به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 9 از 18 نخستنخست 123456789101112131415161718 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 81 تا 90 , از مجموع 173
  1. #81
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 15:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,240
    سطح
    100
    Points: 325,240, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mvaz نمایش پست ها
    سلام جناب مدیر

    واقعا خدا رو شکر میکنیم که در این گذرگاه زندگی افرادی چون شما هستن و از همه مهم تر خداوند توفیق آشنایی با ایشان را به ما عطا نموده است.
    ان شاالله خداوند کریم، بهترین ها رو به شما و خانواده تون چه در این دنیا و چه در دنیا باقی عنایت کنه.

    ۱. همیشه توصیه به مشاوره گرفتن یکی از مهمترین راه ها است، ولی اینکه چه مشاوره و با چه خصوصیاتی انتخاب شود، خودش اول مشکل است.
    همواره دغدغه ام این بوده انتخاب یک مشاوره چگونه باشد، معمولا سعی میکنیم از تجارب دیگران بهره ببریم، مثلاً فلانی مشاور حاذقیه! یا اینکه فلانی وقت سر خاروندن نداره،
    به عنوان یک فرد عادی چه طور میتونم مشاوری رو انتخاب کنم که به کارم بیاد؟


    قسمت دوم سوالم اینه که قلبا و عقلا به لوگوتراپی بیشتر تمایل دارم تا روش های دیگه مثل روانکاوی ( هر چند که خیلی در این مورد اطلاعات ندارم) چه طور مشاوری که از روش معنادرمانی استفاده می‌کنه رو میشه شناخت؟

    ۲. حدیث : هر که خود را بشناسد، خدای خود را خواهد شناخت.
    یک انسان چه طوری می‌تونه خودش رو بشناسد و این شناخت از خود تا کجا و چه طور پیش خواهد رفت تا به شناخت خداوند منجر شود؟

    ۳. انسان کامل شدن، رشد، تعالی و .... به ما گفته آند که خوب است، باید به آن سمت حرکت کرد، کامل شدن یک انسان یعنی چه؟ چکار باید بکند؟ فرآیندش چیست؟
    ۴. استاد، بلد راه در زندگی برای کسب سعادت، برای مردم عادی از نظر شما چه می تواند باشد؟( حضور نزد یک فرد و یا افرادی جهت آموزش ، کتاب، قرآن، سیره زندگی یک فرد مهم، تجربه، و غیره) لطفاً برایمان توضیح دهید استاد چیست؟ از کجا پیدایش کنیم؟

    ۵ . فردی برای یک کار مهم عازم سفری بود، حضور در مقصد و در زمان مقرر بسیار با اهمیت بود. در میانه سفر با نیازمندی مواجه شد ، بلادرنگ از ادامه سفر باز ایستاد و ساعت ها برای رفع حاجت نیازمند وقت گذاشت، از جیبش هم هزینه کرد، بعد از اطمینان حاصل کردن از رفع کامل حاجت به سفر خود ادامه داد.

    چنین فردی، چه خصوصیت روانشناختی دارد؟
    چنین فردی کار درستی از نظر شخص شما انجام داده است؟
    چنین فردی چه هدفی در زندگی خود تبین کرده که چنین انتخابی رو داشته؟
    چه طور می‌تونه نسبت به تمسخر یا تخطئه افراد حاضر در مبدا و مقصد سفر به خودش بی اهمیت باشه.؟
    و در آخر چه طور تونست بلادرنگ چنین تصمیمی رو بگیره، ( بدون صرف زمان)؟

    ۶. خیلی از شهدا، یا افرادی که کار جهادی داوطلبانه انجام میدهند، بدون رضایت خانواده و مخصوصا مادر انجام داده اند، آیا آنها کار درستی انجام داده اند؟ راه درستش چه بوده ؟ این مشکل از چه طریقی حل شدنیست، ؟

    با سلام
    1 – سوال بسیار جالب و مبتلابهی هست. اما چون جوابش مفصل هست. انشاء الله دراولین فرصت مقاله ای با این عنوان تهیه می کنم.
    شما هم پیگیری بفرماییدفراموش نکنم.


    2 – درواقع این حدیث انسان را در یک لوپ بی نهایت می اندازد.
    واشاره دارد که خدا نامحدود هست و شناخت کاملش امکان پذیر نیست. لذا بایدخود را شناخت. و وقتی شروع به شناخت انسان می کنیم، متوجه این بی نهایتی در انسان هم می شویم.
    یعنی انسان را هم نمی توان کامل شناخت.
    پس شناخت یک پروسه شروع کردنی در مورد انسان و خدا هست. اما یک پروسه پایان پذیر نیست چون بی نهایت را درپیش خواهیم داشت.
    اما اینکه چگونه می توان انسان را شناخت،
    انسان میلیارد ها ابعاد متفاوت دارد.
    اگر باپزشکان همراه شویم بعد جسمی انسان آخر ندارد.
    اگر دربعد روانشناختی انسان وارد شویم متوجه می شویم پایان ندارد.
    اگر در بعد اجتماعی انسان واردشویم متوجه می شویم پایان ندارد.
    اگر در فسلفه انسان وارد شویم متوجه می شویم پایان ندارد.
    اگر در فلسفه معنوی و مذهبی انسان وارد شویم متوجه می شویم پایان ندارد.
    پس برای شناخت انسان بایدفصلهای مختلف در خصوص انسان باز کنیم.
    و هر کدام نیاز به راهنما و متخصص خودش رادارد.
    همه اینها به غیر ازعلم حضوری هست که خودمان از درون خود حس میکنیم و به آگاهی می رسیم.


    3- بخشی ازپاسخ درپاسخ سوال 3 آمده است.
    آنچه که خدا برای ابزارانسان لحاظ کرده است تا به تکامل برسند. به 2 بخش عمده تفکیک می شود. که هیچکدام بدون آن یکی نمیتواند ما را به تکامل برسند.در واقع این دو ابزار مثل دو بال پرنده هستند که به هیچ وجه با یکی از آنها توان پریدن نخواهیم داشت.
    1 – وحی
    2 – عقل
    باز کردن اینها نیاز به علم، مطالعه و زمان دارد و از همه مهمتر باید متخصصی به ما کمک کند که دراین زمینه ها علمش را داشته باشد و هم خودش را ساخته باشد. وحی انتزاعی و چارچوب ها و نقشه ها و هدف ها و کلیات را بیان می کند و عقل به جزئیات و مصداقها و روش ها و .... می پردازد.
    بنده خود را دارای صلاحیت برای پرداختن به اینگونه مفاهیم نمی بینم. لیکن آنچه که به بضاعت خود شنیده یا فهمیده ام را مورد اشاره قرار دادم.



    4 – واقعا چنین فردی را نمی دانم و نمی شناسم که استادی تمام نما باشد و در دسترس ما
    اما می توانیم در حوزه های مختلف مسیر را به بخشهایی تقسیم کنیم ودر هرحوزه ای به متخصصان آن مراجعه کنیم.
    امروز همه چیزها آنقدر تخصصی و ریز شده است که نمیتوانیم صرفا یک نفر برای همه نیازها پیدا کنیم.
    اخلاق، احکام، روانشناسی، ارتباطات، جامعه شناسی، اقتصادی، معنوی، دینی، سیاسی وهزاران بخش دیگر را نمی توان بر اساس یک استاد پیش رفت. چون نه چنین فردی هست یااگر هست در دسترس همگان نیست.
    لذا با مطالعه، تعقل، مشاوره و تمرین پیش رفت و به متخصصان مربوطه در آن حوزه ها مراجعه کرد.


    5 – سوال شما برای ابهام دارد.
    چون خیلی مهم هست که مسیر مقصداهمیتش در چه بوده است؟ و حاجت نیازمند در بین راه در چه سطحی بوده است.
    مثال: پزشکی قرار مهمی برای عمل یک بیمار رو به مدت در مقصد در ساعت مقرری دارد که اگر نرود فوت می شود.
    حالا در بین راه یک نیازمندی ماشینی خراب شده است و باید او را تا مکانیکی یدک بکشد.
    حالا پزشک حاذق ما چنین می کند.

    خواستم بااین مثال بیان کنم. که در روانشناسی سختی کار اینست که مفاهیم ذهنی ، مبهم و کلی هست. اینکه چه برداشتی از حرفهای مراجع می کنیم مهم نیست. مهم اینست که بایددقیق و با مثال ومصداق ، واقعیت نظر مراجعه را متوجه شویم.
    لذادرسوال شما بستگی به این دارد که فرد کیست و قرار مهمش چیست، و نیازمندی فرد بین راه چیست.
    اگر همه اینها به خوبی مدیریت شده باشد فرد از نظر روانشناختی خودشکوفا و انعطاف پذیراست.



    6 – قطعا کار درستی انجام نداده اند. چرا که کار جهادی کار مستحبی هست که انجامش ثواب وانجام ندانش عقابی ندارد. لیکن رضایت والدین واجب و انجام ندانش مستوجب عذاب می تواند بشود.
    راه درستش اینست که فرد بتواند رضایت خانواده را از روشهای مختلف به دست آورد. یا اینکه کار جهادی را به صورت دیگر و درجای دیگر به طوری انجام دهد که تعارضی با خواست والدینش نداشته باشد.
    نکته مهم اینست که گاهی اسم کار جهادی هست. در واقع فرد به خاطر شخصیت و لذتی که از این کار می برد به آن تن میدهد. چون اگر رضایت خدا و جهاد در راه خدا باشد باید حکم خدا محور کار باشد و محور کار وحکم خدا در موارد این چنینی رضایت والدین مقدم بر کار مستحبی هست. (البته امور واجب مثل جهاد، نماز، روزه و.. ازا ین امر مستثنی است.)

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 4 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    Mvaz (پنجشنبه 03 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (جمعه 04 تیر 00), طنین باران (پنجشنبه 03 تیر 00)

  3. #82
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 04 [ 11:02]
    تاریخ عضویت
    1399-12-20
    نوشته ها
    606
    امتیاز
    16,987
    سطح
    83
    Points: 16,987, Level: 83
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 17.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,107

    تشکرشده 1,128 در 455 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    122
    Array
    سلام

    با تشکر از آقای مدیر ، خیلی خوب بود ، استفاده کردیم . سپاس


    و اما از 5 الی 7 تیر نوبت فرزانه خانم هست
    ببینم چطوری صندلی شو داغ می کنید ⁦(. ❛ ᴗ ❛.)⁩

  4. 2 کاربر از پست مفید طنین باران تشکرکرده اند .

    Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (جمعه 04 تیر 00)

  5. #83
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    سلام فرزانه ۱۲۳۴،

    ۱. عبارت psychologically weak به چه معناس؟ آدمی که بهش دچار میشه، چطور باید رهایی یابد؟

    ۲. وضعیت تاهل؟ چه توصیه ای برای افراد مجرد دارین برای ازدواج ؟

    ۳. از چه چیزی بیزار هستین؟

    ۴. وقتی یه نفر ازتون انتقاد میکنه، حالا fair باشه یا unfair, واکنشتون چیه؟

    ۵. ارتباطتون با خدا چه گونه هست؟ میتونین توصیف کنین؟

    ۶. شیطان تا حالا گولتون زده؟ در چه موردی؟

    ۷. حجاب اسلامی رو در چه حدی رعایت میکنین؟ اصلا ضرورتش چیه؟

  6. 4 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 04 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), فرزانه 123 (جمعه 04 تیر 00), طنین باران (جمعه 04 تیر 00)

  7. #84
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    سلام

    ۱. پیام این حدیث از امام علی ع چه هست؟

    روزی امام علی ع خطاب به شخصی كه میخواست به كسى كه به او ناسزا گفته بود، ناسزا گويد و جوابش را بدهد فرمود : آرام باش ای قنبر !
    دشنام گوى خود را خوار و سرشكسته بگذار تا خداى رحمان را خشنود و شيطان را ناخشنود كرده و دشمنت را كيفر داده باشى.
    قسم به خدايى كه دانه را شكافت و خلايق را بيافريد، مؤمن پروردگار خود را با چيزى همانند بردبارى و گذشت خشنود نكرد و شيطان را با حربه اى چون خاموشى به خشم نياورد و احمق را چيزى مانند سكوت در مقابل او كيفر نداد.


    ۲. جای خالی جملات زیر رو پر کن.

    _ این روزها این حقیقت بیشتر درک میشود که ممکن است آنچه انتظار نداریم پیش بیاید، در همین حین دچار ......... میشویم ، چون باید از انتظارات ............ خود دست بکشیم و تمرین ........... کنیم.

    _ زیبا زندگی کنیم و هزینه این زیبا زیستن کشف ...... زندگی است، را مسئولانه و سربلندانه .......... .

    ۳. در عمق زمستان دریافتم که در من، تابستان شکست ناپذیری وجود دارد. ( آلبرکامو )
    _ با توجه به جمله بالا، حالا شما یه رباعی درباره امید به خدا بنویس.

    ۴. اگر مدتی اطراف سیاهچاله بگردین، از نظر زمانی چه اتفاقی برای شما میافته؟

    ۵. بنظر شما رعایت قانون در محیط کار، در مکان های مختلف، در خانواده، در محیط مجازی و ... چه تأثیری داره؟

    ۶. در مورد عکس زیر هر چه به ذهنت میرسه بنویس.


  8. 2 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 04 تیر 00), طنین باران (جمعه 04 تیر 00)

  9. #85
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    سلام فرزانه ۱۲۳۴،

    ۱. عبارت psychologically weak به چه معناس؟ آدمی که بهش دچار میشه، چطور باید رهایی یابد؟

    ۲. وضعیت تاهل؟ چه توصیه ای برای افراد مجرد دارین برای ازدواج ؟

    ۳. از چه چیزی بیزار هستین؟

    ۴. وقتی یه نفر ازتون انتقاد میکنه، حالا fair باشه یا unfair, واکنشتون چیه؟

    ۵. ارتباطتون با خدا چه گونه هست؟ میتونین توصیف کنین؟

    ۶. شیطان تا حالا گولتون زده؟ در چه موردی؟

    ۷. حجاب اسلامی رو در چه حدی رعایت میکنین؟ اصلا ضرورتش چیه؟

    سلام
    ممنون از شما

    1- این کلمه فکر کنم همون لاتین روان رنجوری باشه. و چون من روانشناس نیستم راستش زیاد نمی تونم نظر بدم. ولی احتمالا یه بخشی مربوط به فیزیولوژی بدن و کم و زیاد بودن هورمونها و ایناست. یه بخشیش هم به طرز فکر بستگی داره. مثل افسردگی. برای افسردگی هم اونطور که من مطالعه کردم، درمان دو بخشه. هم دارو و هم درمان شناختی رفتاری. ورزش و رفت و امد با آدم های شاد و پرانگیزه خیلی کمک کننده می تونه باشه. برداشتن قدم اول برای درمان هم به نظرم خیلی مهمه.

    2- من متاهل هستم. توصیه که زیاد هست ولی اگه من بخوام از نظر خودم مهمتریناش رو بگم. اولا قبل از ازدواج حتما خودتون رو خوب بشناسین و هدفتون از ازدواج و وظایف و تکالفیتون در مقابل همسرتون. توی مرحله آشنایی هم خیلی دقت باید کرد و بجز خود فرد خانواده رو هم در نظر گرفت. رفتار پدر و مادر اون فرد باهم و ارتباطشون خیلی می تونه کمک کنه به شناخت خود اون فرد.

    3- از دروغ، ظلم و ... از این حالت خودم هم که بعضی وقتها احساس قربانی بودن بهم دست میده متنفرم و انرژیمو می گیره. هرچند دارم روش کار می کنم.

    4- بستگی داره چه کسی انتقاد کنه، چطوری انتقاد کنه، و با چه نیتی و با چه زبان بدنی. مثلا یه بار یکی از همکارای من از عملکرد من در یه موضوعی انتقاد کرد و من همون لحظه متواضعانه پذیرفتم (چون تقریبا منظقی بود) و اصلاح کردم. ولی بعدا متوجه شدم ایشون اون مورد رو پیش چند همکار دیگه گفتن. که اینجا بود که ناراحت شدم.
    ولی در کل فکر می کنم انتقاد پذیرم. مخصوصا وقتی درست ازم انتقاد بشه.

    5- یه دوره ای حدود 25 26 سالگی عالی بود. همیشه حسرت اون دوره رو می خورم و خوشحالم از اینکه حداقل یه دوره ای از زندگیم این تجربه فوق العاده رو داشتم و الان وقتی میگن رابطه خوب با خدا، حداقل یه تصور کوچیکی ازش دارم. ولی الان متاسفانه خیر. اونجوری که باید باشه نیست. راضی نیستم.

    6- چه سوالی :))) یاد سریال ماه رمضون افتادم. تمام مواقعی که من حق رو ناحق کردم مثلا سوء ظن داشتم، ذهن خوانی کردم، زیر قولم زدم و ...

    7- من بیرون چادری هستم. البته یه جاهایی هم چادر نمیزنم ولی پوشش کامل دارم.
    ضرورتش برای من آرامشی هست که با حجاب کامل دارم.
    ویرایش توسط فرزانه 123 : جمعه 04 تیر 00 در ساعت 21:38

  10. 4 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    gholam1234 (جمعه 04 تیر 00), Mvaz (جمعه 04 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (جمعه 04 تیر 00)

  11. #86
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 04 [ 11:02]
    تاریخ عضویت
    1399-12-20
    نوشته ها
    606
    امتیاز
    16,987
    سطح
    83
    Points: 16,987, Level: 83
    Level completed: 28%, Points required for next Level: 363
    Overall activity: 17.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,107

    تشکرشده 1,128 در 455 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    122
    Array
    سلام فرزانه جان خوبین عزیزم؟ ⁦(✿ ♡‿♡)⁩

    1_ بهترین درسی که از همدردی گرفتید چی بوده؟

    2_ خودت را در سه کلمه یا یک جمله توصیف کن‌

    3_ تصویر ذهنیت رو با یکی دو تا کلمه از اعضای زیر بگو

    پوه

    غلام123

    ام واز

    طنین باران

    سحر بهاری

    مدیر همدردی

    الهه زیبایی ها

    حیاط خلوت

    4_ آن چیزی که در مورد خودت میخوای تغییرش بدی چیه؟

    5_ به مادر شدن فکر کردی؟ دوست داری چند تا بچه داشته باشی و جنسیت شون چی باشه؟

    6_ عصبانی میشی ؟ چطور کنترل می‌کنی؟

    7_ اخرین باری که خندیدی و آخرین باری که گریه کردی کی بوده و به چه علت؟

    8_ اگر یک روز به پایان زندگی شما مانده باشه چه کاری میکنید؟

    9_ شخصیت محبوب شما کیه؟

    10_ برای خدا نامه بنویس .

  12. 2 کاربر از پست مفید طنین باران تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 04 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00)

  13. #87
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    سلام سحر بهاری عزیز ممنون از شما

    ۱. پیام این حدیث از امام علی ع چه هست؟

    روزی امام علی ع خطاب به شخصی كه میخواست به كسى كه به او ناسزا گفته بود، ناسزا گويد و جوابش را بدهد فرمود : آرام باش ای قنبر !
    دشنام گوى خود را خوار و سرشكسته بگذار تا خداى رحمان را خشنود و شيطان را ناخشنود كرده و دشمنت را كيفر داده باشى.
    قسم به خدايى كه دانه را شكافت و خلايق را بيافريد، مؤمن پروردگار خود را با چيزى همانند بردبارى و گذشت خشنود نكرد و شيطان را با حربه اى چون خاموشى به خشم نياورد و احمق را چيزى مانند سكوت در مقابل او كيفر نداد.

    چه روایت زیبایی. پیام این روایت به نظرم اینه که کنترل خشم داشته باشیم و جاهایی که می تونیم ما هم مقابله به مثل کنیم، خویشتنداری کنیم. سخته ولی به نفع ماست.


    ۲. جای خالی جملات زیر رو پر کن.

    _ این روزها این حقیقت بیشتر درک میشود که ممکن است آنچه انتظار نداریم پیش بیاید، در همین حین دچار سرخوردگی میشویم ، چون باید از انتظارات بجای خود دست بکشیم و تمرین صبر کنیم.

    _ زیبا زندگی کنیم و هزینه این زیبا زیستن کشف هدف از زندگی است، را مسئولانه و سربلندانه .......... .

    ۳. در عمق زمستان دریافتم که در من، تابستان شکست ناپذیری وجود دارد. ( آلبرکامو )
    _ با توجه به جمله بالا، حالا شما یه رباعی درباره امید به خدا بنویس.

    حضور ذهن ندارم متاسفانه . رباعی زیاد حفظ نیستم.


    ۴. اگر مدتی اطراف سیاهچاله بگردین، از نظر زمانی چه اتفاقی برای شما میافته؟
    نمی دونم! سیاهچاله فضایی منظورتونه؟؟؟

    ۵. بنظر شما رعایت قانون در محیط کار، در مکان های مختلف، در خانواده، در محیط مجازی و ... چه تأثیری داره؟
    یکی از مفاهیم مورد علاقه من همین قانونه. رعایتش در محیط کار عالیه. و باید حتما رعایت بشه. هرچند در محیط های کاری کوچک ممکنه تنش های زیادی بوجود بیاره. در خانواده هم قانون خیلی مهمه ولی بیشتر به نظرم مهرورزی هست که پایه خانواده رو شکل میده. نه قانون های خشک و بیروح. در محیط مجازی هم مسلما بسیار می تونه مفید باشه ولی رعایتش و نظارتش سختتره.

    ۶. در مورد عکس زیر هر چه به ذهنت میرسه بنویس.

    [/QUOTE]
    یه غروب دلگیر. اما فردا طلوعی دیگر است.

  14. 2 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Mvaz (جمعه 04 تیر 00), طنین باران (شنبه 05 تیر 00)

  15. #88
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 خرداد 05 [ 19:34]
    تاریخ عضویت
    1398-1-10
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,716
    سطح
    96
    Points: 25,716, Level: 96
    Level completed: 37%, Points required for next Level: 634
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,748

    تشکرشده 1,848 در 755 پست

    Rep Power
    181
    Array
    سلام م وقتتون بخیر

    1- وقتی شب یلدا میشه و خانم میگه بریم خونه مادر من و مرد میگه بریم خونه مادر من، چه طور باید رفتار کرد؟
    ۲. اثرات منفی کار خانم ها در زمان تاهل بر زندگی

    ۳. اثرات مثبت کار خانم ها در زمان تاهل بر زندگی

    ۴. با توجه به جمع بندی جواب سوال سه و چهار توصیه اتون به خانم ها چیه؟

    ۵. فردی پس از اینکه متوجه شد به یک بیماری سخت مبتلا شده، پس از اندکی ناراحتی به خودش اومد و در دل خدا رو شکر کرد، دلیل اینکارش چی بود؟

    ۶. ، یه کتاب رو که خیلی براتون خوب بوده، چکیده کوتاهی ازش رو برامون بگید.

    ۷. برنامه تلویزیونی و رسانه ای در سال های اخیر بوده که تاثیر مثبت روی شما گذاشته باشه؟ اون تاثیر چه بوده؟
    ۸. پنج میلیون پول دارین، کجا هزینه میکنید؟ که بهترین بازخورد رو برای شما داشته باشه؟

  16. 2 کاربر از پست مفید Mvaz تشکرکرده اند .

    Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (شنبه 05 تیر 00)

  17. #89
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 23 بهمن 03 [ 10:42]
    تاریخ عضویت
    1395-6-23
    نوشته ها
    108
    امتیاز
    7,578
    سطح
    58
    Points: 7,578, Level: 58
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 172
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 130 در 63 پست

    Rep Power
    26
    Array
    سلام سلام
    فرزانه خانم این شما و اینم سوالای من :

    1- اگر به ده سال پیش برگردی باز هم همین کارایی که کردی رو انجام میدی یا نه ؟
    2- اگر جواب سوال بالا نه هست چه چیزایی رو دوست داری تغییر بدی ؟

    3- وقتی ی اشتباهی بکنی با خودت چه جوری رفتار میکنی؟
    4- آخرین باری که عمیقا از ته دلت خندیدی ( خنده معمولی منظورم نیست) کی بود؟

    5- آخرین باری که به زندگی در جایی غیر از ایران فکر کردی کی بوده؟
    6- فکر میکنی واقعا آدمها جواب بدی رو میگیرند یا همش الکیه ؟؟

    7- آخرین ظلمی که در حق خودت کردی چی بوده؟
    8- آخرین ظلمی که در حق همسرت کردی چی بوده؟

    9- بهترین لحظه زندگیت کی بوده؟
    10- بدترین لحظه زندگیت کی بوده؟

  18. 2 کاربر از پست مفید mina_ تشکرکرده اند .

    Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (شنبه 05 تیر 00)

  19. #90
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط طنین باران نمایش پست ها
    سلام فرزانه جان خوبین عزیزم؟ ⁦(✿ ♡‿♡)⁩

    1_ بهترین درسی که از همدردی گرفتید چی بوده؟

    2_ خودت را در سه کلمه یا یک جمله توصیف کن‌

    3_ تصویر ذهنیت رو با یکی دو تا کلمه از اعضای زیر بگو

    پوه

    غلام123

    ام واز

    طنین باران

    سحر بهاری

    مدیر همدردی

    الهه زیبایی ها

    حیاط خلوت

    4_ آن چیزی که در مورد خودت میخوای تغییرش بدی چیه؟

    5_ به مادر شدن فکر کردی؟ دوست داری چند تا بچه داشته باشی و جنسیت شون چی باشه؟

    6_ عصبانی میشی ؟ چطور کنترل می‌کنی؟

    7_ اخرین باری که خندیدی و آخرین باری که گریه کردی کی بوده و به چه علت؟

    8_ اگر یک روز به پایان زندگی شما مانده باشه چه کاری میکنید؟

    9_ شخصیت محبوب شما کیه؟

    10_ برای خدا نامه بنویس .

    سلام عزیزم
    ممنون
    واقعا فسفر می سوزونه این صندلی داغ . مخصوصا سوال 3و 4و 8 خدایا کمکم کن

    1- مهمترین: عدم وابستگی. همون امضای مدیر محترم :غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است. (البته این درس رو فعلا کامل نگرفتمش ولی در تلاشم که بگیرمش)

    درسهای دیگه : 1- هیچ فردی تا وقتی خودش نخواد تغییری نمی کنه. 2- بعضی رنج ها لازمه تغییرند باید اونا رو بپذیریم و از دل اونها چیزهای خوب استخراج کنیم. 3- اینکه چقدر بعضی از مردم دل بزرگی دارند که میان توی همچین فضاهایی، وقت میذارن و با دیگرانی که اصلا نمی شناسن همدردی می کنن و راهنمایی می کنن(خیلی ارزشمنده) و ...

    2- ساده، آرام، تودار

    3- پوه : دختری فعال و همیشه دنبال راه حل برای مشکلاتش

    غلام123 : اهل مشورت و نظرخواهی، تودار

    ام واز : اهل فکر و منطق و البته دغدغه مند

    طنین باران : مادری مهربون، پرجنب و جوش و فعال

    سحر بهاری : صبور و با حوصله، اهل کمک فکری به دیگران

    مدیر همدردی : مشاوری حاذق

    الهه زیبایی ها : خیلی مهربون و احساساتی، دوست خوب و وفادار

    حیاط خلوت: مطالب ایشون رو زیاد نخوندم متاسفانه

    4- برنامه ریزی و عمل به آن که بتونم از تمام زمانی که دارم بهترین استفاده رو ببرم.

    5- بله زیاد. دوست دارم 5 تا فرزند داشته باشم (ولی امکانش نیست با توجه به خیلی چیزها) بخاطر همین دیگه به دوتا راضی هستم. جنسیت مهم نیست برام. سالم و صالح باشن.

    6- بله. موقع عصبانیت خیلی می ریزم توی خودم. چون از تنش بدم میاد. این یکی از چیزاییه که باید روش کار کنم. چون خودخوری هم خوب نیست و احساس قربانی بودن به آدم دست میده.

    7- آخرین باری که خندیدم همین دیروز بود با همسرم حرف میزدیم و بحث به جاهای خنده دار کشید. آخرین باری هم که گریه کردم هفته قبل بود که بخاطر حرفهای منفی یه شخصی بود که منو یاد چند ماه پیش انداخت که مشکل داشتیم و جدا بودیم از همسرم. ولی گریه کردمااااا. دو ساعت تمام.

    8- اگه با شنیدن این خبر سکته نکنم و زنده بمونم کارهای زیر رو انجام میدم. خیلی سوال سختیه واقعا.
    مسائل مالیمو جمع و جور می کنم و وصیت می کنم که اموالم صرف امور خیریه بشه. بعدش برای بازماندگان نامه می نویسم که بعد از من زیاد ناراحتی نکنن و من راضی نیستم زیاد خودشونو اذیت کنن. بعدش زنگ میزنم از همه حلالیت می طلبم. بعد قرآن می خونم و از خدا می خوام گناهان منو ببخشه. بعدش ترجیح میدم قرص آرامبخش بخورم که همون توی خواب تموم کنم.

    9- دکتر الهی قمشه ای (از جهت عرفانی) شهید قاسم سلیمانی (از جهت بینش و شجاعت) یکی از استاتید دوره لیسانسم (از جهت علمی) و خیلی از شخصیت های دیگه از جهات مختلف.

    10 - این مفصله باید جداگانه روش فکر کنم. می نویسم حتما.


    ممنون سوالات خوبی بود

  20. 3 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    Mvaz (شنبه 05 تیر 00), Pooh (پنجشنبه 10 تیر 00), طنین باران (شنبه 05 تیر 00)


 
صفحه 9 از 18 نخستنخست 123456789101112131415161718 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:39 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.