سلام خانم آی تک، خوش آمدین
بدیهی هست که حین رابطه آسیب زا و پس از جدایی احساساتی رو تجربه میکنیم. مثل انکار، خشم، هراس، افسردگی و ... . پس احساسات خودتون رو بشناسین و اونها رو سرکوب نکنین، بجاش راهکارهایی برای مراقبت از خودتون و پشت سر گذاشتن اونها پیدا کنین.
خیانت به هر دلیلی اتفاق افتاده، اون رو در رابطه همسر سابقتون جستجو نکنین. شما در یک رابطه اشتباه و آسیب زا میان دو نفر که از مشکلات فردی رنج میبرن، بدنبال چه چیزی هستین؟
مشاوره در صورتی میتونه برای شما مفید باشه که خودتون هم یکطرف کار رو بگیرید. ↓↓↓
وقتی ما دست به مقایسه میزنیم، وقتی در حال مقایسه شدنیم و این انرژی و تمرکزمون رو میگیره، ناراحتمون میکنه، یعنی یک جای کار درون خودمون میلنگه.
* خودم رو مقایسه میکنم بدلیل ؛
_ اعتماد بنفس ضعیفم
_ نحوه تربیتم در خانواده
_ کمال گرایی
_ بمباران رسانه ای خودم
و ...
* از ایراد گیری همسر سابقم، از مقایسه ام توسط او و ... ناراحت میشدم، چون؛
_ توجه به مشکلات فردی او نداشتم.
_ به ارزشهای خودم واقف نبودم.
_ به رضایت درونی نرسیده بودم و نیاز به تایید بیرونی داشتم.
_ نمیدونستم و نمیدونم کیم، چیم، کجای زندگی ایستادم و ...
_ پاسخ جراتمندانه ای ارائه ندادم.
و ...
...............
ترسیدن همیشه بد نیست، مثل سایر احساساتی که تجربه کردیم و کارکردهای مثبتی هم در پی داره.
_ با ترسیدن و احساس خطر هوشیاری و آگاهی ما از محیط، موجودات و ... افزایش پیدا میکنه.
_ ترسیدن گاهی یک علامته و ما رو از واقعیت های درون خودمون مطلع میکنه. مثلا کجا بخاطر ترس از روابط اجتماعی کناره گیری کردم؟ کجا بخاطر ترس از پذیرش شغل مناسب منصرف شدم؟ کجا بخاطر ترس از بیان احساسم سر باز زدم؟ و ...
_ ترسیدن بنوعی باعث کم کردن اشتباهات و افزایش موفقیت میشه.
و ...
پس ریشه یابی ترس شما، بهتون کمک میکنه تا با خود واقعیتون رو برو بشین، راهکارهایی رو پیدا کنین و سپس مسیر رشد و موفقیت رو پیش بگیرین. ما نمیتونیم آینده رو پیش بینی کنیم، نمیتونیم همه چیز رو کنترل کنیم، اما میتونیم تلاش کنیم تا از پوسته ی کسی که امروز هستیم و درونش زندانی شدیم، خارج بشیم.
................
بهتر هست در جلسه ی اولی که حضوری بین شما و خواستگار به وقوع میپیونده، مسئله جدایی تون رو به ایشان مطرح کنین. پشت گوشی ، پشت اینترنت، در گوش مردم و ... جای مناسبی برای انتقال نیست. از طرفی خیلی مسئله رو باز نکنین، یا خیلی سریع رد نشین. این حق او هست که از موضوع اطلاع پیدا کنه، چون گاهی ممکن هست چند جلسه دو نفر پیش برن، احساساتی شکل بگیره و نهایتا پس از بر ملا شدن حقیقت، اون ارتباط با حالت ناخوشایندی به پایان برسه.
...............
به جلسات مشاورتون ادامه بدین.










علاقه مندی ها (Bookmarks)