به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 106 از 193 نخستنخست ... 65666768696979899100101102103104105106107108109110111112113114115116126136146156 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,051 تا 1,060 , از مجموع 1928
  1. #1051
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    یه مقدار ادم توی اخلاقای خودش دقیق میشه، میبینه من که حال و حوصله صحبت با اعضای خانوادم رو ندارم، واقعا چرا باید ازدواج کنم؟ ازدواج کنم که خیلی باید انرژی بیشتری داشته باشم...
    خودمم بعضی اوقات ، یا بهتر بگم خیلی اوقات، خیلی زود از کوره در میرم، بی اعصاب میشم. واقعا چرا با این اوصاف ازدواج کنم؟

    چیزی که هست ادم سر خودشو که نمیتونه کلاه بذاره، مام دلمون میخاد ازدواج کنیم، خب توی ذات انسانهاست که علاقه به جنس نخالف داشته یاشه، نیاز به یه همصحبت داشته باشه، نیاز به محبت دادن و محبت گرفتن داشته باشه. ولی خب دقیق که میشم، میبینم واقعا شاید همون شرایط اولیه اش رو هم ندارم. حالا این شرایط اقتصادی هم قوز بالای قوز.
    سلام.
    اقا غلام، این توصیه روانشناسا به اینکه اول کامل و بی عیب بشید بعد ازدواج کنید، به نظر شخص من، یه جورایی شورش رو در آوردنه. هیچ انسانی نمیتونه این کارو کنه. دیگه اونقدر برای اینکه کامل باش فشار میارن، که یه ادم در حد نرمال رو هم ناقص جلوه میدن.

    حالا این همه از آمادگی و کمال و با آگاهی ازدواج کردن حرف زدن، واقعا خودشون شدن یکی از عوامل مانع ازدواج و کاهش آمار ازدواج در کنار شرایط اقتصادی و ....

    بله، آمادگی لازمه، ولی نه که دیگه آدم رو انقدر نسبت به رفتار خودش وسواسی کنن که هر عیبی داشت زود بخواد فکر کنه طرفو بدبخت میکنم حتما.

    به عنوان مثال.... من دو تا داداش کوچکتر از خودم دارم. که الان یکیشون یه بچه داره و یکی هم تازه ازدواج کرده. این دو برادر، تا قبل از ازدواجشون بسیااااآاارررر پرخاشگر بودن. یعنی هر چی بگم کم گفتم. بارها خود منو سر مثلا اینکه معترض بودم چرا میذاری گربه بیاد تو‌ خونه، قشنگ کبود کردن.

    ولی بعد از ازدواج این حالتشون رفع شد.
    خب این یه واقعیته که ازدواج سختی مسوولیتهاش رو داره، ولی شیرینی هاش هم هست. خیلی از این بی اعصابی ها، ناامیدی ها، پرخاشگری ها، از فشارهای مختلف جسمی و روحی است که ازدواج میتونه رفعش کنه.

    حالا هی بیان بگن تو اول یاد بگیر کنترل کامل رو اعصابت داشته باشی بعد برو ازدواج کن. ولی در سطحی ترین دیدگاه هم، مکانیزم بدن کار خودشو میکنه و تاثیر خودش رو بر اعصاب میذاره.

    یه روانشناس متاهل اگه بهش بگن تو، نه مثل جوونهای حالا ۱۰-۱۵ سال هاااا، بلکه فقط مثلا ۶ ماه، خودتو از رابطه عاطفی و جنسی محروم نگه دار و صرفا با آگاهی ها و اطلاعاتت و روشهای روانشناسانه که بلدی، شش ماه روحیه و اعصابت رو در سطح بالا بدون خدشه نگه دار.... ببین میتونن؟؟

    والا.... هی نشستن نفسشون از جای گرم بلند میشه، وسواس و نگرانی و ترس میندازن به جون بقیه. اسمشم میذارن آگاهی دادن و ریشه یابی و خودشناسی و متوجه کردن فرد به عیب هاش. خیلی وقتها هم نتیجه عکس میده و فقط اعتماد به نفس رو در فرد از بین میبرن.

    نمیدونم.... به هر حال حتما نیتشون کمک و نفع رسوندنه.... ولی به نظرم روانشناسا هم مثل قاضی ها، پل صراطشون خیلی سخت باشه.

  2. 3 کاربر از پست مفید Pooh تشکرکرده اند .

    gholam1234 (یکشنبه 06 مهر 99), افسونگر (دوشنبه 07 مهر 99), شمیم الزهرا (یکشنبه 06 مهر 99)

  3. #1052
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 مهر 04 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1390-6-22
    نوشته ها
    712
    امتیاز
    30,538
    سطح
    100
    Points: 30,538, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    3,307

    تشکرشده 2,402 در 566 پست

    Rep Power
    168
    Array

    Sad

    نقل قول نوشته اصلی توسط gholam1234 نمایش پست ها
    یه مقدار ادم توی اخلاقای خودش دقیق میشه، میبینه من که حال و حوصله صحبت با اعضای خانوادم رو ندارم، واقعا چرا باید ازدواج کنم؟ ازدواج کنم که خیلی باید انرژی بیشتری داشته باشم...
    خودمم بعضی اوقات ، یا بهتر بگم خیلی اوقات، خیلی زود از کوره در میرم، بی اعصاب میشم. واقعا چرا با این اوصاف ازدواج کنم؟

    چیزی که هست ادم سر خودشو که نمیتونه کلاه بذاره، مام دلمون میخاد ازدواج کنیم، خب توی ذات انسانهاست که علاقه به جنس نخالف داشته یاشه، نیاز به یه همصحبت داشته باشه، نیاز به محبت دادن و محبت گرفتن داشته باشه. ولی خب دقیق که میشم، میبینم واقعا شاید همون شرایط اولیه اش رو هم ندارم. حالا این شرایط اقتصادی هم قوز بالای قوز.
    سلام آقا غلام پستتونو دیدم دلم میخواس جواب بدم ولی تاالان کله صبح فرصتش نشد

    حرفاتون اشناست یکسری دوستای من که متاهلن فرزتد نمیارن میگن هنوز خودمون به رشد نرسیدیم...
    ریشه این نگاه از نظر من چند چیزه اول کمالگرایی که من که نقص دارم چطور ازدواج کنم چطور یک انسان دیگرو تربیت کنم و... دوم ایه ۲۸۶ سوره مبارکه بقره الشیطان یعدکم الفقر... شبطان همیشه مارو به کاستی و نداشتن و نمیتونم و .... اینچیزای کم نوید میده تا ما رشد نکنیم. مورد بعدی اینه که مراحل مختلف و اتفاقات مختلف زندگی مثل ازدواج فرزند اوری، مریضی خودمون. پیری والدین و... همه مراحلین واس ما تهیه شده رشد کنیم. اگه تو مسیر رشد باشیم تو هرکدوم اینا باشیم رشد میکنیم (رشد بااون موفقیت تو ذهن ما فرق داره. یکی طلاق میگیره اصلا ازدواج ناجوری کردی بچش صالح نیست و خلافکاره اصلا موقعیت ازدواج واسش پیش نمیاد نه البته خودش نخوادا خودش تلاش میکنه ولی ازدواج رخ نمیده و...) پس شماممکنه ازدواج کنید خیلیم اخلاقتون بهتر بشه و البته منکنه بدتر بشه مهم اینه تو مسیر رشدین یا نه. اگه تو مسیر رشد باشین که حتما هستین که برای ارتقا خودتون تلاش میکنین و همدردی اومدین پس این نواقصی که فکر میکنین دارین فقط باید تلاش کنین برای رفعش و در کنارش ازدواج جدی بگیرین چون وقتی تو رشدین تو هر مرحله ازبن زندگی یک دفعه یک پرش بلند میکنین که اگه تو همونجایی که بودین قبلش تلاشم مکردین چنین رشدی نصیبتون نمیشد...
    و البته یک مورد دیگه هم اینه که ما اثر و خواست خدارو از توان خودمون کمتر میگیریم که اینم میشه زیر مجموعه مورد دو البته
    امیدوارم همیشه در مسیر رشد باشین

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    سلام.
    اقا غلام، این توصیه روانشناسا به اینکه اول کامل و بی عیب بشید بعد ازدواج کنید، به نظر شخص من، یه جورایی شورش رو در آوردنه. هیچ انسانی نمیتونه این کارو کنه. دیگه اونقدر برای اینکه کامل باش فشار میارن، که یه ادم در حد نرمال رو هم ناقص جلوه میدن.

    حالا این همه از آمادگی و کمال و با آگاهی ازدواج کردن حرف زدن، واقعا خودشون شدن یکی از عوامل مانع ازدواج و کاهش آمار ازدواج در کنار شرایط اقتصادی و ....

    بله، آمادگی لازمه، ولی نه که دیگه آدم رو انقدر نسبت به رفتار خودش وسواسی کنن که هر عیبی داشت زود بخواد فکر کنه طرفو بدبخت میکنم حتما.

    به عنوان مثال.... من دو تا داداش کوچکتر از خودم دارم. که الان یکیشون یه بچه داره و یکی هم تازه ازدواج کرده. این دو برادر، تا قبل از ازدواجشون بسیااااآاارررر پرخاشگر بودن. یعنی هر چی بگم کم گفتم. بارها خود منو سر مثلا اینکه معترض بودم چرا میذاری گربه بیاد تو‌ خونه، قشنگ کبود کردن.

    ولی بعد از ازدواج این حالتشون رفع شد.
    خب این یه واقعیته که ازدواج سختی مسوولیتهاش رو داره، ولی شیرینی هاش هم هست. خیلی از این بی اعصابی ها، ناامیدی ها، پرخاشگری ها، از فشارهای مختلف جسمی و روحی است که ازدواج میتونه رفعش کنه.

    حالا هی بیان بگن تو اول یاد بگیر کنترل کامل رو اعصابت داشته باشی بعد برو ازدواج کن. ولی در سطحی ترین دیدگاه هم، مکانیزم بدن کار خودشو میکنه و تاثیر خودش رو بر اعصاب میذاره.

    یه روانشناس متاهل اگه بهش بگن تو، نه مثل جوونهای حالا ۱۰-۱۵ سال هاااا، بلکه فقط مثلا ۶ ماه، خودتو از رابطه عاطفی و جنسی محروم نگه دار و صرفا با آگاهی ها و اطلاعاتت و روشهای روانشناسانه که بلدی، شش ماه روحیه و اعصابت رو در سطح بالا بدون خدشه نگه دار.... ببین میتونن؟؟

    والا.... هی نشستن نفسشون از جای گرم بلند میشه، وسواس و نگرانی و ترس میندازن به جون بقیه. اسمشم میذارن آگاهی دادن و ریشه یابی و خودشناسی و متوجه کردن فرد به عیب هاش. خیلی وقتها هم نتیجه عکس میده و فقط اعتماد به نفس رو در فرد از بین میبرن.

    نمیدونم.... به هر حال حتما نیتشون کمک و نفع رسوندنه.... ولی به نظرم روانشناسا هم مثل قاضی ها، پل صراطشون خیلی سخت باشه.
    سلام پوه عزیزم
    روانشناسی از ریشه خدارو چون در نظر نگرفته و تتها بعد مادی وجود انسان رو بررسی کرده (الان میگین نه بعد معنوی هم بوده.اخه بعد روانی انسانو هم مادی بررسی کرده) به خیلی مسائل از جمله همین انجام فرمان خدا که درش رشد هست توجه نداره. و البته روانشناسان حاذق و توحیدی هم زیادن پوه عزیز و مواردی که شما دیدی در زمره گروه اول بوده.

    و البته که کسی که مشکلات متعدد اخلاقی روحی داره بابد اول ازدواج نکنه اما این باید در طیف شدید باشه که میشن قشر خیلی کمی از جامعه
    و مواردی که واس اقا غلام گفتم در رشد بعد ازدواج موثره... از نظر من فقط البته

  4. 2 کاربر از پست مفید شمیم الزهرا تشکرکرده اند .

    gholam1234 (دوشنبه 07 مهر 99), Pooh (سه شنبه 08 مهر 99)

  5. #1053
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شمیم الزهرا نمایش پست ها
    سلام آقا غلام پستتونو دیدم دلم میخواس جواب بدم ولی تاالان کله صبح فرصتش نشد

    حرفاتون اشناست یکسری دوستای من که متاهلن فرزتد نمیارن میگن هنوز خودمون به رشد نرسیدیم...
    ریشه این نگاه از نظر من چند چیزه اول کمالگرایی که من که نقص دارم چطور ازدواج کنم چطور یک انسان دیگرو تربیت کنم و... دوم ایه ۲۸۶ سوره مبارکه بقره الشیطان یعدکم الفقر... شبطان همیشه مارو به کاستی و نداشتن و نمیتونم و .... اینچیزای کم نوید میده تا ما رشد نکنیم. مورد بعدی اینه که مراحل مختلف و اتفاقات مختلف زندگی مثل ازدواج فرزند اوری، مریضی خودمون. پیری والدین و... همه مراحلین واس ما تهیه شده رشد کنیم. اگه تو مسیر رشد باشیم تو هرکدوم اینا باشیم رشد میکنیم (رشد بااون موفقیت تو ذهن ما فرق داره. یکی طلاق میگیره اصلا ازدواج ناجوری کردی بچش صالح نیست و خلافکاره اصلا موقعیت ازدواج واسش پیش نمیاد نه البته خودش نخوادا خودش تلاش میکنه ولی ازدواج رخ نمیده و...) پس شماممکنه ازدواج کنید خیلیم اخلاقتون بهتر بشه و البته منکنه بدتر بشه مهم اینه تو مسیر رشدین یا نه. اگه تو مسیر رشد باشین که حتما هستین که برای ارتقا خودتون تلاش میکنین و همدردی اومدین پس این نواقصی که فکر میکنین دارین فقط باید تلاش کنین برای رفعش و در کنارش ازدواج جدی بگیرین چون وقتی تو رشدین تو هر مرحله ازبن زندگی یک دفعه یک پرش بلند میکنین که اگه تو همونجایی که بودین قبلش تلاشم مکردین چنین رشدی نصیبتون نمیشد...
    و البته یک مورد دیگه هم اینه که ما اثر و خواست خدارو از توان خودمون کمتر میگیریم که اینم میشه زیر مجموعه مورد دو البته
    امیدوارم همیشه در مسیر رشد باشین

    - - - Updated - - -



    سلام پوه عزیزم
    روانشناسی از ریشه خدارو چون در نظر نگرفته و تتها بعد مادی وجود انسان رو بررسی کرده (الان میگین نه بعد معنوی هم بوده.اخه بعد روانی انسانو هم مادی بررسی کرده) به خیلی مسائل از جمله همین انجام فرمان خدا که درش رشد هست توجه نداره. و البته روانشناسان حاذق و توحیدی هم زیادن پوه عزیز و مواردی که شما دیدی در زمره گروه اول بوده.

    و البته که کسی که مشکلات متعدد اخلاقی روحی داره بابد اول ازدواج نکنه اما این باید در طیف شدید باشه که میشن قشر خیلی کمی از جامعه
    و مواردی که واس اقا غلام گفتم در رشد بعد ازدواج موثره... از نظر من فقط البته

    با سلام. ممنونم از نظری که دادین، ولی به نظرم اصلا ارتباطی با کمالگرایی نداره. این رو کسی میفهمه که در شرایط من هست. هر چی سنت بالاتر میره، این افکار بیشتر و بیشتر میشه. جلوشم نمیشه گرفت. ضمن اینکه عوامل محیطی نیز قضیه رو شدت میده.

  6. کاربر روبرو از پست مفید gholam1234 تشکرکرده است .

    شمیم الزهرا (پنجشنبه 10 مهر 99)

  7. #1054
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 22 اردیبهشت 02 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1393-10-26
    نوشته ها
    357
    امتیاز
    15,299
    سطح
    79
    Points: 15,299, Level: 79
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 91.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    526

    تشکرشده 1,129 در 328 پست

    Rep Power
    103
    Array
    سلام به دوستای عزیزم.الهه زیبایی های مهربون ممنون بابت تبریکت.یاشاااا.البته من چند سالی هستش مزدوج شدم اما با تبریک شما حس خوبی بهم دست داد.انشالله همه دوستان عزیزم تو همدردی ازدواج خوبی براشون رقم بخوره .البته میدونم الآن بعضی از دوستان میگن برو بابا دلت خوشه ها با این همه مشکلات و گرونی و تورم.

    امیدوارم یه معجزه ای بشه این مسایل و مشکلات مملکت حل بشه. به نظرم غیر از جناب معجزه،هیچ کس مسئولیتی در قبال مملکت نداره

  8. 3 کاربر از پست مفید آی تک تشکرکرده اند .

    میشل (پنجشنبه 10 مهر 99), الهه زیبایی ها (سه شنبه 08 مهر 99), شمیم الزهرا (پنجشنبه 10 مهر 99)

  9. #1055
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 دی 01 [ 01:20]
    تاریخ عضویت
    1398-4-18
    نوشته ها
    141
    امتیاز
    5,597
    سطح
    48
    Points: 5,597, Level: 48
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 153
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    413

    تشکرشده 311 در 123 پست

    Rep Power
    36
    Array
    کرای کجایی بچه؟
    خیلی وقته نیستی، آب شدی رفتی توی زمین
    خودتو نشون بده
    -------------------

    ایشالله سلامتی باشی هر جا هستی

  10. 3 کاربر از پست مفید زونیام تشکرکرده اند .

    Mvaz (چهارشنبه 09 مهر 99), Pooh (چهارشنبه 09 مهر 99), الهه زیبایی ها (پنجشنبه 10 مهر 99)

  11. #1056
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان نمایش پست ها
    سلام

    سلام

    سلامی پر از آرزوی سلامتی برای همه شما عزیزان

    تابستون هم کم کم داره بساطش را جمع می کند و پاییز از راه می رسد .... چقدر فصلها پیام دارند با آمد و رفتشون

    از مدتی پیش رفتن به کلاس خیاطی برای حرفه ای خیاطی کردن را در پیش گرفتم و سال گذشته هم چرخ خیاطی متناسب گرفتم ....( چه خوب شد سال گذشته خریدم ها والا حالا ..... ) مدتی دیگه هم چرم دوزی .... کلاً دنیای هنر چقدر بهانه برای دیدن زیبایی ها برایمان دارد و لذت بخش و پیام آور است بخصوص هنرنمائیهای زنانه مثل همین خیاطی و ....

    از نوجوانی علاقه به عکاسی بخصوص عکاسی ازطبیعت ، کودکان و آثار تاریخی .... را در خونم یافتم و همان موقع ها ابتدا با یک دوربین 110 و بعد ویزن عکاسی میکردم و آلبومها از آنها دارم خاطره انگیز ..... و همیشه در آرزوی یک دوربین حرفه ای و طی آموزشهای مربوطه و .....

    زمستان گذشته بالاخره یک نیمه حرفه ای را تهیه کردم که اصل انگیزه اش را دختر کوچولوی خانواده که قرار بود بیاد و منم عطش عکس گرفتن از او را داشتم داد و ....( بازم چه خوب که اونموقع گرفتم ..... ) حالا در میانه همه مشغله های عمدتاً فرهنگی و تربیتی دنیای غیر مجازی و دنیای مجازی پیگیری این هنرها هم خود عالمی دارد .....

    آره عزیزان فقط کافیه کمی توجه کنیم الا ماشاء الله برنامه میشه داشت که متوجه آنها و اثرات مفید و مثبتشون باشیم و بهشون بپردازیم و تمرکز را از روی مشکلات و منفی ها و بخصوص توقعات از دیگران و ناراحتی از برآورده نشدنشان برداریم

    این نمونه ها را فقط برای همین گفتم چون واقعاً حیفم میاد می بینم عزیزانی را که چقدر انرژی و زمان و سلامتیشون را با تمرکز بر منفی ها و مشکلات و قضاوتها دیگران وتوقعات به خطر می اندازند و به خود آسیب می زنند ..... باور کنید حیفیم که اینجوری درگیر شویم ....

    بابا به خدا من خیلی کارا دلم میخواد انجام بدم که امکانش نیست یا چیزهایی هست دلم می خواست می داشتم تا یه کارایی بکنم اما نیست .... یا حتی معمولیش اینکه در فضای خونه و زندگی تعمیراتی که موقعیتش نیست اما اگر بخواهم هی فکر و تمرکز روی اینها بگذارنم که خودمو بیچاره و درب و داغون و غمگین و دپرس و بیمار می کنم .... به خودم میگم خیلی کارا میتونی بکنی خیلی بیشتر از آنچه امکانش نیست ، امکانی ها هست ..... مثلاً همین چند روزه در پی یه مختصر خونه تکونی تغییر دکور و خلاقیتهایی با کاغذ کادو و بعضی تزیینی ها به ذهنم رسیده و دارم انجام میدم که کلی سر ذوقم آورده ... و میگم هااااا اینه ه ه ه .... می بینی ! هیچ بن بستی نیست ... و هیچ نداشته و نبود امکانهایی نمیتونه چشم آدم را روی داشته ها و امکانهای موجود ببنده و واقعاً هم اگر توجه کنیم از این بی نهایت امکانها و داشته ها ، هروقت ما مثبت نگرانه نظر کنیم ... سبقت می گیرند تا در ذهن ما خودنمایی کنند و خود را عرضه کنند ..... همینجاها باز هم حقیقت قدسی :

    بنده من همه چیز را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم جلوه گری دیگری پیدا می کند ..... می بینم وقتی میگه همه چیز ....، اونم همه چیزی که خالق همه چیزهست میگه .... یعنی همه آنچه او هستی بخشیده داشته های من هستند ، خودش میگه ..... و خودش مگه دروغ داره بگه !..... پس بی نهایت داشته ..... و منم داشته عزیز کرده خودش .....

    با ناله و غم های این دنیایی از او و این داشته هایی که برایم قرار داده و مهمتر از همه این کرشمه "مال خودمی" غافل شوم ؟؟!!!!!
    حیف نیست ....؟؟؟؟!!!!

    خواجه عبدلله انصاری در تفسیر عرفانی - اخلاقی سوره یوسف یه جایی اشاره دارد به حدیثی که می گوید( این تفسیر دو جلدی قرآن را اگر تونستید بخونید که جذابه ) :


    " وقتی بنده ای خود را به خدا می سپارد خدا بین او و غفلت حائل می شود "

    یعنی نمیگذاره غافل از این همه داشته و الطاف شود و به بیراهه و خطا رود ( چنانکه نگذاشت وسوسه زلیخا یوسف را ازحضور خودش غافل کند و ... هفت درب قفل را بروی او برای حذر از خطا گشود و ....)

    حالا شما را به این خدای مهربون .... بیایید خودمونو به خودش بسپاریم و یه مدتی عهد ببندیم دهان و چشم ابلیس لعین را گل بگیریم و تمام توجهمونو بدیم به داشته ها و هرچیزی را از زاویه مثبت نگریستن .....

    نظرتون چیه یه تمرین یک هفته ای داشته باشیم ....؟؟

    اصلاً با یه تاپیک با این مضمون چطورید ؟

    مثلاً :

    تمرینهای یک هفته ای برای مثبت اندیشی .....

    اصلاً میشه تاپیکهایی پیوسته داشته باشیم .... مدتی یک هفته یا یک ماهه و .... مثبت اندیشی ... بعد تاپیک دیگری مثلاً تمرکز بر داشته ها و بیخیال نداشته ها و ......

    نظرتون چیه ؟
    سلام عزیزان همدردی

    حالتون چطوره؟؟؟
    امیدوارم خوب باشید و کرونا ازشما بدور.

    دیشب از اوضاع عزیزی باخبر شدم و متاثرشدم و... فقط دعا از من بر آمده و میاد .
    اومدم که ازشماهم بخواهم دعایش کنید به تامین سلامتی و رفع مشکلات.
    چرخی در تالار زدم پستی از خودم دیدم که در میانه تالم قلب بخاطر احوال عزیزی که اشاره کردم،به من امید و انرژی داد و البته کلی هم پیام مثبت.
    گفتم نقل قول کنم شاید شما هم موج مثبتش را دریافت کنید

    روزها بکام و امیدتان مستدام





  12. 5 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    Eram (پنجشنبه 10 مهر 99), Mvaz (پنجشنبه 10 مهر 99), میشل (پنجشنبه 10 مهر 99), زن ایرانی (یکشنبه 13 مهر 99), شمیم الزهرا (پنجشنبه 10 مهر 99)

  13. #1057
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 16 خرداد 05 [ 18:06]
    تاریخ عضویت
    1396-1-29
    نوشته ها
    848
    امتیاز
    28,286
    سطح
    98
    Points: 28,286, Level: 98
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 8.0%
    دستاوردها:
    SocialOverdriveTagger First ClassVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    2,634

    تشکرشده 2,354 در 759 پست

    Rep Power
    211
    Array
    سلام به همگیامیدوارم خوب باشینباید میرفتم تاپیک دعا ...ولی رفتم پیدا نکردم اینکه اومدم اینجا.اومدم خواهش کنم که خیلی دعام کنید چند تا موضوع مختلف که الحمدلله کاملا گیج شدم و نمیدونم چی کار کنم به صلاحه.خسته و در مونده ام. و میترسم بدتر شمبگید خدایا خب عقلش بیشتر نمیرسه خودت تمومش کن.

  14. 4 کاربر از پست مفید الهه زیبایی ها تشکرکرده اند .

    Mvaz (یکشنبه 13 مهر 99), Pooh (یکشنبه 13 مهر 99), گیسو کمند (سه شنبه 22 مهر 99), سحر بهاری (یکشنبه 13 مهر 99)

  15. #1058
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 04 آبان 04 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1398-6-08
    نوشته ها
    1,079
    امتیاز
    25,181
    سطح
    95
    Points: 25,181, Level: 95
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 169
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    1,702

    تشکرشده 2,261 در 917 پست

    Rep Power
    226
    Array
    منم چند روزه خیلی دوست دارم کله مو بکوبم به دیوار، واقعا نمیدونم چرا .... ولی واقعا دوست دارم.

  16. 4 کاربر از پست مفید gholam1234 تشکرکرده اند .

    Mvaz (یکشنبه 13 مهر 99), Pooh (یکشنبه 13 مهر 99), گیسو کمند (سه شنبه 22 مهر 99), الهه زیبایی ها (یکشنبه 13 مهر 99)

  17. #1059
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array
    سلام.
    الهه جان، نمیدونم قضیه چیه. ولی هر چی هست دو سه روزی کلا بیخیالش شو. بعد دوباره با ارامش بیشتر برگرد و بهش فکر کن. انشالله هر چی صلاحته پیش بیاد.

    آقا غلام، انشالله هر چه هست حل بشه.‌

  18. 3 کاربر از پست مفید Pooh تشکرکرده اند .

    gholam1234 (یکشنبه 13 مهر 99), Mvaz (یکشنبه 13 مهر 99), الهه زیبایی ها (یکشنبه 13 مهر 99)

  19. #1060
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 بهمن 99 [ 14:20]
    تاریخ عضویت
    1399-4-26
    نوشته ها
    449
    امتیاز
    6,953
    سطح
    55
    Points: 6,953, Level: 55
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points
    تشکرها
    194

    تشکرشده 435 در 224 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    71
    Array
    سلام
    امروز تولدم هست
    ۳۲ ساله شدم
    تولدم مبارک
    ممنونم از خدا که منو آفرید تا مادر دو تا بچه نازنین بشم
    همسر مرد مهربون و با ایمان بشم
    و ان شاءالله بنده ی خوبی برای خدا باشم...

  20. 7 کاربر از پست مفید تبسم آسمانی تشکرکرده اند .

    Mvaz (دوشنبه 14 مهر 99), paiize (سه شنبه 22 مهر 99), Pooh (دوشنبه 14 مهر 99), گیسو کمند (سه شنبه 22 مهر 99), میشل (چهارشنبه 23 مهر 99), زن ایرانی (جمعه 18 مهر 99), سحر بهاری (دوشنبه 14 مهر 99)


 
صفحه 106 از 193 نخستنخست ... 65666768696979899100101102103104105106107108109110111112113114115116126136146156 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.