يه مطلب هم من پيدا كردم كه بد نيست اونم بخونيد . در همين مورد هست
همه ما بارها در مو قعیت هائی قرار گرفته ایم که گفتن کلمه( نه )
برایمان سخت ودشوار بوده ! بطور مثال دوستی ما را بمنزلش دعوت
کرده ، وبدلیلی تمایلی به پذیرفتن دعوتش نداشتیم ! اما نتوانستیم
بگوئیم : (نه) درهمان حال در دلمان احساس نارضایتی وغم کردیم !
شاید نگران از دست دادن روابط وارتباطمان بودیم ! بسا اوقات تصور
میکنیم اگربگوئیم : (نه) گناه کرده ایم ،احساس کنیم که نفی کردن
دلیل خود خواهی وخود مداری ماست ، وما انسان بد وخود خواهی
تلقی خواهیم شد ! یا اینکه بیش از رضایت خودمان دلواپس توجه و
رضایت دیگران هستیم !چون از بچگی آموخته ایم که باید فداکاربود
وخواسته های خود را نادیده انگاشت !
در صورتیکه گفتن منطقی کلمه (نه) گاهی اوقات نهایت صداقت ،
صراحت و شجاعت ما را میرساند !در نتیجه دیگران احترام بیشتری
را برای ما قائل خواهند شد !
چه کنیم تا گفتن کلمه (نه) برایمان آسان شود ؟!
خود را نادیده انگاشتن ، سبب تشویق دیگران واطرافیان نسبت به
ابراز درخواستهای غیر منطقی شان خواهد شد ! اینجاست که نباید
اجازه قربانی شدن دربرابرخواسته های نابجای دیگران رابخودبدهیم!
زمانی که باورها ی خود را به شیوه ای منطقی تر مرتب تر کنیم ،
برای گفتن کلمه (نه) آمادگی بیشتری خواهیم داشت !
کلمه (نه) را از پاسخ های منفی ،زمانی که احساس میکنیم
حق گفتن کلمه (نه) را داریم شروع کنیم !
قدم بعدی گفتن کلمه (نه) به شیوه ای مستقیم وقاطع بطرف ---
مقابل است ، به گونه ای که قاطعیت در صدا ورفتارمان موج زند !
کلا گفتن کلمه (نه)بدوستان نزدیک و خانواده آسانتراست درآخرچنانچه کلمه (نه) را بکاربردیم وطرف مقابل برخواسته های غیر منطقی اش اصرار ورزید و اولین کلمه (نه) را نادیده انگاشت ، باید برمخالفت منطقی ومستدل خود پافشاری کنیم ! قطعا برای کسانی که تا کنون گفتن کلمه (نه) برایشان سخت ودشوار بوده کماکان سخت خواهد بود ، با تمرین وتلاش موفق خواهند شد !








پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)