سلام sarnevesht
(امیدوارم این یادداشتم را بعضی اعضاء نخوانند وگرنه ممکنه که چوبشان بر تنم بنشیند)
بحث ازدواج مجدد و چند همسری بسیار پیچیده است. که بنده (صرفا برای ساده سازی آن) به طور کلی برای عموم به خاطر مشکلات وتبعاتی آن رد می کنم. اما به خاطر اینکه هر فردی منحصر به فرد هست و هرگز همه افراد کاملا مثل هم نیستند و شرایط استثناء نیز ممکن است وجود داشته باشد. استثناء هایی هم دارد. اما برای اینکه به اشتباه تصور نکنی که آیا تو آن استثناء هستی یا نه پیشنهاد می دهم مراجعه ای حضوری به یک مشاور خانواده بکنید و بسیاری از جزئیاتی که شاید طرحش در اینجا مناسب نباشد را مطرح کنید تا مشخص شود، شما می توانید جزء این استثناء باشید یا نه.
موارد ذیل می تواند روی انتخاب شما تاثیر بگذارد.یا مشخص کند که آیا شما جزء موارد استثناء تعدد زوجات هستید یا نه؟
- در صورت انجام این ازدواج کدام مشکلات را از خود دور می کنید.
- در صورت انجام این ازدواج کدام مشکلات را از این آقا دور می کنید.
- در صورت انجام این ازدواج کدام مشکلا را از همسر این آقا دور می کنید.
همچنین در صورت انجام این ازدواج:
- چه مشکلاتی را برای خود ایجاد می کنید که باید حل کنید.
- چه مشکلاتی برای این آقا ایجاد میکنید.
- چه مشکلاتی برای همسر این آقا ایجاد می کنید.
- چه مشکلاتی برای فرزندان این آقا و فرزندان احتمالی خودتون در آینده بوجود می آورید.
- رضایت همسر این آقا چگونه بر شما آشکار شده است. ( مخصوصا اینکه افراد وسواسی و کمالگرا ، با مسئله ازدواج دوم همسرشان به صورت وحشتناکی مقابله می کنند. اگر چه بعضی از همین خانم ها ممکن است نقش همسر دومی را بهتر بتوانند تحمل کنند).
از دیگر متغیرهای دخیل در مورد اینکه آیا شما استثناء هستید یا نه؟
- مسئله اقتصادی این آقا و تضمین های لازم حقوقی در مورد حق مسکن، حق طلاق، حق تحصیل، و رسمیت بخشی به این ازدواج و حاضر شدن در جمع فامیلی، دوستان و ....
- میزان تحمل شما نسبت به احتمالا طعنه ها، کنایه های و ....کنجکاوی ها و میزان تمایز یافتگی شما.
- تاثیر این ازدواج و احساسات شما و همسر این آقا روی بچه ها بسیار بسیار مهم هستند.
- بافت فرهنگی ، مذهبی، اعتقادی ، ارزشی ، جامعه شناختی و ... شما و تصورات قالبی خودتون در باره تعدد زوجات
- حساسیت های زنانه شما نسبت به آقایی که دو همسر دارد.
- احساس محوری یا منطق محوری شما بسیار مهم است. اگر احساسات در شما قالب هست ، نخواهید توانست با صغرا کبراهای منطقی از پس چنین زندگی برآئید.
- توان مقابله ای شما و این آقا از نظر منطقی و احساسی در مواجه با مسائل و درگیری های احتمالی.
- میزان آسیب رساندن این ازدواج به همه افرادی که به این مسئله مربوط می شوند. اعم از فرزندان ، و همسر این آقا و خانواده های همه طرفها
- میزان مدیریت و توانایی این آقا در حل مسائل احتمالی
- میزان مقبولیت فعلی این آقا در زندگی با این خانم و فرزندانش ، همچنین مقبولیت شغلی و .... ( چون زندگی هر فرد امتداد روند قبلی اوست)
- مهم مهم: به قول یکی از دوستان عزیز تالار، هرچیزی که خوبه در خانواده خوبتره، یعنی اینکه واقعا ( جدای مسئله زناشویی و ...) این آقا و همسرش زندگی شیرین و عاشقانه ای را دارند. که حالا در ازدواج دیگری هم بخواهد ظهور یابد.
یعنی اگر کسی برای همسر اولش همسر خوبی نباشد آیا برای همسر دوم در ازدواج مجدد می تواند همسر خوبی باشد.
- یک نکته کلیدی و خلاصه:
اگر همسر و فرزندان این آقا، با رضایت خاطر توانستند با شما کنار بیایند یا حداقل شما را در جمع خود بپذیرند. (و همچنین شما) ممکن است به کمک هم بتوانید با مشکلات دست و پنجه نرم کنید. در غیر این صورت احساسات جریحه دار شده این خانواده مانع از زندگی خوشایند شما خواهد شد.
حالا متوجه می شوید چرا می گویم پیچیده، چرا می گویم اکثرا توصیه نمی شود. و چرا می گویم استثناء می تواند باشد. اما خود را بی جهت استثناء نکنید. مگر اینکه همه موارد بالا مثبت بوده و به نفع تشکیل یک زندگی مجدد باشد. نه از نظر شما و این آقا بلکه از نظر یک مشاور بی طرف و همسر و فرزندان این آقا.








علاقه مندی ها (Bookmarks)