سلام دوستان
همانطور كه دوست عزيزمون جناب سيد محمد فرمودن به عقيده بنده حقير نيز مهمترين عامل ( تمرين هست ) مطالب آموزنده و درسهاي زندگي كه چه از طريق اين تالار همدردي و كلا از طريق تجربه و مطالعه فرا ميگيرم اگر بخواهيم اونا رو تو زندگي خودمون اجرايي كنيم احتياج به ممارست و تمرين داريم ، البته اين تمرين هم بايد برنامه ريزي شده و طبق يه سين باشه هر چي نظم در كارهامون باشه بهتر مي تونيم به نتيجه دلخواه برسيم . پس ابتدا يه برنامه ريزي دقيق لازمه كه بتونيم در موارد خاصي كه پيش مياد با تمرين و تلاش به هدف دلخواهمون برسيم
مثالي ميزنم :
به عنوان مثال شخصي در برخورد با اهل خانه و خانوادش به گونه اي پرخاشگر هست و نمي تونه خودش رو در لحظه هاي پرفشار واسترس كنترل كنه و ناخوداگاه به همسر يا فرزندان خود توهين و پرخاش مي كنه ، همون شخص عضو اين سايت ميشه و مطالب مفيد و ارزنده اي در خصوص كنترل خشم ، استرس؛ پرخاشگري ، نحوه برخورد با خانواده و........ مطالعه مي كنه ...اتفاقا خيلي هم علاقه مند ميشه و بعد از هر بار خواندن با خودش ميگه راست ميگه ....اره درسته واقعا مطلب خوبيه ..... همونجا هم از كسي كه اين مطللب رو گذاشته تشكر و قدرداني هم مي كنه ....اما يك ساعت بعد در برخورد خيلي ساده با همسر خودش بازم پرخاش مي كنه و عصباني ميشه ...... نيم ساعت بعدش دوباره پشيمون ميشه و وقتي سراغ سايت مياد همون مطالب رو مي خونه چون هنوز كمي داغ هست ميگه نه بابا اين خانم(همسرش) كه اصلا حاليش نيست اينا منو نمي فهمن منو درك نمي كنن ....منم دوست ندارم عصبي بشم ولي بايد خانوادم هم تلاش كنن......اصلا بهتره اونا هم اين مطلب رو بخونن ...... اه اه اه ولي نه نميشه زندگي كه فيلم نيست ........... خلاصه همينجوري.................. اين روند ادامه پيدا مي كنه و هيچ نتيجه گيري نميشه
اما اگر همان فرد وقتي مطلب رو مي خونه يه برگه سفيد بگيره دستش و نكات مهمش رو ياداشت كنه ؛ تذكرات و نكات كليدي رو با تيتر درشتتر و هايلايت شده واسه خودش داشته باشه كه هميشه جلوي چشمش باشه ، هر وقت از پشت صحفه مانيتور بلند شد خيلي با آرامش مي تونه همون يادداشت ها رو در درست بگيره و بره تو اتاقش قدري در موردشون فكر كنه و راههاي اجرايي كردن اين مطالب رو با خودش بررسي كنه .
مثلا در جايي از تالار همدردي اين نكته اومده : زماني كه شما خشمگين مي شويد اگر در حالت نشسته هستيد از جاي خود بلند شويد و چند قدم راه برويد -اگر در حالت ايستاده هستيد سعي كنيد بنشينيد و نفس عميقي بكشيد.
خب از همين نكات ريز بايد استفاده كرد و زماني كه شخص عصبي ميشه اين نكته بايد بياد تو ذهنش و اجراييش كنه و به ياد داشته باشه كه به خودش قول داده ديگه عصبي نشه و پرخاش نكنه . مطمئنا با چندين بار تكرار و تمرين كم كم اين ضعف اخلاقي از اون دور خواهد شد و با آرامش بيشتري مي تونه با همسر وخانواده خودش در اينگونه موارد رفتار كنه .
اميداوارم همه ما بتونيم از درسهايي كه در زندگي مي گيريم به نحوه مطلوبي استفاده كنيم و اونا رو در زندگيمون به درستي اجرا كنيم .
موفق وپيروز باشيد








علاقه مندی ها (Bookmarks)