به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 115

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 20 دی 04 [ 11:27]
    تاریخ عضویت
    1393-6-17
    نوشته ها
    141
    امتیاز
    10,645
    سطح
    68
    Points: 10,645, Level: 68
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 205
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    597

    تشکرشده 274 در 108 پست

    Rep Power
    33
    Array
    سلام خانم راه برگشت. امیدوارم این روزها و این اتفاقات که افتاده روحیه خودتون رو نباخته باشید. چیزی که مسلمه اینه که همیشه زندگی سختی و غم داره. اینجا بهشت نیست. زمینه. با هر کسی هم که ازدواج کنید یه سری مشکلات و عیوب خودشو داره و جزء 14 معصوم نیست.

    میدونم عیوب همسرتون و صحبتاشو که حسن نیت نشون ندادن. کارشون رو بنده که تایید نمیکنم. رفتار و عیوبشون رو هم همینطور. منتها الان یکم زوده همه چیرو تموم شده و غیر قابل حل قلمداد کنید و فکر کنید دقیقا همونطوریه که میگه تو حرفاش و اوضاع خیلی خرابه. حرفه. حرف ! بقول آقای بهزاد رفتار کودکانه. بزارید یه مثال بزنم. من خواهرم مدتی الکی بهونه میاورد حرف زور میزد هر کاریم میکردم و به واسطه ها مدام سر جنگ گرفته بود و اصلا گفتم این تا آخر عمرش با من قهر میخواد بکنه ولی چرا اصلا؟ حرفاشم غیر منصفانه بود و نا معقول و بچه بازی و مشکل تراشی. خواهر دیگم میگفت فقط عقده گشایی و لجه اونم بی دلیل و واقعا کاری ساخته نیست. منم بیخیال شدم مدتی. بعدا خونه بابام دیدیم همو اصلا انگار نه انگار. خودشم اومد روبوسی خیلی عادی و صمیمی اصلا انگار هیچی نشده. گفتم الان منی که متهم میکردی رو بزرگواری کردی بخشیدی ته دلت ناراحتی یا بزرگواری کردی یا کلا فهمیدی عیب از من نبوده یا چی شده اصلا؟ من نه قهرتو فهمیدم نه آشتیتو. گفت بچه بازی بود. گفت مشکلی نیست فقط تو واسطه و دعوا آدم الکی حتی به خودشم دروغ میگه. الان خوبه. ازینجور نمونه ها تو زندگیم زیاد دیدم. من میگم اگر انصاف و وجدانتون میگه عیب از شما در حدی نبوده که بخواد جدا بشه و اگرم بوده قبول و ترمیم کردید یا میکنید پس نگران نباشید.

    ادامه راه این نیست که بیخیال بشید و چند سال عمرتون به باد بره. یا اینکه هیچ کاری نکنید برای آشتی. بنظرم زمان و سقفی رو خودتون معین کنید اما الان بازم میگم زوده. واقعا الان زوده . مشاور چرا گفت دیگه زنگ نمیزنه؟ خیلی زود تسلیم شده تلاش نکرده و غالب حرف نزده. بعدشم نباید به این زودی بحث طلاقو اینارو پیش ببره. بهش باید میگفتی اگه قرار بر این بود که پیش شما نمیومدم. باید همسرتونو جلب میکرد به گفتگو تحریکش میکرد. امید میداد و چند تا کار دیگه. حتی لازم باشهمشاور دیگم برید تسلیم نشید. صبر کنید چند روز یکم فکر کنید روی روشها و برنامه ریزی داشته باشید. از مشاور بخواید زود تسلیم نشه. انشالله اگر مسیر و گفتگو باز بشه باید حتما شوهرتون هم مسائلی رو یاد بگیره و مشاوره و روان درمانی بشه. امکانشم میسره. احساسی نباشید فعلا. مثلا در مورد حرفاش و طلاها. دادن طلاها = رضایت برای طلاق و از بین رفتن سرمایه. ضمنا اگر گیریم در بدترین شرایط تصمیم جدایی هم بگیرید ( یکدرصد ) دادگاه باید تکلیف طلاها و هدایارو تعیین کنه. مگرنه علی رغم پس دادن طلاها میتونه منکر دریافتش بشه و از شما وجه طلاهارو طبق قانون مطالبه کنه. پس هیچی پس نمیدید. مهریه هم نمیبخشید فعلا. بزرگتر و مشاور ( که البته مشاور در اولویته ) و حتی گفتگوی خودتون با خط جدید یا هر راهی که شان شمارو هم حفظ کنه باید از سمت شما پیگیری بشه. همسرتون که برگشت شما بعد از آرومسازی فضا کم کم مطالبات و مسئولیتهاش و رفتارشو سعی کنید بر وقف نیاز و شایستگی سوق بدید. من دوست ندارم زندگی سخت یا منفعلانه یا تحقیر آمیزی داشته باشید. دوست دارم همسرتون برگردند و شما بتونید به نقطه مشترک و در تعادل زندگیتون رو ادامه بدید. با توکل به خدا انشالله


    در مورد صحبتهای آقای بهزاد باید بگم حرفشون کاملا درسته و باعث شد من صحبتام خلاصه تر بشه. در نظر بگیرید صحبتهای ایشون رو. در مورد صحبتهای خانم گیسو کمند نظرم اینه که اگر شما قبل عقد و در شروع رابطه بودید و این صحبتها ( کلش ) از جمله دوست داشتن خود و ... رو ایشون به شما میگفتند یک بیگ لایک به صحبتهای ایشون میدادم. انصافا اگر قبل عقد و شروع دوستیتون بود نظر من کاملا نظر خانم گیسو کمند بود. اما صحبتهای ایشون یه جوریه انگار الان شما قبل تصمیم و انتخابید. متوجه باشید تصمیم گرفته و انتخاب شده و .... . الان اولویت بازسازی و ساخته زندگیه و این برمیگرده به هنر شما و انسانیت طرفتون که قضاوت در موردشم زوده فعلا. صد البته که سخته و این برمیگرده به انتخابتون از اول. اما اگر از این سختی فرار کنید مسیرهای دیگه بدتر و سخت تره. شخص دیگه ایرادای دیگه روز از نو روزی از نو. تازه دل و روح و روانتون دیگه مثل قبل انرژی ممکنه نداشته باشه. تازه مشکل مادرتون و بعضی مشکلات هم بازم هر شخصی باشه موجوده ( شایدم اینبار از اونور بوم بیوفتند که اینم مخربه ) و اینکه دیگه شما یک زن مطلقه خواهید بود و از دایره انتخاب خیلیها خارج و موج آسیب های مختلف سمتتون میاد. همون مقاله ای که آقای بهزاد لینک دادن گویاست و شما هم شرایط خاص دارید.

    بله اگر همسرتون رویه سابقو تا آخر عمر بخوان ادامه بدن زندگی سختی میشه اما قرار نیست همچین اتفاقی بیوفته. بعد از آشتی انشالله روی همه موارد دو تایی باید کار کنید تا به یه استانداردی برسید. از کمک مشاور و کتابها و خیلی چیزا هم بهره ببرید. در ضمن شما هم جذابیت براش خواهید داشت و ممکنه روزایی برسه که قدر شمارو بهتر بدونه و به عشق شما که اگه خالص باشه میتونه همسرتون رو مطیع شما کنه.

    کارهای نا هنجار و شتابزده و تحریک طرف مقابل و خودتون رو انجام ندید. همینطور که رفتار همسر شما بنظرم زشت و ناپسند بوده شما سعی نکنید در همون سطح باهاش بجنگید. فکر طلاقم فعلا از سرتون بیرون کنید همینطور حرفشو. ببینید به نظرتون مشاور کفایت داره باز هم تماس بگیره و توانایی قانع کردن همسرتون رو داره یا نه. اگر هست انجامش بدید نترسید. زندگی و طلاق شوخی نیست.

    ممکنه یکی یه جا یه چیزی رو به لجن بکشه. اما این ماییم که اجازه بدیم و بپذیریم این لجن به ما بوخوره یا نه. مثل ماشینی که رد میشه و آب به ما میپاشه. لباس ما فاصله ما و خیلی مسائل. فعلا گوشتونو دروازه کنید به حرفاش ( فعلا ) تا ببینیم روشها و زمان نتایجش چی میشن.

    به امید روزهای بهتر با کمک فکر و درایت خودمون و صد البته خدا

  2. کاربر روبرو از پست مفید Quality تشکرکرده است .

    راه برگشت (دوشنبه 19 آذر 97)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 23 بهمن 97 [ 02:18]
    تاریخ عضویت
    1397-8-15
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    1,012
    سطح
    17
    Points: 1,012, Level: 17
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 88
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassOverdrive3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    60

    تشکرشده 50 در 32 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام آقای Quality ممنون ازینکه همچنان روحیه میدید بهم.. چند روزی اونقد گرفته بودم که حال نوشتن اصلا نداشتم

    نقل قول نوشته اصلی توسط Quality نمایش پست ها
    و فکر کنید دقیقا همونطوریه که میگه تو حرفاش و اوضاع خیلی خرابه. حرفه. حرف !
    منم امیدوارم چون خیلی وقتا سر مسایل کوچکتر هم شوهرم حرفای تند و تیز و جدایی میگف بعد ممکن بود وقتی از دلش در میاد همون روزم بگه عاشقتم و میگف تو دعوا که حلوا خیرات نمیکنن.. اما خب اینبار فرق داره.. پنج مااه.. براش کافی بوده برای دل کندن از من..

    مشاور چرا گفت دیگه زنگ نمیزنه؟
    من سه شنبه با مادرم رفتم پیش مشاور .. نمیدونم مشاور موضع دو گانه داشت هم یجواریی بنظرم کارو خرابتر کرد هم یکم کمک مثلا به مادرم گف نظر منم رو این ازدواج کاملا منفیه و میگم کاش تو اولین کسی بودی که بهم میزدی گف دختر شما سن عقلیش تو بیست سالگی مونده و زیادی خوشبینه .. خلاصه تا تونس منو کوبوند اما در نهایت گف با همه اینا باید بزارید خودش تصمیم بگیره و دخالت نکنید..مادرمم به دلیل دل پری که از قبل داشت و نوشته هایی که خونده بود همچنان عصبانی بودو فقط گف بره باهاش زندگی کنه میتونه تنهایی بیاد به منم سر بزنه اما اون آقا رو دیگه قبول نمی کنم .. که خب اینو مشاورم نرفته بودیم میگف .. مشاورم گف تو نمیتونی مادرتم مجبور کنی کمکت کنه اگه شوهرت بدون مادرت تورو نمیخواد ینی توام همسر محبوبش نبودی و دیگه باید به طلاق رضایت بدی.. بنظرم اومد مشاور قصد داره پدر مادر همسرمم بخواد برای صحبت که فک نکنم اونا بیان اصلا براشون مهم نیس..مشاور از مادرم اجازه گرف پس شما اجازه میدید ایشون برن با همسرش اگه قبول کنه زندگی کنه یا قطع رابطه مادرم گف اره گف چون من میخواستم اگه اینو به همسرش میگه پس فردا ازمون شکایت نداشته باشید یا نفرین کنید اما نمیدونم چه فایده داشت دوباره گفتنش چون به همسرم یبار گف اونم قبول نکرد! شاید این بار میخواد با لحن جدیدی بگه.. پدرمم مریض شدن منتظرم خوب شن تا بریم دیدن همسرم یا شنبه ها یا چهارشنبه ها .. یه جلسه دیگه هم مشاوز برای مادرم و من گذاشت .. قرار شد تو اون جلسه بدی های که مادرمم در حق شوهرم کرده رو بررسی کنیم.. حالا موندم قبل دوباره دیدن مشاور با پدرم برم دیدن همسرم؟شاید میخواد یبار دیگه با همسرم حرف بزنه و با توجه به نتیجه صحبتش بعدش ما بریم..

    بعدشم نباید به این زودی بحث طلاقو اینارو پیش ببره.
    منم از همین ناراحتم که خیلی مساله طلاقو راحت بیان میکنه و تاکید کرد اگه قراره دو سال دیگه برگردی الان که نامزدید جدا شید خیلی بهتره چون نامزدی دوره شناخته( من اصلا بعد عقد رو نامزدی نمیدونم دوره شناختت و نامزدی خواستگاری تا موقع عقد هس ..اینجوری باشه که هر کی بیادد عقد کنه یه مدت خوش باشه بعد بگه دوره شناخت بود خداحافظ؟)

    . حتی لازم باشهمشاور دیگم برید تسلیم نشید
    واقعا دیگه اعصاب اینکه برای یکی دیگه اییینهمه جزییاتو بگم ندارم.. اما بنظرم تونسته با شوهرم که اهل حرف زدن نبوده ارتباط کلامی خوبی برقرارر کنه و ترغیبش کنه به حرف زدن.. الان دوباره یه مشاور دیگه به شوهرم زنگ بزنه مطمئنن قضیه از نظرش لوث میشه و احتمالا دیگه جواب این یکی رو نمیده..
    .
    دادن طلاها = رضایت برای طلاق و از بین رفتن سرمایه. ضمنا اگر گیریم در بدترین شرایط تصمیم جدایی هم بگیرید ( یکدرصد ) دادگاه باید تکلیف طلاها و هدایارو تعیین کنه.
    ریسکه اما بنظرم میتونه پنجاه پنجاه باشه و تاثیر مثبتی روش بزاره اخه وقتی به من میگف زندگیتو به خاطر یه گردنبند پنج شش میلیونی از دست دادی خیلی قلبم میگیره که بعد همه کارای من اینطور منو دیده بنظرم بهش بدم بگم هر تصمیمی هم بگیری میخوام این پیش تو باشه و بدونی وقتی نباشی این چیزا برام ارزشی نداره..

    مگرنه علی رغم پس دادن طلاها میتونه منکر دریافتش بشه و از شما وجه طلاهارو طبق قانون مطالبه کنه
    دیگه فک نکنم تا این حد بخواد نامردی کنه
    .

  4. کاربر روبرو از پست مفید راه برگشت تشکرکرده است .

    Quality (پنجشنبه 22 آذر 97)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.