با سلام
ممنون
یه چیز کلی بگم ، واقعیتش مسئله خودکشی مسئله ای نیست که بر زندگی انسان و پایان انسان نقطه بذاره ....ما در هر وضعیتی در این دنیا هستیم همان وضعیت را به دنیای بعدی میبریم
مثلا فردی که به خاطر افسردگی قصد خودکشی داره ،،،همان افسردگی را به دنیای بعد می بره.
تجربه ی فردی که براتون گذاشتم، فکر کنم اواخر مستند هست که زندگی یه شخص خارجی را نشون میده که تجربه خودکشی داشت .
اون فردی ایرانی از تجربه اش نمیگه به خاطر ترسی که براش بوجود آمده بود از تجربه .
پروفسور ریموند مودی ( رئیس مطالعاتی دانشگاه نوادا ) تو اون مستند زندگی پس از زندگی که براتون گذاشتم ، نکات خوبی میگه .
واقعیتش ما نمی تونیم از مشکلاتمون فرار کنیم ...یه روزی باید باهاش مواجه بشیم و حلش کنیم .
چه خوب که در اینجا و تا موقعی که زنده ایم حلش کنیم .
هر مشکلی هم راهی داره و میشه براش راهی پیدا کرد .
..............................................
مشکلات و مسائل را لیست کنید
مثلا افسردگی - کمال گرایی و ....
برای هر کدامش راه حل ها هست .
یه جدول برای خودتون درست کنید و پیشرفت خودتون را بررسی کنید .
آرام و آرام در حرکت باشید .
پیشرفت خودتون را چک کنید ،،،اگر مسیر پیشرفت نزولی هست یعنی یه جا را باید درست کنید و مسیر ایراد داره .
..............................................
من تاپیک های گذشته شما را دیدم ،،،این مسئله ریشه قدیمی در شما داره و هنوز هم به طور کامل حل نشده .
شاید هر دفعه مُسکنی باشه ،، ولی از ریشه حل نشده .
اگه این افسردگی با همسرتون در ارتباط هست ،،تلاش شما به تنهایی کافی نیست و شوهرتون هم باید با شما به مشاوره برن و یه مسائلی را تمرین کنن.
با همسرتون مشاوره حضوری بروید و طبق نظر ایشون هر دو بزرگوار پیش برید .
..............................................
ما یه درمان داریم ، و یه شفا .
دارو درمان هست ولی شفا نیست !
بعضی موقع افسردگی به نورون های مغزی ما تاثیر می ذاره و نمیذاره در سطح نرمال باشیم و شاید باعث بشه تصمیم های عجیب بگیریم .
شاید لازم باشه مدتی دارو درمانی صورت بگیره طبق نظر مشاور ،،،ولی همان طور که خدمتتون گفتم دارو درمان هست ولی شفا نیست .
عمده اصلی کار با تکنیک های روانشناختی حل باید بشه ،،،که این لازمه : زمان - تمرین - تلاش هست .
شوهرتون هم تو این مسیر باید شما در حرکت باشن .
هم راستا با مشاوره همدردی ،،مشاوره حضوری داشته باشید
بعضی موقع ها خود درمانی جواب نمیده ،،مثل موقعی که آپاندیس ما مشکل پیدا می کنه و باید جراحی بشه و هر چی دیرتر بریم درمان آپاندیس کار را سخت تر می کند .
موفق باشین .








علاقه مندی ها (Bookmarks)