آقا غلام ،،،انسان باید همیشه امیدوار باشه،،،
دعاهایی مانند دعای عرفه و همچنین دعای صباح و... دعایی هستند که به انسان امیدواری میدند و یه جور آموزش به ما آدم هاست ،،، که چطوری با خدا درد و دل کنیم .
اینکه یاد بگیریم به اعمال خوبمون مغرور نشیم و همیشه خودمون را بدهکار خدا بدانیم ( حتی اگه معصوم باشیم ) ،،،
درد و دل های امام حسین (ع) در روز عرفه همش درسه برای همه ما آدم ها ، دانشمندان و علما و.....
پیامبران الهی وائمه (ع) این موارد به ما آموزش دادن .
خداوند خودش را مهربان و بخشنده معرفی می کنه ،،،از طرفی داریم :
یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللهِ إِنَّ اللهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ؛
بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کردهاید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را میآمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.
کلا اگه انسان نا امید بشه ، دنیا و آخرت براش سخت میشه - شیطان هم از ناامیدی وارد میشه .
آدم ها می تونند سرنوشتشون را عوض کنند ،،،مثل حضرت حر!
شاید همه ما آدم ها گرفتاریم ،،، و پیش خدا باید همیشه دست بسته باشیم و سر پایین !
داستان حضرت عیسی (ع) و حواریون ایشون - داستان حضرت داوود - وقایع عاشورا خیلی موارد دیگه از تاریخ و کتب ،،درس خوبی به ما انسانها میده .
ناامیدی و امید افراطی اشتباه هست ،،،امید افراطی یعنی اینکه همیشه در حال گناه کردن باشیم و اصرار داشته باشیم به اون و هی توبه کنیم و باز تکرار گناه ،،
ولی ما نمیدانیم ثانیه های بعد زنده هستیم یا نه و یا اون گناه ما چه بازتابی داره ،،،و اینکه اگه گناهی انجام میشه باید انسان سعی کنه بعد توبه او را دیگه تکرار نکنه .
انسان باید تلاش کنه و سعی کنه در مسیر تعالی قدم برداره ( اعمال خوب و جبران ) و بقیه اش را بسپاره به کرم و لطف و مهربانی خدا .
ولی اگه انسان ناامید بشه ...نه تنها گذشته بلکه حال و آینده را از دست میده و این چیزی هست که شیطان می خواد .
............................







پاسخ با نقل قول

علاقه مندی ها (Bookmarks)