بنظرم عفاف مهم تر از حجابه
تشکرشده 557 در 227 پست
بنظرم عفاف مهم تر از حجابه
Niagara (دوشنبه 07 تیر 00)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
توضیح بدین
Niagara (دوشنبه 07 تیر 00)
تشکرشده 557 در 227 پست
یه دوستی داشتم من ایشون خیلی محجبه بودن و باچادر و روسری لبنانی شلوارگشاد .
خانوادشم مذهبی بودن.
ولی این خانم اصلا حیا نداشت. مثلا تو اداره ای که قبلا باهم همکار بودیم . یه ماه رییسمون رفت ماموریت و این خانم قبل اومدن رییسمون رفت روپوششو شست و اتوکرده اومد گذاش سرجاش.
یا کیف رییسمونو در غیابش میگشت که با چه دختری هست .
حتی کامپیوتر شخصیش وچک میکرد.
یا تولد رییسمون پول جم میکرد و میرفت براش کفش برند میخرید بعدش میگفت اگه گشاده برم عوضش کنم. کادو خریدن اشکال نداره ولی چرا این نخود اشه. دخترای دیگه اینکاراو از خجالتشون از ترس انگ چسبوندن بهشون نمیکردن .این خانم طوری رفتار میکرد که انگار اویزون مرداست. انگار دنبال جلب توجهه.
منیکه مانتوییم خیلی کمرو تر بودم.
یا مثلا ماه رمضون روزه نمیگرفت میرفت کنار مردا لقمه میگرف. بابا میخایم بخوری یواشکی بخور. من بخدا یبار روزه نبودم مریض بودم .همکار اقامون زنگ زد گفت بیا فلان جا صبونه بخور.گفتم من روزه م.
هزارتا کار دیگم میکرد که اینجا جاش نیس.
در کل عفاف وحیا مهم تر از حجابه.
این خانم وامثالشون ابرو و حرمت چادر و اوردن پایین.
gholam1234 (سه شنبه 08 تیر 00), نیکی 69 (شنبه 19 تیر 00)
تشکرشده 423 در 177 پست
حجاب و عفاف هر دو به معنی مانع و بازدارنده هستند؛ به این منظور که حجاب مانع و بازدارنده ظاهری ست؛ ولی عفاف، مانع و بازدارنده باطن است.
هر دو مهم هستن .
ویرایش توسط Niagara : چهارشنبه 09 تیر 00 در ساعت 18:32
طنین باران (چهارشنبه 09 تیر 00)
تشکرشده 423 در 177 پست
حجاب بوی خوش عفاف و پاکدامنی ست .
طنین باران (جمعه 11 تیر 00)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
وقتی صحبت حجاب ظاهری میشه، منظور این نیست که عفاف و حجب و حیا و .... رو نباید در نظر گرفت. چرا اونام مهمن.
وقتی خانمی حجاب ظاهری رو رعایت نمیکنه و خبلی فجیع میاد بیرون، حقیقتا من خودم بشخصه یجوری میشم. امکان افتادن به دام گناه بیشتر میشه. انسان وسوسه میشه بیشتر نگاه کنه و الی آخر ...
تشکرشده 557 در 227 پست
حرفتون درسته. اما مثال میزنم.
ممکنه یه دختر چادری یا محجبه جوری جلب توجه کنه که پسرا خیلی بیشتر به گناه بیفتن تا یه دختر مانتویی که کمی موهاش بیرونه یا حجاب نداره . من خودم چندوقت پیش تومترو بودم دختری چادر پوشیده بود ومحجبه بود. درمقابلش لاک زده بود کفش پاشنه دار پوشیده بود و روسریشم یه سنجاق خیلی شیک. و ارایشم داش. من خودم توجهم بهش حلب شد ساعتا نگاش کردم درحالیکه کنارش خانمی بیحجاب بود که کسی نگاش نمیکرد معمولی بود . نمیگم جلف نه اونا بحثشون جداس.
منظورم اینه الان پوشش وحجاب شده وسیله جلب توجه. من دخترعمم چادریه ولی همیشه از زیرچادرش لباس سفید میپوشه و ادکلن زیاد. خب این داره کاری میکنه ملت بیشتر بهش نگاه کنن. مثل شهید مطهری میزنم.توکتاب حجابش نوشته اگه من خودم دوتا عمامه بزارم ملت بهم میخندن و اینکار درست نیس نباید ملت کاری کنن باعث جلب توجه بشن .
دخترا به وسیله چادر میخوان برخودشون شوهر پیدا کنن که مثلا من پاکم . از طرفیم میخوان تیپ بزنن. جامعه اینجوری شده. البته من همه چادریارو نمیگم.اطرافیان خودمو میگم. خواهرخودم چادری بود شوهرکه کرد الان مانتویی شده. یه دوستمم همینطور بود.
البته من همه ونمیگما .
نیکی 69 (شنبه 19 تیر 00), بالهای صداقت (شنبه 19 تیر 00)
تشکرشده 2,261 در 917 پست
آها ، اون یه بحث تخصصی دیگه ست. آره مدلای چادری که میخان با چشاش بخورنت بحثشون جداس، آره این مدلارو هم داریم. چادری هایی که یه پا جنیفر لوپزی هستن برای خودشون... کلا هر چیزی که جلب توجه کنه، جای بحث داره. حالا چه چادری که کل سیستمش بیرونه و چه اون خانمی که با تیپ سواحل بورلی هیلز میاد بیرون....
تشکرشده 423 در 177 پست
حجاب ، هم نشان دهنده و پدیدارکننده وجود عفاف است و هم سبب پایداری و حفظ آن .
تشکرشده 423 در 177 پست
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)