به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

Threaded View

  1. #12
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Samin28 نمایش پست ها

    چندین روز هست که به جواب شما دارم فکر میکنم.
    دارم فکر میکنم که واقعا میتونم این مشکل رو حل کنم یا نه
    مرسی از اینکه یه چراغ تازه تو ذهن من روشن کردید. دارم فکر میکنم چطوری میشه توانا و قدرتمند بشم که تو شهر غریب بمونم و به یه بچه نوزاد رو در نبود همسر و هیچ کمکی برسم ‌
    تو ذهنم که بهش فکر میکنم بنظرم شدنی هست ولی با مشقت های فراوان و زندگی سخت . و بابتش انرژی زیادی ازم میگیره
    راستش رو بخواید دارم فکر میکنم بمونم و شرایط فعلی رو ترمیم کنم با ارتقای تواناییام و مهارتهام . ؟

    ..........

    با سلام و احترام
    متشکرم

    به این نمودار توجه بفرمایید :




    وقتی می خوایم تصمیمی بگیریم احتیاج به داده ها داریم ،،
    وقتی داده ها را جمع آوری کردیم باید روش تفکر تحلیلی را پیاده سازی کنیم تا یه مدل ذهنی درست در خودمون ایجاد کنیم
    معمولا داده ها در حالت اولیه بزرگ و پیچیده هستند
    وقتی داده ها و مولفه های آن، تجزیه و دسته بندی بشه ...روش تفکر تحلیلی آسون تر میشه
    با تفکر تحلیلی به داده ها ،، می تونیم مدل ذهنی ایجاد کنیم و قواعد تصمیم را یاد می گیریم .....
    وقتی قواعد تصمیم را یاد گرفتیم ...می تونیم تصمیم بگیریم و این تصمیم نمود پیدا می کنه در زندگی واقعی مون


    ببنید برا شما هم الان اینجوریه :
    یه داده بزرگ دارید ! ( شرایط سخت محل زندگی )
    اگه ما بخوایم این داده بزرگ را تفکر تحلیلی کنیم ...شاید نتونیم و افسرده بشیم ....
    این باعث میشه مدل ذهنی درستی ایجاد نکنیم و شاید باعث بشه تصمیمات اشتباه بگیریم ، یا تصمیمی بگیریم که ،،، ازش مطمئن نباشیم

    وقتی این داده بزرگ ، تجزیه بشه آسون تر میشه
    مثلا شما این داده بزرگ را تبدیل کنید به داده های زیر :


    مسئله :
    شرایط سخت محل زندگی


    تجزیه مسئله :
    1) شهر غریب و تنهایی
    2) بچه نوزاد
    3 ) شهر غریب و بچه نوزاد و تنهایی
    4) نبود همسر به خاطر شرایط کاریشون و سختیهای مسیر
    5) مشکلات احتمالی
    5) جنبه های مثبت قضیه
    6) توانایی های من
    7 ) مهارت هایی که می تونم خودم را توسه بدم
    8) مدیریت زمان
    9 ) آیا می تونم به اقوام سر بزنم
    10 ) اگه به مشکل خوردم جه راهکاریهایی دارم باتوجه شرایط کاری همسرم
    11)...
    12)...


    وقتی مولفه های یه وضعیت ریز شدند ،،، یه کاغذ بردارید برای هرکدومش راه حل پیدا کنید...این جوری به یه مدل ذهنی بهتری می رسید
    با بدست اوردن یه مدل ذهنی ...بهتر قواعد تصمیم را یاد می گیریم و بهتر می تونید با همسرتون صحبت کنید و مشورت بگیرید
    وقتی همسرتون این دقت تحلیل شما را بررسی کنه ایشون هم به کمک شما خواهد آمد و با هم راه حل های بهتری پیدا می کنید
    این جوری هر تصمیمی بگیرید احتیاطش بیشتره ،،چون با دقت آنالیز کردید و پشیمون نمیشید


    ...............


    دارم سعی میکنم ، خودتون حلش کنید
    که مطمئنم می تونید
    و با دونستن شیوه حل مسائل و تفکر تحلیلی ،، در تمام مراحل زندگیتون در مواجه شدن با مشکلات ،،اقدام بهتری می کنید



    در پناه خدا.



    ​​
    ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 13 آبان 98 در ساعت 15:36

  2. 2 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    malakeh (سه شنبه 14 آبان 98), Samin28 (دوشنبه 13 آبان 98)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.