به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

Threaded View

  1. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: چه مقدار از آنچه واقعيت می پنداريم، واقعيت نيست؟

    بنده اینجا دارم مبتلا به یکسری تناقضات میشوم: ببینید مثلا من بارها شنیده ام که جهان را نمیتوان تغییر داد و برای آنکه بهتر با محیط اطرافمان بتوانیم تعامل داشته باشیم و کارهامون پیش بره و دپرس هم نشیم باید خودمان را با دنیا و با دیگران سازگار کنیم و این یعنی اینکه موانع بزرگی وجود داره که ما باید درست عین اون کک مورد آزمایش پرش مان را تا ارتفاع خاصی کنترل کنیم و توقعاتمان را تا حدی پایین بیاوریم: حالا این سازگاری است یا آموختن درماندگی؟ نمیدانم!. حالا البته مفهوم درماندگی آموخته شده را فکر کنم به درستی میدانم و مثالش هم مثلا اینکه ما فکر کنیم که چون یکسری تلاشهای ما در یک زمینه خاصی و برای رسیدن به هدف مشخصی نتیجه نداده پس دیگر دست از هر تلاشی به طور کل یا برای رسیدن به آن هدف خاص برداریم حتی در مواقعی که ممکن است هیچ مانعی هم سر راه ما نباشد. اما من کسانی را میشناسم که در زمینه های دیگری همین ویژگی را دارند: مثلا خانواده ای پدر سالار که دو فرزند یکی آنکه اکثر حرفها و رفتارهی پدر را چه درست چه غلط قبول کرده و روی آن حرفی نمیزند حتی در مورد تحصیل و ازدواج و غیره هم برایش تصمیم گرفته اند و این آدم در آینده با دیگران هم معمولا سازگاری دارد و مورد به به و چه چه است و کم تر چالش ایجاد میکند و موانع را قبول دارد و فراتر از آنها پیش نمیرود. اما فرزند دوم همان خانواده با مانع به کرات برخورد میکند و باز هم آنقدر برخورد میکند که یا برایش مجبور میشوند بردارند یا خودش مانع را دور میزند و یا متوجه میشود که مانع نیست و اتفاقا خیلی جاها موفق هم میشود اما این آدم اینجا رفتارهاش مورد قبول خیلی ها نبوده و ناسازگار تلقی میشه درست مثل اون فیله که وقتی بزرگ شده بخواد طنابش رو بکنه و بره اما خوب این مطلوب اون فیلبان یا نگهبان و مسوولین و اینا نیست. و اینجا بنده یاد خودم می افتم که در یک جاهایی موانع را نپذیرفتم و به بیرون پریدم اما دیگران دوست داشتند که بنده خیلی کنترل شده و محدود حرکت کنم و برای همین یک جاهایی واقعا پوستم کنده شد و در حال حاضر می بینم آنهایی که محدودیتها را راحت پذیرفتند خیلی جایگاه بدی هم ندارند. شاید بهتر باشد بگوییم در جوامع فرد گرا که یک مقداری آدم اجازه دخالت بیشتری در امورات خود دارد ( بیشتر به لحاظ هنجارها و عرف جامعه منظورم هست نه به لحاظ سیاسی) میتوان درماندگی را نیاموخت؛ اما وقتی مجبور باشی خیلی خودت را سازگار کنی با همه چیز! خوب این یعنی درماندگی و واقعا هم انرژی زیادی میبرد و هزینه زیادی دارد که بخواهی امتحان کنی که مانع هنوز هست یا نه! مثل اینکه دو سال برای دکترا درست بخوانی اما بعد ببینی دانشگاه مورد نظرت فقط یکسری آدمهای خاص خودشونو بعد از طی یکسری کلاسها و یک امتحان فرمالیته از همانها فقط قبول میکنند! این درماندگیها را باید از همون اول آموخت و رفت سراغ یه کار دیگه چون معلوم نیست اون موقعیکه آقایون هوس میکنند مانع رو بردارند دیگر در تو نای پریدن مانده باشد!

  2. 3 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    Mohammad! (یکشنبه 02 شهریور 93), بی دل (سه شنبه 10 فروردین 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ازدواج فردي از يه خانواده كم جمعيت با يك خانواده پر جمعيت
    توسط saman65 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: چهارشنبه 02 مرداد 92, 13:22
  2. دودلي بين ايده ال ذهني و واقعيت موجود
    توسط Tina64_000 در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: دوشنبه 20 آذر 91, 11:28
  3. واقعيت هاي سخت زندگي
    توسط negar در انجمن آرامش
    پاسخ ها: 51
    آخرين نوشته: سه شنبه 26 بهمن 89, 10:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 20 اردیبهشت 89, 17:45
  5. افكار منفي و موقعيت هاي جديد!!؟
    توسط parnian1 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: چهارشنبه 23 اردیبهشت 88, 14:34

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.