سلام
بزرگی میگفت ما حواسمان نیست ناخن مان چه وقت رشد کرده، اصن زمان رشد کردن آنرا متوجه نمیشیم،
اینقدر آرام و آرام رشد میکند که فکر میکنیم اصلن یه موجود مرده است،
فرض کنید، قسمتی از مرکز ناخن ما زخمی شود ، تازه به مرور زمان که این زخم جلو میرود متوجه میشویم این ناخن در حال رشد است.
در مراقبه باید به این رشد ناخن توجه کنیم، به اینصورت که اگر یک رفتاری در ما رخ داد، حواسمان باشد مثل این ناخن یواشکی رشد می کند، باید همون ابتدا جلویش را بگیریم، اگر رفتار خوب است رشدش را تقویت کنیم اگر منفی است، نگذاریم ریشه بدواند، همه آنهایی که می شنویم، همین یکبار است، یقینا یا مبدا رشد است، یا از قبل رشدش را شروع کرده،
مراقبه روزانه باعث میشود این دست رفتار ها را بشناسیم.







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)