به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 20

موضوع: هدف زندگی

  1. #11
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 تیر 90 [ 23:07]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    246
    امتیاز
    4,251
    سطح
    41
    Points: 4,251, Level: 41
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 53 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: هدف زندگی

    ممنون استفاده کردم.
    میشه در کنار راهنمایی های خوبتون هدف های خودتونو هم نام ببرین؟

  2. #12
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 تیر 90 [ 23:07]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    246
    امتیاز
    4,251
    سطح
    41
    Points: 4,251, Level: 41
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 53 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: هدف زندگی

    مرسی چه همه هدف؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
    فکر نمیکردم ادمای هدف دار اینقدر کم باشن.

  3. #13
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: هدف زندگی

    مولانا حكایتی نقل می كنه كه یكی در خواب می بینه كه بهش الهام میشه، فردا برو كمانت را بردار و تیری در آن بگذار و رها كن ، هر كجا تیر افتاد آنجا را بكن و گنج را بردار.
    این فرد از خواب بیدار میشه و كمان را بر می داره و همه نیروی خود را وارد می كند و تیر را پرتاب می كند و بعد مراجعه می كند و محل افتادن تیر را می كنه و هیچی پیدا نمی كنه...
    به هر حال چند شب خواب می بینه و هر روز زه كمان را بیشتر می كشد و تیر را پرتاب می كند. اما اگر شما گنج پیدا كردید، اون بینوا هم پیدا كرد

    تا عاقبت در خواب به او می گویند،‌ما گفتیم تیر را از كمان رها كن،‌ نگفتیم كه هرچه نیرو داری به زه وارد كن. این فرد فردا تیر را در كمان قرار داد بعد بدون اینكه زه را بكشد،‌ تیر را رها كرد و تیر زیر پایش افتاد و آنجا را كند و گنج را صاحب شد.

    این حكایت اشاره به این می كند كه وقتی حرف هدف ، كمال ، رشد یا ... می رسد همه ما سرك می كشیم و دوربین بر می داریم و آن عقب عقب ها را نگاه می كنیم....
    حافظ هم می فرماید:
    سالها دل طلب از جام جام ما می كرد
    آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می كرد

    گوهری كز صدف كون و مكان بیرون بود
    طلب از گمشدگان لب دریا می كرد.

    اما پس از این مقدمه طولانی:
    یكم :اینكه ما نمی توانیم هدفهایمان را كپی برداری كنیم.
    دوم: هدفهای هر كس درون خودش هست. همان انسان بودن و شدن...،‌ سرمایه عمر در كف و رشد در به فعلیت رساندن استعدادهایی كه درونمان هست.
    سوم: اما هر كس چون استعداد مختلف دارد در این شدن و به فعلیت رساندن متفاوت است. اما همه آنها فرورفتن به خویشتن خویش و انسان شدن است.
    چهارم:
    اگر استعداد موسیقی داری چه محتوایی را در آن می گنجانی و خلایق را با این موسیقی به كجا می كشانی
    اگر علم داری ،‌اگر ثروت داری و اگر زیبایی داری،‌اگر بیان داری... با آن چه می كنی...
    از آنجا كه اهداف جزء‌ مقولات منحصر به فرد انسانی قرار می گیرد،‌معمولا فقط اعتقادات و مسائل مذهبی فرد مستقیما باید ها و نبایدها را به لحاظ شناخت آدمی به او گوشزد می كند،‌ اما سایر شاخه ها صرفا به آن دسته توصیه ها روی می آورند كه محك تجربه و علم به آن بخورد و در سایر بخشها سكوت می كنند.
    پنجم:
    به قول shad باید اهداف را كوچك كرد. اگر بخواهی به پشت بام هم بروی باید پله پله بروی....
    اگر می خواهی دانشگاه بروی باید بتوانی یك دقیقه درس بخوانی بعد یك ساعت، بعد روزها، ماهها و سالها....
    اگر بخواهیم خودمان را از صفات رذیله پاك كنیم. نیاز است كه یكی یكی شروع كنیم. یك نفر را نرنجانیم، یك دروغ نگوئیم، یك ظلم نكنیم و ..... تا اینكه خصوصیات دوست داشتنی در ما تثبیت شود.

    اما هر كس باید هدفش را صرفا خودش بیابد. اینجا همه ما از كلیات صحبت می كنیم. و اهداف تك تك ما نمی تواند نسخه ای برای دیگران باشد.

  4. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 13 بهمن 91 [ 23:57]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    582
    امتیاز
    6,583
    سطح
    53
    Points: 6,583, Level: 53
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    564

    تشکرشده 574 در 212 پست

    Rep Power
    77
    Array

    RE: هدف زندگی

    سلام!
    اگه هدف زندگیت این باشه که درستی هدفهات به بقیه اثبات بشه و با بی باوریاشون بهت لطمه ای نزنن باید چکار کنی؟
    اگه همه انرژیتو بخوای برای پیشرفتی که حقته بگذاری و به جای اینکه کمکت کنن انکار بشی باید چکار کرد که از اونور بام نیفیتی!
    من کمک میخوام آقای مدیر شما میتونید بهم کمک کنید /یار همینجاست!

  5. #15
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: هدف زندگی

    سلام
    وقتی می گوییم كه می خواهیم رشد كنیم و به فعلیت برسیم. منظور بیرون از خودمون نیست.... كه كسی مانع بشود.
    شما تصور كنید امام حسین استعدادی هست كه خود را شكوفا كرد. حالا همه یزیدیان هم بیایند و همه سدها را ایجاد كنند. این استعداد شكوفاتر هم می شود.
    در همه ادیان و همه بزرگان هم همین طور بوده است. موانع بیرونی همیشه بوده است...
    حتی در داستان بسیاری از دانشمندان هم اینگونه بوده است. كم فلاسفه ای بودند كه جام زهر نوشیدند.
    كم گالیله بود كه به زندان افتاد.
    فراموش نكنید ما هدفهایمان و رشدمان را دربهشت پیگیری نمی كنیم(چون آنجا هیچ مانعی نیست.)
    بلكه ما در همین دنیا و با محدودیت ها و موانع این دنیا خود را به فعلیت می رسانیم.
    درخت اگر رشد می كند آفت هم هست، بی آبی هم هست و ...
    مهم اینست كه قوی در راستای استعدادش تلاش كند....

  6. #16
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 13 بهمن 91 [ 23:57]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    582
    امتیاز
    6,583
    سطح
    53
    Points: 6,583, Level: 53
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    564

    تشکرشده 574 در 212 پست

    Rep Power
    77
    Array

    RE: هدف زندگی

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی
    سلام
    وقتی می گوییم كه می خواهیم رشد كنیم و به فعلیت برسیم. منظور بیرون از خودمون نیست.... كه كسی مانع بشود.
    شما تصور كنید امام حسین استعدادی هست كه خود را شكوفا كرد. حالا همه یزیدیان هم بیایند و همه سدها را ایجاد كنند. این استعداد شكوفاتر هم می شود.
    در همه ادیان و همه بزرگان هم همین طور بوده است. موانع بیرونی همیشه بوده است...
    حتی در داستان بسیاری از دانشمندان هم اینگونه بوده است. كم فلاسفه ای بودند كه جام زهر نوشیدند.
    كم گالیله بود كه به زندان افتاد.
    فراموش نكنید ما هدفهایمان و رشدمان را دربهشت پیگیری نمی كنیم(چون آنجا هیچ مانعی نیست.)
    بلكه ما در همین دنیا و با محدودیت ها و موانع این دنیا خود را به فعلیت می رسانیم.
    درخت اگر رشد می كند آفت هم هست، بی آبی هم هست و ...
    مهم اینست كه قوی در راستای استعدادش تلاش كند....
    ممنون جناب مدیر!
    شما همیشه جواب سوالای من به بهترین نوع میدن .ولی :
    من یه کم خسته ام/گاهی فکر میکنم منم شدیدا به یه جنگل احتیاج دارم که توش پیروزیامو جشن بگیرم و شما پرنده های آسمونی توش بیاین و پیروزیامو بهم تبرک بگین واز آینده بهم امید بدین واز حجم دلواپسیام کم کنید.ولی به شرطی که تو این جشن پروزی به هیچ کلاغ کارت دعوت ندیم!

  7. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 19 اردیبهشت 88 [ 21:15]
    تاریخ عضویت
    1387-10-26
    نوشته ها
    233
    امتیاز
    3,814
    سطح
    39
    Points: 3,814, Level: 39
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 34 در 22 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: هدف زندگی

    نقل قول نوشته اصلی توسط niloofar 25
    ممنون جناب مدیر!
    شما همیشه جواب سوالای من به بهترین نوع میدن .ولی :
    من یه کم خسته ام/گاهی فکر میکنم منم شدیدا به یه جنگل احتیاج دارم که توش پیروزیامو جشن بگیرم و شما پرنده های آسمونی توش بیاین و پیروزیامو بهم تبرک بگین واز آینده بهم امید بدین واز حجم دلواپسیام کم کنید.ولی به شرطی که تو این جشن پروزی به هیچ کلاغ کارت دعوت ندیم!
    سلام
    تو که نیلوفری چرا این حرفو می زنی؟
    کلاغ ها بوده اند و کلاغ ها هستند،و کلاغ ها خواهند بود. از بیرون نمیتونی حذفشون کنی اما از درون چرا. اصلا یه چیزی بگم بهت نیلوفر، می تونی تصور کنی که هرچیزی که در بیرون می بینیم، هرچیز اعم از فیزیکی و متافیزیکی، مادی و معنوی، همه اش انعکاس درون ماست؟
    اگه بخوای کلاغ باشه هست، اگه نخوای نیست. اگه بخوای همین حالا توی جنگلی، اگه نخوای نه...
    آنچه در بیرون میبینی، سایه های حاصل از واقعیت های درونی توست...نیلوفر صحرا!

    پیروز باشید

  8. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 19 اردیبهشت 88 [ 21:15]
    تاریخ عضویت
    1387-10-26
    نوشته ها
    233
    امتیاز
    3,814
    سطح
    39
    Points: 3,814, Level: 39
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 136
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 34 در 22 پست

    Rep Power
    41
    Array

    RE: هدف زندگی

    نقل قول نوشته اصلی توسط pooarot
    سلام
    من خیلی وقته دنبال هدف برای زندگی میگردم. الان از جایی که هستم راضیم ولی فکر میکنم همه کارایی که کردم(مثل درس خوندن و گرفتن مدرک لیسانس) یه چیز معمولی بوده که خیلی از هم سنای من با شرایط من انجام میدن. هیچ کاری یا نقطه خاصی تو زندگیم به ذهنم نمیرسه که مختص خودم باشه.
    خیلی وقتا خیلی ارمانی فکر میکنم و هدف زندگی رو در حد اهداف پیامبرا بالا میبرم ولی چون فکر میکنم از عهده من خارجه هیچ وقت هیچ تلاشی نمیکنم.
    حالا می خوام بدونم هدف های شما تو زندگیتون چیه؟ و ایا یه هدف نهایی دارین که در طول زندگی بهتون انر÷ی بده و به خاطر رسیدن به اون از حرکت باز نمونین؟
    سلام
    حضور برادر خوش تیپ خودم عرض کنم که...مگه ما رو نساخته اند؟ مگه ما آفریده شده نیستیم؟ و مگر آفریدگاری نداریم؟
    اگر جواب بله هست، خوب فکر نمی کنی ما باید ببینیم هدف اون از خلقت ما چی بوده، بعد ما همون هدف رو تعقیب کنیم؟
    بجای اینکه بشینیم و هی فکر کنیم و هی اشتباه کنیم و هی عمر گرانمایه در این صرف کنیم که سعی و خطا انجان بدیم.
    زمان، تنها متاعی است که اندوخته نمی شود.
    گمونم ما هدف داریم، فقط باید پیداش کنیم و نوک مگسک زندگیمون رو روش تنظیم کنیم. این هدف هم همون هدفی هست که بخاطرش خلق شده ایم.
    برادرم، تا حالا این سوال رو از خدا پرسیدی؟ که هدفت چی بوده از خلقت من؟ پرسیدم ، جواب داد. بپرس، می ده!

    پیروز باشید

  9. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 13 بهمن 91 [ 23:57]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    582
    امتیاز
    6,583
    سطح
    53
    Points: 6,583, Level: 53
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    564

    تشکرشده 574 در 212 پست

    Rep Power
    77
    Array

    RE: هدف زندگی

    "هرچیز اعم از فیزیکی و متافیزیکی، مادی و معنوی، همه اش انعکاس درون ماست؟"
    سلام دوست عزیز!
    اگه میگم کلاغ منظورم فقط به اون کلاغای زشت بد ترکیب بد صدائی که بیرون میبینید نیست!منم منظورم به همین درونیات پست و پلیدی که یه همچین تصویریو از دورو برایات و یا از هرموجود پست دروغگو باعث ایجاد مشکلی بوجود میاریه!
    با تلقین یا عدم تلقین ما هم این موضوع درست نمیشه.هیچ کلاغی با کارت دعوت نمیاد که طلائی رو که مال شماست (و اصلا نمیدونه باهاش چیکار کنه و برای چی میخواهدشو )ازتون بدزده و بره.شمائید که باید مراقب باشین . ولی حتی تحمل وجود یه همچین موجوداتی هم دوروبرتون به صورت دائمی سخته!!!

  10. #20
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 تیر 90 [ 23:07]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    246
    امتیاز
    4,251
    سطح
    41
    Points: 4,251, Level: 41
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 53 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: هدف زندگی

    با سلام خدمت آ سد ممد. که این روزا با راهنماییاش همه رو مستفیز کرده.
    راستش از دوران دبیرستان این سوال که خدا برا چی مارو خلق کرده تو ذهنم بوده. البته تو کتابای معارف یه چیزایی نوشته بود که هیچ وقت نتونست منو قانع کنه.
    یکی دوتا کتابم در این زمینه خوندم ولی به دلم ننشست. یه مدت سعی کردم همرنگ جماعت شم ولی اونم جواب نداد. گفتم شاید عاشق شم, تو عشقم پیداش کنم ولی اونم نشد.
    الانم به قول یکی از دوستان که تو پیام خصوصی برام نوشته بود دارم سعی میکنم ابزار مختلف زندگی رو بدست بیارم تا موقعی که هدفمو پیدا کردم برای این ابزار نمونم.


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.