به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 46

Threaded View

  1. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 19 بهمن 04 [ 23:26]
    تاریخ عضویت
    1391-8-10
    محل سکونت
    جنوب
    نوشته ها
    1,664
    امتیاز
    48,038
    سطح
    100
    Points: 48,038, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 30.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    8,218

    تشکرشده 6,659 در 1,532 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    381
    Array
    برای خروج از دنیا، نیازی به مرگِ متعارف نیست، بلکه تنها باید از ذهن خروج کرد. ذهنِ محدود بشری همان چیزی است که ما را در این زندانِ قبرگونه نگه داشته است.

    برای اینکه در سر، کسی حرف نزنه، و در درون، مرتب بر سر هر امری صداهای مخالف و موافق رو نشنویم، و از جنگِ با خویش و در خویش خلاص بشیم، باید وجودمون واحد و یکپارچه بشه. یعنی باید قلب و ذهن و زبان، یک کلام بشن و به وحدت برسند. در اکثر انسانها قلب، یک چیز میگه، ذهن و زبان چیز دیگه ای.
    از مهم ترین کارهایی که"مراقبه" می کنه، ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین این سه وجه از وجودِ.

    برای ماها که اول راهیم، مراقبه، به این شکل مناسبِ: سکونِ بین دَم و بازدم، یا سکوتِ بین دو اندیشه، یا بی کلامیِ بین دو کلام، نقاطِ طلایی هستند، تمرکز روی این نقاطِ طلایی ما رو به سمت مراقبه ی اصیل هدایت میکنه إن شاء الله

    مراقبه یعنی تسلیم محض
    تفویضِ امر به خدا
    سکوت...
    خداوند تاج عزتش را بر سری میذاره که خالی از خواهش و آرزوست. سرِ خالی، سریِ که تسلیم محضِ.
    از دانستگی ها و برداشت های ذهنی اش گذشته و تماماً طرح الهی را پذیرفته.
    مراقبه ی واقعی، بی سری است.
    "وَ اَنصِتُوا لَعَلَّکُم تُرحَمُونَ"
    و خاموش شوید امید آنکه مشمول رحمت شوید.
    آیه 204 سوره اعراف

    ترجمه ی دقیق "اَنصِتُوا" سکوت نیست.
    سکوت خود واژه ای عربی است و ریشه اش "سَکَتَ" است. وقتی صدایی در بیرون نباشد، آن سکوت است.
    اما این "اَنصِتُوا" است و ریشه اش "نَصَتَ" است. آن به مفهوم خاموشی همه جانبه است. خاموشی ای که از درون نشأت می گیرد و آنگاه بیرون را فرا می گیرد. در این کیفیت؛ هم زبان، هم ذهن و هم قلب در سکوت به سر می برند.
    بی خواهش و بی آرزویند. نرم و پذیرایند. و این همان مراقبه ی اصیل و تمام است.
    این خاموشی همان تسلیم محض است.

    سکوت،سکوت،سکوت! رازهای فراوانی در سکوت هست!
    ویرایش توسط paiize : جمعه 11 خرداد 03 در ساعت 01:28

  2. 4 کاربر از پست مفید paiize تشکرکرده اند .

    ammin (یکشنبه 13 خرداد 03), Mvaz (جمعه 11 خرداد 03), مدیرهمدردی (شنبه 12 خرداد 03), باغبان (جمعه 11 خرداد 03)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.