سلام آقا غلام پستتونو دیدم دلم میخواس جواب بدم ولی تاالان کله صبح فرصتش نشد
حرفاتون اشناست یکسری دوستای من که متاهلن فرزتد نمیارن میگن هنوز خودمون به رشد نرسیدیم...
ریشه این نگاه از نظر من چند چیزه اول کمالگرایی که من که نقص دارم چطور ازدواج کنم چطور یک انسان دیگرو تربیت کنم و... دوم ایه ۲۸۶ سوره مبارکه بقره الشیطان یعدکم الفقر... شبطان همیشه مارو به کاستی و نداشتن و نمیتونم و .... اینچیزای کم نوید میده تا ما رشد نکنیم. مورد بعدی اینه که مراحل مختلف و اتفاقات مختلف زندگی مثل ازدواج فرزند اوری، مریضی خودمون. پیری والدین و... همه مراحلین واس ما تهیه شده رشد کنیم. اگه تو مسیر رشد باشیم تو هرکدوم اینا باشیم رشد میکنیم (رشد بااون موفقیت تو ذهن ما فرق داره. یکی طلاق میگیره اصلا ازدواج ناجوری کردی بچش صالح نیست و خلافکاره اصلا موقعیت ازدواج واسش پیش نمیاد نه البته خودش نخوادا خودش تلاش میکنه ولی ازدواج رخ نمیده و...) پس شماممکنه ازدواج کنید خیلیم اخلاقتون بهتر بشه و البته منکنه بدتر بشه مهم اینه تو مسیر رشدین یا نه. اگه تو مسیر رشد باشین که حتما هستین که برای ارتقا خودتون تلاش میکنین و همدردی اومدین پس این نواقصی که فکر میکنین دارین فقط باید تلاش کنین برای رفعش و در کنارش ازدواج جدی بگیرین چون وقتی تو رشدین تو هر مرحله ازبن زندگی یک دفعه یک پرش بلند میکنین که اگه تو همونجایی که بودین قبلش تلاشم مکردین چنین رشدی نصیبتون نمیشد...
و البته یک مورد دیگه هم اینه که ما اثر و خواست خدارو از توان خودمون کمتر میگیریم که اینم میشه زیر مجموعه مورد دو البته
امیدوارم همیشه در مسیر رشد باشین
- - - Updated - - -
سلام پوه عزیزم
روانشناسی از ریشه خدارو چون در نظر نگرفته و تتها بعد مادی وجود انسان رو بررسی کرده (الان میگین نه بعد معنوی هم بوده.اخه بعد روانی انسانو هم مادی بررسی کرده) به خیلی مسائل از جمله همین انجام فرمان خدا که درش رشد هست توجه نداره. و البته روانشناسان حاذق و توحیدی هم زیادن پوه عزیز و مواردی که شما دیدی در زمره گروه اول بوده.
و البته که کسی که مشکلات متعدد اخلاقی روحی داره بابد اول ازدواج نکنه اما این باید در طیف شدید باشه که میشن قشر خیلی کمی از جامعه
و مواردی که واس اقا غلام گفتم در رشد بعد ازدواج موثره... از نظر من فقط البته
علاقه مندی ها (Bookmarks)