تشکرشده 1,848 در 755 پست
gholam1234 (چهارشنبه 16 آبان 03), باغبان (چهارشنبه 16 آبان 03)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
................................................
دو زمان مطرح هست .
-یکی زمان غیبت ( منظور زمانه ای هست که دعوت همگانی نشده )
-یکی زمان ظهور و قیام
در زمانه غیبت عهد ما اینا باشه :
-خودشناسی
-خودسازی
-خداشناسی
- امام شناسی
- عمل صالح
- زندگی سالم
- بدونیم واجب اصلی چیه ( در پست های قبل از آقای جوادی آملی گذاشتم یه مطلبی را)
- همیشه آماده بودن و کوله بار سبک داشتن - در مسیر مهدویت حرکت کردن و خدمت در این مسیر .
در زمانه قیام و ظهور :
- ملحق شدن به امام
- دست بسته تسلیم امام بودن ( در همه چیز )
**چیزی که بنظرم خطرناکه اون تعصبه هست - یعنی الان ما یه باوری داریم و فکر میکنیم درسته -مثلا امام مییاد بعد میفهمیم بعضی باورهای ما اشتباه بود - اینجا باید دور باشیم از تعصب .
ان شالله همه روی خودمون کار کنیم و در مسیر باشیم در هر زمانه .
** Mvaz عزیز نظر من اینا بود - ولی باز از دوستان و کارشناسان مربوطه بیشتر جویا شو
ویرایش توسط باغبان : چهارشنبه 16 آبان 03 در ساعت 23:25 دلیل: تایپی
Mvaz (پنجشنبه 17 آبان 03)
تشکرشده 1,128 در 455 پست
اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ . اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَ الْجانِّ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ ، وَ أَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکاتُهُ.
سلام بر تو اى صاحب عصر و زمان ؛ سلام بر تو اى جانشین خداى رحمان؛ سلام بر تو اى شریک و همسنگ قرآن؛ سلام بر تو اى داراى دلیل و برهان قاطع؛
سلام بر تو اى امام آدمیان و جنّیان؛ سلام بر تو و بر اجداد پاک و پدران پاکیزه ات که معصوم بودند ؛ و رحمت و برکت هاى الهى نثارتان باد
اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب کبری (س)![]()
Mvaz (جمعه 26 بهمن 03), الهه زیبایی ها (دوشنبه 29 بهمن 03), باغبان (چهارشنبه 24 بهمن 03)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
Mvaz (جمعه 26 بهمن 03), مدیرهمدردی (یکشنبه 28 بهمن 03), الهه زیبایی ها (دوشنبه 29 بهمن 03), طنین باران (یکشنبه 12 اسفند 03)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
یه مقدار از شب ُ روز اگه تونستیم به فکر بشینیم … اون فکر برامون برکت داره .
عادت بدیم خودمون ُ … یه چند دقیقه ای …
اینکه کیستیم ؟ کجا میریم ؟ خلقت چیست ؟ …
علامه حسن زاده آملی (ره)
![]()
ویرایش توسط باغبان : پنجشنبه 01 خرداد 04 در ساعت 18:33 دلیل: تایپی
Mvaz (یکشنبه 04 خرداد 04), طنین باران (یکشنبه 19 مرداد 04)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
فصل های دنیا می روند و می آیند ...
هوا گرم ِ ولی نمی دونم چرا همه جای دنیا سرماست ،،،
درختان و گل ها فصل تازه ای میخواهند ....
یه فصل پاک یه فصل ِ امنُ بی وحشت برای ما که یه گلبرگ زود رنجیم![]()
ویرایش توسط باغبان : پنجشنبه 02 مرداد 04 در ساعت 01:36
Mvaz (پنجشنبه 02 مرداد 04), paiize (پنجشنبه 02 مرداد 04), فرشته اردیبهشت (جمعه 03 مرداد 04), مدیرهمدردی (یکشنبه 12 مرداد 04), طنین باران (یکشنبه 19 مرداد 04)
تشکرشده 1,848 در 755 پست
مدیرهمدردی (یکشنبه 12 مرداد 04), باغبان (شنبه 11 مرداد 04), طنین باران (یکشنبه 19 مرداد 04)
تشکرشده 1,128 در 455 پست
ماه پیشونی نشونیتو ندارم
بی قرارم بی قرارم
═══ ⟮✿⟯ ═══
هیچکی به داد این دل خسته ام نمیرسه
بگو کجایی که به تو دستم نمیرسه
═══ ⟮✿⟯ ═══
ماه پشت ابر من یک شبم بیرون بیا
رو به بارون میزنم ابرا برن پشت این بارون بیا
التماسامو ببین بغضمو نشکون بیا
حال مجنون ناخوشه لیلای من دیدن مجنون بیا
═══ ⟮✿⟯ ═══
ماه پیشونی نشونیتو ندارم
بی قرارم بی قرارم
ماه پیشونی به عشق تو دچارم
بی قرارم بی قرارم
═══ ⟮✿⟯ ═══
ماه پیشونی نشونیتو ندارم
بی قرارم بی قرارم
ماه پیشونی به عشق تو دچارم
بی قرارم بی قرارم
═══ ⟮✿⟯ ═══
یابن الحسن یابن الحسن
یابن الحسن یابن الحسن
یابن الحسن یابن الحسن
یابن الحسن یابن الحسن
Mvaz (یکشنبه 19 مرداد 04), مدیرهمدردی (یکشنبه 19 مرداد 04), باغبان (یکشنبه 19 مرداد 04)
تشکرشده 7,109 در 2,468 پست
آیه 16 سوره حدید :
أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ
آیا برای اهل ایمان وقت آن نرسیده که دل هایشان برای یاد خدا و قرآنی که نازل شده نرم و فروتن شود؟
و مانند کسانی نباشند که پیش از این کتاب آسمانی به آنان داده شده بود، آن گاه روزگار [سرگرمی در امور دنیا و مشغول بودن به آرزوهای دور و دراز] بر آنان طولانی گشت،
در نتیجه دل هایشان سخت و غیر قابل انعطاف شد، و بسیاری از آنان نافرمان بودند.
----------------------------------
با ما حرف میزنن
أَلَمْ يَأْنِ ( وقتش نشده )
ما چی میگیم :
باشه میام -الان که بچه هستم حالا بذار بزرگ بشم - مدرسه برم :)
میگن باشه .( با مهربانی )
دوباره صدا میاد :
أَلَمْ يَأْنِ ( وقتش نشده )
ما دوباره میگیم : نزدیکای کنکوره - دانشگاه قبول بشم- سربازی برم تا بعد ...
باز میگن باشه ( با مهربانی )
دوباره صدا میاد :
أَلَمْ يَأْنِ ( وقتش نشده )
ما دوباره میگیم : نه باید سر کار برم - ازدواج کنم - بچه دار بشم :)
باز میگن باشه .( با مهربانی )
دوباره صدا میاد :
أَلَمْ يَأْنِ ( وقتش نشده )
باز میگیم بذار کارم را توسعه بدم - بچه هام را عروس و داماد کنم - باشه میان حالا ...
باز میگن باشه ( با مهربانی )
همین طور میریم جلو ...
یه موقع چشمامون را باز میکنیم و میبینیم عمرمون تموم شده.
اونجا به ما میگن : حیف شد می تونستیم خیلی رفاقت کنیم ...کاش از بچگی رفاقت میکردیم .
به قول یه بنده خدایی ، مسیر دنیا مسیر پر پیچ و خمی ست ....سعی کنیم چراغ به دست و هوشیار باشیم ...
میگن امکان داره ظهور ناگهانی صورت بگیره ....شاید خیلی از علائم اتفاق نیافته ....این یعنی باید همیشه آماده بود ...
مهم اینکه در مسیر باشیم و خودمون را نگه داریم تا از قافله جا نمونیم ...
اگه کوله بار سفر دنیویمون سنگین باشه از قافله دور میشیم و جا می مونیم .
مطلب بعد که خیلی مهمه نیت ها ست ... قبل از شروع کاری سعی کنیم نیت ها را تعالی انتخاب کنیم ....
یعنی در یه مکان ، یه اداره ، یه شهر و ...آدم ها دارن یه کار مشابه را انجام میدن .... ولی نیت ها فرق میکنه .... طبیعتا سفر و مقصد هم مفهوم دیگری داره ،،،
میخوایم بریم سر کار - میخوایم مطلب جدید یاد بگیریم - میخوایم به دیگران کمک کنیم - یکی را خوشحال کنیم و... بگیم به نیت امام زمان میخوام این کار را انجام بدم - این کمک را بکنم - این خشم را کنترل کنم - این فرد را خوشحال کنم ...یه دلی را آباد کنم...
کاش بتونیم در زندگی زمین دل ها را آباد کنیم ، بتونیم خوشحال کنیم ، یه گره ای سعی کنیم حتی کوچیک باز کنیم و اگه نه همدلی کنیم و اگه نه باز، کنارش باشیم ....و حداقل اینکه میتونیم دعا و طلب خیر کنیم .
شاید فکر کنیم زمین های دنیا ( ملک - ساختمون و....) ارزش و قیمت بیشتری داره تا زمین دل ها ....
ما در مسیر زندگیمون قرار نیست که از نعمت های خوب الهی استفاده نکنیم ،،،
می تونیم شغل و درآمد سالم داشته باشیم - میتونیم به خودمون و دیگران خدمت کنیم - میتونیم ازدواج کنیم و با همسرمون بشیم دو بال یه پرنده و در مسیر بهتر حرکت کنیم ...
مهم اینکه یاد خدا را فراموش نکنیم .
در پناه حضرت دوست
ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 06 بهمن 04 در ساعت 00:21 دلیل: ترکیب پست
Mvaz (یکشنبه 09 شهریور 04), paiize (جمعه 07 شهریور 04), مدیرهمدردی (سه شنبه 11 شهریور 04), zolal (چهارشنبه 12 شهریور 04)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)