يه مطلب هم من پيدا كردم كه بد نيست اونم بخونيد . در همين مورد هست


همه ما بارها در مو قعیت هائی قرار گرفته ایم که گفتن کلمه( نه )

برایمان سخت ودشوار بوده ! بطور مثال دوستی ما را بمنزلش دعوت

کرده ، وبدلیلی تمایلی به پذیرفتن دعوتش نداشتیم ! اما نتوانستیم

بگوئیم : (نه) درهمان حال در دلمان احساس نارضایتی وغم کردیم !

شاید نگران از دست دادن روابط وارتباطمان بودیم ! بسا اوقات تصور

میکنیم اگربگوئیم : (نه) گناه کرده ایم ،احساس کنیم که نفی کردن

دلیل خود خواهی وخود مداری ماست ، وما انسان بد وخود خواهی

تلقی خواهیم شد ! یا اینکه بیش از رضایت خودمان دلواپس توجه و

رضایت دیگران هستیم !چون از بچگی آموخته ایم که باید فداکاربود

وخواسته های خود را نادیده انگاشت !

در صورتیکه گفتن منطقی کلمه (نه) گاهی اوقات نهایت صداقت ،

صراحت و شجاعت ما را میرساند !در نتیجه دیگران احترام بیشتری

را برای ما قائل خواهند شد !

چه کنیم تا گفتن کلمه (نه) برایمان آسان شود ؟!

خود را نادیده انگاشتن ، سبب تشویق دیگران واطرافیان نسبت به

ابراز درخواستهای غیر منطقی شان خواهد شد ! اینجاست که نباید

اجازه قربانی شدن دربرابرخواسته های نابجای دیگران رابخودبدهیم!

زمانی که باورها ی خود را به شیوه ای منطقی تر مرتب تر کنیم ،

برای گفتن کلمه (نه) آمادگی بیشتری خواهیم داشت !

کلمه (نه) را از پاسخ های منفی ،زمانی که احساس میکنیم

حق گفتن کلمه (نه) را داریم شروع کنیم !

قدم بعدی گفتن کلمه (نه) به شیوه ای مستقیم وقاطع بطرف ---

مقابل است ، به گونه ای که قاطعیت در صدا ورفتارمان موج زند !

کلا گفتن کلمه (نه)بدوستان نزدیک و خانواده آسانتراست درآخرچنانچه کلمه (نه) را بکاربردیم وطرف مقابل برخواسته های غیر منطقی اش اصرار ورزید و اولین کلمه (نه) را نادیده انگاشت ، باید برمخالفت منطقی ومستدل خود پافشاری کنیم ! قطعا برای کسانی که تا کنون گفتن کلمه (نه) برایشان سخت ودشوار بوده کماکان سخت خواهد بود ، با تمرین وتلاش موفق خواهند شد !