به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 16 , از مجموع 16
  1. #11
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 مهر 04 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1390-6-22
    نوشته ها
    712
    امتیاز
    30,538
    سطح
    100
    Points: 30,538, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    3,307

    تشکرشده 2,402 در 566 پست

    Rep Power
    168
    Array
    نیتم ممکنه خلوصشو گاهی از دست بده. باید مدام پالایش شه
    انگیزه ناگهانی که واس محبت به همسر پیدا کردم که ندام باشه اخه هرازگاهی جو منو میگرفت اما اینکه بفهمم من باید هرروز ابراز علاقه کنم وظیفمهتو هنون دوره که گفتم فهمیدم
    ممنونم میشل عزیز معلومه راضی نیستم از استراحتت بزنی
    نه از نظر مادی هم نیازی به زندگی عاشقانه ندارم و به نظرم دست و پاگیره (اینجور آدم داغونیم فکنم از ابتدای ازدواجم این نیاز کلا پرید )

    یاد گیسو کمند بخیر حرفای جالبی میزد یکبار سالها پیش که خیلی حالم بد بود و فقط به طلاق فکر میکردم گفت زهرا تو زندگیتو بکن بذار این ادم هم درون خونه به حیاتش ادامه بده (نقل به مضمون) اون موقع خیلی حرفشو نفهمیدم البته ولی تو ذهنم حک شد

    و فکر میکنم هنوز جاهای راحت اون مبارزه ای هستم که فرشته مهربان میگفت...

    - - - Updated - - -

    اینکه گفتی محبت میتونه واقعی باشه حتما تاحدی هست اما درین حد محبت رو کسی هرروز با جملات متفاوت ابراز نمیکنه
    واس همین در مرحله الان من کاملا زوریه و فقط خودشکنیه. تا ببینم خدا برام چی میخواد

  2. کاربر روبرو از پست مفید شمیم الزهرا تشکرکرده است .

    آنه ماری (دوشنبه 07 مهر 99)

  3. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شمیم الزهرا نمایش پست ها
    اما اینکه بفهمم من باید هرروز ابراز علاقه کنم وظیفمه
    شمیم جان تو وظیفه نداری هر روز ابراز علاقه کنی.

    وظیفه ی تو محبت کردن (از نوع کلامی و نوازشی) نیست. این خاصیتِ توه.

    همسرت "وظیفه" داره که به تو محبت کلامی و ابراز علاقه ی مداوم داشته باشه.

    گل وظیفه داره بوی خوش داشته باشه؟ نه، این خاصیت گله.

    باغبان وظیفه داره گل رو آبیاری کنه. چرا؟ چون این خاصیت باغبان نیست که این نیاز گل رو تامین کنه. اگه اون وظیفه ش رو درست انجام بده، گل طبق خصلتی که داره زیبائی و طراوت و عطرش رو به باغبان می ده. در غیر اینطورت گل هیچ وظیفه نداره چیزی به باغبان بده.

    -------------------------------

    از طرفی، این ابراز علاقه ی هر روزه (که نیاز توه) به احتمال زیاد نیاز همسرت نیست. نیاز اون چیز دیگه ایه.

    ضمنا ابراز علاقه دروغین رو خرگوش هم می فهمه، چطور انتظار داری آدمیزاد تشخیص نده، اونم برای طولانی مدت؟

    اگه از چشم های همسرت به خودت (در حال ابراز علاقه ی هر روزه) نگاه کنی، یه انسان ضعیف می بینی که از آگاهی فرار می کنه. و چیزیکه عطشش رو داره با ظاهرسازی نثار می کنه، تا بلکه یه قطره هم نسیب خودش بشه.

    -----------------

    نه ابراز علاقه کن، نه در مقابل خواسته های نادرست تسلیم شو.

    می دونم اینکه گفتم به حرف آسونه، به عمل خیلی سخته. اما رسیدن به این مرحله خودش یک هدفه. یکی از اون اهدافی که در موردش صحبت کردیم.

    به خودت فضا بده شمیم. به ارتباطت با همسرت کاری نداشته باش. منظورم این نیست که بی تفاوت باشی، منظورم اینه که روی این موضوع کار نکن. روی خودت کار کن.

    راستی اینکه گفتم اون محبت می تونه واقعی باشه، منظورم این نبود که اونقدر به دروغ به یه نفر بگی دوستت دارم تا یه معجزه ای رخ بده.

    اون محبت دوتا پایه لازم داره:

    1- حل کردن مشکلاتت با همسرت. (حل کردن)

    2- حس محبت (واقعی) به همسرت. تشخیص دادنِ کانال هائیکه اون برای دریافت محبت داره. انتخاب کردن کانال هائیکه مورد علاقه تو هستند و دوست داری از اون طریق محبتت رو ابراز کنی.

    اینها در طی زمان و رفته رفته بدست میان. اما اگه واقعا این زندگی (همینطوری که هست) برات معنائی داشته باشه، هر روز و هر ساعتی که در این مسیر قدم برمی داری، روحت رو گسترش می دی و انواع و اقسام لذت ها رو کسب می کنی.

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...



  4. کاربر روبرو از پست مفید میشل تشکرکرده است .

    شمیم الزهرا (دوشنبه 07 مهر 99)

  5. #13
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 مهر 04 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1390-6-22
    نوشته ها
    712
    امتیاز
    30,538
    سطح
    100
    Points: 30,538, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    3,307

    تشکرشده 2,402 در 566 پست

    Rep Power
    168
    Array
    ممنونم از وقتی که واسم گذاشتی
    ولی این بار فکنم سو تفاهم ادامه داره
    همسر من یک تکه از پازل نقشه رشده منه
    تاالان اشتباها کنار گذاشته بودم و به پیشرفت فردی فقط فکر میکردم چه شخصیتی چه تحصیلی چه کاری چه ارتباطی..‌.
    درحالیکه یکی از گره های کورم همین ارتباط ناقص با همسر بوده که بلاخره فهمیدمش...
    و تاالان هم خیر درش دیدم
    خدا کمک کنه نیتم خالص باشه و اوتچه توصیف کردی از من نباشه (هرچند خیلی دور از ذهن منه و ناخالصی نیت تو ذهنم موارد دیگست جز اینکه من نیاز دارم به این ارتباطه...)

    و این مورد انتخابیم گرچه بااین نیت نبوده ولی نیاز همسرم اتفاقا بوده بعد حدود هفتاد روز امروز بهم پیام داد و گفت...
    البته در این مدت هم میگفت مثلا امروز خیلی روز بدی بود جلسه و دعوا بود تا پیام تورو دیدم خیلی حالم بهتر شد...

    با دوتا نرم افزار خوب و دردسترس واس اهداف اشنا شدم گفتم بد نباشه بگم
    گوگل شیت که واس اهداف سالانه و ماهانه و روزته خیلی خوبن و راحت تو گوشی میشه دیدش و چک کرد و ت۵ییر دادو...
    یکی mindomo که نقشه کلی اهداف که من ده ساله میزنم و باز هرسالو ریز میکنم تو گوگل شیت. خیلی از کاغذ بهتره نه کثیف میشه نه گم میشه نه جا کم میاری...

  6. 3 کاربر از پست مفید شمیم الزهرا تشکرکرده اند .

    Eram (چهارشنبه 09 مهر 99), Pooh (جمعه 11 مهر 99), فرشته مهربان (شنبه 12 مهر 99)

  7. #14
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    آره بعضی از حرفات به نظرم متناقض میان. این عدم انطباق ها در شروع یه راه جدید طبیعی هستند، مهم اینه که باورش داری.

    و خیلی خوبه که نقشه رشد داری و اینقدر دقیق در مسیر اهدافت هستی.

  8. 4 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    Eram (چهارشنبه 09 مهر 99), فرشته مهربان (شنبه 12 مهر 99), الهه زیبایی ها (جمعه 11 مهر 99), شمیم الزهرا (پنجشنبه 10 مهر 99)

  9. #15
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 مهر 04 [ 23:45]
    تاریخ عضویت
    1390-6-22
    نوشته ها
    712
    امتیاز
    30,538
    سطح
    100
    Points: 30,538, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    3,307

    تشکرشده 2,402 در 566 پست

    Rep Power
    168
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط میشل نمایش پست ها
    آره بعضی از حرفات به نظرم متناقض میان. این عدم انطباق ها در شروع یه راه جدید طبیعی هستند، مهم اینه که باورش داری.

    و خیلی خوبه که نقشه رشد داری و اینقدر دقیق در مسیر اهدافت هستی.
    سلام‌
    میشل عزیز تناقضاتمو میشه بگی تا روش فکر کنم
    ممنونم ببخشید وقتتو میگیرم

  10. کاربر روبرو از پست مفید شمیم الزهرا تشکرکرده است .

    الهه زیبایی ها (جمعه 11 مهر 99)

  11. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 10 شهریور 00 [ 17:32]
    تاریخ عضویت
    1396-1-29
    نوشته ها
    193
    امتیاز
    7,864
    سطح
    59
    Points: 7,864, Level: 59
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    373

    تشکرشده 325 در 136 پست

    Rep Power
    45
    Array
    شمیم جان به نظرم روش خوبی در پیش گرفتی فقط بخاطر داشته باش که ذات تو و همسرت تغییر نمیکنه پس با احتیاط احساساتت را خرج کن.

    احساساتت را کنترل کن و فقط جایی که لازمه ازشون استفاده کن.

    البته حس میکنم همین کار را هم داری میکنی. فقط جوری باش که اگه رفتارهای قبلیش را ادامه داد یا تکرار کرد (که حتما میکنه) نتوانه ضربه شدیدی بهت وارد کنه.

    ببین روان ما مثل یه شیشه میمونه که با اولین ضربه ها اسیب میبینه اگه ضعیف باشیم که همون ضربه اول نابود میشیم ولی اگه قوی باشیم یا چاره ای نداشته باشیم شروع میکنیم درست کردنش با هر ضربه ای که اون طرف بهمون میزنه چاله و چوله هاشو پر میکنیم و گارد درست میکنیم و حس میکنیم قوی تر شدیم.

    میدونی چه چیزی باعث میشه که اون گاردهایی که روی شیشه روانمون گذاشتیم ضعیف بشن(احساساتمون). اگر احساساتمون را قاطی کنیم اون گاردها را ضعیف و ضعیف تر میکنیم تا روزی میرسه که شیشه روانمون با یه ضربه نابود میشه و دیگه هم هیچ کاری از ما برنمیاد.
    ویرایش توسط آنه ماری : دوشنبه 14 مهر 99 در ساعت 14:35

  12. کاربر روبرو از پست مفید آنه ماری تشکرکرده است .

    شمیم الزهرا (دوشنبه 14 مهر 99)


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:00 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.