سلام !نوشته اصلی توسط kimiakhaton
خوب من فکر میکنم شما خودتون به شیوه های مختلف اشاره کردید ، حالا من همون مطالب رو بیشتر توضیح میدم . برای ارتباط برقرار کردن با آدم های مختلف کانال ها ی ارتباطی مختلفی هست : شما میتوند با گفتن دوستت دارم روی فردی خاصی بیشتر اثر بگذارید ، با لمس کردن میتونید روی فرد دیگری بیشتر اثر بگذارید ، یا با انجام اعمال خاصی باز هم این علاقه را نشان دهید . پس افراد را از این نظر به 3 دسته تقسیم می کنیم : افراد لمسی ، بصری و سمعی . برای هر کدوم از شیوه ی خودشون وارد بشیم بهتره ، برای افراد لمسی با لمس کردن ، برای افراد بصری با نشان دادن علاقه و برای افراد سمعی با گفتن . حالا چطور تشخیص بدیم که فرد مورد نظرمون در کدوم یکی از این دسته ها قرار میگیره ؟!
به صحبت هاش توجه کنید ! از افعالی که استفاده میکنه میتونید به این مورد پس ببرید . مثلا :
نفر اول : دیروز رفته بودم کنار دریا ، صدای پرنده ها و موج های دریا آدمو آروم می کرد ! (شیوه ی ارتباطی سمعی)
نفر دوم : جات خالی روی شن ها که دراز کشیده بودم بدنم از گرمای شن ها در اوج آرامش بود ! (شیوه ی ارتباطی لمسی)
نفر سوم : توی جنگل انقدر جاهای دیدنی وجود داره که آدم از دیدنش سیر نمیشه ! (شیوه ی ارتباطی بصری)
حالا شما باید با توجه به صحبت های طرف مقابلتون و تعداد تکرار این افعال که اشاره به شیوه ی خاصی از موارد رو داره به شیوه ی ارتباطی فرد پی ببرید . ممکنه شما به فردی که از شیوه ی بصری بیشتر مرتبط میشه کادو بدید ، اما اون در حسرت یکبار دوستت دارم گفتن شما بمونه !!! از این موارد کم نیست ...
خوب اما برای افراد عادی من فکر میکنم نشان دادن علاقه از شیوه های مختلف بهتر باشه ، مثلا یک نگاه محبت آمیز ، گفتن اینکه : از دیدنت خوشحال شدم (دقت کنید که لحن گفتن شما خیلی مهمه) ، امیدوارم باز هم ببینمت ، وقت گذاشتن برای بیرون رفتن با هم و ...
در ضمن نشان دادن هیجان ناشی از خوشحالی دیدن طرف مقابل ، فوق العاده اثر گذاره ! امتحان کنید ببینید چه میکنه ! طرف مقابل احتمالا در دفعات بعدی ملاقات با شما بیشتر از شما هیجان نشان خواهد داد !!! چاره ی ایجاد چینین هیجانی هم دوست داشتن واقعی فرد از ته قلبه ، بدون قید و شرط !
![]()
![]()







سوالي رو دوستي از من پرسيد كه نتونستم درست بهش جواب بدم .براي همين تصميم گرفتم با ايجاد تايپيك از دوستان تالار كمك بگيرم ....راستي دوست داشتن يعني چه ؟ چطور بايد فهميد كه كسي ،كسي را دوست دارد ؟ چه نمود هاي واقعي داره اين دوست داشتن ؟ بايد چيكار كنيم كه به يكي بفهمونيم و بگيم دوسش داريم ؟ حرف ، و حرف و باز هم حرف زدن و ابراز علاقه ايا نشان دوست داشتن واقعيه و ايا كافيه ؟؟ ما در طول زندگيمون به خيلي ها ميگيم دوستون داريم ...به مادر ،پدر ، همسر ، فرزند ، معشوق، همسايه و......... دوست داشتن و عشق واقعي رو چطوري ميشه دركش كرد ؟ حسش كرد ؟؟؟بيان كرد و نشون داد؟؟؟؟؟؟

علاقه مندی ها (Bookmarks)