به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 1928

Hybrid View

  1. #1
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته مهربان نمایش پست ها
    سلام

    سلام

    سلامی پر از آرزوی سلامتی برای همه شما عزیزان

    تابستون هم کم کم داره بساطش را جمع می کند و پاییز از راه می رسد .... چقدر فصلها پیام دارند با آمد و رفتشون

    از مدتی پیش رفتن به کلاس خیاطی برای حرفه ای خیاطی کردن را در پیش گرفتم و سال گذشته هم چرخ خیاطی متناسب گرفتم ....( چه خوب شد سال گذشته خریدم ها والا حالا ..... ) مدتی دیگه هم چرم دوزی .... کلاً دنیای هنر چقدر بهانه برای دیدن زیبایی ها برایمان دارد و لذت بخش و پیام آور است بخصوص هنرنمائیهای زنانه مثل همین خیاطی و ....

    از نوجوانی علاقه به عکاسی بخصوص عکاسی ازطبیعت ، کودکان و آثار تاریخی .... را در خونم یافتم و همان موقع ها ابتدا با یک دوربین 110 و بعد ویزن عکاسی میکردم و آلبومها از آنها دارم خاطره انگیز ..... و همیشه در آرزوی یک دوربین حرفه ای و طی آموزشهای مربوطه و .....

    زمستان گذشته بالاخره یک نیمه حرفه ای را تهیه کردم که اصل انگیزه اش را دختر کوچولوی خانواده که قرار بود بیاد و منم عطش عکس گرفتن از او را داشتم داد و ....( بازم چه خوب که اونموقع گرفتم ..... ) حالا در میانه همه مشغله های عمدتاً فرهنگی و تربیتی دنیای غیر مجازی و دنیای مجازی پیگیری این هنرها هم خود عالمی دارد .....

    آره عزیزان فقط کافیه کمی توجه کنیم الا ماشاء الله برنامه میشه داشت که متوجه آنها و اثرات مفید و مثبتشون باشیم و بهشون بپردازیم و تمرکز را از روی مشکلات و منفی ها و بخصوص توقعات از دیگران و ناراحتی از برآورده نشدنشان برداریم

    این نمونه ها را فقط برای همین گفتم چون واقعاً حیفم میاد می بینم عزیزانی را که چقدر انرژی و زمان و سلامتیشون را با تمرکز بر منفی ها و مشکلات و قضاوتها دیگران وتوقعات به خطر می اندازند و به خود آسیب می زنند ..... باور کنید حیفیم که اینجوری درگیر شویم ....

    بابا به خدا من خیلی کارا دلم میخواد انجام بدم که امکانش نیست یا چیزهایی هست دلم می خواست می داشتم تا یه کارایی بکنم اما نیست .... یا حتی معمولیش اینکه در فضای خونه و زندگی تعمیراتی که موقعیتش نیست اما اگر بخواهم هی فکر و تمرکز روی اینها بگذارنم که خودمو بیچاره و درب و داغون و غمگین و دپرس و بیمار می کنم .... به خودم میگم خیلی کارا میتونی بکنی خیلی بیشتر از آنچه امکانش نیست ، امکانی ها هست ..... مثلاً همین چند روزه در پی یه مختصر خونه تکونی تغییر دکور و خلاقیتهایی با کاغذ کادو و بعضی تزیینی ها به ذهنم رسیده و دارم انجام میدم که کلی سر ذوقم آورده ... و میگم هااااا اینه ه ه ه .... می بینی ! هیچ بن بستی نیست ... و هیچ نداشته و نبود امکانهایی نمیتونه چشم آدم را روی داشته ها و امکانهای موجود ببنده و واقعاً هم اگر توجه کنیم از این بی نهایت امکانها و داشته ها ، هروقت ما مثبت نگرانه نظر کنیم ... سبقت می گیرند تا در ذهن ما خودنمایی کنند و خود را عرضه کنند ..... همینجاها باز هم حقیقت قدسی :

    بنده من همه چیز را برای تو خلق کردم و تو را برای خودم جلوه گری دیگری پیدا می کند ..... می بینم وقتی میگه همه چیز ....، اونم همه چیزی که خالق همه چیزهست میگه .... یعنی همه آنچه او هستی بخشیده داشته های من هستند ، خودش میگه ..... و خودش مگه دروغ داره بگه !..... پس بی نهایت داشته ..... و منم داشته عزیز کرده خودش .....

    با ناله و غم های این دنیایی از او و این داشته هایی که برایم قرار داده و مهمتر از همه این کرشمه "مال خودمی" غافل شوم ؟؟!!!!!
    حیف نیست ....؟؟؟؟!!!!

    خواجه عبدلله انصاری در تفسیر عرفانی - اخلاقی سوره یوسف یه جایی اشاره دارد به حدیثی که می گوید( این تفسیر دو جلدی قرآن را اگر تونستید بخونید که جذابه ) :


    " وقتی بنده ای خود را به خدا می سپارد خدا بین او و غفلت حائل می شود "

    یعنی نمیگذاره غافل از این همه داشته و الطاف شود و به بیراهه و خطا رود ( چنانکه نگذاشت وسوسه زلیخا یوسف را ازحضور خودش غافل کند و ... هفت درب قفل را بروی او برای حذر از خطا گشود و ....)

    حالا شما را به این خدای مهربون .... بیایید خودمونو به خودش بسپاریم و یه مدتی عهد ببندیم دهان و چشم ابلیس لعین را گل بگیریم و تمام توجهمونو بدیم به داشته ها و هرچیزی را از زاویه مثبت نگریستن .....

    نظرتون چیه یه تمرین یک هفته ای داشته باشیم ....؟؟

    اصلاً با یه تاپیک با این مضمون چطورید ؟

    مثلاً :

    تمرینهای یک هفته ای برای مثبت اندیشی .....

    اصلاً میشه تاپیکهایی پیوسته داشته باشیم .... مدتی یک هفته یا یک ماهه و .... مثبت اندیشی ... بعد تاپیک دیگری مثلاً تمرکز بر داشته ها و بیخیال نداشته ها و ......

    نظرتون چیه ؟
    سلام عزیزان همدردی

    حالتون چطوره؟؟؟
    امیدوارم خوب باشید و کرونا ازشما بدور.

    دیشب از اوضاع عزیزی باخبر شدم و متاثرشدم و... فقط دعا از من بر آمده و میاد .
    اومدم که ازشماهم بخواهم دعایش کنید به تامین سلامتی و رفع مشکلات.
    چرخی در تالار زدم پستی از خودم دیدم که در میانه تالم قلب بخاطر احوال عزیزی که اشاره کردم،به من امید و انرژی داد و البته کلی هم پیام مثبت.
    گفتم نقل قول کنم شاید شما هم موج مثبتش را دریافت کنید

    روزها بکام و امیدتان مستدام





  2. 5 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    Eram (پنجشنبه 10 مهر 99), Mvaz (پنجشنبه 10 مهر 99), میشل (پنجشنبه 10 مهر 99), زن ایرانی (یکشنبه 13 مهر 99), شمیم الزهرا (پنجشنبه 10 مهر 99)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:39 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.