...................................
**اول از پاراگراف دومتون شروع میکنم چون مهم تره :)
پاراگراف دوممتون نشون میده موردهایی بودن که شما را بپسندن در مرحله اولیه ،،ولی خب بنابر دلایلی شما اونها را نپسندیدید
پاراگراف اول شما میگه ،،، بوده موردی که شما طرف را پسندیدید ولی طرف مقابل نپسندیده ،،،،این که میگید هم سطح بودید ، این از نگاه شما هست ،،شما تو فکر و معیارهای طرف مقابل نیستید .
در پست اول خدمتتون گفتم مواظب باشید تو تله بی ارزشی نیافتید و الکی برای خودتون ایراد درست نکنید .
خب نباید نا امید بشید ،،، خواستگاری بیشتری برید .
مسیری که خانواده یا آشنایان بهتون معرفی می کنند خیلی مهم و عملیاتی تر هست .
باز به خانواده ، اقوام و همکارها و... بسپارید،،،
و یا اگه موردی را پسندیدید به خانواده رجوع کنید و رسمی تر پیگیری کنید .
اینقدر برو تا یارت را پیدا کنی :)
من یکی از دوستانم 8 سال خواستگاری رفت تا یارش را پیدا کرد ( بیشتر هم جواب منفی می گرفت ) .
**مطلب بعد اینکه اگه ما خودمون و رفتارمون را بازبینی کنیم هم بد نیست ،،، اونهم از طرف اطرافیان ، خواهر ، مادر یا محارم دیگه ، یا حتی مطالعه .
شاید نکته ای هست که باید بیشتر دقت کنیم ( کلی میگم )
نوع خواستگاری کردن هم مهمه و باید چارچوبش رعایت بشه ،،بعضی از پسرها اینقدر بد خواستگاری می کنند که طرف فرار می کنه ( دور از جونتون - کلی میگم )
این بازبینی میتونه یه جا خطر هم داشته باشه !
خطر موقعی هست که این بازبینی زیاد و وسواسی بشه و تمام تمرکز ما بشه روی اینکه :
یعنی من اینقدر ایراد دارم !؟
و...
** شاید بعضی از دخترها خواستگارشون را به جلسه سوم نرسیده رد کنند .....
امکان داره یه پسری هم به جلسه دوم نرسیده به طرف پاسخ منفی بده .
خودمونی بگم،،، یه خورده باید سوسول نباشیم ( مثل اون بنده خدایی که 8 سال خواستگاری رفت ) ( کلی میگم این مطالب را ) .
تو این دنیا به این بزرگی قراره یه نفر یار شما بشه ،،،،و شما یار اون ،،،،شما باید اون یار را دوست داشته باشید ! ،،،،
اون یاری که اسمش تو آینده ، تو شناسنامه تون میره به نام همسر ،،، نه افرادی که خواستگاریشون میریید ،،،
برا دختر خانم ها هم همین طور - اونها هم باید اون فردی که نامش تو شناسنامشون میره و تمام راه و سختی مسیر را طی کرده ، دوست داشته باشن در مقام همسر ،،نه خواستگارهاشون را .
پس اگه نتیجه ای نگرفتید ،،باید به خودتون بگید هنوز یارم را پیدا نکردم و به تلاشم ادامه میدم .
** بله ، دل نشینی هم مسئله مهمی هست ( هم برای دخترها و هم برای پسرها )
یه جورایی دلنشینی شخصی هست به نظرم - شاید یه فرد برا فرد دیگر دلنشین باشه ولی برای فرد دیگر خیر .
فقط مواظب درجه این دل نشینی باشید ،،، کمال گرایی یا یه تیپ خاص نشه یه موقع .
طرف می گفت باید همسرم شبیه سوسانو باشه مگرنه قبول نمی کنم :)
یه نکته هم داشته باشید ،،،شاید یه دختری را در خواستگاری ببینید و دل نشینی شما 40 درصد باشه ،،ولی بعدها با گذشت 5 جلسه شاید متوجه شدید می تونه این دل نشینی بیشتر بشه .
مخصوصا اگه دلنشینی در حوزه رفتاری شخص باشه .
منظورم اینکه در جلسات خواستگاری این دلنشینی بررسی بشه نه بعدها بعد عقد و تو زندگی مشترک .
در کل مهمه دلنشینی و باید دقت کنید . ( دلنشینی ظاهر - دل نشینی رفتار - دلنشینی عقاید - دلنشینی حجاب آرایش و ....)
رودروایسی هم ممنوع .
طرف مقابل هم همین آنالیز را نسبت به آقای خواستگار داره !
نشیم مثل اون فردی که هر جا خواستگاری میرفت ، طرف مقابلش به دلش نمی نشست و قبول نمی کرد ،،از قضا این روزگار می چرخه و میره خواستگاری ، حالا طرق مقابل هست که اون را قبول نمیکنه .
برعکسش هم برای دخترها هست .
پس اگه جواب منفی شنیدید زمین به آسمان نرسیده ،،فقط انتخاب اون شخص نبوده اید.
یه صحبت هایی دکتر فرهنگ انجام داده :
به دل نشستن-ازدواج موفق4-دکتر شاهین فرهنگ - آپارات
پس :
- مسیر ازدواج را دقت کنیم ( در پست اولم بیان شد + تاپیک های مطالعاتی )
-مدیریت احساسات خیلی مهمه د ر مسیر ازدواج ( تا عقدی صورت نگرفته دل نبندید )
- در خواستگاری رفتن نا امید نشید - اینقدر باید برید تا یارتان را پیدا کنید.
- مراقب باشیم تو تله بی ارزشی نیافتیم ،بخونید کامل این تاپیک را تله های شخصیتی
- مطالعه و کمک از مشاور + بازبینی خودمون
- دید مثبت داشته باشید به اتفاق ها ،،،به خودتون بگید از هر خواستگاری چه چیزی آموخته ام .
-اون چیزی که روزی شما باشه نصیبتان میشه . ( شاید فکرش هم نکنید چجوری ، ولی باور و ایمان داشته باشید )
-توکلمون به خدا باشه ،،،
-ان شاالله در مسیر ، یارتون را پیدا می کنید .
.........................
پی نوشت :
دکتر فرهنگ یه مطلب آموزشی داره به نام ازدواج موفق
می تونیدتهیه و مطالعه فرمایید .










علاقه مندی ها (Bookmarks)