به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 84

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 مهر 01 [ 02:09]
    تاریخ عضویت
    1395-4-23
    نوشته ها
    229
    امتیاز
    8,211
    سطح
    61
    Points: 8,211, Level: 61
    Level completed: 21%, Points required for next Level: 239
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    255

    تشکرشده 417 در 195 پست

    Rep Power
    52
    Array
    پوه عزیز
    مسئله روابط انسانی یکم پیچیده تر از اینه. فقط خواسته و احساس تو مطرح نیست. نگاه و خواسته اعضای خانوادت هم مطرحه.
    خیلی مهمه که این میل به اصلاح روابط ناشی ازاحساس عذاب وجدان ویا بد دونستن خودت نباشه. در اینصورت بهتر شدن روابط موقتیه و دوباره با یه موضوع دیگه به هم میریزه.


    تو باید ملاکت رو برای زندگی و رشد عوض کنی. الان ملاکت نظر و رضایت دیگران هست. درصورتی که هر آدمی باید بر اساس ملاک خودش حرکت کنه.


    الان شرایط خونه شما نرمال نیست. یکم زمان بده که حال و هوای همتون بهتر بشه. به فضایی که تو خونه هست توجه کن. ببین تو چه حالتی آرامش تو بیشتره. اگه سرسنگینی با برادرت کمک میکنه یکم بیشتر خودش رو جمع و جور کنه، بزار یه مدت اینجوری باشه. در مورد پدرت هم پیشنهاد من اینه که با خوش زبونی و احترام رابطت رو باهاش بهتر کن. دقت کن لازم نیست برخلاف میلت تو خونه کاری بکنی، ولی لازم هم نیست احساس پشت هرکاری رو اعلام کنی. مثلا وقتی حوصله کاری نداری، به پدرت بگو میرم به درسم برسم و برو تو اتاق کتاب بخون یا فیلم ببین. یه جاهایی بگو یادم رفت یا حواسم نبود. چون پدرت نشون داده که نمیتونه منطقی و بیطرف قضاوت و عمل کنه.
    یا وقتی پدرت آرزوی مرگ میکنه، تو سعی کن احساس غم از نبودنش رو بهش منتقل کنی یا قربون صدقه بری که خدا نکنه و ... البته این روش زمانی اثرگذار و ماندگار هست که تو اول با خودت به یه حس خوب برسی و در روابطت با اعضای خانواده احساس عذاب وجدان یا حمایت گر و ناجی نداشته باشی. مثل کسی که توی هواپیما اول باید ماسک اکسیژن خودش رو بزنه و بعد میتونه به بقیه کمک کنه.


    پوه جان همونجور که خودت گفتی به یه همراه نیاز داری. اون همراه میتونه یه روانشناس آگاه باشه که تو باهاش احساس خوبی داشته باشی و برای یه مدت طولانی باهاش صحبت کنی. مطمئنم تو مسیر رشد و پیشرفت خیلی بهت کمک میکنه و میتونی به خیلی از ترس های کاذبت غلبه کنی و روزهای بهتری رو برای خودت بسازی.

    در مورد اون مساله قربانی بودن، کتاب انسان در جستجوی معنای ویکتور فرانکل رو حتما بخون. خیلی تاثیرگذاره.

  2. کاربر روبرو از پست مفید بهاره جون تشکرکرده است .

    Pooh (چهارشنبه 22 بهمن 99)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.