به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 15 , از مجموع 15
  1. #11
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    به: با مامانم چيكار كنم ؟

    رویا جان....همان طور که گفتم شما اعتماد به نفس ضعیفی دارید و دلیل این که وقتی عشقتان به شما توجه می کند و می گوید "دوستتان دارم""..ناراحت نمی شوید ....این است که چون عاشقش هستید و به او وابسته(البته قبلا) نه تنها از توجه او ناراحت نمی شوید بلکه به وجد هم می آیید...زیرا او(عشقتان) یک منبع قوی اعتماد به نفس برای شما محسوب می شود و وقتی او از شما تعریف و تمجید می کند اعتماد به نفس شما در حد بالایی قرار دارد....چرا؟؟زیرا او(معشوق) را قبول دارید و فکر می کنید او قصد فریب شما راندارد و هدفش از تعریف فقط نشان دادن عشقش به شماست....اما در مورد دیگران و پدرومادر این برعکس است شما می پندارید آنها فقط برای قانع کردنتان یا برای بزرگ نشان دادن شما.....از شما تعریف می کنند...

    تنها راهحل این موضوع شناخت خود است...وتجزیه و تحلیل صفات خوب و بد در رفتار....و در نهایت تغییر کلی در رفتار و عواطف..

    می دانید چون خانواده شما در اول زیاد صمیمی نبودند و بعد به فکر جبران این کمبود افتاده اند......این رفتارها در شما شکل گرفته است..
    اصلا هم حس غریبی نیست....من خودم در تا سن7 1سالگی درست مانند شما بودم..

  2. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 اردیبهشت 88 [ 15:20]
    تاریخ عضویت
    1386-11-29
    نوشته ها
    166
    امتیاز
    4,059
    سطح
    40
    Points: 4,059, Level: 40
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 143 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: با مامانم چيكار كنم ؟

    سلام !

    یکی از علل این موضوع ، یعنی گریز از برقراری روابط صمیمیانه با افرادی خاص ، به ترس های ما برمیگردد . وقتی تجارب ناخوشایندی از صمیمیت داشته باشیم ، در دفعات بعدی همزمان با نزدیک شدن به این موقعیت ، تداعی های منفی وابسته به این موضوع در ذهن ما متجلی میشود (شاید ناخودآگاه) ، شاید شرطی شده باشیم و ... و خیلی ها هم در این شرایط دیواری ضخیم به دور خود میکشند ...

    البته تاحدودی طبیعیست ، هر کدام از ما حریمی داریم که درون آن احساس امنیت می کنیم ، وقتی با کسی صمیمی میشویم ، وی داخل آن حریم امن میشود ، اگر وی این امنیت را بر هم بزند دفعات بعدی آن ترس از عدم امنیت با ما خواهد بود ...

    این علت احتمالی هست که بنده درباره ی مشکل شما با صمیمیت ، میدانم .

    :)

  3. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,949
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,460 در 1,179 پست

    Rep Power
    212
    Array

    RE: با مامانم چيكار كنم ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ASRIN GOZALI
    سلام !

    یکی از علل این موضوع ، یعنی گریز از برقراری روابط صمیمیانه با افرادی خاص ، به ترس های ما برمیگردد . وقتی تجارب ناخوشایندی از صمیمیت داشته باشیم ، در دفعات بعدی همزمان با نزدیک شدن به این موقعیت ، تداعی های منفی وابسته به این موضوع در ذهن ما متجلی میشود (شاید ناخودآگاه) ، شاید شرطی شده باشیم و ... و خیلی ها هم در این شرایط دیواری ضخیم به دور خود میکشند ...

    البته تاحدودی طبیعیست ، هر کدام از ما حریمی داریم که درون آن احساس امنیت می کنیم ، وقتی با کسی صمیمی میشویم ، وی داخل آن حریم امن میشود ، اگر وی این امنیت را بر هم بزند دفعات بعدی آن ترس از عدم امنیت با ما خواهد بود ...

    این علت احتمالی هست که بنده درباره ی مشکل شما با صمیمیت ، میدانم .

    :)
    رویا جان با نظر عصرین گوزلی هم موافقم....شاید این حس و حال مربوط به ترس ها و سابقه برقراری ارتباط صمیمانه هست

  4. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 آبان 89 [ 22:07]
    تاریخ عضویت
    1387-12-09
    نوشته ها
    214
    امتیاز
    4,231
    سطح
    41
    Points: 4,231, Level: 41
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 119
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    144

    تشکرشده 147 در 67 پست

    Rep Power
    39
    Array

    به: با مامانم چيكار كنم ؟

    سلام خانم رويا
    نظرات دوستان عزيزم نقاب و ASRIN GOZALI را هم شنيديد.پس درون خودت جستجو كن ببين ريشه از كجاست.
    ارتباط موثر برقرار كردن با مادرت به نفع شماست.
    من خودم تا 1 سال پيش رابطه خيلي محدود و سردي با مادرم داشتم،اما از بعد از آن خودم براي نزديك كردن اين روابط تلاش كردم و باور كنيد خيلي برد كردم.
    هر بار از بيرون ميان يا خودم از بيرون ميام خونه و ميبنمشون سرشونو ميبوسم يا دستاشو ميبوسم.
    باور كنيد حالا ميفهمم كه چقدر به محبت ايشون احتياج داشتم و دارم.
    و الان چند روزيه كه مسافرت هستن خيلي دلم براشون تنگ شده.هم من زنگ ميزنم هم اوشون.

    به قول يك تبليغي!!همه ما نيازمند مهر مادري هستيم..دوستت دارم مادر...

  5. #15
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 آبان 91 [ 18:30]
    تاریخ عضویت
    1387-5-30
    نوشته ها
    535
    امتیاز
    9,023
    سطح
    63
    Points: 9,023, Level: 63
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    450

    تشکرشده 476 در 164 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: با مامانم چيكار كنم ؟

    نقاب ،ASRIN GOZALI و انديشه ي عزيز
    خيلي ممنون از راهنماييهاتون ، راستش من فكر نميكنم كه علتش ترس باشه آخه به ياد ندارم كه رابطه ي صميمي اي با كسي داشته باشم و در حقم بدي كرده باشه و حالا ترس از صميميت داشته باشم ! نميدونم شايدم بوده ؟؟؟
    ولي اگه واقعا اين چيزهايي كه شما ميگين مربوط ميشه به اعتماد به نفس ضعيفم !!! بايد برم خودمو درمان كنم !!
    ممنون از راهنمايي هاي شما عزيزان خيلي لطف كردين
    موفق باشين
    شکست برای کسانی است که از اتفاقات درس نمیگیرند؛
    انسان یا پیروز میشود یا تجربه کسب میکند؛
    انسان عاقل هیچ گاه شکست نمیخورد


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بدهكاري همسرم و قرض كردن چيكار كنم؟
    توسط Maleka در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 دی 95, 15:01
  2. شما جاي من بودين چي كار ميكردين
    توسط sepide2 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: شنبه 04 خرداد 92, 15:23
  3. پاسخ ها: 42
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 دی 91, 13:13
  4. چطور يكديگر را ببخشيم و بديها را فراموش كنيم؟
    توسط mostafun در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: دوشنبه 10 اسفند 88, 16:03
  5. نميدونم چيكار كنم؟
    توسط ساقی جان در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 08 فروردین 87, 07:40

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.