سلام ,دوست عزیز,
ابتدا یه تبریک به خاطر پیوستن به خانواده همدردی و یه تبریک دیگه به خاطر قرار گرفتن در مسیر تشکیل خانواده جدید یا همان زندگی مشترک,
اضطراب و استرس در این موارد همانطور که دوستان گرامی اشاره کرده اند طبیعی میباشد؛ و دلایل خاص خود را دارد؛
با توجه به اینکه هنوز هیچ مشخص نیست که خواستگاری به ازدواج و زیر یک سقف رفتن ختم شود,چه دختر و چه پسر این سوال به ذهنش خطور میکند که آیا من خوشبخت میشوم؟آیا زندگی من از خواهر یا برادرم بهتر خواهد بود؛دوستانم چه؟ آیا این انتخاب مناسب است ؟و .....
پس تا اینجا مشخص شد که داشتن اضطراب طبیعی است,
اما در پاره ای موارد این اضطراب از حد طبیعی خارج میشود؛ چرا؟
در میان پاسخ سوالات ما به فرشته مهربان
دو مورد بیشتر به چشم میخورد :
1-قبلا هم خواستگارانی داشته اید اما هرکدام بنا به دلایلی به ازدواج ختم نشده اند,
2- دوست شما ,نزدیکترین(صمیمی)دوست شما ست,و اینکه خودش ازدواج موفقی داشته
این دو مورد به نظر بنده بیشتر موجب اضطراب در شما شده است,
چون احتمال دارد شرایط اجتماعی محیط پیرامون شما و از طرف دیگر سن شما (که بسیار مناسب میباشد)و اینکه چه حرفهای بین اطرافیان شما به خاطر سر نگرفتن خواستگارهای قبلی گفته شده , همه اینها در ذهن شما مرور میشود؛ ناگفته نماند که این مسائل دگر طبیعی شده و نباید به انها توجه کرد آنچه مهم است خوشبختی خود شماست,
بنده گاهی اوقات با دوستان متأهل خود صحبتهای دارم, و پیش میاید که از شیوه انتخاب انها و یا نحوه زندگی مشترک انها انتقاد میکنم, در این میان ناخود آگاه این مورد به ذهنم خطور میکند که اگر خود من ازدواج کنم و انچه که برای آنها گفته ام ,عکس آن برای خود پیش آید ,چه؟!
منبع اصلی استرس و اضطراب درون خود ماست؛و نه دنیای بیرون,
اگر مهارت ما آنقدر بالا باشد که در مقابل عوامل بیرونی مانند یک صافی تصفیه عمل کنیم؛ اجازه ورود عوامل منفی را به ذهن خود نمیدهیم,و مثبت اندیش بودن و خوشبینی را به خدمت میگیرم؛ بدون شک در انتخاب و تصمیم گیری موفقتر خواهیم بود
آرامش داشته باشید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.









علاقه مندی ها (Bookmarks)