به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 11 از 18 نخستنخست ... 23456789101112131415161718 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 101 تا 110 , از مجموع 173

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 29 آبان 00 [ 20:09]
    تاریخ عضویت
    1400-3-13
    نوشته ها
    111
    امتیاز
    3,448
    سطح
    36
    Points: 3,448, Level: 36
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    255

    تشکرشده 259 در 102 پست

    Rep Power
    30
    Array
    سلام . با اجازه سئوالات را مطرح کنم :

    1- اسم کاربری Mvaz را برای چی انتخاب کردین ؟ مخفف کلمات و جمله ای هست ؟
    2- اگه مجرد هستین ، چادری بودن یا مانتویی بودن دختر خانم و یا شباهت فرهنگی از لحاظ پوشش و عقیده ها ، چقدر براتون مهه ؟
    3- اگه متاهل هستین خط قرمز رفتار همسرتون براتون چیه ؟
    4- اگه متاهل هستین دوست دارین همسرتون آرایش کنه در محیط خارج از خانه ؟
    5- چرا بعضی از مردها اجازه نمیدن همسرشون عطر بزنن و میگن عطر باعث جذابیت برای نامحرم میشه ؟ آیا با احادیث هماهنگ هست ؟ خودتون چه قانونی برای همسرتون میذارین ؟ خط قرمزی دارین ؟
    6 - معنی عشق چیه به نظرتون ؟ چه محدودیت هایی داره ؟ کجاها باید دقت کرد ؟ یه حدیث دراین مورد بنویسین ؟
    7 - اگه مغازه داشته باشین و مثلا 100 مانتو بخرید با قیمت 500 هزار تومن - بعد بذارید تو انبار تا گران شه - بعدش به قیمت بالا رفته مثلا 700 هزار تومن بفروشید ، این کار درسته ؟ خودتون اگه بازاری باشین چی پیشنهادی دارین به بازاری ها ؟
    8 - چقدر براتون مهمه به آرزوهاتون برسین ؟ اگه نرسین ایمانتون را از دست میدین یا همچنان ثابت قدم هستین ؟
    9 - پول و ثروت و دارائی چقدر مهمه برای شما ؟
    10- چرا تو تاپیک مرخصی ، آقای باغبان فقط برای شما پیام گذاشتن ، با آقای باغبان نسبتی دارین ؟

    11 - یک انتقاد از :
    جناب مدیر همدردی
    فرشته مهربان
    سحر بهاری
    جناب باغبان
    جناب امین
    لاله 123 :
    طنین باران :
    جناب غلام :
    پوه :


    12- به نظرتون شیوه تالار چطوری باشه بهتره ؟ پیشنهادی دارین ؟یا همین خوبه فکر می کنین

    13- با این فرض که قراره فردا فوت کنین - یه نامه بنوسین برای برادر زنتون و مادر زنتون ( فرض اینکه متاهل هستین )

    14- کدام منطقه از ایران را دوست دارین :
    شمال
    غرب - جنوب
    شرق
    مرکز



    15 - اسم یه کوهی را کوهنوری را دوست دارین اونجا و خودتون رفتین ؟


    16- با خانواده می خوایم برم مسافرت ، کجا را پیشهاد میدین ؟


    17- فردی بوده در زندگی به شما تاثیر مثبت بذاره یا گذاشته باشه ؟ یا تلاش خودتان بوده ؟

    18 - چرا پسرا تو ازدواج اینقدر کمال گرا هستن یا شدن ؟من فکر کنم کمال گرایی دخترا کم تره

    19 - ستاره طارق چیه به نظرتون ؟ و چرا خدا بهش قسم خورده ؟


    متشکریم از پاسخ شما .
    ویرایش توسط لاله123 : دوشنبه 07 تیر 00 در ساعت 22:16

  2. 6 کاربر از پست مفید لاله123 تشکرکرده اند .

    gholam1234 (دوشنبه 07 تیر 00), Mvaz (دوشنبه 07 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (دوشنبه 07 تیر 00), طنین باران (سه شنبه 08 تیر 00)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط لاله123 نمایش پست ها
    سلام . با اجازه سئوالات را مطرح کنم :

    1- اسم کاربری Mvaz را برای چی انتخاب کردین ؟ مخفف کلمات و جمله ای هست ؟

    سلام زمان ثبت نام این نام رو فقط در ذهن داشتم، شاید الان بود یه اسم دیگه انتخاب میکردم. چیز خاصی نیست، ایان برام این معنا رو میده. من اسم اصلی ام دو بخشی هست. که هر دو این حرف رو داره، ام va زد

    2- اگه مجرد هستین ، چادری بودن یا مانتویی بودن دختر خانم و یا شباهت فرهنگی از لحاظ پوشش و عقیده ها ، چقدر براتون مهه ؟

    به لحاظ سلیقه ای خوب هر چه پوشیده تر، نظرم رو بیشتر جلب میکنه، ولی بیشتر ذاتش مهمه. که محجبه باشه. در کل به نظرم خیلی مهمه که مرد و زن کفویت در حجاب و پوشش داشته باشند

    3- اگه متاهل هستین خط قرمز رفتار همسرتون براتون چیه ؟
    شرطی که برای پاسخگویی به این سوال گذاشتین مهیا نیست.
    4- اگه متاهل هستین دوست دارین همسرتون آرایش کنه در محیط خارج از خانه ؟
    این سوال هم شرطی که برای پاسخگویی به این سوال گذاشتین مهیا نیست.
    5- چرا بعضی از مردها اجازه نمیدن همسرشون عطر بزنن و میگن عطر باعث جذابیت برای نامحرم میشه ؟ آیا با احادیث هماهنگ هست ؟ خودتون چه قانونی برای همسرتون میذارین ؟ خط قرمزی دارین ؟

    بله منم شنیدیم حضرت رسول ص، به عطر زیاد علاقه داشته، ولی معتقدم، همونطور که یه قطره قرمز در یک ظرف شیر خودنمایی می کنه و توجه جلب میکنه، عطر و آرایش و پوشش هم همین جور هست، هر فردی اگر از حدش گذر کنه، ایجاد توجه میکنه. در مورد عطر چون همراه با طبع سرد و گرم هست، بر روی ذهن فرد تاثیر میگذاره.

    این چیزا قانون بردار نیست، با دستور نمی شه جلو چیزی رو گرفت، باید طرفین به این باور برسند که استفاده از این کالا ها چه منافعی براشون ایجاد می کنه و چه مضراتی،

    فکر نمی کنم منافعی برای مقام بالای یک "انسان" ایجاد کنه استفاده از این کالا ها در حد خیلی زیاد.

    6 - معنی عشق چیه به نظرتون ؟ چه محدودیت هایی داره ؟ کجاها باید دقت کرد ؟ یه حدیث دراین مورد بنویسین ؟
    عشق معنای گسترده ای داره و چون معنای واحدی پیدا نکرده هر فردی اسم عشق رو بر روی هر احساسی می گذاره، به نظرم عشق زمینی که احتمالا منظور شماست، عالی ترین مرتبه محبت و دوست داشتن و یکی شدن هست. " من برای تو و تو برای من"
    دو تا آسیب داره یکی در مقام پایین که حس وابستگی به فردی رو با عشق اشتباه بگیریم حتی به خودمون اجازه ندیم یه خودگذشتگی کوچ از خودمون بکنیم.
    و آسیب دیگه هم در مقام بالا رو داره که جای خدا رو در وجود ما بگیره ( مثل حضرت یعقوب ع برای فرزند دلبرش حضرت یوسف، که وحی نازل شد در یک دل دو محبوب نمی گنجد)


    7 - اگه مغازه داشته باشین و مثلا 100 مانتو بخرید با قیمت 500 هزار تومن - بعد بذارید تو انبار تا گران شه - بعدش به قیمت بالا رفته مثلا 700 هزار تومن بفروشید ، این کار درسته ؟ خودتون اگه بازاری باشین چی پیشنهادی دارین به بازاری ها ؟
    این کار رو قلبا درست نمی دونم ولی اگر مغازه دار به نیت احتکار این کار رو نکنه، بهش حق می دم. چون مغازه دار با سرمایه 100 مانتو مغازه رو باز کرده و اگر به قیمت قدیم جنس ها رو بفروشه، برای سری دوم باید با 60 مانتو مغازه رو تجهیز کنه،

    به نظرم اینجا نقطه امتحان کسبه است که حبیب خدا بودن خودش رو ثابت کنه


    8 - چقدر براتون مهمه به آرزوهاتون برسین ؟ اگه نرسین ایمانتون را از دست میدین یا همچنان ثابت قدم هستین ؟
    آرزوهای دنیوی رو معمولا جوری نمی گذارم که اگر نشه داستان تمومه، همون اولش میگم اگر به فلان چیز برسم، خوبه، اگر نرسم هم نشده دیگه، من تلاشمو میکنم، حالا اگر نرسیدم، زیاد سوگواری نمی کنم. اگر منظور از ایمان رو این ایمان بگذاریم که می گه:خدا مالک آسمان ها و زمین هست و این انسان از خودش چیزی نداره، هر چی اون به من عطا کنه، اول مالک خودش و بعد من، این ایمان هیچ وقت از دست نمی ره، خدا کنه هممون به این ایمان برسیم

    9 - پول و ثروت و دارائی چقدر مهمه برای شما ؟
    در حدی که بتونم بی نیاز باشم از خلق،
    10- چرا تو تاپیک مرخصی ، آقای باغبان فقط برای شما پیام گذاشتن ، با آقای باغبان نسبتی دارین ؟

    جناب آقای باغبان استاد خوبی هستن ، براشون بنده ارزش زیادی قائلم، ایشون هم خیلی لطف دارن به بنده.

    11 - یک انتقاد از :
    جناب مدیر همدردی
    یکم بخند آقای مدیر،

    فرشته مهربان :
    انتقاد اینکه ای کاش از حضورشون بیشتر بهرمند بشیم.
    سحر بهاری :
    نقد خاصی نیست، شاید کمی صفر و یک بعضی جاها نباشن بهتر باشه
    جناب باغبان :
    مثل بعضی افراد که تنهایی میرن ساندویچی و غذا میخورن نباشه، بقیه رو هم ببره
    جناب امین :
    حضورشون رو بیشتر کنن
    لاله 123 :
    زیاد شناخت ندارم متاسفانه ولی چون در مورد حجاب دغدغه دارین، نظریه حجاب خانم فرشته مهربان خیلی جالبه، پیداش کنین و بخونین،
    طنین باران :
    همین فرمون آهسته و پیوسته خوبه، هر جا سرعت زیاد شد، کم استراحت کنند کنار جاده
    جناب غلام :
    چیزهایی که باور نداره رو در دم رد نکنه و بیشتر اندیشه و تحقیق کنه
    پوه :
    در زمان حال زندگی کنه و از همین الانش لذت ببرن فارق از مرتبه ها


    12- به نظرتون شیوه تالار چطوری باشه بهتره ؟ پیشنهادی دارین ؟یا همین خوبه فکر می کنین

    قطعا هر پیشنهاد و کار امروزی لزوما برای فردا هم مناسب نیست، ولی مدیر همدردی دغدغه های خودش رو داره، و از همه ما بهتر به نقاط قابل بهبود این تالار اشراف داره، قوانین این تالار هم برگرفته از تجارب فردی و مهارت های شناختی وضع شده، ولی دوست دارم به بروز تر باشه تا جوانان دهه 70 و 80 بیشتری جذبش بشوند

    13- با این فرض که قراره فردا فوت کنین - یه نامه بنوسین برای برادر زنتون و مادر زنتون ( فرض اینکه متاهل هستین )

    خدا رو درزندگی همییشه یاد کنید، هر چه داریم از اوست، هر چه بدویم به انتهای این دنیا نمی رسیم، از جایی که هستید لذت ببرید، خداوند هوای همسر و فرزندان مرا خواهد داشت، این امور مادی و اجرایی رو بیزحمت انجام بدین، حلالم کنید اگر داماد خوبی نبودم/

    14- کدام منطقه از ایران را دوست دارین :
    شمال
    غرب - جنوب
    شرق
    مرکز

    تقریبا همش رو ولی سمت غرب و جنوب رو بیشتر

    15 - اسم یه کوهی را کوهنوری را دوست دارین اونجا و خودتون رفتین ؟

    زیاد اهل کوهنوردی نیستم، ولی یه بار تو روشنایی ماه کامل یکی از قله های اطراف شهرمون رو رفتیم که خیلی جذاب بود.

    16- با خانواده می خوایم برم مسافرت ، کجا را پیشهاد میدین ؟

    مهم نیست کجا برید، دل هاتون با هم باشه، کافیه


    17- فردی بوده در زندگی به شما تاثیر مثبت بذاره یا گذاشته باشه ؟ یا تلاش خودتان بوده ؟

    بله خیلی از افراد بودن، یکی اش همین آقای مدیر و باغبان

    18 - چرا پسرا تو ازدواج اینقدر کمال گرا هستن یا شدن ؟من فکر کنم کمال گرایی دخترا کم تره

    کمالگرایی دختر و پسر نداره بخشی اش در خصوصیات اونهاست و بخشی اش بواسطه داشته ای در زندگی اشون ایجاد شده، مثلا: پسر ها فکر میکنند چون حق انتخاب دارند و فرصتشون زیاده، و دختر ها شاید کمالی مثل زیبایی یا مکنتی دارن که کمالگرا شدن

    19 - ستاره طارق چیه به نظرتون ؟ و چرا خدا بهش قسم خورده ؟

    تحقیق می کنم در پشت صحنه پاسخ می دم، ممنون بابت این پرسش و باقی اونها

    متشکریم از پاسخ شما .
    ممنون از شما

  4. 5 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    gholam1234 (سه شنبه 08 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), لاله123 (شنبه 12 تیر 00), طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)

  5. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    سلام ام و از، برادر ،خوبی؟

    ۱. عبارت psychology weak and dependent به چه معناست؟ کسی که به این حالت دچاره، چحوری باید خارج بشه از این حالت؟

    ۲. تا حالا شده توی دلت به حالت تمسخر به یه نفر دیگه نگاه کنی؟ علتش چی بوده؟ چرا؟ آیا فکر میکنی متقابلا اون هم با دیده تسمخر نگاه کرده بهت؟

    ۳. الان باغبان داره چکار میکنه؟ توی چه فازیه؟ چرا ترک کرد اینجارو؟ نگفت ما هم دل داریم؟

    ۴. مادرها، مخصوصا مادر قدیمیها، چرا اینقدر از خود گذشته بودن؟ چرا ذره ذره وجودشون رو برای فرزندشون دادن؟ که چی؟

    ۵. فرافکنی در شکست به چی برمیگرده؟ چقدر مخربه؟ چطوری میشه برطرفش کرد؟

    ۶. بازی اسپانیا کرواسی رو دیدی؟ آیا لذت بردی؟

    ۷. حجاب ظاهری چقدر مهمه؟ عذرمیخام خانمه با لباس بدن نما میاد بیرون، میگه آدم باید دلش ماک باشه (واااالا، با لهجه حاج رضا مارمولک بخون). این درسته بنظرت؟ یا مرد شلوار چسبون میپوشه که نصفش سوراخه، میگه این مده. درسته بنظرت؟ اصلا اینها باید دغدغه ما باشه، یا انسانهای کوته فکر به این چیزا فکر میکنن؟

    ۸. نقش توکل به خدا در پیدا کردن همسر کجاس؟ تاثیر داره اصلا؟

    ۹. تنفر در نگاه اول!، چنین چیزی رو شنیدی تا حالا؟ بنظرت چنین چیزی امکان داره؟

  6. 4 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    Mvaz (دوشنبه 07 تیر 00), Niagara (دوشنبه 07 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (سه شنبه 08 تیر 00)

  7. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 23 بهمن 03 [ 10:42]
    تاریخ عضویت
    1395-6-23
    نوشته ها
    108
    امتیاز
    7,578
    سطح
    58
    Points: 7,578, Level: 58
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 172
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 130 در 63 پست

    Rep Power
    26
    Array
    سلام سلام
    خوبین؟

    1- بهترین اتفاق زندگیتون تا الان چی بوده؟
    2- بدترین اتفاق زندگیتون تاالان چی بوده؟

    3- کسی بوده که بدترین کار رو در حق شما کرده باشه ( مثلا با کارش ی بخشی از سرنوشتتون رو تغییر داده ) و شما بتونید واقعا و از ته دل ببخشیش؟
    4- اگر همچین کسی بوده و بخشیدیش . میتونید مثل قبل هنوز باهاش رفتار کنید؟

    5- چرا میاید همدردی ؟
    6- واقعا با آدمها هم میتونید همدردی خوبی بکنید؟

    7- رانندگی تو شب رو بیشتر دوست دارید یا تو روز؟
    8- تا حالا چند بار با ماشین تصادف کردید و شما مقصر بودید؟

  8. 5 کاربر از پست مفید mina_ تشکرکرده اند .

    Mvaz (سه شنبه 08 تیر 00), Niagara (سه شنبه 08 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (سه شنبه 08 تیر 00)

  9. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mina_ نمایش پست ها
    سلام سلام
    خوبین؟
    سلام ممنون از شما
    1- بهترین اتفاق زندگیتون تا الان چی بوده؟

    ب
    یه مدت خیلی راه رو گم می کردم، برگشت به مسیر اصلی که لطف خدا بوده همیشه برام از بهترین ها بودن


    2- بدترین اتفاق زندگیتون تاالان چی بوده؟

    بدترین اتفاق هم، همون گمشدن ها بوده

    3- کسی بوده که بدترین کار رو در حق شما کرده باشه ( مثلا با کارش ی بخشی از سرنوشتتون رو تغییر داده ) و شما بتونید واقعا و از ته دل ببخشیش؟

    از اونجایی که الان از شخصی خرده ای ندارم، فکر کنم همه رو بخشیدم،

    به نظرم همه الکی فکر می کنیم کاره ای هستیم و می تونیم دنیا رو به نفع خودمون تغییر بدیم، همه چی از اونه، نبخشیدن ما مثل نبخشیدن عروسک یه دختر بچه حین بازی اش می مونه


    4- اگر همچین کسی بوده و بخشیدیش . میتونید مثل قبل هنوز باهاش رفتار کنید؟

    آره یه بنده خدایی بود که جلوی پیشرفت من رو گرفت و ضربه بدی بهم زد، بعد از سال ها بهش پیام دادم من از شما خرده ندارم که هیچ، بلکه از شما ممنون هم هستم، اون شکست برام خیلی درس خوبی داشت. ولی کاری که اون کرد این بودم که اگر اشتباه نکنم، بلاکم کرد

    5- چرا میاید همدردی ؟
    من یه بار از همدردی خدا حافظی کردم، مدیر همدردی برام حرف هایی نوشت، در ادامه زندگی ام اهدافم رو که چیدم ،دیدم چقدر باهم خوانایی دارند، از طرفی نقاط ضعفم رو هیچ جا مثل اینجا نتونستم بهبود ببخشم.

    6- واقعا با آدمها هم میتونید همدردی خوبی بکنید؟

    نه من تو ارتباط برقرار کردن ضعیف هستم، ولی افرادی که مدتهای زیادی من رو میشناسن، باهشون راحتم و این کار رو بهتر اینجام میدم


    7- رانندگی تو شب رو بیشتر دوست دارید یا تو روز؟
    کلا زیاد رانندگی دوست ندارم، ولی رانندگی در روز که بتونم همه جا رو ببینم فکر کنم برام بهتره، رانندگی در شب فقط باعث میشه مقصد رو ببینی

    8- تا حالا چند بار با ماشین تصادف کردید و شما مقصر بودید؟
    تصادف حاد نداشتم خدا روشکر، ولی چند باری که تصادف کردم، من مقصر بودم
    ممنون

  10. 3 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)

  11. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    سلام ام و از، برادر ،خوبی؟ سلام عزیز دل ممنون

    ۱. عبارت psychology weak and dependent به چه معناست؟ کسی که به این حالت دچاره، چحوری باید خارج بشه از این حالت؟
    سلام نمی دونم این رو از کجا بهش رسیدی مثل یک دیالوگ می مونه که شخصی به شخص دیگه گفته. ولی تحقیق میکنم در موردش ، شما هم بیشتر در این زمینه توضیح بده که مربوط به خودته، یا فقط طرح یک پرسش نامه است.
    ۲. تا حالا شده توی دلت به حالت تمسخر به یه نفر دیگه نگاه کنی؟ علتش چی بوده؟ چرا؟ آیا فکر میکنی متقابلا اون هم با دیده تسمخر نگاه کرده بهت؟
    بله متاسفانه شده، علتش بیشتر بر میگرده به اینکه " من" خودت رو زیاد بزرگ کردی، شیطان چیره شده، اینکه طرف مقابل رو نمی تونی به عنوان یه مخلوق نگاه کنی، فکر نمی کنم، اون هم این جور باشه، اینکه فکر کنم اون هم اینجوری نگاه کرده شاید برگرده به اعتماد به نفس ضعیف من،
    ۳. الان باغبان داره چکار میکنه؟ توی چه فازیه؟ چرا ترک کرد اینجارو؟ نگفت ما هم دل داریم؟
    احتمالا ایشون دغدغه های خودش رو داره، اطلاعی ندارم، ولی معمولا تو صحبت هاش داره میگه از وابستگی به غیر خدا باید فرار کرد

    ۴. مادرها، مخصوصا مادر قدیمیها، چرا اینقدر از خود گذشته بودن؟ چرا ذره ذره وجودشون رو برای فرزندشون دادن؟ که چی؟
    مادر ، مادره فرقی نمی کنه، فقط مادر های قدیمی کمتر درگیر تکنیک ها دنیا بودن، بیشتر با بچه های خو می گرفتن، مریضی ها بیشتر طول میکشیده، بیشتر مهر و محبت رد و بدل میشده
    ۵. فرافکنی در شکست به چی برمیگرده؟ چقدر مخربه؟ چطوری میشه برطرفش کرد؟
    به خیلی چیزها، شاید به اینه طرف شخصیت کنترل بیرونی داره، اعتماد به نفس کاذب داره، یا بلعکسش عزت نفس پایین داره و از شکست هراس داره،
    اینکه قبول کنیم، شکستی وجود نداره، هر رویدادی که به نشدن بیانجامد، مقدمه ای از شدنی دیگر است.
    ۶. بازی اسپانیا کرواسی رو دیدی؟ آیا لذت بردی؟ نه متاسفانه ندیم، ولی همزمان دنبال میکردم از تلوزیون ( صدا و خبر گل ها)
    ۷. حجاب ظاهری چقدر مهمه؟ عذرمیخام خانمه با لباس بدن نما میاد بیرون، میگه آدم باید دلش پاک باشه (واااالا، با لهجه حاج رضا مارمولک بخون). این درسته بنظرت؟ یا مرد شلوار چسبون میپوشه که نصفش سوراخه، میگه این مده. درسته بنظرت؟ اصلا اینها باید دغدغه ما باشه، یا انسانهای کوته فکر به این چیزا فکر میکنن؟

    بخش زیادش رو تو سوالات خانم لاله گفتم، همه ما متشکل از ظاهر و درون هستیم و باید این دو رو بالانس نگه داریم، چون با هم هر لحظه بده و بستون دارند. حجاب ظاهر هم چون خیلی می تونه نقش بازی کنه در زندگی افراد مقابل، باید به خوبی مورد ملاحظه قرار بگیره، از طرفی انسان ها این قدر از لحاظ ارزش های درونی غنی هستن، که اگر به اونها برسند، دیگه این دغدغه ها براشون الکی میشه، و از طرفی به قول استاد دینانی، "آدم ها فطرتا دوست دارند خودشون رو به دیگران بشناسونند،" اون هایی که ضعف دارن و با صفات و توانمندی هاشون نمی تونند خودشون رو بشناسونند، از این راه جلو میرند، یا ممکنه از صفات و توانمندی های بالای هم بهره مند باشند ولی باز طمع شناخته شدنش بیشترهه همه باید این فطرت رو به شناخته شدن برای محبوب واقعی خرج کنیم. اون دیگه براش مهم نیست آرایش ات چه جور باشه، کچل باشی یا مو دار و ....
    ۸. نقش توکل به خدا در پیدا کردن همسر کجاس؟ تاثیر داره اصلا؟
    خیلی مهمه، ما باید خودمون رو بشناسیم و معیار هامون رو بدونیم، در این زمینه تلاش کنیم که بهش برسیم از طریق راه های صحیح، اگر شد ، شد و اگر نشد، هم نشد، اتفاقا دیروز یکی از خانم های اطرافمنون که به علت ازدواج دیرش دائما از سوی دیگران مورد تمسخر واقع می شد، خواستگار هاش به ازدواج ختم نمیشدند، ولی این خانم ساده دل و متوکل، دیروز در سنین 45 سالگی ازدواج کردن،
    ۹. تنفر در نگاه اول!، چنین چیزی رو شنیدی تا حالا؟ بنظرت چنین چیزی امکان داره؟
    نه ، تنفر حاصل یه ارتباط ضعیف و طولانی بین دو نفر شکل می گیره، اگر دو نفر هم رو نشناسند، تنفری شکل نمی گیره، ولی خطای شناختی که در ذهن همه ما وجود داره، ممکنه فرمان بده این فرد جدید شبیه فلان فرده، باهاش با فاصله رفتار کن. در کل نیازه عزت نفس و اعتماد به نفسمون رو تقویت کنیم.
    ممنون

  12. 4 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    gholam1234 (سه شنبه 08 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)

  13. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    سلام منم با اجازه سوالامو می پرسم

    1- ورزش می کنید؟
    2- تا حالا عاشق شدین؟
    3- چند سالتونه؟
    4- اگه همین الان 50 میلیون پول داشته باشین باهاش چیکار می کنید؟
    5- چه ساعتی از روز انرژی بیشتری برای تمرکز روی کارها دارین؟ چه ساعتی اصلا تمرکز ندارین؟
    6- هدفتون از ازدواج چیه؟ (اگه قصد ازدواج دارین)
    7- اگه ازدواج کنید دوست دارین چند فرزند داشته باشین؟
    8- برنامه ریزی می کنید؟ چطوری خودتونو برای اجرای اون برنامه عادت می دین و مجبور می کنید؟
    9- ترجیح می دین با خانمی شاغل ازدواج کنید یا غیر شاغل؟ چرا؟
    10- اگر با خانم شاغل ازدواج کنید چه انتظاراتی ازش دارین (مالی و غیر مالی؟)
    11- اگر فرزندی داشته باشین تا چه حد توی بزرگ کردنش مشارکت می کنید؟ بجز خرج و مخارج. با جزئیات بنویسید لطفا. برنامه ترجیحیتون چه خواهد بود؟
    12- آیا اگه ازدواج کنید در کارهای خونه کمک می کنید؟ تا چه حدی؟


    ممنون

  14. 3 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Mvaz (چهارشنبه 09 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)

  15. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرزانه 123 نمایش پست ها
    سلام منم با اجازه سوالامو می پرسم

    1- ورزش می کنید؟

    سلام خیلی خیلی کم متاسفانه

    2- تا حالا عاشق شدین؟
    تعریفی رو که از عشق مدتی هست که دارم، خیر، ولی اون حس وابستگی غلط به یک فرد رو تجربه کردم
    3- چند سالتونه؟
    ده شصتی هستم
    4- اگه همین الان 50 میلیون پول داشته باشین باهاش چیکار می کنید؟
    یه دوچرخه ژیتان و یه ساعت واتچ 3 می خریدم، باقی اش هم برای یکسری از دوستان وسیله می خریدم

    5- چه ساعتی از روز انرژی بیشتری برای تمرکز روی کارها دارین؟ چه ساعتی اصلا تمرکز ندارین؟
    معمولا صبح ها بعد از صبحانه تمرکز دارم و ظهر ها بعد نهار کمتر تمرکز دارم
    6- هدفتون از ازدواج چیه؟ (اگه قصد ازدواج دارین)
    سرعت کمی در رسیدن به اهدافم دارم، شاید دو نفری با سرعت بیشتری بتونیم پارو بزنیم
    7- اگه ازدواج کنید دوست دارین چند فرزند داشته باشین؟
    هر چی خدا بخواد، قلبا سه تا رو دوست دارم
    8- برنامه ریزی می کنید؟ چطوری خودتونو برای اجرای اون برنامه عادت می دین و مجبور می کنید؟
    معمولا برنامه ریزی می کنم ولی در اجراش کاهلی می کنم، برای همین از اساس برنامه نمی تونم برنامه ریزی خوبی بکنم، برای همین مدتیه برنامه های می ریزم که تنبلانه ترین حالت من بتونه عملی اش کنه
    9- ترجیح می دین با خانمی شاغل ازدواج کنید یا غیر شاغل؟ چرا؟
    ترجیحم غیر شاغله، چون با خانم شاغ تعاریفی که از یک زندگی هست بهم می خوره، ولی اگر شاغله باشه هم مشکلی نیست، باید برنامه ریزی کنیم که جلوی آسیب های رو بگیریم و ظرفین لذت کافی از زندگی ببرن

    10- اگر با خانم شاغل ازدواج کنید چه انتظاراتی ازش دارین (مالی و غیر مالی؟)

    اول از همه دوست دارم هدفی از کار کردنش داشته باشه و بدونه برای چی کار میکنه، و برای چشم و هم چشمی و قدرت دار شدن و غیره هدف نداشته باشه.

    در زمینه مالی انتظاری که دارم اینه که پولش رو در جهت تقابل و تقویت " من" وجودیش استفاده نکنه، در جهت بالابردن خود شخصی اش استفاده نکنه، هر جا دیگه استفاده کرد شاید اینقدر برام مهم نباشه، از نظر غیر مالی هم، کرامت و زن بودن اش تحت فرسایش قرار نگیره، حس تامین آرامش خونه اش دچار آسیب نشه، اهل مدارا و گفت و گو باشه که بشه این موضوع رو به یه فرصت تبدیل کرد تا به یه تهدید.



    11- اگر فرزندی داشته باشین تا چه حد توی بزرگ کردنش مشارکت می کنید؟ بجز خرج و مخارج. با جزئیات بنویسید لطفا. برنامه ترجیحیتون چه خواهد بود؟
    قطعا تربیت فرزند مشارکت زوجین رو می طلبه، اول از همه تلاش می کنم، خود واقعی و بدون غلطی در مقابل فرزندم باشم، چون الگو غلطی نمی خوام بگیره، در زمینه کار منزل و غیره هم که مشارکت باید باشه،
    مهمترین هم در زمینه افزایش شناخت، آگاهی و کسب مهارت قدم بردارم


    12- آیا اگه ازدواج کنید در کارهای خونه کمک می کنید؟ تا چه حدی؟

    در حدی که به لطف و یا بالعکسش وظیفه تبدیل نشه، از درونم بجوشه برای زندگی
    هر چند که می دونم آدم تنبلی تو این زمینه هستم،


    ممنون
    ممنون از شما

  16. 4 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    gholam1234 (چهارشنبه 09 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)

  17. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array
    سلام جناب ام واز ، منم چند سئوال آسون مطرح می کنم :
    1- با توجه به هر تصاویر ، اندیشه و نظر خود را بنویسین .





















































    ویرایش توسط Niagara : سه شنبه 08 تیر 00 در ساعت 11:27

  18. 4 کاربر از پست مفید Niagara تشکرکرده اند .

    Mvaz (سه شنبه 08 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (سه شنبه 08 تیر 00)

  19. #10
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Niagara نمایش پست ها
    سلام جناب ام واز ، منم چند سئوال آسون مطرح می کنم :
    1- با توجه به هر تصاویر ، اندیشه و نظر خود را بنویسین .


    این جمله رو جدیدا خیلی خوب درکش می کنم، بعضی وقت ها فکر میکنم تازه متولد شدم، پریشب برای اولین بار، تونست بفهمم من یک عمر چه طور مسواک میزنم، یا لذت آب خوردن چه طوریه، این دنیا اینقدر جاذبه و زیبایی داره که واقعا هر بار چیز های جدیدی می بینه آدم، حتی تماشای روزانه یه گله گوسفند، با وجود اینکه همه گوسفند هستن و در مدار گوسفند بودن خود حرکت می کنند، باز همیشه یه چیز تازه داره. خیلی این تصویر بهم چسبید ممنون






    هر چه هست از قامت ناساز بی اندام ماست
    ورنه لطف تو بر سر کس کوتاه نیست ( نمیدونم شعر رو درست نوشتم؟)

    عمیقا قبول دارم، اوضاع وقتی درست میشه، که " من" درست بشم/







    آدم ها اسیر ، خواسته ها و امیال خودشون هستن، برای همین به "خود" اشون نمی رسن، چه برسه به دیگران







    دقیقا درسته، همیشه آب روان زلال تر از آب راکد هست، برای اینکه بخوایم کدر نشیم و جلبک نبندیم، باید پویا باشیم و در حرکت باشیم.

    در میان راه، دست انداز های مسیر ممکنه ما رو از حرکت نگه داره، یکی اش تنفر و دلخوری از دیگران هست، که بهترین راه برای سر زنده موندن خودمون بخشش هست، بهترین راه برای درگیر نشدن و در چاله فرو نرفتن امیال و هوا ها، کنترل نیاز هست و ...







    حس با هم بودن، شاد بودن من، مساوی شاد بودن تو، لمس ذات پاک طبیعت که روزی از اونجا اومدیم و از همون جا ها میریم.
    این دوست عزیز ما ( طبیعت) همیشه مورد بی لطفی ماست، شخم اش می زنیم، زباله رها می کنیم، نفت و ضایعات میریزیم در دلش و ..... ولی باز هم مهربانانه با ما رفتار می کنه






    شکوه، عظمت، استواری،
    وقتی که می بینم این کوه عظیم برای این آفریده شده که زمین بالانس بمونه که ما راحت زندگی کنیم، واقعا شرمنده می شم که ما کی هستیم و چه شانی داریم، که چنین برامون تجهیزات فراهم کردند، ولی جفا میکینم






    یا ذوالجلال و الاکرام .......




    ممنون از شما

  20. 4 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    Niagara (چهارشنبه 09 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)


 
صفحه 11 از 18 نخستنخست ... 23456789101112131415161718 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.