با سلام خدمت دوستان.
به نظر من ما در مورد مسئله ای صحبت می کنیم که رخداد آن در منزل اجتناب ناپذیر هست و به علت ماهیت بی نظیری و تفاوت وجودی هرانسانی می توان گفت که نمی توان خانه ی بدون تعارض یا تفاوت داشت. منتها چون دعوا مفهومی انتزاعی است هر کدام از ما موضع مشخصی به خود می گیریم و این بدین خاطر است که تعریف های جداگانه ای از هم داریم. بروز تعارض در خانواده همیشه به معنای کشیده شدن آن به دعوا نیست بلکه می توان استرس ناشی از آن را در حد بهینه ای کنترل کرد و از عوارض بعدی آن جلوگیری نمود. متاسفانه برخی از زوجین یا والدین و حتی فرزندان از پرخاشگری به عنوان ابزاری جهت کنترل رابطه و رسیدن به اهداف شخصی استفاده می کنند که از این لحاظ جنبه ی بدکاری و ناکارآمدی آن خود را نشان می دهد و بسیار آسیب زننده خواهد بود. اینجا برخی از مهارت های ارتباطی بصورت تیتر وار آورده می شود که می توان ا زآن به عنوان راه هایی جهت کنترل استرس استفاده نمود:
عادتهای رفتاری پیوند دهنده: اعتماد کردن، ترغیب کردن، حمایت کردن، گوش دادن فعال، مذاکره کرن ،سپاسگذاری کردن و....
مطمئن باشید استفاده ی بجا از این مهارت ها کار چندان دشواری نیست و همه ی شما می توانید با تمرین آن الگوهای رفتاری مناسبی در خود ایجاد کنید.
موفق باشید.







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)