سلام
عرض کنم خدمتتون که "جانا سخن از زبان ما می گویی..."
مفید بودن اصلا تعریفش واسه هر کس جداست. هر کسی وقتی به هدفش می رسه احساس مفید بودن می کنه.
حالا هدف چیه سوال سختیه واقعا.
از نظر زندگی روزمره من خودم خیلی کار دارم.اگه دست بجنبونم راحت روزی n تومن در حالی که لم دادم جلو کامپیوتر درمیارم. منتها تنظیماتم جوریه که بیش از یه مقدار مشخصی در ماه نمی تونم پول دربیارم. اصلا تنم میخواره!!! بعد همیشه میگم بی پولم!!! همیشه شاکی همیشه لنگ پول...
از من تنبل تر فکر نمی کنم تو دنیا حضور فیزیکی داشته باشه!!!
دقیقه ۹۰ در حد افتضاح!!!
پر از استرس!!!
شب بیدار و روز بیدار!!! کلا خواب رو اصلا دوست ندارم.
غذا خوردن رو که نگو. بعضی وقتا میرم رستوران بعد آدمایی که میرن اونجا غذا میخورن و خوشحالن رو میبینم بعد فکر میکنم اینا واقعا از غذا خوردن خوشحالن؟ چیزی که انسان مجبوره انجام بده !!!
نه میفهمم شنبه کی هست یکشنبه کی هست کلا هیچی نمی فهمم از زمان.
سر کار میرم اصلا نمی فهمم چی به چیه کی به کیه!!!
خوشم نمیاد از فضولی و قیمت دلار و متلک و هزار تا کار بی خود.
آدم نمی تونه به زندگی خودش برسه چه برسه به دیگران...
بی مسئولیتی که دیگه حرفشو نزن!!!
ورزش که اصلا ... تا حالا تو عمرم کمرم به ورزش نخورده!!!
این آدمایی که ورزش می کنن برای من اسطوره و نماد قدرتن!!!
کلا داغونم... داغون...
همیشه دنبال علت خلقت بشریتم.که ته این زندگی چی میشه!!!
یعنی ته همه چی برام اهمیت ویژه ای داره.
یه دوره انواع کتابای روانشناسی و فلسفی رو می خوندم.
آیا انسان حیوانی خندان هست؟
آیا انسان حیوانی اجتماعی است؟
آیا انسان حیوانی دارای فکر است؟
خلاصه .... انسان کلا چی هست؟ فرق من انسان با یه گاو چیه؟؟؟؟
.
.
.
من بعد از کلی تفکر در مورد خودم به این نتیجه رسیدم که اگه فقط و اگه فقط بتونم یک روز مثل گاو زندگی کنم ( تمرکز روی کار خودم به دور از هیاهو) و هر روز فقط و فقط یک دونه از کارامو به نتیجه برسونم مفید ترین موجود جهان هستی خواهم بود!!! به چند دلیل.
اول این که احتمالا آخرش به مرگ طبیعی می میرم و حداقل نوه هام فرصت اینو خواهند داشت مادربزرگشون رو ببینن!!! و فکر کنن که از من بهترن یا میتونن بهتر باشن... یا حس کنن کس و کار دارن.
یا بچه هام حس خوب مادر داشتن رو تجربه می کنن.
چون اضطراب خودکشی تدریجیه.
دوم این که سر قبرم به جای این که بنویسن خانم... اسمم حداقل با یه پیشوند دکتری مهندسی چیزی میاد.
بعدشم چون به بدن خودم فشار نمیارم (بابت سرزنش و ...) قطعا عمرم طولانی تر میشه.ته اش هم پول بیشتری در میارم همش غر نمیزنم و فکر نمی کنم که چقدر بدبختم که دیگران رو هم عاصی کنم!!!
کسی که خودش و دیگران از دستش عاصی نباشن خب به نظرم چیز خوبیه دیگه مفیدی یعنی همین دیگه!!!
خلاصه من بعد از سالها گشتن و کتاب خوندن و فکر کردن به این نتیجه رسیدم آدم هر کاری داره انجام میده حتی اگه اون کار خوابیدن باشه یا تلوزیون دیدن باید یه نتیجه ای متناسب با اون کار داشته باشه.
نتیجه خوابیدن استراحت بدن باشه نه خستگی بیشتر!!!
درس خوندن با نمره های متوسط باشه نه افتادن و نه خودکشی واسه ۲۰
کار کردن با تعهد باشه و اندازه.
و کلا مردن هم سر وقت و به طور طبیعی.







پاسخ با نقل قول

علاقه مندی ها (Bookmarks)