با سلام
خانم Eram ببخشید از اینکه دیر جواب میدم .
به نظرم در هر کاری و یا هر انتخابی یه " چرا ؟ " بگیم .
مثلا چرا باید دکترا بگیرم؟
چرا باید روانشناسی بخونم ؟
چرا باید زبان بخونم ؟
چرا باید تدریس کنم؟
آیا هزینه ای که می خوام انجام بدم و از رشته برق به رواشناسی برم و روانشناسی را تخصصی ببرم جلو به صرفه هست ؟
چه سودهایی می برم در بابت این هزینه ؟
آیا علاقه ای در من هست یا فقط از شنیده ها ست ؟
می دونید بعضی چیزها شاید برای ماها یه سراب باشه و شاید از دور قشنگ باشه .
وقت سئوال های خوبی از خودمون کنیم بهتر می تونیم بهش فکر کنیم .
به سئوال ها فکر کنید در خلوت خودتون ،،،ببنید چه پاسخ هایی مییاد .
ببنید خودتون می تونید دلاییل منطقی برای هر کدام پیدا کنید .
هرکدام که پاسخ منطقی تر ازش اومد بیرون به جواب صحیح نزدیک ترید .
برای همین باید خودتون و توانایی هاتون را خوب بشناسید .
وقتی استعدادها و ارزش های خودتون را پیدا کردید بهتر مسیر را انتخاب می کنید .
یه جدول درست کنید و برای جدول پارامترهاییی در نظر بگیرید و برای هر پارامتر امتیاز در نظر داشته باشید .
جدول می تونه اینجوری باشه که در سمت راست ، پارامترها را بنوسید ( علاقه - استعداد - ارزش ها - درآمد - اولویت و...)
بالای جدول ، ضمینه علاقه : دکترای برق - روانشناسی - زبان - تدریس و ...
سپس از 1 تا 5 نمره گذاری کنید و در آخر جمع بزنید .
هر کدام بالاتر بود پس می تونه انتخاب هوشمندانه تری باشه .
این یه تکنیک خوبی هست که می تونه کمکتون کنه .
.........................
ببینید درآمد شما از تدریس در این بازه زمانی فعل چقدر در خرج زندگی شما موثر هست ،،،
از طرفی میشه این نگاه هم داشته باشیم با گرفتن مدرک دکترا ی رشته خودمون و تمام کردنش می تونیم زحمات خودمون را به سرانجام برسونیم و هر در تدریس در آینده کمک حالمون بشه ،،،
حالا چه تدریس خصوصی یا چه استاد دانشگاهی و ....
یا مثالا اگه نخوایم روانشناسی را تخصصی ببریم جلو و مشاور رسمی نشیم ،،، می تونیم با روزی 15 دقیقه مطالعه روانشناسی به علاقمون برسیم و اطلاعات خودمون را ببریم بالا .
زبان هم با یه زمان کم و دراز مدت میشه - حتی هم زمان .
به نظرم با یه برنامه صحیح و استفاده صحیح از زمان ،،، می تونید به هدف هاتون برسید .
حتما با یه مشاور برنامه ریزی حضوری صحبت کنید .
سایت متمم مطالب خوبی داره در این موارد .
..................
خانم ارم یه مطلبی هم خدمتتون بگم - البته نمی دونم کی این مطلب را می خونید ، ولی می خواستم بگم :
دنیا را زیاد جدی نگیرید .
در پناه حق.







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)