سلام الهه عزیز امیدوارم حالت خوب باشه.
من فکر میکنم که تونستم تا حدی صحبتهایی که گفتی رو متوجه بشم. بنظرم ذهنت شرطی شده و بخاطر این هست که وقتی آدمایی میبینی که در ظاهر همون رفتار های آدمایی رو داشتن که قبلا دیدی ،توی ذهنت این آدما رو مثل هم میدونی ، اول اینکه خیلی از آدما اینطوری هستن . برات یه نمونه میارم .این مثالی که فعلا به ذهنم میرسه، یه بچه ای برای اولین بار میخوان ببرنش درمانگاه تا آمپول بزنه ،اون نمیدونه چی قراره براش پیش بیاد ،ولی بعدا که مثلا در خیابان و کوچه ای دیگه یه ساختمون شبیه اون درمانگاه میبینه میترسه و فکر میکنه دوباره قراره همون اتفاق آمپول زدن براش پیش بیاد .
یه نمونه دیگه مثل این میمونه که شما رفیقی داشتی که اسمش مریمه . بعدا این دوست شما بهت ضرر و بدی میرسونه و از اون موقع به بعد ممکنه هر کسی رو ببینی که اسمش مریمه فکر کنی اینم مثل همونه و کلا همه مریم ها مثل هم هستن .
یه جنبه دیگه که این فکر میتونه داشته باشه بخاطر وسواس فکری هم میتونه باشه ،چون من یه بار صحبت یه دکتر روانشناس رو شنیدم که میگفت آدم هایی که وسواس دارن خیلی مسائل مختلف رو بهم ربط میدن، حتی اگر شباهتی ام به همدیگه نداشته باشن .
حالا اگر برداشت من از موضوع تو درست بود و یا اشتباه بهمون بگو . ممنونم .








علاقه مندی ها (Bookmarks)