دوست خوب سلام
به نظر من درست است که شما می توانید در هر رشته ای برای آزمون دکترا شرکت کنید، اما میدانید چون 2 مقطع قبلی شما منابع طبیعی بوده و آخرین مقطع یعنی دکترا اگر متفاوت باشد شما نمی توانید هئیت علمی شوید؟ اگر حداقل فوق شما هم با دکترایتان یکسان باشد اکثرا دانشگاههای آزاد شما را به عنوان هئیت علمی می پذیرند ولی دولتی در این مورد اکثرا یکسان بودن هر 3 مقطع را لازم میداند. یعنی فوق و دکترا باید هم رشته باشد تا به عنوان هئیت علمی شما را بپذیرند.