به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

Threaded View

  1. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 02 اسفند 89 [ 16:24]
    تاریخ عضویت
    1388-1-18
    نوشته ها
    519
    امتیاز
    5,952
    سطح
    50
    Points: 5,952, Level: 50
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 198
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,677

    تشکرشده 1,685 در 458 پست

    Rep Power
    69
    Array

    RE: كي خوبه!كي بده؟؟؟!!!!

    [align=justify][/align]setareh عزیز،

    موضوعی که مطرح کردید، چیزیه که من مدام در حال سنجیدنش هستم . خوب و بد شدن خودم و دیگران. همزمان با گزینش اصول منطقی نگرشم به عالم، از این هندسه (خوب یا بد شدن انسان ها) بعنوان محک استفاده می کردم. البته الان هم همینطوره. منظورم از هندسه اینه که هر زاویه ای که برای نگاه کردن اتخاذ کنی، و هر عینکی که به چشم یا ذهنت بزنی، ارزش گزاری افراد و اعمالشون متفاوت می شه.

    به هرحال نتیجه ی کلی ای که من در زندگیم بهش رسیدم، اینه:
    خوب یا بد بودن، به کلیت یک انسان نسبت داده نمی شه، بلکه به اجزاء وجودی یک انسان، مثل اعمال، اخلاق، صفات، و ... نسبت داده می شه.

    هر انسانی مجموعه ایه از ذاتش، و صفات مختلف اخلاقی، اعتقادی، جسمی، و .... البته ذات قسمت اعظم تشکیل دهنده ی یک انسانه، و صفات ذره ذره بهش فرم می دن. به هرکدوم از این اجزا باید بصورت مجزا نگاه، و در موردشون قضاوت بشه. در اون صورته که ما به کشف حقیقت نزدیک تر می شیم، و در ضمن با دیدن یک عمل زشت، یا یک صفت نامطلوب، به یک انسان صفت "بد" نسبت نمی دیم. بلکه فکر می کنیم، این کاری که الان انجام داد، به نظر من خیلی زشت بود، یا خیلی به ضرر من تموم شد. یا مثلا این صفت ایشون با ذات انسانیش در تناقضه، یا این صفتش با اون یکی صفتش در تناقضه، یا با حقیقت در تناقضه، و ...

    البته برای اینکه انسان بتونه صفات رو از ذات تجرید کنه، به پاکی نیاز داره. و پاکی هم ثمره ی تقوی و تزکیه ست، و به این راحتی ها بدست نمی یاد. ولی خوب هر اندازه ای که در این راه تلاش بشه، انسان به عدالت نزدیک تر می شه. (البته از نظر من)


  2. 7 کاربر از پست مفید THEN تشکرکرده اند .

    THEN (شنبه 20 تیر 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 07 بهمن 91, 15:23
  2. اندكي فكر كن!
    توسط niloofar 25 در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 شهریور 91, 14:02
  3. تاثير بد ايراد گرفتن الكي خانواده شوهر..:(
    توسط malahat در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 اردیبهشت 91, 15:31
  4. آيا ازدواج كمكي به من خواهد كرد؟
    توسط mahsa_mhmh در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 93
    آخرين نوشته: یکشنبه 03 مرداد 89, 12:56
  5. شادي را كي احساس مي كني ؟
    توسط آرمان 26 در انجمن انجمن افراد خوشبخت
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: جمعه 07 فروردین 88, 10:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.