آره حس کردم اینکه گفتید باید فکر کنم کمی طعم شوخی داشت. جالب بود. خوشبختانه میشه از همین چیز کوچیک بهتون یاداوری کنم که نشاط یا روحیه هنوز در شما زندست. مثل خیلی چیزای دیگه که در شما زندست. مثل انصاف. وجدان. احترام. محرمو نامحرم. حلالو حرام. عقل. درایت. پس میتونید زندگی انسانی خوبی داشته باشید با استفاده از همینها.
من البته در حدی نیستم که در مورد خدا بگم. چون خیلی وسیعتر از توصیف منه. فقط تجربمو میگم که کاملا بهش رسیدم. اصلا نمیخوام کلیشه ای بگم. اما حقیقته. اینقدر دیگه باورهای غلط بهمون تزریق شده گاهی فراموش میکنیم حقیقتو. دقت نمیکنیم.
باور کنید خیلی از ما اصلا باور درستی از خدا نداریم. درست نمیشناسیمش.
فکر میکنیم هر اتفاقی میوفته کار خدا بوده. این اشتباست. خیلی از این اتفاقات کار آدماست کار شیطانه یا کار خودمونه نه خدا.
حتما میپرسید پس خدا اگه خدا بود چرا جلوشو نگرفت گذاشت اینطور بشه و ....
پاسخ خیلی ساده و روشنه:
وقتی خدا به ما عقل انصاف. ادراک . دست . پا. تفکر. شعور. قدرت زندگی کردن و تاثیر گذاشتن داده. مارو خیلی دقیق خلق کرده ابزار هم بهمون داده. همه چیرو جلومون گذاشته اینجا دیگه وظیفه ماست نه خدا. خدا کارشو خوبیشو به نحو عالی در حق ما تمام کرده. زمینو هوا و امکانات و همه چیرو در اختیارمون داده و مارو در انتخاب آزاد گزاشته. مطمئنا وقتی ماهی و دریا و ماهیگیری رو یادمون داده برامون خودش ماهی نمیگیره.
همه اینا برای اینه که حاصل و دسترنج و نتیجه این زندگیمون کاملا ساخته دست خودمون باشه. مگرنه اگه قرار بود همه جا خدا دخالت کنه اصلا دیگه همه چی بی معنی میشد.
ولی یه ارفاق هایی هم برامون داشته. اینکه واقعا اگر کاری از دستمون خارجه بهش توکل کنیم. اما این خیلی جزئیات داره. مثلا اینکه خواستمون درست باشه و خالص. شایدم درخواستمونو به شکل دیگه ای جبران کنه. ما نمیتونیم خدا و کاراشو قضاوت کنیم چون از قدرت ادراک ما خیلی وقتا فراتر میره.
اگه دیگران وضعیت و حقوق مارو با کمک خودمون ضایع کنن تقصیر خدا نیست.
حتی گاهی موفقیتهامون هم کار خودمونه . بعد میگیم خدا کرد. خدارو باید ازش تشکر کنیم چون تمام ابزار و شرایطو فراهم کرده. همه چی از خداست نهایتشم همه ما سرو کارمون با خداست.
خیلی از مشکلاتی که میبینیم اصلا کار خدا نبوده. خدا قبلا گفته زندگی همراه مشقته. اما این مشقتا از خدا نیست. از آدماس یا بنده های شیطان.
گاهی وقتا یه عمر بی توجهی میکنیم اصلا با خدا قهریم اما نمیگیم عوارضش چیه و چی سرمون اومد. بعد میایم 2 روز نماز میخونیم میخوایم سریع طبق خواست ما برامون همون کارو بکنه. خوب این ایمان نیست گروگان کشی با خداست. ایمان هم فقط نماز نیست.
البته نظرم اینه کل زندگی یه معامله با خداست. همه چی هم در نهایت به خودش ختم میشه. نگران رفتار آدمام نباشید. کسی تا حالا زنده ازین دنیا بیرون نرفته. دست آخر سرو کارشون به خدا میوفته و خدا هم حساب همه چیرو داره.
من تا همین یکی دوسال پیش خیلی چیزام و باورام اشتباه بود. نمیدونستم. نادون بودم. فهمیدم خیلی حرفام حتی کفر بود. مثلا اینکه میگفتم خدا خیر بده. خدا درست کنه خدا حفظ کنه. همه اینا یه جوری اشتباست چون خودش اتوماتیک خیر میده. اگه ما خرابش نکنیم. تنهامونم نمیزاره. یا اینکه ما تنهاش بزاریم.
اینم صحبت و تجربه من بود. ببخشید شکل نصیحت شد. اما حقیقتو خواستم بگم. که بهش ایمان دارم و بهم ثابت شده








علاقه مندی ها (Bookmarks)