حق با شماست منظورتونو کلا اشتباهی برداشت کردم .
پس الان شما یه پسر 20 ساله هستید ، در زمینه ای که علاقه مند هستید نمیدونید شروع به تحصیلات دانشگاهی کنید ، یا وارد بازار کار بشید و برای شغل آزاد برنامه ریزی کنید .
حوزه هم این وسط ربطی نداشت .
بهترین گزینه برای شما که آقا هستید اینه همزمان با تحصیل (مخصوصا مقطع کارشناسی ) ، کار کنید .
منظور از تحصیل فقط ثبت نام در دانشگاه نیست ، تمام مراحل تحصیلِ . شامل کنکور و پروسه درس خوندن .
ممکنه مطابق برنامه ریزی درسی بخواهید 6ماه بعد از شروع به مطالعه دنبال کار باشید ، اینش زیاد مهم نیست .
صد در صد بهتره حتی اگر بخواهید برای خودتون کار کنید اول در شرکتهای مرتبط استخدام بشید .
بعدها در کنار اینکه استخدام جایی هستید میتونید پروژه شخصی یا شغل خودتونم جلو ببرید .
حالا بعد از یه مدت تصمیم میگیرید که آیا میخواهید در استخدام بمونید یا میخواهید مستقل بشید و روی پروژه شخصیتون تمرکز کنید یا نه .
اما در این مرحله که سابقه کار در شرکتها و پروژه های مرتبط رو ندارید از هر لحاظ اشتباهه که این تصمیم رو الان بخواهید بگیرید .
ببینید حضور در محیط کاری خودش خیلی محاسن داره
با افرادی که هم تخصص شما هستن یا تخصصشون روزی به دردتون میخوره آشنا میشید ،
در دل کار بهتون پیشنهاد کاری میشه ،
خودتون با شرکتهای مختلف و پروژه های مختلف آشنا میشید .
اطلاعاتتون در زمینه های مختلف به مرور افزایش پیدا میکنه . و حتی اگر بخواهید برای خودتون کار کنید بهتر میتونید ایده پردازی کنید .
نمیدونم با مدرک شما میشه کنکور ریاضی شرکت کرد یا نه ؟
مرکز سماتک http://www.sematec-co.com/ مرکز معتبریه و مدارک بین المللی و معتبر ارائه میده .
یا یکسری از دوره های لایتک دانشگاه شریف . چند تا از اساتیدشون خیلی کاربردی و جامع آموزش میدن .
خلاصه هستن مراکزی که مدارک معتبر ارائه میدن ولی باز هم حتما حداقل مدرک لیسانس تخصصتون رو ( دانشگاهش مهم نیست ) داشته باشید .
اگر دولتی شد چه بهتر نشدم نشد . برای رشته های IT ارزش نداره 2سال پشت کنکور بمونید .
اگر خواستید در شرکتهای IT جایی استخدام بشید نمیپرسن شریف خوندی یا آزاد میپرسن چی بلدی .









علاقه مندی ها (Bookmarks)