سلام الهه خانم
ایشون قبل از تصمیم گرفتن برای ازدواج فکر نکرده ، قبل از خواستگاری فکر نکرده قبل از آشنایی فکر نکرده ؟
الان یادش افتاده اگه نتونم ، اگه وسعم نرسه ؟!
( حتی اگر واقعا شرایط مالی هم سخت باشه ) ، به نظر نمیاد دقیقا علت تردیدشون وسع مالی باشه .
رابطه شما دو نفر دوستی نبوده که ایشون در حین دوستی بخواد تصمیم به ازدواج بگیره و شرایطشو بسنجه تا شما بخواهید حق بدید یا ندید یا شرایط اقتصادی و خانوادگی و.. رو بسنجید .
بلکه ایشون با توجه به شرایطشون ، تصمیمی رو از قبل گرفتن حالا مونده فاز آشنایی با شخصیت شما و پسندیدن و به دل نشستن .
دقت کنید موضوع این نیست که چرا ایشون تردید کرده بلکه موضوع اینه که این مساله رو با علتش داره به شما بیان میکنه بعدش تا حدی توپ رو میندازه توی زمین شما .
" اگه من فلان کارو نکنم ازم بدت میاد ؟ " انتظار داره چی بشنوه ؟ چرا میپرسه ؟
کسی که میره بازار نگاهی کنه ببینه میتونه یه لباس که خیلی چشمشو میگیره بخره
بعدش میره بازار ، هر لباسی رو میبینه از قیمت و رنگ و کاربردش ایراد میگیره ( معیارها )
ممکنه لباسهایی به نظرش خوب بیاد از فروشنده میپرسه بهم تخفیف میدی ؟ ( همون سوالای خواستگار ، یعنی اگه نخریدم تو تخفیف ندادی )
نهایتا میگه من نمیخوام این اندازه هزینه کنم ( شرایطشو ندارم )
اینجا دو حالت پیش میاد :
یا یه لباس میبینه واقعا چشمش میگیره و حاضره حتی دو برابر قیمت هم هزینه کنه و تمام بهانه های قبلی کنار میره !
یا هر لباسی ببینه آخرش نمیخره !! ( کمال گرایی ، وسواس ، یا عدم تطابق معیارها )
در واقع ایشون هم حق داره در این فاز عقب نشینی کنه و نپسنده یا تصمیم بگیره که ادامه نده
ممکن شما علی رغم تمام محاسنتون اما مطابق معیارهای او چه ظاهری چه شخصیتی نباشید ، که مهم نیست .
مهم اینه که ایشون بخواد اشتباه کنه و بیشتر رابطه را ادامه بده و شما هم فریب بخورید و همراهی کنید .
پس مراقب باشید درگیر سهل انگاری یا تردید و وسواس و کمال گرایی و اهمال کاری و ... این افراد نشید . که نهایتش همون جمله ی لوس " حلالم کن " هست .
نکته مهم اینکه شما اصلا به خودتون نگیرید که " من چی کم داشتم یا چرا تردید کرد " چون ربطی به شما نداره و شما قطعا دختر شایسته ای هستید .
وگرنه دختر خوب و پخته هم الان کیمیاست .
اینو از روی تجربه خواستگاری رفتن اقوام میگم .
در حال حاضر به ایشون بفرمایید به اندازه کافی برای این رابطه و شناخت اولیه زمان گذاشتید ،
فلذا لزومی به صرف وقت بیشتر نمیبینید .
تصمیم نهایی برای بله و خیر هم که با خودتونه اگر ایشون پیگیر بودن .
این آقا اگر بخواد باز میره دورهاشو میزنه و میاد سراغ شما . یا با عقب نشینی شما همین جا تصمیمشو میگیره ، حتی با همون تردیدهاش .
نکته آخر اینکه خواستگارتون رو تا اخرین لحظه فقط یه گزینه ببینید
گزینه ای که ( حتی اگه تمایل زیادی نشون بده اما خودشم داره شما رو بررسی میکنه ) پس شما هم بررسی کنید .
بقیه اش رو بسپارید به خدا .
امضاتون رو با همه ی وجودتون مرور کنید و پاش وایسید .








علاقه مندی ها (Bookmarks)