به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 03 آبان 04 [ 14:43]
    تاریخ عضویت
    1396-6-20
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    6,567
    سطح
    53
    Points: 6,567, Level: 53
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 183
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 11 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط سحر بهاری نمایش پست ها
    سلام بر شما، خوش آمدین

    قبل از ارائه ی راهکار بهتره به چند مورد دقت کنیم؛

    ۱. برای یک فرد درونگرا، ممکن هست صحبت های یک فرد برونگرا پر حرفی تلقی بشه.

    ۲. ممکن هست فردی دچار اختلال صدا بیزاری باشه و به محرک های مختلف حتی مثلا صدای نفس کشیدن، بلع و ... در مورد دیگری حساس باشه.

    ۳. ممکن هست فردی که بلند صحبت میکنه، به موارد جسمانی او مرتبط باشه. مثل اختلال شنوایی یا نحوه ی شکل گیری ماهیچه های گلو...

    ۴. یادگیری از محیط و اطرافیان

    ۵. مشکلات فردی متعدد ( مثل اضطراب )

    _ اگر در خصوص موارد یک تا چهار مطلبی هست، لطفا بنویسین.
    مورد اول بله من تقریبا رو به درون گرایی هستم و هر از چندگاهی شلوغی رو میتونم تحمل کنم اما خانواده پر جمعیتی دارم که وقتی میبینمشون گاهی سرو صدای زیادی داریم من معمولا بین اونها ساکتم مگه اینکه در حال شوخی باشیم.

    صدای اطراف هم در حدود 30 40 درصد آزارم میده اما بازهم میگم در بعضی موارد . مخصوصا وقتی احساس خستگی دارم.

    صدای بلند همسرم گاهی خودش و حنجره اش رو اذیت میکنه . خانوادگی به جز پدرشون صدای بلندی دارن و بحث ها خیلی زیادی میکنن. شغل همسرمم جوریه که اطرافیانش با صدای بلند فعالیت دارن همچنین خودش.

    اختلال شنوایی نداره قبلا این مودرو پیگیری کردیم تا شستشوی گوش هم رفتیم ولی تفاوتی نکرده. متوجه شدم وقتایی که خودش بلند صحبت میکنه صدای بقیه رو نمیشنوه و یا وقتایی که فکرش مشغوله و به حرفای خودش تمرکز داره درست نمیشنوه. به نظرم دقتش پایینه.

    در کل این مشکل همیشگی که نیست ولی کم هم نیست.
    الان با توجه به همه اینها من می خواهم متوجهش کنم این مشکل رو داره و تلاش کنه درست بشه و من رو هم درک کنه. اما فقط تدافعی داره که نه من درستم تو مشکل داری!!

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط مدیرهمدردی نمایش پست ها
    با سلام
    مورد 3 مهم هست.
    مراجعه به شنوایی سنجی با توجه به توضیحات شما پیشنهاد می شود.

    در مورد مشکلتون، حتما سعی کنید هنگامی که او در هیجان هست و صحبت می کند، هیچ پیشنهاد و راهنمایی و حرفی در مورد بلند صحبت کردن به او ندهید و بگذرید.

    سعی کنید در بستر و زمانی که بیشتر نجوا کردن جواب می ده از او بخواهی که به کمک هم تمرین کنید.
    من اینکارو انجام میدم هیچی نمیگم تا حرفاش و بحثاش تموم شه. ولی ساعت ها طول میکشه. مخصوصا اگه بیرون از خونه یا جایی که کسی هست باشیم که تقریبا تموم نمیشه. در واقع هیجانش طولانیه تا روز بعد.

    خب من چی بگم که قبول کنه؟ چون کلا این موضوع رو نشنیده میگیره حتی اگه با آرامش بهش بگم در بهترین حالت از من چیزی میخواد. در واقع خودش قبول نداره که مشکل داره. حتی نمیدونم چطور جمله بندی کنم حرفامو. چون فوق العاده آدم دقیقی هست اگه یه جمله ام به حق نباشه و احساس سرکوفت کنه دیگه اون موقع من بدهکار میشم.

    یه سوال مهم از شما دارم. الان من مشکل دارم و من حساسم؟ من باید خودمو تغییر بدم که برام مهم نباشه؟
    ایشون کارش هیچ مشکلی نداره و طبیعیه؟ من میخوام به ایشون بگم که کارشون اشتباهه نه اینکه من به این شرایط عادت کنم.
    ویرایش توسط zeynab1990 : سه شنبه 30 خرداد 02 در ساعت 13:12

  2. کاربر روبرو از پست مفید zeynab1990 تشکرکرده است .

    سحر بهاری (سه شنبه 30 خرداد 02)

  3. #2
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط zeynab1990 نمایش پست ها
    الان با توجه به همه اینها من می خواهم متوجهش کنم این مشکل رو داره و تلاش کنه درست بشه و من رو هم درک کنه. اما فقط تدافعی داره که نه من درستم تو مشکل داری!!
    با سلام
    وقتی فردی گارد دفاعی داره شما نمی تونید به اون نفوذ کنید .
    اول باید یه کاری بکنید شوهرتون گارد خودشو بندازه .
    شاید طرف مقابل متوجه اشتباهش نباشه - و یا اصلا امکان داره می دونه و داره لج می کنه ،،،
    اگه قرار باشه زن وشوهرها هر دو گارد دفاعی خودشون را بگیرن و از خود دفاع کنن به نظر کار جلو نمی ره .
    این نیاز به مهارت هایی هست - از طرف شما نیاز به مهارت های زنانه و از شوهرتون هم مهارت های مردانه .
    یه کتاب بود به نام سیاست های زنانه اگه اشتباه نکنم - فکر کنم خوب باشه مطالعه بفرمایید .
    اغلب مردها از تذکر زیاد و اینکه همسرشون نقش مادر و یا معلم را بازی کنه در برابرشون مقاومت نشون میدن .
    شوهرتون را پادشاه کنید و خود ملکه بشید .
    موفق باشید.


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : پنجشنبه 22 تیر 02 در ساعت 18:13

  4. 2 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    gholam1234 (پنجشنبه 22 تیر 02), zeynab1990 (یکشنبه 25 تیر 02)

  5. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 25 شهریور 02 [ 02:46]
    تاریخ عضویت
    1388-2-17
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    10,495
    سطح
    68
    Points: 10,495, Level: 68
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 355
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    0
    تشکرشده 2 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array
    سلام وقت دوستان بخیر در پاسخ به صحبتهای زینب خانم میتوان گفت که این که شما میخواهید مشکل را حل کنید به این معناست که همسر و زندگیتان را دوست دارید و خیلی عالیه اما ما نیاز به مهارتهایی داریم اول اینکه همسر شما مشکل دارد را بپذیرید و اجتناب مشکل را حل نمیکند و در مرحله بعد ممکن است که همسر شما تا حدی اختلال شخصیت داشته باشد و البته نیاز به بررسی دقیقتر دارد و این تا حدی کار شما را مشکل میکند و من فکر میکنم زمانی که او شروع به پرحرفی میکند و یا بلند صحبت میکند اضطراب دارد و نیاز به روانشناس دارد اما کاری که شما میتوانید انجام دهید درکش کنید و با مهربانی با او رفتار کنید و به او بگویید که درکش میکنید و در کنارش هستید و این تا حدی از حالت دفاعی او را خارج میکنید و اضطرابش را کاهش میدهد و در زمانی که آرام هست به او بگویید بیا در مورد مشکلمان صحبت کنیم و من به خاطر مردم نیست بلکه چون زندگیم و همچنین تو را دوست دارم میخواهم مشکل حل شود و نکته مهم این است که به هیچ وجه از سرزش و تحقیر و یا جملات گلایه آمیز استفاده نکنید و در نهایت در حل مشکل صبور باشید .

  6. 2 کاربر از پست مفید Hamidam تشکرکرده اند .

    gholam1234 (شنبه 11 شهریور 02), zeynab1990 (دوشنبه 13 شهریور 02)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.