کنترل خشم یک مهارته که بعضی از افراد از کودکی اون رو فرا گرفتن و متاسفانه بعضی دیگر دارای این مهارت نیستن، در واقع خشم یک نوع عکس العمله در برابر بعضی از رویدادها که بر خلاف باورها، اعتقادات، انتظارات و رفتارهای ما صورت گرفته اند.
یکی از بهترین روشهای کنترل خشم، باور این موضوع می باشد که همیشه اوضاع آنطور که ما دوست داریم پیش نخواهد رفت، کم کردن توقع از انسانها و عوامل بیرون از خود و همچنین ایمان به صبر و تفکر هم میتونه مفید باشه..