.
.
.
=========================
پاورقی: با عرض معذرت از صاحب تاپیک که ناچار به حاشیه روی در ذیل تاپیک ایشون شدم. چون به هر حال سئوال به جا و مهمی بود که باید پاسخ داده می شد.
با سلام
البته این را بگویم که هر دردی نسخه خودش را دارد و ساده انگاری هست که برای دردهای متفاوت و گاها متضاد یک نسخه را تجویز کنیم.
اما هرگز تمایل به ازدواج ، به معنی عدم اعتماد به نفس نیست. بلکه فرایندی هست در مسیر زندگی. به شرطی که مفاهیم مهم ازدواج در آن رعایت شود (مثل تفاوت دلبستگی و وابستگی)
اما میزان سازگاری آدمی در مسیر زندگی بسیار در آرام روانی وی تاثیر دارد.
اگر چشم داشتن در مسیر زندگی لازم هست و حتی حق هر کسی هست. اما این به معنی این نیست که اگر چشمی نداشتیم زندگی تعطیل هست. بلکه باید با نداشتن چشم سازگاری حاصل کنیم.
در مسیر زندگی ازدواج مهم هست. اما اولا باید درست انتخاب شود. ثانیا تا وقتی که شرایطش به هر دلیل فراهم نیامده است ناچار از سازگاری با وضع موجود هستیم.
(البته در مقالات دیگری توضیح دادیم سازگاری به معنی تسلیم و انفعال نیست بلکه تلاش و برنامه ریزی کسب شرایط هم جزء سازگاری هست. خود ما مقاله ای حتی در همسریابی صحیح برای خانم ها داشتیم که نشان می دهد حتی خانمها نیز در انتخاب همسر مناسب دست و پا بسته و منفعل نیستند و می توانند فعالانه برنامه ریزی کنند. 40 موضوع در پیدا کردن همسر)











علاقه مندی ها (Bookmarks)