متشکرم
پس در مراجعه به مشاوره به نکات مهم و راهکارهای خوبی دست پیدا کردین و خوبه که در خصوص این مسئله انعطاف پیدا کردین.
اما سه مسئله در انعطاف پذیری مهمه؛
۱. پذیرش واقعیت ← دیدن واقعیت ها در زندگی و رویارویی با اونها
۲. کاوش معنی ← گشتن بدنبال معنی وقتی با پدیده های تغییر ناپذیر مواجه میشیم.
۳. ابتکار ← توانایی برای کنار اومدن با وضعیتی که درونش هستیم ( مدیریت مشکلات )
_ ازدواج، تنها پیوند بین دو نفر و مسائل بین اونها نیست، بلکه ازدواج یعنی بزرگ تر شدن خانواده و متعاقبا تعاملات بیشتر .
وقتی خانواده بزرگ شد، احتمال برخوردها هم بیشتر هست، اینطور نیست هیچ تنشی بوجود نیاد، بگیم خب داریم یه مهمونی میریم و بر میگردیم یا یه مهمونی میان و میرن!
شما وقتی تو خونه ی خودتون راه میری ممکنه ماهی یکبار پات به صندلی بخوره، اما وقتی وارد خیابان میشی ممکنه از روبرو یا پشت سرت یه ماشین بیاد، یه دوچرخه سوار پیچ بزنه، یه بچه به طرف بدوه، چاله های وسط کوچه جلوی پات باشه و ...
اما آیا میشه بخاطر اینها قید بیرون رفتن رو زد؟
خب پس باید چکار کرد؟
_ اجازه بدین همسرتون یه زمان هایی با مادرش یا خانوادش تنها باشه، مثلا بگو احوالشون رو تلفنی بپرس، یه سری بهشون بزن. این کار سبب از بین رفتن ترس و نگرانی و همچنین تجربه ی دوباره امنیت پس از جدایی از خانواده خواهد بود.
_ از طریق گفتگو و رفتارهای محبت آمیز به مادر همسرتون نزدیک بشین، این کار باعث رفع بسیار از کدورت ها، رنجش ها، سوء برداشت ها در کنار رشد اتحاد خواهد شد.
_ رابطه ی خودتون با همسرتون رو بهبود ببخشین، دلیلی که شما رو به زندگی برگردونده عشق هست، چه چیزی بالاتر از این دلیل؟
چه چیزایی رابطه رو بهبود میبخشن؟ ( برجسته کردن حُسن ها و ویژگی های مثبت _ خوب گوش دادن، گفتگوی مؤثر باهم _ بررسی خطاهای شناختی خودمون با کمک مشاور _ تفریح های بدون برنامه ریزی و ... )
..............
اما ما در برابر دخالت های دیگران در زندگیمون چه رفتاری داشته باشیم؟
۱. پرخاشگری
۲. انفعال
۳. قاطعیت
بنظر میاد مورد اولی راهکار مناسبی نیست و آسیب زاست. مورد دومی هم بیفایدست، لبخند بزنم ولی نارحتیمو قورت بدم، انتظار حمایت هم داشتم و مثل یه بمب ساعتی بیام و برم!
پس مورد سومی عاقلانه تر بنظر میاد.
مورد سوم سبک قاطعانه هست، وقتی که از احساسات خودم مطلع هستم، احترام ها رو حفظ میکنم و میتونم صادقانه عقاید، احساسات، نگرش ها و حقوق خودم بدون اضطراب بیان کنم. همون مهارت قاطعیت و جرأت ورزی ( در این مورد از مقالات و مشاوره تخصصی استفاده کنین )
................
شما اگر طبق موارد مطرح شده بالا عمل کنین و رابطتتون رو بهبود ببخشین نیازی به ترساندن نیست، چون این شما هستین که فراتر از هر دارایی با ارزش هستین، در کنار اینکه برای درآمد احتمالی یا پولی که دارین برنامه ریزی و مدیریت داشته باشین و در جای مناسبی سرمایه گذاری کنین.










علاقه مندی ها (Bookmarks)