فرشته مهربان
ضمن تشکر .از مطلب فوق نکته ای در ذهن دارم .
اگر یک جمله ی واحد بدون هیچ مقدمه و موخره ای عنوان شود .
به طور مثال : امروز را خدا آفریده و باید لذت برد و به خوشی گذراند.
"لذت و خوشی " می تواند هر چیزی باشد و می توان صحبت و سخن نقادانه شما را پذیرفت .
دست کم من اینطور باور دارم ؛ زمانی که در پی مقدمه ای آنچنانی می آید کاملا واژه " خوشی "گویای منظور نگارنده متن است .
و بلافاصله چنین جمله ای : امروز را غنیمت بدارید و حتیالمقدور خوب از آن استفاده کنید.
در نتیجه با توجه به این قسمت ( موخره ) دوست من با نظر شما موافق نیستم .
چرا که با دیکته کردن دیدگاه های خود مخالفم به نوعی می توان گفت شنونده و یا خواننده مطلب را دارا ی فهم و درک و شعور مستقل از خود می بینم . فرد مخاطب نسبت به نوشتار بالا مختار است کلمه "خوشی " را در ذهن تداعی کند نسبت به باورهای خود ، نه باورهای من .







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)