به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 شهریور 04 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1393-6-31
    نوشته ها
    589
    امتیاز
    21,366
    سطح
    92
    Points: 21,366, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 984
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    1,314

    تشکرشده 1,494 در 483 پست

    Rep Power
    142
    Array
    سلام، ممنونم. ای کاش خدای مهربان ظهور امام زمان رو برسونه زودتر . ای کاش اهل خسران نباشیم، واقعا پناه بر خدا از شر نفس اماره...
    با خودم میگم ای کاش قدر زمان رو بیشتر می دونستم و بهتر زندگی می کردم... از خدا می خوام همه مون رو ببخشه و عاقبت به خیرمون کند. عاقبت به خیری و حفظ ایمان خیلی مهمه.

    من نمیدانم امام زمان ان شاءالله کی ظهور خواهند کرد اما به نشانه هایی که این روزها زیاد گفته می شود هم امیدی ندارم چون با صحبت های یک عالم دینی در تلویزیون فهمیدم که ظهور امام زمان خیلی زیاد بستگی به آمادگی و رشد مردم داره وگرنه در طی تاریخ بارها نشانه هایی اتفاق افتاده اما باز به دلیل آماده نبودن زمینه، ظهور حضرت به تعویق افتاده است.
    بیشتر از هر چیز برایم این اهمیت دارد که آیا برای ظهور حضرت آمادگی دارم؟ در این راستا چه کرده ام ؟ غیر از توجه به مشکلات فردی و خواسته های دنیوی، اصلا چقدر از ته دل برای ظهور حضرت دعا کرده ام؟ در زمان ظهور ایشان در کدام صف قرار دارم؟ واقعا همانقدر که از امام حسین و بزرگیش دم میزنم، در میدان عمل می توانم عامل باشم؟
    بهرحال ..
    نمیدانم اما شاید ظهور حضرت همین فردا یا شاید چندین و چند سال دیگر باشد. الله اعلم....
    باید ببینم کجا هستم.
    ویرایش توسط zolal : شنبه 16 فروردین 99 در ساعت 02:00

  2. 2 کاربر از پست مفید zolal تشکرکرده اند .

    Mvaz (شنبه 16 فروردین 99)

  3. #2
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط zolal نمایش پست ها
    آیا برای ظهور حضرت آمادگی دارم؟ در این راستا چه کرده ام ؟ .
    سلام

    من به این علامت سؤال ها بارها رسیدم و بنظرم چنین هست...

    ببینید ما در دنیایی زندگی میکنیم که حرف های قشنگ میزنیم اما عمل زیبا نداریم. شما توجه کنید چقدر درباره ی امام ع میگن یا مینویسن؟ که آقا جان کجایی؟ کی می آیی؟ ظهورت من باشم و شهید شوم و ..

    انواع شعر، متن های ادبی، سخنرانی و ... تا اینجا شما فقط ظاهر سازی دیدین، فقط حرف! اما با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین میشه؟!
    نمیشه ادعای امام زمانی بودن داشته باشیم اما از خود امام و تفکراتش غافل باشیم.

    از خودمون بپرسیم ؛

    چند بار جونمون رو برای اهداف بزگ و برای کمک به دیگران به خطر انداختیم ؟ مثل شهدای سلامت یا وطن یا حرم ؟!

    چند بار رفتیم یه کار جهادی و خداپسندانه برای یه عده مردم محروم یا یک خانواده انجام دادیم؟

    چند بار عکسی یا گزارشی از یک کار خیر و یک حرکت شایسته برای آدم های آسیب پذیر منتشر کردیم؟

    چند بار برای انجام یک عمل که منفعتش شامل دیگران میشه تبلیغ کردیم، تلاش کردیم؟

    چقدر در زندگی شخصی امام زمانی عمل کردیم، مثل دروغ نگفتن، گناه نکردن، آزار نرسوندن و ...؟

    در واقع یا کم بوده یا اصلا!

    شعر خواندن، متن نوشتن و دعا کردن اینها کافی و زمینه ساز ظهور نیست که نیست.
    افضل اعمال صبر و انتظار فرج هست اما این بمعنای انفعال نیست.

    ممکن هست برخی دچار خطا بشن و بگن در زمان ظهور حضرت ع گسترش فساد و تباهی و ... در جهان بسیار بالاست. باید متوجه باشیم این موارد زمینه ساز ظهور نیستن بلکه علامت هستن.
    در واقع با انجام عمل نیک و پرورش فضایل اخلاقی ما به حضرت کمک میکنیم.

    زلال عزیز مثالی میزنم؛
    ما منطقه ها و مردم خوب و محروم زیادی داریم، بچه هایی هستن تو یکی از مناطق محروم که من دیدم میگفتن این بچه ها اسم بعضی میوه ها رو شنیدن اما نخوردن! این بچه ها یک کتاب داستان ده هزار تومنی ندارن! این بچه ها غذاشون پسته ی کوهی، کشک و انار خشک و ... هست! و ...
    من و چند نفر دیگر چند وقت پیش متوجه خانواده ای شدیم که سرپرست نداشتن ، فقیر بودن و یکی از اعضای خانواده بیماری خاص داشت. به حد وسع مالی کمک کردیم و واقعا من هر وقت به ذهنم میرسه خیلی ناراحت میشم.

    ما زمانی میتونیم زمینه های ظهور رو فراهم کنیم که بقول شما از خودمون بپرسیم من چه کردم؟! من چقدر بسهم خودم اثر گذار هستم ،
    چقدر از حرف های قشنگ و بچشم آمدن تا عمل شایسته و اثر گذار فاصله دارم.

    ماجرای ملاقات علی بن مهزیار با امام زمان (ع) رو برای شما و خوانندگان محترم میگذارم.

    فرستاده امام زمان (ع) از او سوال کرد ابوالحسن چه می‌خواهی؟
    علی بن مهزیار گفت: امامی که در غیبت است.
    فرستاده جواب داد که او در غیبت نیست و
    حجاب میان شما و او.. اعمال بد شما است.

    وقتی علی ابن مهزیار با فرستاده امام همراه شد و به محضر امام زمان (ع) رسید، امام (ع) فرمودن؛

    ‌ای ابوالحسن، ما شب و روز منتظر ورودت بودیم، چرا این قدر دیر پیش ما آمدی؟

    علی بن مهزیار عرض کرد: آقای من!
    تاکنون کسی را نیافته بودم که دلیل و راهنمای من به سوی شما باشد.

    امام فرمودن؛ آیا کسی را نیافتی که تو رو به طرف ما راهنمایی کند؟! بعد انگشت مبارک را به روی زمین کشیده، سپس دوباره فرمودن؛

    نه چنین نیست. لکن شما اموالتان را فزونی بخشیدید و بر بینوایان از مؤمنین سخت گرفتید، آنان را سرگردان و بیچاره کردید، و رابطه خویشاوندی را در بین خود بریدید (صله رحم انجام ندادید) دیگر شما چه عذری دارید؟

    علی ابن مهزیار گفت عرضه داشتم؛ توبه، توبه، عذر می‌خواهم. این رفتار ما را ببخشید و نادیده بگیرید.

    این یعنی تمامی اعمالمون رو باید در نظر بگیریم و به درون خودمون رجوع کنیم. ببینیم آیا همونی هستیم که امام خواسته یا نه... ، حرف زیباست و زیباتر عمل نیکو و اثر گذار و پرورش فضایل اخلاقی هست.


    ویرایش توسط سحر بهاری : جمعه 22 فروردین 99 در ساعت 10:35

  4. 2 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    zolal (جمعه 22 فروردین 99)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 05 آذر 93, 11:34
  2. سا ل نو مبارک عیدتان مبارک
    توسط محمدابراهیمی در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 01 فروردین 93, 18:26
  3. من معیارای ازدواجمو گم کردم!!
    توسط hfps در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 05 خرداد 91, 10:02
  4. آیا این عیب منه؟
    توسط yas66 در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: جمعه 01 مرداد 89, 23:50
  5. مهربون بیا تو عیدی بگیر و عیدی بده
    توسط estar7 در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 03 فروردین 88, 11:29

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:42 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.