به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 66

موضوع: حجاب یعنی ؟

  1. #41
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 اردیبهشت 02 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1399-7-01
    نوشته ها
    56
    امتیاز
    2,270
    سطح
    28
    Points: 2,270, Level: 28
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    52

    تشکرشده 34 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array
    من با حجابم هیچ مشکلی ندارم جز در دوران گرما.
    همیشه از حجابم حس امنیت و احترام گرفتم.
    ولی تحمل گرمای شرجی شمال واقعا غیرممکنه.
    انقد از فصل تابستون نفرت دارم که جزو زندگیم حسابش نمیکنم و فقط میخوام تموم بشه و واقعا حالم از روسری و پوشش روی گردن بد میشه و دوس دارم بمیرم.
    البته من چادری نیستم.

  2. #42
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array

  3. 3 کاربر از پست مفید Niagara تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 22 مرداد 00), لاله123 (جمعه 22 مرداد 00), باغبان (جمعه 22 مرداد 00)

  4. #43
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array
    عفت باید در فکر، نگاه، زینت، حجاب، زبان، چشم، گوش و اندام تجلی داشته باشد .







  5. 3 کاربر از پست مفید Niagara تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 22 مرداد 00), لاله123 (جمعه 22 مرداد 00), باغبان (جمعه 22 مرداد 00)

  6. #44
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 آذر 00 [ 21:47]
    تاریخ عضویت
    1391-2-29
    نوشته ها
    421
    امتیاز
    12,188
    سطح
    72
    Points: 12,188, Level: 72
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 262
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    662

    تشکرشده 635 در 275 پست

    Rep Power
    70
    Array
    تا وقتی در جامعه نگاه جنسیتی حاکم است تبعیض و تجاوز هم وجود داره

    فقط انسان ببینید نگاه به جنسش نداشته باشین. دو جنس نداریم فقط یک جنس به عنوان انسان داریم. اینقدر مردها را حیوون حریص نشون ندین

    اگر رضا شاه نبود الان همه خانم ها کنج اندرونی بودند در حالی که الان یک زن همپا و همراه همسرش میتونه تو اجتماع باشه ، مدیریت کنه، فکر کنه و تصمیم های خیلی درست و منطقی بگیره
    جامعه و زنان افغانستان را ببینید و درس بگیرید

    صحبت از فضایل انسانی کنین، درستکاری، احترام به حقوق دیگران، و...
    انسانها نباید به حقوق و آزادی های همدیگه تجاوز کنن
    به نظرتون میوه فروشی که میوه هاش را چیده جلو مغازه باید فنس و توری بزاره یا آدما باید انسان باشن و دست به دزدی نزنن؟؟؟؟؟؟؟

    امیدوارم در این تالار اجازه بیان عقاید را داشته باشم و پستم ویرایش یا حذف نشه

  7. #45
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array


    عفاف و حجاب هم برای مردان هست و هم برای زنان . که تمام ادیان الهی مثل یهودیت – مسیحیت – اسلام و ...مبحث حجاب و عفاف بیان شده .
    ان شاء الله در مورد درستکاری – احترام و ادب و دوری از قضاوت و.. همانند حجاب و عفاف که در تمام ادیان الهی بیان شده در تاپیک دیگه صحبت هایی خواهیم داشت و چقدر خوب که این مباحث بیان بشه . و چقدر خوب که هممون در حد خودمون تلاش کنیم خودمون را از روز قبل بهتر پرورش بدیم از هر لحاظ .
    ویرایش توسط Niagara : جمعه 22 مرداد 00 در ساعت 13:02

  8. #46
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 30 آبان 00 [ 09:13]
    تاریخ عضویت
    1399-5-06
    نوشته ها
    219
    امتیاز
    5,439
    سطح
    47
    Points: 5,439, Level: 47
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 111
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 423 در 177 پست

    Rep Power
    48
    Array
    عفت دل یعنی اینکه انسان دل و جان خود را از گناه به دور دارد و مواظب واردات و صادرات روح و جان خود باشد

  9. 4 کاربر از پست مفید Niagara تشکرکرده اند .

    Mvaz (یکشنبه 28 شهریور 00), لاله123 (یکشنبه 28 شهریور 00), zolal (شنبه 27 شهریور 00), باغبان (چهارشنبه 31 شهریور 00)

  10. #47
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 شهریور 04 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1393-6-31
    نوشته ها
    589
    امتیاز
    21,366
    سطح
    92
    Points: 21,366, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 984
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    1,314

    تشکرشده 1,494 در 483 پست

    Rep Power
    142
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Niagara نمایش پست ها
    عفت دل یعنی اینکه انسان دل و جان خود را از گناه به دور دارد و مواظب واردات و صادرات روح و جان خود باشد
    چقدر این حرف مهمه در عین سادگیش.

    مواظب واردات و صادرات روح و جان خود باشیم.


    به نور نگاه کن ! سایه ها پشت سرت خواهند بود.

  11. 4 کاربر از پست مفید zolal تشکرکرده اند .

    Mvaz (یکشنبه 28 شهریور 00), Niagara (یکشنبه 28 شهریور 00), لاله123 (یکشنبه 28 شهریور 00), باغبان (چهارشنبه 31 شهریور 00)

  12. #48
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 15:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,240
    سطح
    100
    Points: 325,240, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط نازنین2010 نمایش پست ها
    به نظرتون میوه فروشی که میوه هاش را چیده جلو مغازه باید فنس و توری بزاره یا آدما باید انسان باشن و دست به دزدی نزنن؟؟؟؟؟؟؟
    اگر کم ارزش باشه مثل میوه باید گذاشت ویترین تبلیغاتش رو کرد. حتی روتوش و تزیین هم کرد. تا یکی برانگیخته شود بیاید سراغش.
    اما اگر الماس و طلا باشه معمولا گاوصندوق و سیستم ایمنی پیشرفته ای برای محافظتش تدارک می بینه.

    دزد هم متاسفانه همیشه هست. اگرچه در تئوری و در ذهن ما بهتر اینه که نباشه. و آدمها باید انسان باشند و دست به دزدی نزنن!!!!

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  13. 7 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    Mvaz (یکشنبه 28 شهریور 00), Niagara (یکشنبه 28 شهریور 00), لاله123 (یکشنبه 28 شهریور 00), همراهی (یکشنبه 04 مهر 00), zolal (جمعه 02 مهر 00), باغبان (چهارشنبه 31 شهریور 00), طنین باران (یکشنبه 28 شهریور 00)

  14. #49
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array

    نظرها برای هر فردی می تونه متفاوت باشه ،،، و این موارد را از دیدگاه و مشاهدات و تفکرات فرهنگی خودم میگم ،،، طبیعتا هر فردی باور خودش را داره و قابل احترام .
    به نظرم بهترین حجاب ظاهری برای خانم ها ،
    چادر هست از همه نظر ( امنیت - زیبایی - وقار و ...) - چادری که بدرستی استفاده بشه .
    و بهترین حجاب درونی هم برای خانم ها و هم آقایون : عفاف و حیاء
    ویرایش توسط باغبان : چهارشنبه 31 شهریور 00 در ساعت 15:42

  15. 4 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    gholam1234 (چهارشنبه 31 شهریور 00), Niagara (دوشنبه 19 مهر 00), لاله123 (جمعه 02 مهر 00), همراهی (یکشنبه 04 مهر 00)

  16. #50
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 بهمن 00 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1395-2-16
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    5,588
    سطح
    48
    Points: 5,588, Level: 48
    Level completed: 19%, Points required for next Level: 162
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    103

    تشکرشده 75 در 34 پست

    Rep Power
    0
    Array
    با عرض سلام خدمت خانم نازنین انشالله به همراه خانواده در صحت و سلامت باشید.بزرگوار،پیرامون مطلبتان دوست داشتم مطالبی را ذکر کنم که امیدوارم آن را به حساب یک گفتگوی ساده و تبادل نظرات بدانید.
    تا وقتی در جامعه نگاه جنسیتی حاکم است تبعیض و تجاوز هم وجود داره
    این جمله را بارها شنیده ام و برایم چند سوال مطرح بوده!
    1-نگاه جنسیتی یعنی چه؟
    ایا غیر از این است که مرد از جنس ذکور است و زن از جنس مونث؟!آیا واقعا جنس زن و مرد یکی هست؟!ایا من به زن بگویم زن است یا به مرد بگویم مرد است،توهینی کرده ام؟
    جنس یعنی مقوله مشترک بین افراد یک نوع! مثلا درخت البالو وگیلاس و زرد الو از جنس درخت هستند.ایا این جمله توهین است؟
    مسلما پاسخ خیر است.
    اما اگر جنس را که امروزه معنای جدیدی پیدا کرده و منظورشان«سکس» است،خب بحث ،چیز دیگری است.مسلما نگاه این چنینی به زن و یا مرد واقعا زشت است! و اگر کسی چنین نگاهی داشته باشد ،فرقی ندارد طرف مقابلش چگونه باشد!با حجاب یا بی حجاب! مرد باشد یا زن!!
    این فرد بیمار است.
    بحث حجاب برای با نوان فقط جنبه حفاظتی ندارد که بگوییم برای در امان ماندن از نگاه سکسی اقایان است!!(با عرض پوزش از اقایان بزرگوار سایت)
    بسیار عذر میخواهم اما ایا تا به حال از خودتان پرسیده اید چرا من زن،در مقابل عزیزانم حداقلهایی را در مساله پوشش رعایت می کنم؟!آیا خدای نکرده ان ها نگاه جنسیتی به من دارند؟!!
    مسلما جواب این سوال مارا به نقطه می رساند کسانی که فکر میکنند حجاب یک زن تنها به دلیل حفاظت اوست،سخت در اشتباهند.حجاب با فطرت زن همراه بوده و یک زن فطرتا دوست دارد برای خود حریم قایل شود . او بنابر فطرتش حرکت میکند.درک این مساله فقط به این بستگی دارد چقدر به فطرمان دور یا نزدیکیم.

    2-ایا وقعا نگاه جنسیتی سبب تبعیض است؟
    یعنی اگر من به زن،به چشم زن یا به مرد به چشم مرد نگاه کنم تبعیضی اتفاق می افتد؟ یا این نگاه فقط تفاوتها را نشان میدهد؟!لذا این جمله که اسلام به زنها یا مردها نگاه جنسیتی دارد از اساس غلط است. نگاه اسلام تفاوت بین این دو است.
    شما اگر برای پسر بچه تان دامن بخرید هرگز نمی پوشد و میگوید دامن لباس دخترهاست.آیا این بچه نگاه جنسیتی به معنای (ناخوشایندش) دارد؟یا نه او فقط می خواهد بگوید من با دختر متفاوتم!و هیچ جای دنیا تفاوتها را دیدن را تبیض ترجمه نکرده اند! تبعیض در جایی معنا پیدا میکند بین دو چیز بدون تفاوت ،یکی را بی دلیل برتری دهیم و انتخاب کنیم.
    رییسی که بین دو کارمندش هیچ تفاوتی نیست اما حقوق یکی را بیشتر دهد تبعیض گذاشته است.
    پس قبول کنیم بین زن و مرد تبعیض نیست ،تفاوت است.

    3-چه دلیل و برهان یا سند و مدکی و یا آماری وجود دارد که اگر به زنها نگاه زن بودن داشته باشیم و به مرد ها نگاه مرد بودن ،حتما تجاوز اتفاق می افتد؟!!!
    والا بنده و شما هر روز خانم ها را به شکل خانم می بینم و اقایان را به شکل آقا! آیا تا به حال خدای نکرده تجاوزی اتفاق افتاده است؟
    لذا به نظر بنده این جمله(تا وقتی در جامعه نگاه جنسیتی حاکم است تبعیض و تجاوز هم وجود داره) نمیتونه خیلی جمله دقیقی باشه.

    فقط انسان ببینید نگاه به جنسش نداشته باشین. دو جنس نداریم فقط یک جنس به عنوان انسان داریم

    این جمله به یک لحاظ درست است و به یک لحاظ درست به نظر نمیاد.
    وقتی پای حقوق انسانی مطرح باشد مثل کرامت،عدالت و... زن و مرد ندارد.اما وقتی پای تفاوتها وسط باشد حقیقتا زن و مرد متفاوتند و بر مبنای تفاوتها خواسته هایمان را مطرح میکنیم.
    به نظرتان چرا توقع نداریم اقایان باردار شوند؟ غیر از این است که قبول داریم تفاوت فیزیکی را؟
    تمام حرفم این است بین زن و مرد تفاوت است.کاری هم به خوب بودن و بد بودن انسانها هم ندارم.پوشیده بودن در زن،فطری است.این مطلب را در بسیاری از زنهای دنیا(کشورهای شرقی و غربی )دیده ام.
    اگر رضا شاه نبود الان همه خانم ها کنج اندرونی بودند در حالی که الان یک زن همپا و همراه همسرش میتونه تو اجتماع باشه ، مدیریت کنه، فکر کنه و تصمیم های خیلی درست و منطقی بگیره
    جامعه و زنان افغانستان را ببینید و درس بگیرید

    بهنظرم این حرفتان کمی بی انصافی است.مگر نه این که زنان پیامبر در عین پوشیدگی در جامعه حضور پر رنگ داشتند؟! اا در جنگ جمل یکی از بانوان حضرت حضور نداشتند؟کجا زن در کنج اندرونی بود؟
    ایا دختر پیامبر در جهاد ها پرستاری نمیکرد و یا به با نوان مدینه تعلیم نمیکرد؟
    وقتی حضرت رضا علیه السلام به مشهد میرفتند ،یاران پرسیدند سوالاتمان را از چه کسی بپرسیم؟ فرمودند از خواهرم حضرت معصومه.
    ایا غیر از این است که صدای کربلا را زینب کبری سلام الله علیها به کوفه و شام و مدینه رساند؟
    کجا این بزرگواران در کنج خانه ماندند؟
    ایا همسر پیامبر (حضرت خدیجه سلام الله علیها) یکی از بزرگترین تجار مکه نبود؟
    پس اگر زنی در کج خانه مانده دلیلش اسلام نیست! ایا این همه بانوی محجبه در تمام عرصه های اجتماعی فعالیت نمیکنند؟

    اما زن در افغانستان قربانی،حجاب نیست !قربانی خودخواهی هاست.

    صحبت از فضایل انسانی کنین، درستکاری، احترام به حقوق دیگران، و...


    حرفتان کاملا صحیح است اما ایا حجاب داشتن متضاد با فضایل انسانی است؟

    عذر تقصیر بابت طولانی شدن کلام.ممنون که وقت گذاشتید برای خوندن این پست.
    انشالله در پناه حق باشید
    ویرایش توسط همراهی : دوشنبه 05 مهر 00 در ساعت 01:10


 
صفحه 5 از 7 نخستنخست 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.