هر لحاظ بدرد هم بخورند مشکلی برای مهریه وجود نداره اگر حداکثر سقف توان مرد باشه. تا حدی که از حدود تجاوز نکنه.

    توافقات دختر و پس هم خیلی مهمه.

    در کل اگر مرحله شناخت درست طی بشه و اطلاعات دقیق و کامل باشند مرحله مهریه احتمال خیلی زیاد به راحتی طی میشه.







    ممنون از سوالات شما استاد سی آر وای

  16. کاربر روبرو از پست مفید Mvaz تشکرکرده است .


  17. #139
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    Mvaz شبت بخیر، اون مثال فضای ایسنتاگرام و ارتباط دختر و پسر در فضای کامنتها رو که خوندم، دوباره یاد فیلم مارمولک افتادم، اونجا که در مورد ارتباط دختر و پسر در فضا صحبت میکرد .... دمت گرم، خیلی باحال بود.

    آقا زین پس از سوالات رنگ موت چیه و زن گرفتی و ... نپرسین چون جواب نمیدن بزرگواران. الکی فضا اشغال میشه... ولی من صندلی داغهای قدیمی رو نگاه کردم؛ خیلی باحالتر بودن اونا. امیدوارم که صندلی داغ خوبی داشته باشیم ...

    - - - Updated - - -

    آیا دیدگاههای دکتر نوبل در مورد زندگی بعد از مرگ رو قبول داری؟

  18. کاربر روبرو از پست مفید gholam1234 تشکرکرده است .

    Mvaz (شنبه 07 تیر 99)

  19. #140
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    Mvaz تحلیلت از این عکس چیه؟
    pic 1.png

  20. کاربر روبرو از پست مفید gholam1234 تشکرکرده است .

    Mvaz (یکشنبه 08 تیر 99)


 
صفحه 14 از 29 نخستنخست ... 456789101112131415161718192021222324 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.