به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

Threaded View

  1. #3
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    سلام خانم آی تک، خوش آمدین

    بدیهی هست که حین رابطه آسیب زا و پس از جدایی احساساتی رو تجربه میکنیم. مثل انکار، خشم، هراس، افسردگی و ... . پس احساسات خودتون رو بشناسین و اونها رو سرکوب نکنین، بجاش راهکارهایی برای مراقبت از خودتون و پشت سر گذاشتن اونها پیدا کنین.

    نقل قول نوشته اصلی توسط آی تک نمایش پست ها
    ۱. من خیلی حالم بده چیکار کنم خوب بشم،البته به جز مراجعه به روانشناس چون دو سه جلسه رفتم و نتیجه بخش نبود.
    خیانت به هر دلیلی اتفاق افتاده، اون رو در رابطه همسر سابقتون جستجو نکنین. شما در یک رابطه اشتباه و آسیب زا میان دو نفر که از مشکلات فردی رنج میبرن، بدنبال چه چیزی هستین؟
    مشاوره در صورتی میتونه برای شما مفید باشه که خودتون هم یکطرف کار رو بگیرید. ↓↓↓

    نقل قول نوشته اصلی توسط آی تک نمایش پست ها
    ۴- به خاطر خیانت های اون آقا و اینکه مدام از من ایراد میگرفت و منو تحقیر میکرد اعتماد به نفسم به شدت کم شده،مدام از خودم جلوی آینه ایراد میگیرم از صورتم از هیکلم و... .
    وقتی ما دست به مقایسه میزنیم، وقتی در حال مقایسه شدنیم و این انرژی و تمرکزمون رو میگیره، ناراحتمون میکنه، یعنی یک جای کار درون خودمون میلنگه.

    * خودم رو مقایسه میکنم بدلیل ؛

    _ اعتماد بنفس ضعیفم
    _ نحوه تربیتم در خانواده
    _ کمال گرایی
    _ بمباران رسانه ای خودم
    و ...

    * از ایراد گیری همسر سابقم، از مقایسه ام توسط او و ... ناراحت میشدم، چون؛

    _ توجه به مشکلات فردی او نداشتم.
    _ به ارزشهای خودم واقف نبودم.
    _ به رضایت درونی نرسیده بودم و نیاز به تایید بیرونی داشتم.
    _ نمیدونستم و نمیدونم کیم، چیم، کجای زندگی ایستادم و ...
    _ پاسخ جراتمندانه ای ارائه ندادم.
    و ...

    ...............
    نقل قول نوشته اصلی توسط آی تک نمایش پست ها
    ۲-با ترس از آینده ام چیکار کنم؟
    .
    ترسیدن همیشه بد نیست، مثل سایر احساساتی که تجربه کردیم و کارکردهای مثبتی هم در پی داره.

    _ با ترسیدن و احساس خطر هوشیاری و آگاهی ما از محیط، موجودات و ... افزایش پیدا می‌کنه.

    _ ترسیدن گاهی یک علامته و ما رو از واقعیت های درون خودمون مطلع میکنه. مثلا کجا بخاطر ترس از روابط اجتماعی کناره گیری کردم؟ کجا بخاطر ترس از پذیرش شغل مناسب منصرف شدم؟ کجا بخاطر ترس از بیان احساسم سر باز زدم؟ و ...

    _ ترسیدن بنوعی باعث کم کردن اشتباهات و افزایش موفقیت میشه.

    و ...
    پس ریشه‌ یابی ترس شما، بهتون کمک میکنه تا با خود واقعیتون رو برو بشین، راهکارهایی رو پیدا کنین و سپس مسیر رشد و موفقیت رو پیش بگیرین. ما نمیتونیم آینده رو پیش بینی کنیم، نمیتونیم همه چیز رو کنترل کنیم، اما میتونیم تلاش کنیم تا از پوسته ی کسی که امروز هستیم و درونش زندانی شدیم، خارج بشیم.

    ................
    نقل قول نوشته اصلی توسط آی تک نمایش پست ها
    ۳-وقتی کسی پیشنهاد آشنایی میده(چه به خودم چه به خونوادم)آیا همون اول اون شخص رو نمیشناسیم بگیم که من جدا شدم؟
    .
    بهتر هست در جلسه ی اولی که حضوری بین شما و خواستگار به وقوع میپیونده، مسئله جدایی تون رو به ایشان مطرح کنین. پشت گوشی ، پشت اینترنت، در گوش مردم و ... جای مناسبی برای انتقال نیست. از طرفی خیلی مسئله رو باز نکنین، یا خیلی سریع رد نشین. این حق او هست که از موضوع اطلاع پیدا کنه، چون گاهی ممکن هست چند جلسه دو نفر پیش برن، احساساتی شکل بگیره و نهایتا پس از بر ملا شدن حقیقت، اون ارتباط با حالت ناخوشایندی به پایان برسه.
    ...............

    به جلسات مشاورتون ادامه بدین.

    دوستان گرامی ؛

    لطفا، انجمن آموزش استفاده از تالار همدردی را مطالعه بفرمایید.
    ویرایش توسط سحر بهاری : یکشنبه 24 اردیبهشت 02 در ساعت 10:08

  2. کاربر روبرو از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده است .

    مدیرهمدردی (یکشنبه 24 اردیبهشت 02)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.