با سلام
ممنون از پاسخی که فرمودید ،،
مسائل را خوب باز کردید ،،،در واقع هر دغدغه تون یه مسئله ای داره که باید روش کار کنید ،،
به نظرم اولین چیر اینکه یاد بگیریم خودمون را نوازش کنیم ،،
یعنی به خودمون باور مثبت بدیم ، خودمون را سرزنش نکنیم ،گذشته خودمون را قبول کنیم - ازش فرار نکنیم - ازش یاد بگیریم و تعهد و تلاش داشته باشیم برای زمان حال و آینده ،،،
والد انتقاد گر درونی شما زیادی فعاله .....پس با کودک درون شادتون، بیشتر دوستی کنید ...
این مقالات را مطالعه بفرمایید :
تغییر و تحول فردی
تکنیک ها
ذهنیت طرحواره ای کودک شاد-01
ذهنیت طرحواره ای کودک شاد-02
طرحواره ای کودک شاد-03
...............................
اینکه فرمودید باید خودتون را دریابید ،،،یه مطلب خدمتتون بگم :
بعضی موقع ها ما یه نیاز واجب داریم و نیاز واجب را در نظر نمی گیریم ..میریم نیاز غیر واجب دیگران را حل میکنیم ...
مثلا یه معتادی خودشو شبیهه نیازمندی در می یاره و میره گوشه خیابون :)
یه فردی هم داره می یاد خونه .... مادرش زنگ میزنه و می فرماید بیا خونه فشار خونم رفته بالا .....این فرده هم مثلا پولی که همراه داره به اندازه سوار شدن یه تاکسی ست .
وقتی میخواد تاکسی بگیره ...چشمش میخوره به همون فردی که گوشه خیابون میگه کمک ...کمک کنید ...به من نیازمند کمک کنید :)
اگه اون فرد نیاز خودش را نتونه آنالیز کنه ( نیاز واجب ) و بره به اون فرد مثلا نیازمند :) ، پولش را به جایی که بده تاکسی تا زود برسه خونه ، بده به اون فرد،خب خوب نیست .
در حالی که باید می رفت به مادرش کمک میکرد ...شاید یه فرد دیگه بیاد و به اون فرد گوشه خیابون کمک کنه .
این جا به مطلبی می رسیم به نام طرحواره ایثار ( ایثار مخرب ) ...مقاله زیر کامل بخونید و وقت بذارید :
طرحواره ایثار
طرحواره ایثار 2
طرحواره ایثار 3
طرحواره ایثار 4
طرحواره ایثار 5
طرحواره ایثار 6
طرحواره ایثار 7
.................................................
اینگه فرمودید وابستگی دارید درکارها به دیگران ، باید برنامه ریزی کنید کارهای کوچک و آسون را یواش یواش خودتون بدون حضور دیگران انجام بدید ....
وقتی کارها را به مرور زمان و با یه برنامه ریزی ،،خودتون از عهده اش بر آمدید ... اعتماد به نفستون و عزت نفستون میره بالا ،،
این مطالب را کامل بخونید :
طرحواره وابستگی/بی کفایتی 1
طرحواره وابستگی/بی کفایتی 2
طرحواره وابستگی/ بی کفایتی 3
طرحواره وابستگی و بی كفایتی 4
....................................
د ر مورد وابستگی عاطفی و مسائل ازدواج چند مطلب کلی خدمتتون میگم :
-سعی کنید معیارهای استانداردی برا خودتون داشته باشید ،،،و هر فردی را وارد این استاندارد نکنید
-مسیر ازدواج در مسیر درست و خانواده باشه ،،
-کانال شناخت و آشنایی در روند خواستگاری ،،، در کانال احساسی و هیجانت نباشه ،،
-تا عقدی صورت نگرفته ( تعهد قانونی و رسمی ) برا خودتون وابستگی ایجاد نکنید ،،
-طبق آیات قرآن وابستگی فقط برا خدا معنا داره ، برا غیر خدا دلبستگی مطرح هست ...که دلبستگی هم خودش دو تا قسمت داره : دلبستگی امن - دلبستگی نا امن
آدم در دلبستگی امن بنا زندگیش فرو نمیریزه ...ولی اگه جای وابستگی و دلبستگی ها عوض بشه تو زندگی ،، مشکل می خوریم .
-برا همچین پسری که فرمودید لازم نبود و نیست عزاداری کنید ...خدا را شکر کنید .
***مسائلتون را می بایست اصولی و ریشه ای حل کنید که نیاز به زمان و تلاش و صبر هست .( در مسیر درست )
مطالب بالا را مطالعه بفرمایید ، ( یه زمانی و یه همتی می طلبه ، ان شالله براتون مفید باشه . )
الگوهایی که شاید سال ها با خود حمل کردیم را باید آهسته و با مرور زمان ببریم جلو و مدیریت کنیم .
عصای جادویی ای در کار نیست ..ان شالله با تلاش و زحمتی که می کشید در مسیر ؛؛؛ هر روز براتون روشن تر و زیباتر میشه.
از مشاور حضوری حتما بهره ببرید
اگه زنده باشیم بعدا می یایم با دیگر دوستان ، چند تا مطلب دیگه براتون می نویسیم .
-------------------------------------------
پی نوشت
این مقالات هم مطالعه بفرمایید:
سطوح رابطه دختر و پسر
باغ غنی ذهن شما
تله های شخصیتی
![]()








علاقه مندی ها (Bookmarks)